به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

نکاتی کلیدی از پیروزی قاطع مقابل شاگردان گواردیولاآنالیز فنی
فرستنده فاطمه ایران پور در تاريخ شنبه، ۱ آبان ۱۳۹۵ (۸:۴۹) (۷۸۱ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: فاطمه ایران پور / FCBarcelona.ir


هت تریک مسی، اخراج شدن براوو، غیبت آگوئرو و مواردی دیگر، از نکات تاثیرگذار در پیروزی فوق‌العاده 4-0 در مصاف چهارشنبه شب در لیگ قهرمانان اروپا بودند که در این خبر به تفصیل به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.


کانون هواداران بارسلونا در ایران

اگرچه هنوز در ماه اکتبر هستیم؛ اما پیروزی 4-0 مقابل یکی از نامزدهای قهرمانی در این رقابت‌ها، پیام بسیار واضحی را برای سایر تیم‌های مدعی اروپا فرستاد. اخراج براوو پس از اینکه شرایط داشت برای تیم سخت می‌شد، تعیین کننده بود؛ اما هیچ چیز نمی‌تواند عملکرد استثنایی قهرمان لالیگا را کتمان کند. در اینجا نکات کلیدی این مسابقه حساس را مرور می‌کنیم.

تاثیرگذاری سریع مسی

در یک سوم ابتدایی نیمه اول بازی متعادل دنبال شد و من سیتی شجاعانه در تلاش بود تا لئو مسی را از ایجاد خطری جدی بازدارد. اما یک لحظه برای مرد آرژانتینی کافی بود تا جادوی خود را بکار گیرد، و درست در لحظه لغزیدن بدموقع فرناندینیو بود که مسی توپ را با ضربه‌ای آرام به دروازه رساند. او طوری گل را به ثمر رساند، که ساده به نظر می‌رسید؛ اما او توسط مدافعان سیتی احاطه شده بود، در حالی که آنها تنها به اشتباه هم‌تیمی‌شان خیره مانده بودند و مسی پیش از اینکه آنها متوجه شوند، کارش را به اتمام رسانده بود.

نیمکت نشینی آگوئرو

پپ گواردیولا برای اینکار دلایلی داشت؛ اما توجهات زیادی جلب شد وقتی که هم‌تیمی مسی در تیم ملی را بیرون از ترکیب اصلی من سیتی دیدند، تیمی که خطرات بیشتری را نسبت به میزبانش در نیمه اول ایجاد کرد، ولی در به نتیجه رساندن آنها ناکام بود. نولیتو، گوندغان و جان استونز همگی تاثیرگذار بودند - اما هواداران هر دو تیم ممکن است بپرسند که همه چیز چقدر می‌توانست متفاوت باشد، هنگامی که سرخیو آگوئرو از ابتدا در زمین نبود. در هرحال، بعضی ممکن است بگویند غیبت او تاثیری در بازی نداشت، چراکه تراشتگن اجازه نمی‌داد که آن شب، هیچ چیز از او عبور کند! دیشب، شب فوق‌العاده‌ای برای سنگربان بارسا بود.

اخراج زود هنگام براوو

کلودیو براوو قرار بود یکی از نکات مهم در بازگشت به نیوکمپ باشد؛ اما واکنش دیدنی او در دفع دو مرحله‌ای توپ لوئیز سوارز در نیمه اول، با کار عجیب و غیرعادی او در اوایل نیمه دوم که کارت قرمز را برایش به دنبال داشت، فراموش شد. این اخراج کاملا برای بارسا مفید بود. هنگامی که زابالتا هم در همین موج حمله مصدوم شد، امیدهای سیتیزن‌ها برای بازگشت به بازی، به سرعت نقش برآب شد.

پپ هم حرف‌هایی دارد

در این بازی، مسی توانست هت تریک دیگری را در لیگ قهرمانان اروپا به انجام برساند؛ اما گواردیولا بهتر از هرکس دیگری می‌داند که چرا به او بزرگترین بازیکن جهان می‌گویند، حتما از لغزیدن بازیکنان و اشتباهاتشان که در به ثمر رسیدن هر سه گل نقش اساسی ایفا کرد، عصبانی است. روی گل دوم، توپ در فضای بسیار زیادی پاس داده شده بود، که به مسی اجازه داد، تا با پای چپ اختلاف را دوبرابر کند. گل سوم هم روی حضور به موقع لوئیز سوارز و قطع پاس به عقب بازیکنان من سیتی، که هیچ وقت به مقصد نرسید، به ثمر رسید.

پنالتی از دست رفته

مسی تنها برای کارهایی که انجام می‌دهد، جادویی نیست؛ بلکه کارهایی که انجام نمی‌دهد هم فوق‌العاده‌اند. به جز استارت سریع او و رفتن به سمت محوطه جریمه، که موجبات به ثمر رسیدن گل چهارم را فراهم کرد، او یک فرصت پنالتی را هم به نیمار تقدیم کرد. اینکه این کار به خاطر جشن 150امین بازی مرد برزیلی بود، یا به خاطر اینکه او می‌خواهد در روز جمعه قرارداد جدیدی را مضا کند، مهم نیست؛ مهم این است که در هرحال این ضربه پنالتی به او داده شد. بی‌شک نیمار پس از هدردادن هدیه هم‌تیمی‌اش، حس بدی داشت؛ اما خوشبختانه این حس زیاد به درازا نکشید و درست یک دقیقه بعد، با گلی فوق‌العاده، آن پنالتی را جبران کرد تا سه امتیاز دیدار، با چهار گل به حساب تیم واریز شود.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
toraj
پاسخ به: نکاتی کلیدی از پیروزی قاطع مقابل شاگردان گواردیولا
مسی علاوه بر اینکه بزرگترین بازیکن تاریخه، انسان بزرگی هم هست با دادن پنالتی به نیمار نشون داد که به دوستی و رفاقت بیشتر از هر چیز دیگه ای اهمیت میده نه مثل طبل توخالی که هم تیمیش گل میزنه این آدم ناراحت میشه و دستشو به علامت افساید به طرف کمک داور بالا میبره (بازی رئال- بیلبائو). کثیف ترین آدمیه که تو عمرم دیدم. تفاوت از عرش تا فرشه.


پنج‌شنبه، ۶ آبان ۱۳۹۵ (۲۲:۳۴)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: نکاتی کلیدی از پیروزی قاطع مقابل شاگردان گواردیولا
بازی محتاط پپ کار دستش داد و شانس آورد که پنالتی گل نشد، و گرنه همون بلایی که تو نیوکمپ سر مورینیو آورده بود سر خودش می اومد!


شنبه، ۱ آبان ۱۳۹۵ (۱۵:۲۵)
 
hadimoghadam
پاسخ به: نکاتی کلیدی از پیروزی قاطع مقابل شاگردان گواردیولا
مقاله جذابی بود.خدایش حق مسی گرفتن بهترین بازیکن جهان است


شنبه، ۱ آبان ۱۳۹۵ (۱۵:۱۱)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۲۹۷ کاربر آنلاین است. (۲۴ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۲۹۷

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!