به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

مونشن گلادباخ vs بارسا؛ بازگشت مارک آندره به خانهلیگ قهرمانان
فرستنده سید سجاد زرگرنتاج در تاريخ دوشنبه، ۵ مهر ۱۳۹۵ (۱۲:۳۲) (۹۰۵ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: سایت رسمی یوفا
مترجم: سید سجاد زرگرنتاج / FCBarcelona.ir


بارسا چهارشنبه شب در حالی در بروسیا پارک میهمان مونشن گلادباخ خواهد بود، که مارک آندره تراشتگن، برای نخستین بار پس از ترک گلادباخ در سال 2014 به مقصد نیوکمپ، مقابل تیم سابقش خواهد ایستاد. هر آنچه که باید در مورد این دیدار بدانید را، در این خبر خواهید یافت.


کانون هواداران بارسلونا در ایران

در دومین هفته رقابت‌های لیگ قهرمانان امسال، بروسیا مونشن گلادباخ، یک دیدار مشکل دیگر را پیش رو خواهد داشت. شاگردان شوبرت که در بازی نخست، 4-0 مغلوب منچستر سیتی شدند، باید به مصاف بارسایی بروند که در دیدار نخست خود، با 7 گل سلتیک را در هم کوبیده است. نکته قابل توجه برای این دیدار، بازگشت مارک آندره تراشتگن، دروازبان آلمانی بارسا به گلادباخ است؛ جایی که او فوتبالش را از آن آغاز کرد.

بروسیا مونشن گلادباخ

گلادباخ در دیدارهای خانگی فصل گذشته لیگ قهرمانان، نتایج متفاوتی گرفت که شامل باخت به منچستر سیتی (1-2)، تساوی مقابل یووه (1-1) و پیروزی مقابل سویا (4-2) می‌شود. پیروزی مقابل سویا، نخستین پیروزی آن‌ها مقابل یک حریف اسپانیایی در سی سال گذشته بوده است.

گلادباخ پیش دیدار فصل پیش، در مسابقات لیگ اروپای 2014/15 هم مغلوب سویا شده بود. آن‌ها در مرحله یک شانزدهم پایانی، در مجموع دو دیدار 4-2 به سویا باختند. الکس ویدال، بازیکن فعلی بارسا، در آن تیم سویا حضور داشت.

مجموع نتایجی که گلادباخ در مقابل حریفان اسپانیایی گرفته، سه برد، دو تساوی و دو شکست است.


بارسلونا

بارسا در لیگ قهرمانان فصل گذشته، تنها یکی از دیدارهای خارج از خانه خود را با شکست به اتمام رساند (دو برد، دو تساوی، یک شکست).

کانون هواداران بارسلونا در ایران

در مرحله گروهی لیگ قهرمانان فصل گذشته، بارسا با بایر لورکوزن، نماینده بوندسلیگا، هم گروه بود و در نهایت چهار امتیاز از این تیم گرفت. دیدار رفت دو تیم در نیوکمپ با حساب 2-1 به سود بارسا خاتمه یافت (گل‌های سرجی روبرتو و لوییز سوارز) و دیدار برگشت دو تیم، با گل لئو مسی با تساوی 1-1 خاتمه یافت. گل لورکوزن در آن دیدار را کرامر (بازیکن فعلی مونشن گلادباخ) به ثمر رساند.

بارسا در شش بازی اخیرش مقابل حریفان بوندس لیگایی در آلمان، تنها یک پیروزی بدست آورده است. اگرچه در فینال لیگ قهرمانان 2014/15، آن‌ها یوونتوس را با حساب 3-1 در برلین شکست دادند.

نتایج کلی بارسا مقابل حریفان آلمانی، شامل 9 برد، 11 تساوی و 7 شکست است.


ارتباطات مربی و بازیکن

لوییز انریکه در تساوی 1-1 اسپانیا مقابل آلمان در جام جهانی 1994 در ترکیب لاروخا حضور داشت. به عنوان بازیکن بارسا، او در پیروزی 2-0 تیمش مقابل بروسیا دورتموند در سوپر کاپ اروپای 1997 که در نهایت با پیروزی 3-1 بارسا در مجموع دو دیدار همراه بود، بازی کرد.

لوییز انریکه در دیدار بارسا مقابل هرتا برلین در دور گروهی لیگ قهرمانان 1999/00 که با تساوی 1-1 دو تیم همراه بود، گلزنی کرد. همچنین او در هر دو دیدار مرحله گروهی 2001/02 لیگ قهرمانان، مقابل لورکوزن موفق به گلزنی شد.

تراشتگن در مونشن گلادباخ متولد شد و بین سال‌های 2011 تا 2014، 108 بار با پیراهن این تیم در رقابت‌های بوندس لیگا حضور یافت.

پاکو آلکاسر در دیدار دو تیم والنسیا و بازل در دور برگشت مرحله یک چهارم نهایی لیگ اروپای 2013/14، مقابل یان سومر (دروازبان وقت بازل و فعلی مونشن گلادباخ) هت تریک کرد. والنسیا در این بازی 5-0 به پیروزی رسید، تا شکست 3-0 بازی رفت را جبران کرده و به نیمه نهایی برسد. جرمی متئو نیز در آن والنسیا حضور داشت.


ایوان راکیتیچ بین سال‌های 2005 تا 2007 در تیم نخست بازل حضور داشت، اما هرگز در یک بازی به همراه یان سومر در ترکیب این تیم قرار نگرفت. سومر در آن زمان در تیم بی‌بازل حضور داشت.

راکیتیچ بین سال‌های 2007 تا 2011 برای شالکه 04 بازی می‌کرد و چهار بار با گلادباخ روبرو شد (دو برد، یک تساوی، یک شکست). او در تنها حضورش در زمین مونشن گلادباخ در نوامبر 2009، شاهد شکست 1-0 تیمش بود. اما در یک دیدار خانگی مقابل این تیم در سال 2010، در پیروزی 3-1 شالکه، دو بار موفق به گلزنی شد.


در فینال جام جهانی 2014، کرامر در حالی به همراه آلمان 1-0 مقابل آرژانتین به پیروزی رسید و قهرمان جهان شد که مسی و ماسکرانو در ترکیب آرژانتین حضور داشتند.

مسی در پیروزی 4-0 آرژانتین مقابل آمریکا که فابیان جانسون را در ترکیب داشت، موفق به گلزنی شد. آرژانتین با این پیروزی به فینال کوپا آمریکای 2016 راه یافته بود.


اسکار فندت، در تساوی دو تیم کوپنهاگن و بارسا در مرحله گروهی لیگ قهرمانان 2010/11، در ترکیب تیم دانمارکی حضور داشت.

آلوارو دومینگز، در مدت زمان حضور در اتلتیکو مادرید بین سال‌های 2008 تا 2012، دو بار مقابل بارسا قرار گرفت و یک تساوی و یک پیروزی بدست آورد.

آلوارو دومینگز به همراه آردا توران در فصل 2011/12 در اتلتیکو هم‌تیمی بود. همچنین کریستف کرامر و مارک آندره تراشتگن، در تیم ملی آلمان هم بازی بوده‌اند.

نکات بازی

مونشن گلادباخ

گلادباخ با پیروزی 2-0 مقابل اینگولشتات در دیدار روز شنبه دو تیم، به یازدهمین پیروزی پیاپی خانگی‌اش در تمامی رقابت‌ها دست یافت.


کانون هواداران بارسلونا در ایران

هازارد و رافائل هر کدام دو گل در پیروزی 4-1 مقابل وردربرمن در 17 سپتامبر به ثمر رساندند.

چهار روز بعد، نخستین گل جانسون برای در رقابت‌های ملی و باشگاهی از تاریخ 28 فوریه، به تساوی 1-1مقابل لایپزیگ منتهی شد.

دیدار مقابل لایپزیگ، نخستین سالگرد انتخاب شوبرت به عنوان سرمربی مونشن گلادباخ بود. او در 33 بازی بوندس لیگایی تیمش را هدایت کرده و میانگین 1.9 امتیاز در هر بازی را بدست آورده که بهترین آمار بین تمامی سرمربی‌های پیشین مونشن گلادباخ است.


رافائل از تاریخ 17 سپتامبر به دلیل کشیدگی عضله از میادین دور بوده و در این مدت دو دیدار تیمش را از دست داده است.

توبیاس استروب، در دیدار مقابل لایپزیگ از ناحیه همسترینگ دچار مصدومیت شد و دیدار مقابل اینگولشتات را از دست داد.

پاتریک هرمان نیز، به دلیل کشیدگی عضله از تاریخ 10 سپتامبر در ترکیب تیمش حاضر نبوده است.

بارسلونا

بارسلونا از زمان شکست 1-2 مقابل آلاوز در خانه، 18 گل در چهار مسابقه به ثمر رسانده است.


تساوی مقابل اتلتیکو مادرید در نیوکمپ، نخستین تساوی این تیم در 19 بازی گذشته بود.

لیونل مسی به دلیل تشدید مصدومیتش از ناحیه کشاله ران در دیدار مقابل اتلتیکو، سه هفته از میادین دور خواهد بود و این دیدار را از دست می‌دهد.


در غیاب او، بارسا موفق شد در ورزشگاه تیم اسپورتینگ خیخون، با 5 گل این تیم را شکست بدهد که البته سه گل آن پس از اخراج کاپیتان میزبان در دقیقه 74 به ثمر رسید.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
Sentimental.Girl
پاسخ به: مونشن گلادباخ vs بارسا؛ بازگشت مارک آندره به خانه
خیلی کامل و عالی بود


سه‌شنبه، ۶ مهر ۱۳۹۵ (۲۱:۱۷)
 
rezaesmaili
پاسخ به: مونشن گلادباخ vs بارسا؛ بازگشت مارک آندره به خانه
آمار بسیار خوبی بود و از تون ممنونم


دوشنبه، ۵ مهر ۱۳۹۵ (۱۹:۱۹)
 
iman_khatar
پاسخ به: مونشن گلادباخ vs بارسا؛ بازگشت مارک آندره به خانه
آمار خیلی کاملی بود حتی بعضی جاها حس کردم دیگه زیادی کامله


دوشنبه، ۵ مهر ۱۳۹۵ (۱۴:۴۴)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: مونشن گلادباخ vs بارسا؛ بازگشت مارک آندره به خانه
به امید خدا با یه بازی مقتدر و یه برد قاطع میریم برای بافتن سیتی!


دوشنبه، ۵ مهر ۱۳۹۵ (۱۴:۲۹)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۲۳۱ کاربر آنلاین است. (۳۴ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۲۳۱

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!