به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

چرا آرسنال باید نگران وضعیت بارسا و الکس ویدال باشد؟نقل و انتقالات
فرستنده سید سجاد زرگرنتاج در تاريخ چهارشنبه، ۲۱ مهر ۱۳۹۵ (۲۱:۳۹) (۱,۴۶۲ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: Unibet
مترجم: سید سجاد زرگرنتاج / FCBarcelona.ir


ده روز آینده نقشی کلیدی در این پرسش که آیا باید برای الکس ویدال در بارسا آینده‌ای متصور شد؟، دارد. و البته این پرسش که آیا قهرمان اسپانیا برای خرید یک مدافع کناری در ژانویه دست به کار خواهد شد؟


کانون هواداران بارسلونا در ایران

ویدال یک خرید تعجب برانگیز از سوی بارسا در تابستان 2015 بود؛ او که با 17 میلیون یورو از سویا به نیوکمپ آمد، این نکته را می‌دانست که به دلیل محرومیت باشگاه از خرید بازیکن توسط فیفا، قادر به بازی برای کاتالان‌ها تا ژانویه 2015 نخواهد بود.

اما حتی بعد از انجام نخستین بازی‌اش با پیراهن بارسا در ژانویه 2016، اوضاع برای او که سابقه حضور در آکادمی بارسا (و رئال مادرید و اسپانیول) را در کارنامه دارد، چندان تغییر نکرد. لوییز انریکه، هیچگاه به او اعتماد نداشت و حتی در پایان فصل، داگلاس که یکی از بدترین خریدهای بارسا در ده سال اخیر شناخته می‌شود، به او ترجیح داده می‌شد و به عنوان مدافع راست جانشین روی نیمکت قرار می‌گرفت.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

وقتی دنی آلوز تابستان گذشته نیوکمپ را به مقصد یوونتوس ترک کرد، به نظر می‌رسید که فضای خوبی برای الکس ویدال به وجود آمده و او می‌تواند خود را نشان بدهد. او در هر سه بازی پیش فصل بارسا، که شامل شکست 0-4 مقابل لیورپول هم می‌شد، در ترکیب اصلی تیم قرار گرفت، اما سرجی روبرتو، که اصولاً یک هافبک است، خیلی زود جایگاه خود را به عنوان مدافع راست اصلی تیم، در ترکیب انریکه تثبیت کرد. به نظر می‌رسد که انریکه شبهات بسیاری، خصوصاً در جایگیری و توانایی‌های دفاعی الکس ویدال دارد، که البته با توجه به تجربه بسیار کم ویدال در این پست پیش از پیوستن به بارسا، نکته عجیبی نیست.

تنها حضور الکس ویدال در رقابت‌های لالیگا 2016/17، در دیدار خانگی بارسا مقابل آلاوز بود، که در نهایت با شکست عجیب 1-2 این تیم در خانه همراه بود، و ویدال به طور مستقیم روی گل دوم آلاوز، که به تازگی به لالیگا آمده است، مقصر شناخته شد. پس از آن بارسا در تمامی رقابت‌ها، شش بازی انجام داده و ویدال در هیچ کدام از این بازی‌ها، حتی روی نیمکت هم حضور نداشته است.

در همین حال، الکس ویدال از اینستاگرام خود استفاده کرد و با به اشتراک گذاشتن پُست مبهمی، بسیاری را بر آن داشت تا تصور کنند که این به معنای یک اخطار برای ترک تیم است. اگرچه خود بازیکن این نکته را انکار کرد و اظهار داشت که این پُست در پاسخ به خبرنگارانی است که سعی در ایجاد کردن حواشی پیرامون او دارند. همین منابع خبری (از جمله AS) سپس این خبر که ویدال به هم‌تیمی‌هایش گفته که می‌خواهد از تیم برود را، منتشر کردند.

پیش از وقفه بازی‌های ملی، از لوییز انریکه در مورد پُست اینستاگرامی ویدال پرسیده شد و او پاسخ داد: «زندگی خودش است و هر کسی آزاد است نظر خود را بیان کند». اگرچه لوییز انریکه راه بازگشت برای ویدال باقی گذاشته و پیش از این هم گفته بود که تلاش بازیکنان در تمرینات نظر او را تغییر می‌دهد.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

حالا که سرجی روبرتو در بازی‌های ملی مصدوم شده است، الکس ویدال این فرصت را دارد که نظر انریکه را عوض کند. بازیکن جوان و چندکاره بارسا، قطعاً بازی مقابل دپورتیوو در لالیگا را از دست خواهد داد، اما حضورش در دیدار مقابل منچستر سیتی با سرمربیگری پپ گواردیولا، هنوز در هاله‌ای از ابهام است.

منابع معتبری در این هفته به موندو دپورتیوو گفته‌اند که سران باشگاه بارسلونا قصد دارند جلسه‌ای با ویدال برگزار کنند و از او بخواهند تنها بر روی تمرینات و اثبات خود به سرمربی تمرکز کند. مؤثر بودن یا نبودن برگزار این جلسه، در روزهای آینده مشخص می‌شود.

به نظر می‌آید تا ژانویه این مسئله به پایان خود برسد، چرا که اسپورت اخیراً گزارش داده است که اینتر میلان حاضر است برای جذب ویدال اقدام کند. نام باشگاه‌های دیگری هم در این گزارش آمده که از آن‌ها می‌توان به لیورپول، ساندرلند، خرانادا و میلان اشاره کرد، اگرچه منبع موثقی این تمایلات را تأیید نکرده است. اگر بارسا بخواهد او را بفروشد، با در نظر گرفتن این نکته که او اخیراً بازی نکرده و 27 ساله است، احتمالاً نمی‌تواند حتی نیمی از 17 میلیون یورویی که برای او داده بود را، پس بگیرد.

برخی گزارشات دیگر نیز حاکی از این است که بارسا به محض باز شدن پنجره نقل و انتقالات زمستانی، اقدام به جذب یک مدافع راست خواهد کرد. در حال حاضر نام پنج بازیکن در لیست رابرت فرناندز دیده می‌شود که عبارتند از: ژائو کانسلو (والنسیا)، جاشوآ کیمیش (بایرن)، داریو سرنا (شاختار)، هکتور بیرین (آرسنال) و استفان لیخشتاینر (یوونتوس).

کانون هواداران بارسلونا در ایران

بازگشت بیرین که سابقه حضور در لاماسیا را دارد، می‌تواند برای هواداران و کارشناسان آبی و اناری جذاب باشد، اگرچه مشخص نیست که بارسا بتواند در صورت تمایل او را جذب کند، خصوصاً که گواردیولا و سیتی پیش از این از علاقه خود به این بازیکن پرده برداشته‌اند. یک انتقال قرضی و یا جابجایی نیز در مورد کانسلو مطرح شده است، که با توجه به سهم بنفیکا از قرارداد بازیکن، اوضاع کمی پیچیده است. بستن یک قرارداد کوتاه مدت با سرنای با تجربه و 34 ساله، احتمالاً آسانترین قراردادی است که می‌تواند برای بارسا رقم بخورد.

البته هنوز یک احتمال دیگر وجود دارد و آن اینکه ویدال اوضاع را تغییر دهد، اعتماد سرمربی خود را با تلاش و تعهد به تیم جلب کند و تبدیل به یک بازیکن مهم در ترکیب بارسا شود. اگرچه، آخرین باری که بارسا بدون سرجی روبرتو به میدان رفت، انریکه چینش تیم را تغییر داد و ترکیب را به 3-4-3 تبدیل کرد و به یک پیروزی آسان در خانه لگانس دست یافت. اگر انریکه در دیدار شنبه مقابل دپورتیوو و حتی دیدار چهارشنبه مقابل منچستر سیتی، تصمیم مشابهی اتخاذ کند، اوضاع برای ویدال، واقعاً پیچیده خواهد شد.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
akbarimatin17
پاسخ به: چرا آرسنال باید نگران وضعیت بارسا و الکس ویدال باشد؟
ویدال تو سویا ستاره تیمش بود.نباید به این راحتی فروخته بشه


جمعه، ۲۳ مهر ۱۳۹۵ (۱۶:۰۸)
 
messi-.10
پاسخ به: چرا آرسنال باید نگران وضعیت بارسا و الکس ویدال باشد؟
ویدال باید خودشو طتبیق بده و بجنگه به همین راحتی بازیکن از دست بدیم در خالی که سخت میخریم


پنج‌شنبه، ۲۲ مهر ۱۳۹۵ (۱۵:۱۸)
 
mosidinho
پاسخ به: چرا آرسنال باید نگران وضعیت بارسا و الکس ویدال باشد؟
ویدال تو فرستایی که بهش داده شده هیچ نشونه ای مثبتی نداشته،من که امیدوارم زودتر ردش کنن بره


پنج‌شنبه، ۲۲ مهر ۱۳۹۵ (۰:۵۹)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: چرا آرسنال باید نگران وضعیت بارسا و الکس ویدال باشد؟
لوچو نشون داده شایسته سالاره و بی دلیل نه به کسی بازی میده نه کسی رو کنار می ذاره. ویدال اگر واقعا مرد میدونه، بسم الله. خودشو نشون بده، قطعا لوچو بهش اعتماد می کنه.


چهارشنبه، ۲۱ مهر ۱۳۹۵ (۲۳:۴۵)
 
hadimoghadam
پاسخ به: چرا آرسنال باید نگران وضعیت بارسا و الکس ویدال باشد؟
خدا کنه که تکلیف این منطقه مشخص بشه


چهارشنبه، ۲۱ مهر ۱۳۹۵ (۲۲:۳۶)
 
parsafcb
پاسخ به: چرا آرسنال باید نگران وضعیت بارسا و الکس ویدال باشد؟
ویدالو به همراه ده بیست میلیونم که شده باید به ارسنال پیشنهاد بدن با بیرین معاوضش کنن بیرین بدون هیچ شکی میتونه سالها تو بارسا بترکونه خیلی بازیکن خوب و خوش استیلیه


چهارشنبه، ۲۱ مهر ۱۳۹۵ (۲۱:۴۹)
 
shakib10
پاسخ به: چرا آرسنال باید نگران وضعیت بارسا و الکس ویدال باشد؟
پول مفتتتتتتتتت


چهارشنبه، ۲۱ مهر ۱۳۹۵ (۲۱:۴۸)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۲۰ کاربر آنلاین است. (۱۳ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۲۰

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!