به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

مطبوعات مادریدی، عامل خداحافظی پیکه از تیم ملی!ملی‌پوشان
فرستنده سید سجاد زرگرنتاج در تاريخ دوشنبه، ۱۹ مهر ۱۳۹۵ (۲۰:۵۴) (۸۳۴ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: سایت گل
مترجم: سید سجاد زرگرنتاج / FCBarcelona.ir


پس از اینکه با پایان دیدار اسپانیا مقابل آلبانی، جرارد پیکه بار دیگر توسط مطبوعات این کشور مورد هدف قرار گرفت، این مدافع اسپانیایی اظهار داشت که جام جهانی روسیه، آخرین تورنومنت او به همراه ماتادورها خواهد بود.


کانون هواداران بارسلونا در ایران

کاسه صبر جرارد پیکه، لبریز شد. مدافع 29 ساله با حضور در دیدار مقابل آلبانی، به پیروزی تیم ملی کشورش در خانه حریف کمک کرد، اما پس از آن، توسط مطبوعات این کشور به بریدن آستین لباس‌هایش به منظور حذف لوگوی اسپانیا از روی آن، متهم شد. این مسئله، همانطور که خود بازیکن هم گفته است: «آخرین قطعه این پازل بود».

در طول مسابقه، برخی گمان بردند که پیکه آستین لباس‌های خود را بریده است، تا لوگوی اسپانیا را از آن حذف کرده باشد، و سپس بسیار از مطبوعات هم این مسئله را به عنوان یک حقیقت، گزارش کردند و ریشه کاتالانی پیکه را، دلیل احتمالی این حرکت دانستند. اگرچه در حقیقت، آستین‌های پیراهن اصلی، کاملاً سفید بوده و طرح متفاوتی از لباس‌های آستین کوتاه تیم ملی اسپانیا داشته است.


بار دیگر، پیکه مورد هدف قرار گرفت و تنها چند روز پس از مراسم پرسش و پاسخی که به مناسبت انجام پانصدمین بازی دوران حرفه‌اش در توییتر بر پا کرده بود، اعلام کرد که پس از جام جهانی از تیم ملی اسپانیا خداحافظی خواهد کرد: «جام جهانی روسیه آخرین تورنومنت من به همراه اسپانیا خواهد بود. داستان امروز، یکی از چندین داستان به وجود آمده بود. این تصمیمی نیست که در لحظه گرفته باشم، روی آن فکر کرده‌ام».

او همچنین در مورد جنجال به وجود آمده گفت: «من همیشه لباس آستین بلند می‌پوشم، اما آستین‌های این لباس تا حدی کوتاه بودند و باعث اذیت من می‌شدند، بنابراین تصمیم به بریدن آن‌ها گرفتم». کمی بعد هم، فدراسیون فوتبال اسپانیا طی بیانیه‌ای به دفاع از مدافع تیم خود پرداخت، اما تصمیم گرفته شده بود، و جنجال آسیب خود را رسانده بود.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

این نخستین بار نیست که چیزی مانند این جنجال رخ می‌دهد. در ژوئن، پیکه توسط مطبوعات مادریدی متهم استفاده از دست خود برای توهین به سرود ملی اسپانیا، پیش از دیدار مقابل کرواسی در یورو 2016 شده بود؛ اتهامی که سبب دلسردی شدید مدافع میانی بارسا شد. او در این مورد گفت: «جنجال بسیار احمقانه‌ای است. من اینجا هستم، چرا که به این تیم و به این خانواده افتخار می‌کنم. من هیچگاه به سرود ملی بی‌احترامی نمی‌کنم، همانطور که هیچگاه به این مردم و به تیم ملی نکردم».

پیکه به کاتالان بودنش افتخار می‌کند و همواره به گرمی از ریشه کاتالانی‌اش سخن گفته، و این مسئله مراتب ناراحتی برخی هواداران تیم ملی اسپانیا را فراهم کرده است - اگرچه او هیچگاه رسماً از علاقه‌اش به استقلال کاتالونیا چیزی نگفته است. با این وجود، در شبکه‌های اجتماعی، او هر گاه که به زبان کاتالانی چیزی می‌نویسد، آماج بدترین توهین‌ها قرار می‌گیرد، که برخی از آن‌ها حتی به روابط خانوادگی‌اش اشاره دارند.

با وجود اینکه همراه مجبور بوده با چنین انتقادات تند و زننده‌ای کنار بیاید، دوران حضورش در تیم ملی اسپانیا، مثال زدنی بوده است. پیکه که از سال 2009 برای اسپانیا بازی می‌کند، تا کنون در 86 بازی حضور داشته و با این تیم به قهرمانی در جام جهانی 2010 و یورو 2012 رسیده است. او همچنین در تمامی سطوح تیم ملی اسپانیا از سال 2003 حضور داشته است.


در یورو 2016، در حالی که به نظر می‌رسید اسپانیا در نخستین بازی خود مقابل چک، به یک تساوی بدون گل بسنده خواهد کرد، این جرارد پیکه بود که با یک ضربه سر زیبا دروازه چک را گشود تا اسپانیا با سه امتیاز از زمین خارج شود، و این در حالی بود که پسرش میلان، در میان جمعیت با پیراهن اسپانیا نشسته و در حال تشویق پدرش بود. و پس از حذف شدن در دور یک هشتم نهایی، او تنها کسی بود که جرأت حضور در جلوی خبرنگاران به پاسخ به پرسش‌هایی در مورد حذف اسپانیا از یورو را داشت. با این حال، هنوز تعهد او به تیم زیر سؤال می‌رود.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

البته برای همه این‌ها دلیلی وجود دارد. پیکه در جریان جشن قهرمانی سه گانه بارسا در سال 2015، میکروفون را برداشت و فریاد زد: «متشکرم کوین رولدان؛ همه چیز با تو شروع شد». و این مسئله ناراحتی هواداران رئال مادرید را در پی داشت. در واقع این صحبت‌ها اشاره به جشن تولد 30 سالگی کریستیانو رونالدو داشت، که در آن این خواننده کلمبیایی حضور یافته بود و تصاویری از بازیکنان مادرید در حال جشن گرفتن، تنها چند ساعت پس از شکست 4-0 مقابل اتلتیکو مادرید در دربی مادرید پخش شد که جنجال بسیاری برانگیخت.

چند روز پس از آن جملات، پیکه در یک بازی ملی توسط هواداران خودی هو شد. و سپس چند ماه بعد در کنفرانس مطبوعاتی‌اش گفت که از شکست خوردن مادرید لذت می‌برد، و آن عکس العمل‌ها پس از این مصاحبه، در هر دیداری که او پیراهن تیم ملی اسپانیا را به تن می‌کند، وجود دارد، با وجود اینکه نمایش بسیار خوبی از او در یورو 2016 شاهد بودیم.

نا امید کننده است که رقابت دو باشگاه و حواشی بین آن‌ها، سبب کوتاه شدن چنین حضور موفقیت آمیزی در تیم ملی اسپانیا می‌شود. اما در نهایت این اتفاقی است که افتاده و هواداران و مطبوعات اسپانیا، می‌توانند تقصیرات را با هم تقسیم کنند. زیرا، اگرچه پیکه تا حدی تحریک آمیز حرف می‌زند، او به هیچ عنوان مستحق چنین رفتاری نیست، خصوصاً پس از آن همه کار که برای اسپانیا انجام داده است.


پیکه هفته گذشته اذعان داشت: «وقتی ساکتم، بیشتر تحسین می‌شوم». اما حالا، او نه تنها ساکت خواهد بود، بلکه خواهد رفت. و وقتی این اتفاق بیفتد، مردم و مطبوعاتی که او را به گرفتن چنین تصمیمی وا داشتند، شاید متوجه شوند که چه بازیکن بزرگی را از دست داده‌اند.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
hadimoghadam
پاسخ به: مطبوعات مادریدی، عامل خداحافظی پیکه از تیم ملی!
در اصل برای پشتیبانی از پیکه باید همه بازیکنان کاتالونیایی انصراف دهند از تیم ملی


سه‌شنبه، ۲۰ مهر ۱۳۹۵ (۹:۳۰)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: مطبوعات مادریدی، عامل خداحافظی پیکه از تیم ملی!
دمش گرم! خوب حالی از این مادریدی های بی لیاقت گرفت! برید با همون کاپیتان راموس احمق خوش باشید که یا پنالتی میده یا پنالتی خراب می کنه!


دوشنبه، ۱۹ مهر ۱۳۹۵ (۲۱:۱۴)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۲۰۱ کاربر آنلاین است. (۱۵ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۲۰۱

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!