به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

ریکارد: در مورد ال کلاسیکو خوشبینم!مصاحبه
فرستنده Fahrenheitّ در تاريخ شنبه، ۲۱ آبان ۱۳۸۴ (۲۲:۱۴) (۱,۵۱۲ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
فرانک‌ رایکارد، مربی‌ باسابقه‌ و کاربلد بارسلونا، پس‌ از پیروزی‌ مردانش‌ در شب‌ دوم‌ از هفته‌ یازدهم‌ رقابتهای‌ فوتبال‌ باشگاههای‌ اسپانیا (لالیگا) پای‌ مصاحبه‌ای‌ خواندنی‌ با ریاریواسپورت‌ کاتالونیا نشست.

حرفهای‌ این‌ مربی‌ بزرگ‌ در حالی‌ که‌ کمتر از 10 روز تا ال‌کلاسیکودربی‌ اسپانیا فاصله‌ داریم، خواندنی‌ است.




از شکست‌ سنگینی‌ که‌ بر ختافه‌ وارد کردید، بگویید.

من‌ با برند شوستر روزهای‌ خاطره‌انگیزی‌ را سپری‌ کرده‌ام. او در زمان‌ بازیگری‌ خود، از من‌ شکست‌ خورده‌ بود و حالا در سمت‌ مربیگری‌ نیز نتوانست‌ جبران‌ کند. من‌ واقعاً‌ از مردان‌ خود متشکرم‌ و باید بگویم‌ که‌ به‌ جز چند نقطه‌ ضعف‌ کوچک، واقعاً‌ از همه‌ آنها راضی‌ هستم. شکست‌ ختافه‌ در نزدیکی‌ مادرید، مقدمه‌ای‌ بود برای‌ شکست‌ دادن‌ رئال‌مادرید در هفته‌ دوازدهم‌ لالیگا و در این‌ مورد کاملاً‌ اطمینان‌ دارم.

دو پیروزی‌ باارزش‌ نیز قبل‌ از آن‌ به‌ دست‌ آورده‌اید که‌ حیف‌ است‌ در مورد آنها صحبت‌ نکنیم!

بله، همینطور است. ما با اقتدار کامل‌ و با نتیجه‌ 5 بر صفر رئال‌سوسیه‌ داد را از پیش‌ رو برداشتیم‌ و ثابت‌ کردیم‌ تیم‌ بزرگی‌ هستیم‌ و حق‌ داریم‌ از قهرمانی‌ صحبت‌ کنیم‌ و ادعا داشته‌ باشیم. پس‌ از آن‌ راهی‌ لیگ‌ قهرمانان‌ اروپا شدیم. پاناتینایکوس‌ تیم‌ کوچکی‌ نبود و من‌ در مورد آن‌ بازی‌ خیلی‌ استرس‌ داشتم‌ اما مردانم‌ همانطور که‌ در نیوکمپ‌ مقابل‌ سوسیه‌ داد ظاهر شده‌ بودند، پاناتینایکوس‌ را نیز کنار زدند و 5 گل‌ در آن‌ بازی‌ هرگز در پیش‌بینی‌ کارشناسان‌ لحاظ‌ نشده‌ بود. گل‌ زدن‌ برای‌ مهاجمین‌ من‌ کار سختی‌ نیست‌ و آنها خیلی‌ خوب‌ توسط‌ هافبک‌های‌ باشعور و هوشیار بارسلونا تغذیه‌ می‌شوند. از طرفی‌ خیال‌ من‌ از جانب‌ خط‌ دفاعی‌ و دروازه‌بان‌ متعصب‌ تیم‌ نیز کاملاً‌ راحت‌ راحت‌ است.

موتا پس‌ از دو سال‌ گل‌ زد.

بله، او در بازی‌ مقابل‌ ختافه‌ فوق‌العاده‌ ظاهر شد و از او واقعاً‌ متشکرم. موتا از بازیکنان‌ باسابقه‌ و شناخته‌ شده‌ بارسلوناست‌ و وقتی‌ در خط‌ هافبک‌ به‌ مدافعین‌ پشت‌ سر خود کمک‌ می‌کند، خیالم‌ از هر گونه‌ نفوذ حریف‌ کاملاً‌ راحت‌ است.

آیا امسال‌ قهرمان‌ لالیگا خواهید شد؟

در این‌ مورد حتی‌ لحظه‌ای‌ هم‌ تردید نداشته‌ام. ما قهرمانی‌ قاطعانه‌ فصل‌ گذشته‌ خود را تکرار خواهیم‌ کرد و در این‌ مورد حاضرم‌ به‌ تمام‌ هواداران‌ بارسلونا در سراسر جهان‌ قول‌ بدهم. نیم‌فصل‌ اول‌ فراز و نشیب‌هایی‌ در تیمها وجود دارد که‌ برطرف‌ خواهند شد و در مورد جدول‌ لالیگا و بحث‌ صدرنشینی‌ بهتر است‌ در نیم‌فصل‌ دوم‌ با هم‌ صحبت‌ کنیم.

و قهرمانی‌ در لیگ‌ قهرمانان‌ اروپا؟

لیگ‌ قهرمانان‌ اروپا حساب‌ جداگانه‌ای‌ دارد. بازیهای‌ مرحله‌ بعدی‌ لیگ‌ قهرمانان‌ اروپا بسیار سخت‌ و طاقت‌فرسا هستند و شاید تک‌تک‌ تیمها با اطمینان‌ کامل‌ به‌ قهرمانی‌ فکر کنند. بازیهای‌ بسیار سختی‌ در این‌ تورنمنت‌ بزرگ‌ در پیش‌ داریم‌ اما برای‌ آن‌ هم‌ برنامه‌ریزی‌ منسجمی‌ داشته‌ام‌ و احساس‌ می‌کنم‌ قهرمانی‌ در آن‌ نیز از ما دور نیست.

به‌ سراغ‌ ال‌کلاسیکو دربی‌ اسپانیا برویم. شخصاً‌ چه‌ احساسی‌ در مورد این‌ جدال‌ قدیمی‌ و تاریخی‌ دارید؟

خب، همانطور که‌ خود شما هم‌ می‌دانید یک‌ جدال‌ مهم‌ و حساس‌ است‌ و آنها که‌ قصد دارند وانمود کنند این‌ هم‌ یک‌ بازی‌ از 38 بازی‌ لالیگاست، دروغ‌ می‌گویند. ستارگان‌ هر دو تیم‌ به‌ درست‌ یا غلط، پیروزی‌ در این‌ میدان‌ را برابر با قهرمانی‌ در لالیگا می‌دانند و این‌ باعث‌ می‌شود استرس‌ خاصی‌ در چنین‌ میدانی‌ حاکم‌ باشد.

چه‌ پیش‌بینی‌ برای‌ هفته‌ دوازدهم‌ رقابتهای‌ فوتبال‌ باشگاههای‌ اسپانیا (لالیگا) دارید؟

من‌ بسیار خوش‌بین‌ هستم. پیروزی‌ مقابل‌ رئال‌مادرید کار آسانی‌ است‌ به‌ خصوص‌ اینکه‌ این‌ بازی‌ در سانتیاگو برنابئو برگزار شود، این‌ چیزها را خیلی‌ خوب‌ می‌دانم‌ اما مطمئن‌ هستم‌ که‌ بازیکنان‌ من‌ تحت‌ تأثیر جو حاکم‌ بر بازی‌ قرار نخواهند گرفت‌ و با اعصابی‌ راحت‌ و کاملاً‌ حرفه‌ای‌ بازی‌ خواهند کرد. پیش‌بینی‌ اصل‌ نتیجه‌ کار بسیار سختی‌ است‌ اما باید بگویم‌ که‌ از پیروزی‌ بارسلونا در هفته‌ دوازدهم‌ مقابل‌ رئال‌مادرید آن‌ هم‌ در سانتیاگو برنابئو کاملاً‌ اطمینان‌ دارم‌ و مطمئن‌ هستم‌ که‌ شاگردانم‌ پاسخ‌ آن‌ همه‌ تلاش‌ و صرف‌ هزینه‌ و وقت‌ باشگاه‌ را به‌ درستی‌ خواهند داد.

آیا والدس‌ از دید شما دروازه‌بان‌ مطمئنی‌ است؟

دقیقاً‌ همینطور است. او افت‌ و خیزهایی‌ داشته، همانطور که‌ بزرگترین‌ دروازه‌بانهای‌ جهان‌ هم‌ دارند. گاهی‌ اشتباهاتی‌ از او سر می‌زند که‌ به‌ هر حال‌ در تاریخ‌ ثبت‌ می‌شود اما می‌شود آنها را فراموش‌ کرد. من‌ عادت‌ ندارم‌ به‌ گذشته‌ برگردم‌ و وقتی‌ والدس‌ را در جریان‌ تمرینات، حاضر و آماده‌ می‌بینیم، خیالم‌ کاملاً‌ راحت‌ می‌شود. او با چشمان‌ باز خود از سنگر بارسلونا محافظت‌ می‌کند و اطمینان‌ دارم‌ که‌ در ال‌کلاسیکو دربی‌ اسپانیا نیز باشکوه‌تر از قبل‌ ظاهر خواهد شد.

از داخل‌ باشگاه‌ خبرهای‌ جالبی‌ به‌ گوش‌ نمی‌رسد. آیا لاپورتا دچار بحران‌ شده‌ است؟

آنچه‌ در داخل‌ اردوی‌ ما رخ‌ داده‌ است، بحران‌ نیست‌ بلکه‌ چند تسویه‌ حساب‌ شخصی‌ در دل‌ باشگاه‌ باعث‌ شد تا خوان‌ لاپورتا برای‌ چند هفته‌ با یکسری‌ از مشکلات‌ پیش‌بینی‌ نشده، دست‌ و پنجه‌ نرم‌ کند. خوان‌ از من‌ خواست‌ با همه‌ وجود مراقب‌ تیم‌ باشم. او روزها و شبهای‌ سختی‌ را پشت‌ سر گذاشت‌ و با درایت‌ خاص‌ و قابل‌ تحسینی‌ باعث‌ شد، تمام‌ مشکلات‌ و توطئه‌ها برچیده‌ شوند.
داماد خانواده‌ آنها استعفا داد و این‌ برای‌ باشگاه‌ ما یک‌ حادثه‌ تلخ‌ بود اما لاپورتا به‌ خاطر یکسری‌ از مصلحت‌های‌ سیاسی‌ باشگاه‌ مجبور شد استعفای‌ او را قبول‌ کند. این‌ روزها هیچ‌ مشکلی‌ در بارسلونا وجود ندارد و روزهای‌ شاد و خوشی‌ را پشت‌ سر می‌گذاریم.

آیا همچنان‌ رونالدینیو و اتوئو زوج‌ اصلی‌ تیم‌ شما هستند؟

من‌ نمی‌توانم‌ کلیدی‌ بودن‌ مهره‌های‌ بزرگی‌ چون‌ رونالدینیو و اتوئو را کتمان‌ کنم.
کارشناسان‌ عقیده‌ دارند که‌ اگر رونالدینیو یا اتوئو مصدوم‌ شوند بارسلونا واقعاً‌ دچار مشکل‌ خواهد شد و باید بگویم‌ که‌ متأسفانه‌ همین‌طور است. البته‌ من‌ بزرگانی‌ چون‌ ژولی، دکو، ازکو‌ئرو، ماکسی، لارسن‌ و اینیستا را در اختیار دارم‌ اما دوست‌ ندارم‌ مجبور شوم‌ با آنها مهره‌چینی‌ کنم.

آیا لارسن‌ شانس‌ حضور در ال‌کلاسیکو دربی‌ اسپانیا را خواهد داشت؟

او فوق‌العاده‌ کار کرده‌ و من‌ از او کاملاً‌ راضی‌ هستم‌ اما در مورد ال‌ دربی‌ نمی‌توانم‌ ریسک‌ کنم‌ و مجبورم‌ از ابتدا به‌ زوج‌ موفق‌ رونالدینیو و اتوئو اعتماد داشته‌ باشم.
از طرفی‌ قرار نیست‌ که‌ ما با تمام‌ وجود حمله‌ کنیم‌ و در زمین‌ حریف‌ بهتر است‌ نیم‌نگاهی‌ هم‌ به‌ خط‌ دفاعی‌ داشته‌ باشیم. بنابراین‌ لزومی‌ ندارد از همه‌ مهاجمین‌ بارسلونا در این‌ بازی‌ بزرگ‌ استفاده‌ کنم. زوج‌ لارسن‌ و ازکوئرو خیلی‌ خوب‌ می‌توانند جای‌ خالی‌ اتوئو و رونالدینیو را پر کنند این‌ برای‌ من‌ یک‌ وزنه‌ روحی‌ مناسب‌ و عالی‌ به‌ حساب‌ می‌آید.

آیا مارادونای‌ دوم‌ آرژانتین‌ فرصت‌ درخشش‌ مقابل‌ رئال‌ مادرید را پیدا خواهد کرد؟

نمی‌توانم‌ در این‌ مورد با قاطعیت‌ صحبت‌ کنم. لیونل‌ مسی‌ از دید من‌ مارادونای‌ دوم‌ آرژانتین‌ نیست‌ بلکه‌ لیونل‌ مسی‌ اول‌ بارسلوناست‌ و من‌ قصد دارم‌ از او یک‌ ابر ستاره‌ بسازم. او کاستی‌هایی‌ در عملکرد حرفه‌ای‌ خود در جهان‌ فوتبال‌ دارد و به‌ زمان‌ بیشتری‌ برای‌ کسب‌ تجربه‌ مقابل‌ بزرگان‌ فوتبال‌ اروپا و جهان‌ فوتبال‌ اروپا و جهان‌ نیازمند است. مسی‌ به‌ مراتب‌ ارزشمندتر از روبینیو است‌ و من‌ به‌ خاطر داشتن‌ این‌ ستاره‌ جوان‌ و آرژانتینی‌ از خداوند متشکرم!
ارزش: ۱۰.۰۰ (۱ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
mohammad-barcelona
پاسخ به: ریکارد: در مورد ال کلاسیکو خوشبینم!
زنده باد بارسا


چهارشنبه، ۶ شهریور ۱۳۹۲ (۱۴:۲۱)
 
behnoush1360
پاسخ به: ریکارد: در مورد ال کلاسیکو خوشبینم!
زنده باد بارسلونا و زنده باد مسی


یکشنبه، ۲۳ تیر ۱۳۹۲ (۱۷:۱۲)
 
behnoush1360
پاسخ به: ریکارد: در مورد ال کلاسیکو خوشبینم!
زنده باد بارسلونا و زنده باد مسی


یکشنبه، ۲۳ تیر ۱۳۹۲ (۱۷:۱۲)
 
raminpanahi
پاسخ به: ریکارد: در مورد ال کلاسیکو خوشبینم!
یاشاسین بارسلونا




دوشنبه، ۱۹ فروردین ۱۳۹۲ (۶:۵۲)
 
kingamir
پاسخ به: ریکارد: در مورد ال کلاسیکو خو...
viva barca


سه‌شنبه، ۲۱ آذر ۱۳۹۱ (۱:۴۳)
 
heroes
پاسخ به: ریکارد: در مورد ال کلاسیکو خوشبینم!



شنبه، ۲۱ آبان ۱۳۹۰ (۰:۵۱)
 
yas_8
پاسخ به: ریکارد: در مورد ال کلاسیکو خوشبینم!
The world's most dramatic
Viva Barcelona


دوشنبه، ۱۱ مهر ۱۳۹۰ (۲۳:۳۰)
 
fcbarca2010
پاسخ به: ریکارد: در مورد ال کلاسیکو خوشبینم!
Visca Barca




یکشنبه، ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۰ (۱۲:۴۵)
 
farzadweisi
پاسخ به: ریکارد: در مورد ال کلاسیکو خوشبینم!



شنبه، ۲۴ مهر ۱۳۸۹ (۱۴:۵۴)
 
farzadweisi
پاسخ به: ریکارد: در مورد ال کلاسیکو خوشبینم!
viva barca :heli: :heli: :heli: :heli:


یکشنبه، ۱۸ مهر ۱۳۸۹ (۱۲:۳۴)
 
AMiRh03EiN72N
پاسخ به: ریکارد: در مورد ال کلاسیکو خو...
دمش گرم


سه‌شنبه، ۲۹ دی ۱۳۸۸ (۱۳:۲۵)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۳۴ کاربر آنلاین است. (۱۶ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۳۴

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!