به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

مسی و ترکیب چرخشی را فراموش کنید؛ اشتباهات فردی، عامل باخت بارسا!آنالیز فنی
فرستنده سید سجاد زرگرنتاج در تاريخ سه‌شنبه، ۱۳ مهر ۱۳۹۵ (۱:۰۹) (۷۹۷ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: سایت گل
مترجم: سید سجاد زرگرنتاج / FCBarcelona.ir


غیبت ستاره آرژانتینی اهمیت بسیار بالایی دارد، اما آبی و اناری‌ها یکشنبه در بالایدوس باختند، زیرا اشتباهات فردی جبران ناپذیری مرتکب شدند.


کانون هواداران بارسلونا در ایران

همه چیز برای بارسا آماده بود تا به صدر جدول بازگردد. پس از تساوی 1-1 و عجیب رئال مادرید در خانه مقابل ایبار، کاتالان‌ها می‌دانستند که پیروزی آن‌ها در بالایدوس، مساوی خواهد بود با صدرنشینی در پایان هفته‌ای که منتهی به وقفه بازی‌های ملی می‌شود. اما درست مانند فصل قبل، همه چیز در این ورزشگاه بد پیش رفت. در آن دیدار، کاتالان‌ها 4-1 شکست خوردند، و این بار، 4-3 مغلوب شدند.

بسیاری غیبت لیونل مسی را عامل اصلی شکست بارسا در این دیدار می‌دانند، اما همانطور که به یاد دارید، در دیدار فصل گذشته و شکست سنگین بارسا، مسی در تمام 90 دقیقه در ترکیب بود. برخی دیگر نیز، ترکیب‌های چرخشی انریکه را عامل اصلی می‌دانند، چرا که جرمی متئو، رافینیا و آندره گومز، در حالی آغازگر بازی بودند که هیچکس حضور ثابت آن‌ها در ترکیب را متصور نبود.

در این مورد شاید نکته‌ای وجود داشته باشد. چرا که فصل گذشته، لوچو در اکثر بازی‌ها با ترکیبی ثابت به میدان می‌رفت و به نظر می‌آمد که چندان به بازیکنان نیمکت نشینش اعتقاد ندارد. اما در این فصل، او در هر بازی تغییراتی را در ترکیب ایجاد می‌کند.

اما در حقیقت، این اشتباهات فردی بودند که به بارسا در دیدار روز یکشنبه ضربه زدند. سلتا گل اول را در شرایطی به ثمر رساند که سرجیو بوسکتس - که اخیراً به شدت از دوران اوجش به دور است - نتوانست پاس تراشتگن را کنترل کند و سپس آبی آسمانی‌ها از این موقعیت نهایت استفاده را بردند. گل دوم روی تعلل پیکه و دادن فضای بیش از حد به یاگو آسپاس و اجازه دادن به او در کنترل توپ روی پای تخصصی‌اش، بدست آمد. و گل سوم نیز، گل به خودی جرمی متئو بود.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

بارسا در این حالت با سه گل از حریف عقب بود و اوضاع روحی تیم اصلاً تعریفی نداشت. آخرین باری که آن‌ها در یک دیدار لالیگایی در سمت غلطِ چنین نتیجه‌ای قرار داشتند، به سال 2001 باز می‌گشت، و یک بازگشت حماسی در این شرایط، دور از ذهن بود.

اما پیکه نظر دیگری داشت. مدافع میانی با تجربه، تیمش را به جلو فراخواند و با ضربه سر زیبایش، این باور را در ذهن هم‌تیمی‌هایش به وجود آورد که می‌توانند به بازی باز گردند. نیمار گل دوم بارسا را از روی نقطه پنالتی که با خطا به روی آندره گومز به دست آمده بود، به ثمر رساند و با وجود اینکه تراشتگن گل چهارم را به گالیسیایی‌ها تقدیم کرد، بارسا همچنان دست از تلاش برای بازگشت به بازی برنداشت.

بار دیگر این پیکه بود که به جلو رفت و با ضربه سر حساب کار را 4-3 کرد، و این مدافع میانی، در نقش یک مهاجم نوک فوق‌العاده، با ضربه سرش که تنها کمی با گل شدن فاصله داشت، می‌توانست ضمن ثبت یک هت تریک تاریخی، بارسا را در لحظات پایانی از شکست نجات دهد.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

اگر یک بازیکن بارسا بود که در این دیدار لایق شکست نبود، پیکه بود. اگرچه اشتباهات فردی در نهایت به بارسا ضربه زد و شاگردان انریکه پس از دریافت سه گل در پایان 45 دقیقه، کار بسیار دشواری برای بازگشت به بازی داشتند.

شکست به این معناست که بارسا در جایگاه چهارم قرار دارد، اما آن‌ها پس از گذشت هفت هفته، دو امتیاز با اتلتیکوی صدرنشین و رئال مادرید فاصله دارند. بعد از وقفه بازی‌های ملی، مسی باز می‌گردد، بنابراین چندان هم برای بارسا جای نگرانی وجود ندارد.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
toraj
پاسخ به: مسی و ترکیب چرخشی را فراموش کنید؛ اشتباهات فردی، عامل باخت ب...
بچه ها یه خبری خوندم حیفم اومد با شما به اشتراک نذارمش.
مسی، بهترین بازیکن سال 2016 دنیا(عکس)
آمارها نشان می دهند که در 9 ماهی که از سال 2016 گذشته، لیونل مسی بهترین بازیکن دنیا بوده است. به گزارش "ورزش سه"، بسیاری معتقدند که کریستیانو رونالدو به دلیل قهرمانی با رئال در چمپیونزلیگ و با پرتغال در یورو 2016، بخت اول توپ طلا خواهد بود و احتمالا نیز چنین خواهد شد اما از لحاظ آمار گلزنی و پاس گل، لیونل مسی چند پله بالاتر از او قرار دارد.
مسی در 9 ماهی که از سال 2016 گذشته، روی 70 گل در بارسلونا و تیم ملی آرژانتین نقش داشته است. او 43 گل زده(36 برای بارسا و 7 برای آرژانتین) و 27 پاس گل نیز داده است(23 بارسا و 4 آرژانتین).
پس از مسی، لوئیس سوارز قرار دارد. بهترین مهاجم مرکزی حال حاضر دنیا مثل مسی 43 گل به ثمر رسانده( 41 بارسا و 2 اروگوئه) اما 6 پاس گل کمتر از مسی داده است. پس از این دو بازیکن، زلاتان قرار دارد که با 39 گل و 11 پاس گل، روی 50 گل در پاری سن ژرمن و تیم ملی سوئد موثر بوده است.
بعد از زلاتان، نیمار و کریستیانو رونالدو قرار دارند. نیمار 26 گل زده و 23 پاس گل داده و روی 49 گل در بارسا و تیم ملی برزیل موثر بوده و رونالدو نیز با زدن 35 گل برای رئال و تیم ملی پرتغال و دادن 12 پاس گل، روی 47 گل تیم هایش تاثیرگذار بوده است. گریزمان و ایگواین نیز در رده های بعدی قرار دارند.
لینک خبر:
مشاهده لینک(%D8%B9%DA%A9%D8%B3)


چهارشنبه، ۱۴ مهر ۱۳۹۵ (۲:۱۱)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: مسی و ترکیب چرخشی را فراموش کنید؛ اشتباهات فردی، عامل باخت بارسا!
به راحتی می تونستیم یه بازگشت رویایی داشته باشیم... اینکه تیم نیمه اول رو 3-0 باخته به رختکن میره و نیمه دوم با چنین روحیه ای می جنگه، نشون میده چه مربی فوق العاده ای روی نیمکته! منتها کسایی که درکی از فوتبال ندارن، فقط بلدن بگن چرا این بود چرا اون نبود.


سه‌شنبه، ۱۳ مهر ۱۳۹۵ (۱۵:۵۲)
 
messi-.10
پاسخ به: مسی و ترکیب چرخشی را فراموش کنید؛ اشتباهات فردی، عامل باخت بارسا!
بالایدوس برامون مثل آنوئتا نشه امیدورام


سه‌شنبه، ۱۳ مهر ۱۳۹۵ (۱۵:۴۳)
 
9VECTOR9
پاسخ به: مسی و ترکیب چرخشی را فراموش کنید؛ اشتباهات فردی، عامل باخت ب...
شاید گل هایی که خوردیم از خودی بود ولی تیمی که انریکه تو زمین فرستاد اصلا موقعیت درست حسابی خلق نمیکرد دقیقا مثل بازی های دیگه ی قبلی بدون مسی مقابل آلاوز و گلادباخ.... به شکلی که مدافعی مثل پیکه بایستی از قدش برای گل زدن استفاده کنه.... که اینم دلیلش نبود مسی و البته سیستم اشتباه انریکه در نبود مسیه..... جایی که نیمار رو تنها بازیساز تیم پشت سر سوارز قرار داده و کاری از نیمار خواسته که نیمار بلد نیست انجام بده ... یعنی بازیسازی تو قلب دفاع متراکم حریف کاری که به سختی مسی انجام میده چه برسه به نیماری که در اصل یک مهاجم وینگره..... و این آزمون و خطا های سیستم های انریکه ست که در اصل کمر تیمو شکونده در این مدت بدون مسی...البته دو بازیکن از بارسا هستن که قطعا در آینده ممکنه عزرائیل بارسا بشن : اولی بوسکتس بعد تر شتگن.... این دوتا یه سبک نچسبی دارن که بر پایه ی اعتماد ب نفس بیش از حده... که البته با توجه به سبک بازی بارسا باعث میشه که این دو هر لحظه تیمو نابود کنن!


سه‌شنبه، ۱۳ مهر ۱۳۹۵ (۲:۱۰)
 
San.Andres
پاسخ به: مسی و ترکیب چرخشی را فراموش کنید؛ اشتباهات فردی، عامل باخت بارسا!
منم موافقم که اشتباهات فردی مهمترین دلیل این شکست بود. باید ازش گذشت، بارسا این فصل مدعی اصلی تمام جام هاست.


سه‌شنبه، ۱۳ مهر ۱۳۹۵ (۱:۲۷)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۲۴۳ کاربر آنلاین است. (۲۸ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۲۴۳

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!