به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

آیا ماسکرانو هنوز لایق حضور در ترکیب بارساست؟آنالیز فنی
فرستنده سید سجاد زرگرنتاج در تاريخ یکشنبه، ۴ مهر ۱۳۹۵ (۱۰:۳۱) (۸۶۴ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: سایت گل
مترجم: سید سجاد زرگرنتاج / FCBarcelona.ir


مدافع/هافبک آرژانتینی در دیدارهای اخیر به شدت از دوران اوجش فاصله داشته و حالا با نمایش‌های چشمگیر اومتیتی، خرید جدید بارسا در این فصل، حضور او در ترکیب اصلی می‌تواند با چالشی جدی روبرو شود.


کانون هواداران بارسلونا در ایران

ماسکرانو انتخاب کرد که در این تابستان در بارسا بماند و قراردادی سه ساله با تیم به امضا رساند، اما در حالی که هنوز در ابتدای فصل قرار داریم، با نمایش‌های ضعیفش، شدیداً مورد انتقاد بوده است، و در حالی که اومتیتی در چند بازی ابتدایی فصل بسیار خوب و امیدوار کننده ظاهر شده است، جایگاه مرد آرژانتینی دیگر در ترکیب اصلی تضمین شده نیست.

ماسکرانو روی هر دو گل آلاوز در باخت خانگی 1-2 به این تیم مقصر بود و کلکسیونی از اشتباهات عجیب و غریب را در این دیدار به همراه جرمی متئو به نمایش گذاشت. او همچنین در دیدار مقابل لگانس که بارسا با سه مدافع به میدان رفته بود، با پُست جدیدش در سمت راست خط دفاعی چندان خوب کنار نیامد. چهارشنبه شب نیز، به شدت به خاطر اشتباهش روی گل تساوی اتلتیکو مادرید در نیوکمپ، مورد انتقاد قرار گرفت.

اگرچه می‌توان آن اشتباه را یک بدشانسی دانست، چرا که مرد 32 ساله در باقی دقایق بازی نمایش قابل قبولی داشت. لوییز انریکه پس از بازی گفت: «فکر می‌کنم او بازی بسیار خوب و کاملی ارائه داد. چنین اتفاقاتی [سُر خوردن] می‌تواند برای هر کسی رخ بدهد». با وجود اینکه ماسکرانو در دیدار مقابل اتلتیکو در ترکیب اصلی قرار گرفت، اما این اتفاق پس از مصدومیت اومتیتی و از دست دادن بازی رخ داد و می‌توان گفت که انریکه تنها گزینه ممکن برای زوج پیکه را به میدان فرستاد.

فرم ابتدایی اومتیتی از زمان پیوستنش به بارسا بسیار درخشان بوده است. مرد فرانسوی خیلی زود خود را با سبک بازی تیم وفق داده است و حضوری مطمئن در خط دفاعی بارسا محسوب می‌شود. در زمان حضور اومتیتی 22 ساله در ترکیب، بارسا تنها سه گل دریافت کرده است: دو گل در پیروزی 6-2 مقابل بتیس در نیوکمپ، و یک گل هم در پیروزی 1-5 خارج از خانه مقابل لگانس.

اما ماسکرانو در این فصل چه در کنار پیکه و چه در کنار متئو، با مشکلاتی روبرو بوده است. در سه دیدار لالیگایی که ماسکرانو آغازگر آن بوده است، بارسا چهار گل دریافت کرده است: دو گل مقابل آلاوز، یک گل برابر لگانس و یک گل هم برابر اتلتیکو مادرید. چهار گل در سه بازی و بارسا تنها یکی از آن‌ها با پیروزی پشت سر گذاشته است.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

البته او در پیروزی 0-1 بارسا در سن مامس هم 19 دقیقه بازی کرد و در دو بازی رفت و برگشت سوپر کاپ اسپانیا مقابل سویا، به طور کامل در ترکیب حضور داشت. اما در «قوی‌ترین ترکیب بارسا» در این فصل، هواداران کاملاً ترجیح می‌دهند که اومتیتی در کنار پیکه قرار بگیرد، و نه ماسکرانو.

ماسکرانو در آستانه شروع این فصل، در مصاحبه‌ای گفته بود: «بعد از مدتی طولانی، گاهی از خودتان می‌پرسید که آیا می‌توانید در این سطح ادامه دهید؟ آیا ارزشش را دارد؟ آیا حداقل‌هایی که برای بازی کردن در این باشگاه نیاز است را، در خود می‌بینید؟».

اما باید با واقعیت روبرو شد و پذیرفت که ماسکرانو در بهترین فرم خود به سر نمی‌برد و هنگامی که اومتیتی باز گردد، جایگاه مرد آرژانتینی در ترکیب بارسا، بار دیگر با تهدیدی جدی روبرو می‌شود - و مرد فرانسوی که بازی به بازی بهتر می‌شود.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

لوییز انریکه همچنان به تحسین ماسکرانو ادامه می‌دهد و شانس‌های زیادی در طول فصل برای او وجود خواهد داشت. اما آینده‌اش در باشگاه، احتمالاً به عنوان یک یار جانشین و یا یکی از شانس‌های حضور در ترکیب خواهد بود، و نه یک آغازگر تضمین شده در ترکیب باشگاه کاتالانی.
ارزش: ۱۰.۰۰ (۱ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
toraj
پاسخ به: آیا ماسکرانو هنوز لایق حضور در ترکیب بارساست؟
به نظر من یکی از بهترین بازیکن های بارساست. با اینکه بعضی مواقع اشتباهات فاحشی داره ولی هم از پیکه و هم از اومتیتی بهتره. من نمیدونم اونایی که میگن اومتیتی باید جای ماسکرو بازی کنه فک کنم بازی مقابل بیلبائو رو احتمالا ندیدن که همه پاساش رو به عقب بودو چون بیلبائو از جلو پرس میکردپاسهای رو به عقب این بازیکن باعث میشد که تیم تحت فشار باشه. اگه یادتون باشه انریکه این مسئله رو فهمید و نیمه دوم ماسکرانو رو آورد و مشکل پرس تیم حریف تا حد زیادی حل شد.


یکشنبه، ۴ مهر ۱۳۹۵ (۲۰:۰۲)
 
mmbehnejad
پاسخ به: آیا ماسکرانو هنوز لایق حضور در ترکیب بارساست؟
این جوریم دیگه راجبش نگید درسته ضعف های بسیاری داره اما در بعضی بازی ها هم که زوج پیکه بوده اسکول بازی های پیکه رو جبران کرده بالاخره بازیکن تیممون هست و باید ازش حمایت بشه تا بتونه خودشو از این وضعیت خارج کنه
یکمی بی انصافیه که بگیم یکم احمق به تمام معناست اینجور حرفا
اگه یادتون باشه دوسال پیش فصل اول حضور انریکه که بهترین خط دفاع لالیگا شدیم همین پیکه و ماسکرانو مدافع های ثابتمون بودن که ماسکرانو هم قابل قبول بازی میکرد
اینم در نظر بگیرید که ماسکرانو پستش اصلا دفاع نیست و یک هافبک دفاعیه.


یکشنبه، ۴ مهر ۱۳۹۵ (۱۵:۵۵)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: آیا ماسکرانو هنوز لایق حضور در ترکیب بارساست؟
این لعنتی هیچ وقت لایق پوشیدن لباس بارسا نبود و همیشه ضررش خیلی بیشتر از سودش بوده. امیدوارم دیگه هیچ وقت تو زمین نبینمش!


یکشنبه، ۴ مهر ۱۳۹۵ (۱۳:۴۱)
 
messi-.10
پاسخ به: آیا ماسکرانو هنوز لایق حضور در ترکیب بارساست؟
چاره ای نیست اگه اومتیتی نباشه ماسکی باید قرار بده تو ترکیب


یکشنبه، ۴ مهر ۱۳۹۵ (۱۱:۰۲)
 
iman_khatar
پاسخ به: آیا ماسکرانو هنوز لایق حضور در ترکیب بارساست؟
امیدوارم دیگه اومتیتی مصدوم نشه


یکشنبه، ۴ مهر ۱۳۹۵ (۱۰:۵۸)
 
hadimoghadam
پاسخ به: آیا ماسکرانو هنوز لایق حضور در ترکیب بارساست؟
خدایش نادانی محض بود پیرمردهایی مثل ماسکرانو و متیو رو در تیم نگه داشتیم و بارترا رو فروختیم.انریکه باید بیشتر دقت کنه


یکشنبه، ۴ مهر ۱۳۹۵ (۱۰:۴۷)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۲۰۲ کاربر آنلاین است. (۱۲ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۲۰۲

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!