به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

7 راز از بارسلونای جدید انریکهآنالیز فنی
فرستنده مبينا پولايی در تاريخ چهارشنبه، ۳۱ شهریور ۱۳۹۵ (۱۳:۱۷) (۸۴۰ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: مبینا پولایی / FCBarcelona.ir


در این مقاله می‌توانید 7 راز مهم از بارسای منعطف و غیر قابل پیش بینی لوئیز انریکه را بخوانید. با ما همراه باشید.


کانون هواداران بارسلونا در ایران

1. بازیکنان بیشتر، تغییرات بیشتر

این چیزی است که خود لوئیز انریکه به آن اعتراف کرده است: بارسلونای فعلی، بهترین تیمی است که او تاکنون در اختیار داشته است. تعداد زیاد بازیکنانی که مرد آستوریایی در تیم خود دارد، به او این اجازه را می‌دهد که بیشتر از سیستم چرخشی استفاده کند. انریکه مقابل آلاوز هشت تغییر در ترکیب تیم خود اعمال کرد و مقابل سلتیک نیز از ترکیب گالای بارسا (مسی، سوارز و نیمار، اینیستا، راکیتیچ، بوسکتس، آلبا، روبرتو، پیکه و ماسکرانو) استفاده کرد. در بازی لگانس او بازیکنان خود را چندان عوض نکرد اما سیستم و روش بازی را به طور کلی تغییر داد؛ سیستم 3-3-4 او تبدیل به 3-4-3 شد و اگرچه این چیدمان شروع خوبی را در پی نداشت اما به تدریج جا افتاد و در در نهایت به پیروزی ختم شد.

2. نقش محوری بوسکتس

در بارسا، از لحاظ تاکتیکی تعداد اندکی از بازیکنان مهم‌تر از سرجیو بوسکتس هستند. او به لگانس سفر نکرد و انریکه برای جایگزینی شماره 5 تیمش، مجبور به استفاده از دو بازیکن شد: اینیستا و راکیتیچ.

3. پلن‌های متفاوت انریکه

صحبت‌های انریکه بعد از بازی با لگانس برای آبی و اناری‌ها حکم تیر را داشت، اما آنها یک روحیه جدید برای تیم تعریف کردند. نه اینکه عملا بازی با توپ به سبک گذشته را فراموش کرده باشند، بلکه نحوه استفاده از آن را تغییر دادند، یاد گرفتند که چطور از فضاهایی که حریف در دفاع به وجود می‌اورد استفاده کنند، درست مانند بازی با لگانس - زمانی حریف جلو می‌کشد، عقب زمین آنها خالی شده و این یعنی بهترین راه نفوذ بارسا.

4. اهمیت برتری

استفاده از سیستم 3-4-3 ریسک بالایی را در خط دفاعی پذیرا است اما به بازیکنان اجازه می‌دهد که در میانه زمین آزادی بیشتری داشته باشند، به علاوه، حسن دیگر این سیستم کم نشدن میزان حملات مهاجمان است. بهره وری از ضدحملات، عادت بازیکنانی چون MSN است، هر یک با سبک بازی خود، انجام وظیفه می‌کند.

5. تاثیرگذاری تراشتگن

بدون این دروازبان آلمانی، کار با چینش 3-4-3 می‌توانست سخت‌تر نیز شود؛ بازی با پای فوق‌العاده و توانایی منحصر به فرد او در این عمل، باعث می‌شود که بتواند به خوبی به مدافعان یاری برساند، خصوصاً زمانی که لازم است توپ از عقب زمین به جلو انتقال داده شود. البته از تراشتگن اشتباهاتی نیز سر می‌زند چرا که به اعتقاد خود او، باز هم به زمان نیاز دارد - همانطور که راکیتیچ و سوارز با گذشت زمان بهتر شدند.

6. لوچوی بی‌انتها

با توجه به اینکه، بارسلونا یکی از الگوهای فوتبالی جهان محسوب می‌شود، آبی و اناری‌ها همواره با این مشکل مواجه هستند که حریفانشان با آنالیز دقیق بازی‌های آنها، می‌توانند برنامه آنها را متوقف کنند. در چنین شرایطی بارسا نیاز به بازسازی دارد؛ این درست همان چیزی است که انریکه وقتی به عنوان سرمربی کاتالان‌ها منصوب شد، اعلام کرد که می‌خواهد آن را عملی کند، تشکیل یک تیم غیر قابل پیش بینی! تیم منعطفی که بتواند خود را تغییر دهد و با شرایط متفاوت تطبیق یابد.

7. هدف، شکست اتلتیکو مادرید

لوئیز انریکه و تیمش اکنون در شرایطی قرار دارند که باید طی 27 روز، 7 بازی برگزار کنند که در این بین 3 تای آنها پشت سر گذاشته شده‌اند و 4 بازی دیگر باقی مانده است؛ مهم‌ترین این بازی‌ها، همین مصاف چهارشنبه شب مقابل اتلتیکو مادرید است که کمتر از 12 ساعت دیگر کلید خواهد خورد. لوچو طی سه بازی گذشته، تغییرات زیادی را امتحان کرده است؛ استراحت دادن به روبرتو و بوسکتس، تعویض لوئیز سوارز با پاکو آلکاسر، استفاده کامل از اینیستا و ... . اینکه امشب باید شاهد چه سوپرایزی باشیم، سوالی است که تا ساعاتی دیگر پاسخ آن را خواهیم یافت.

بعد این بازی، بارسا اسپورتینگ، مونشن گلادباخ و سلتاویگو رو به رو خواهد شد و مجددا بازیکنان در اختیار تیم‌های ملی کشورشان قرار خواهند گرفت و با پایان بازی‌های ملی، بارسا و آبی و اناری پوشان آن، میزبان دیپورتیوو لاکرونیا خواهند بود.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
messi-.10
پاسخ به: 7 راز از بارسلونای جدید انریکه
. پلن های متفاوت انریکه

صحبت های انریکه بعد از بازی با لگانس برای آبی و اناری ها حکم تیر را داشت، اما آنها یک روحیه جدید برای تیم تعریف کردند. نه اینکه عملا بازی با توپ به سبک گذشته را فراموش کرده باشند، بلکه نحوه استفاده از آن را تغییر دادند، یاد گرفتند که چطور از فضاهایی که حریف در دفاع به وجود می اورد استفاده کنند، درست مانند بازی با لگانس - زمانی حریف جلو می کشد، عقب زمین آنها خالی شده و این یعنی بهترین راه نفوذ بارسا.

و شماره 6 از همه مهتره به نظرم


چهارشنبه، ۳۱ شهریور ۱۳۹۵ (۱۹:۰۲)
 
Heavenly.Girl
پاسخ به: 7 راز از بارسلونای جدید انریکه
تمجید از این مرد اگه هزار بار هم بیان بشه کمه!
مچکریم


چهارشنبه، ۳۱ شهریور ۱۳۹۵ (۱۷:۰۱)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: 7 راز از بارسلونای جدید انریکه
نقل قول
لوچوی بی انتها

با توجه به اینکه، بارسلونا یکی از الگوهای فوتبالی جهان محسوب می شود، آبی و اناری ها همواره با این مشکل مواجه هستند که حریفانشان با آنالیز دقیق بازی های آنها، می توانند برنامه آنها را متوقف کنند. در چنین شرایطی بارسا نیاز به بازسازی دارد؛ این درست همان چیزی است که انریکه وقتی به عنوان سرمربی کاتالان ها منصوب شد، اعلام کرد که می خواهد آن را عملی کند، تشکیل یک تیم غیر قابل پیش بینی! تیم منعطفی که بتواند خود را تغییر دهد و با شرایط متفاوت تطبیق یابد.

درود بر لوچوی بی نظیر!


چهارشنبه، ۳۱ شهریور ۱۳۹۵ (۱۶:۴۷)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۱۵ کاربر آنلاین است. (۱۴ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۱۵

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!