به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

ژانویه 1914؛ نخستین دیدار دو تیم اتلتیکو و بارسا!نوستالژی
فرستنده سید سجاد زرگرنتاج در تاريخ چهارشنبه، ۳۱ شهریور ۱۳۹۵ (۱۴:۴۱) (۴۷۸ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: سید سجاد زرگرنتاج / FCBarcelona.ir


بارسا امشب از ساعت 22:00 به وقت محلی (00:30 بامداد پنجشنبه) در نیوکمپ میزبان اتلتیکو مادرید خواهد بود. در این خبر جزئیات نخستین دیدار این دو تیم، که 102 سال پیش برگزار شده بود را، با هم می‌خوانیم.


کانون هواداران بارسلونا در ایران

در 14 سال ابتدایی پس از تأسیس باشگاه بارسلونا، تعاملات بسیار کمی بین این باشگاه و پایتخت اسپانیا وجود داشت. دیدارهای کمِ بین شهری هم بین باشگاه‌هایی که امروزه با نام‌های خیمناستیک و اسپانیول شناخته می‌شوند، برگزار می‌شد. در مورد اف سی مادرید (رئال مادرید امروزی)، بارسا تنها دو بار با آن‌ها، پیش از چند مصاف در نوامبر 1914، روبرو شده بود.

پس از کسب چهار پیروزی از چهار مسابقه مقابل مادرید، بارسلونا، چند ماه بعد، چالشِ دو بازی بیشتر در منطقه مادریلنیو را پذیرفت.

ارتباط بیلبائو

استادیو د اودانل، به عنوان محل برگزاری این دو بازی، و همچنین دیدار مقابل خیمناستیک، و تیمی که در آن روزها اتلتیک کلاب د مادرید شناخته می‌شد، انتخاب شده بود. و این آخری، حریفی کاملاً جدید برای بارسا بود؛ تیمی که این روزها با نام اتلتیکو مادرید شناخته می‌شود.

این باشگاه یازده سال قبل، توسط دانشجویان باسکی که در شهر مادرید حضور داشتند، پایه‌گذاری شده بود و در واقع ریشه‌اش به نوعی به اتلتیک د کلاب بیلبائو باز می‌گشت. حتی وقتی در سال 1910، باشگاه باسکی پیراهن‌های قرمز و سفید را به تقلید از ساوتهمپتون انتخاب کرد، باشگاه مادریدی هم همینکار را انجام داد.

روش‌های متفاوت

پس از پیروزی 1-0 مقابل خیمناستیک و تساوی 2-2 مقابل مادرید، بارسلونا به ستارگان خود از جمله آلفرد ماسانا و همینطور دو بازیکن انگلیسی خود، پرسیوال والاس و جک گرینول، برای دیدار 8 ژانویه 1914 مقابل اتلتیک، استراحت داد. آن‌ها این دیدار را، ساده‌ترین دیدار در برنامه‌های خود می‌انگاشتند.

اما اتلتیک این دیدار را بسیار جدی‌تر از حریف خود گرفته بود. آن‌ها حتی ترکیب 11 نفره خود را با کمک از تیم برادر خود در باسک، تقویت کردند؛ تیمی که در آن زمان، بهترین تیم اسپانیا بود. ال موندو، این کار را «گرفتن جذابیت بازی» خواند و با توجه به اینکه آن روز، یک روز کاری بود، جمعیت چندانی هم به ورزشگاه نیامده بودند.

پیروزی اتلتیک

بارسا در ابتدا با اشتباه آرسنیو مورالس در دفاع، پیش افتاد، اما میزبان تسلط کاملی بر بازی داشت و تا پایان نیمه نخست، آن‌ها با حساب 3-1 از بارسا پیش افتاده بودند.

در نیمه دوم، شاهدان بازی از کلمه «یکنواخت» برای توصیف سلطه اتلتیک بر بازی استفاده کرده‌اند و اینکه چگونه «کاتالان‌ها دلسرد کننده ظاهر شدند». اگرچه، پائولینو آلکانتارا یکی از گل‌های خورده را جبران کرد، اما اتلتیک با زدن گل چهارم، پیروزی 4-2 خود را تضمین کرد. این دومین شکست بارسا مقابل یک تیم مادریدی، در 15 بازی‌اش با این تیم‌ها بود.

روزنامه لامانیانا، که در شهر مادرید منتشر می‌شد، در مورد این بازی اینگونه نوشت: «وقتی بازی تمام شد و تماشاچیان در حال ترک ورزشگاه بودند، دعوایی که همه انتظارش را می‌کشیدند، اتفاق افتاد و این بار میان هاج و گارنیکا... در نهایت چند مشت، اختلافات آن‌ها را حل کرد». و این فوتبال جذاب، در گذشته!
ارزش: ۱۰.۰۰ (۱ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
Sidarta
پاسخ به: ژانویه 1914؛ نخستین دیدار دو تیم اتلتیکو و بارسا!
چه قدر زیبا بود این مقاله :)


چهارشنبه، ۳۱ شهریور ۱۳۹۵ (۲۲:۲۳)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: ژانویه 1914؛ نخستین دیدار دو تیم اتلتیکو و بارسا!
بیش از صد سال تاریخ... کاش می شد تو زمان سفر می کردم و این بازیها رو از نزدیک می دیدم...


چهارشنبه، ۳۱ شهریور ۱۳۹۵ (۱۶:۴۳)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۶۴ کاربر آنلاین است. (۸ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۶۴

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!