به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

هر آنچه که باید از مارلون سانتوس، ستاره جدید بارسلونا، بدانید!آنالیز فنی
فرستنده سید سجاد زرگرنتاج در تاريخ پنج‌شنبه، ۶ آبان ۱۳۹۵ (۱۴:۰۰) (۱,۱۵۴ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: Squawka
مترجم: سید سجاد زرگرنتاج / FCBarcelona.ir


پس از به وجود آمدن یک بحران مصدومیت در بارسلونا، مدافع مرکزی جوان آن‌ها، مارلون سانتوس، می‌تواند از این فرصت استفاده کرده و شانس حضور در تیم نخست را پیدا کند. در این مقاله، هر آنچه نیاز است از این مدافع جوان بدانید، خواهید یافت!


کانون هواداران بارسلونا در ایران

در جریان پیروزی 4-0 بارسا مقابل منچستر سیتی بود که جرارد پیکه مصدوم شد و سپس اخبار تکمیلی حاکی از آن بود که رهبر خط دفاعی بارسا، سه هفته دور از میادین خواهد بود. در جریان سوپر کاپ کاتالونیا نیز، متئو مصدوم شد و او نیز سه هفته دور از میادین خواهد بود.

با این اوصاف، بارسا تنها دو مدافع میانی آماده در لیست بازیکنان تیم نخست خود می‌بیند: خرید جدید تیم، ساموئل اومتیتی، و ماسکرانوی کهنه کار. بنابراین، مدافعی برای نشستن روی نیمکت وجود ندارد، و اگر یکی از این دو مدافع دچار مصدومیت شوند، بارسا با مشکلی جدی روبرو خواهد شد.

و شاید هم نه. با حضورِ مارلونِ منتظر، این شانس فوق‌العاده‌ای برای یک ستاره جوان است که در تیم نخست حضور یابد و ارزش‌های خود را به اثبات برساند. اما این مارلون سانتوس، دقیقاً کیست؟!


از کجا آمده است؟

مارلون سانتوس دا سیلوا باربوسا، در قسمت شمالی ریو د ژانیرو به دنیا آمد. او مدارج ترقی را در یکی از محبوب‌ترین تیم‌های شهر ریو، فلومیننزه، طی کرد. او استعداد خوبی از خود نشان داد، اما نه به حدی که کرکس‌ها او را در سنین پایین احاطه کنند.

بنابراین او این فرصت را داشت که بدون مزاحمت‌هایی مانند شایعه انتقال به اروپا، یا تحولات ناگهانی زندگی مانند انتقال به پورتو یا بنفیکا (همیشه پای این دو باشگاه در میان است)، به پیشرفت خود ادامه بدهد. مارلون تبدیل به یکی از اصلی‌ترین مهره‌های تیم ملی زیر بیست ساله‌های برزیل شد و مدافع اصلی تیم در راه فینالیست شدن در جام جهانی سال 2015 بود - جایی که سلسائو بازی را به صربستان واگذار کرد.

او همچنین خود را به خوبی به کادر فنی فلومیننزه ثابت کرد و در ترکیب اصلی این تیم، جام قهرمانی لیگ برتر برزیل را بدست آورد. نمایش‌های او به همراه فلومیننزه و تیم جوانان برزیل تا حدی خوب بود که انتقال به کاتالونیا را برایش به همراه داشت. بارسا او را به طور قرضی برای تیم بی‌جذب کرد، و می‌تواند در پایان فصل با 5 میلیون یورو، قرارداد را قطعی کند. البته آن‌ها تنها باید 1.8 میلیون بپردازند، چرا که 3.2 میلیون یورویی که برای داشتن حق انتخاب اول در مورد جرسون، هافبک تیم برزیلی، پرداختند، هیچگاه به آن‌ها بازگردانده نشد.


تا به حال چگونه بوده است؟

او نخستین دیدار خود را در پیش فصل برای بارسا انجام داد؛ جایی که در سی دقیقه پایانی دیدار مقابل سلتیک به میدان آمد و بازی خوبی از خود به نمایش گذاشت. او سپس در دیدار مقابل لستر سیتی از ابتدا در ترکیب قرار گرفت، و در پیروزی 4-2 تیمش، نمایشی فراتر از حد انتظار داشت. نکته قابل توجه اینکه، او در دیدار بعدی بارسا در پیش فصل مقابل لیورپول، که در نهایت با شکست 4-0 بارسا همراه بود، حضور نداشت.

به این دلیل که ویزای مناسب به او داده نشده بود، نتوانست بلافاصله در با پیراهن بارسای بی‌به میدان برود. این مسئله کمی وقت برد، اما در نهایت او در پایان سپتامبر اجازه رسمی دریافت کرد و توانست با پیراهن بارسا نخستین بازی‌اش را انجام دهد. از آن زمان او چهار بازی برای تیم بی‌انجام داده است؛ با وجود نمایش‌های نه چندان خوبش در ابتدا، در ادامه توانست ریتم بازی خود را بازیابد. در حضور او، بارسای بی‌دو بازی را بدون گل خورده به پایان برده است.


چه چیزهایی به تیم اضافه می‌کند؟

اولاً، او یک مدافع میانیِ سمت راست است بنابراین می‌تواند به خوبی مکملی برای اومتیتی (که چپ پاست) و ماسکرانو (که راست پاست ولی مشکلی با بازی در سمت چپ پُست مدافع میانی، ندارد) باشد. شاید نکته‌ای بیهوده به نظر برسد، اما وقتی او به تیم دعوت شود، می‌تواند تا حد زیادی بالانس دفاع میانی تیم را بالا ببرد.

علاوه بر این، او می‌تواند میانگین قدی تیم را افزایش بدهد. پیکه و متئو هر دو بازیکنان بلندقدی هستند، و در حالی که اومتیتی در نمایش‌های خود بیش از 181 سانتیمتر (بلندای قامت واقعی اش) به نظر می‌آید، این احتمال وجود دارد که آبی و اناری در مقابل حریفان بلندقد، به مشکل بربخورند. مارلون 185 سانتیمتر بلندای قامت دارد، بنابراین در این مورد می‌تواند کمک خوبی باشد.

روی زمین، او تکل‌های قدرتمندی می‌زند و به خوبی قادر به تشخیص خطر است. بازی‌اش با توپ، قابل قبول است و اعتماد به نفس خوبی در مواجهه با فشار مهاجمین از خود نشان می‌دهد و به خوبی توپ را به خطوط جلویی می‌سپارد.

مارلون سانتوس کاملاً یک گزینه مناسب به نظر می‌رسد، و در حالی که احتمالاً برنامه لوییز انریکه حضور حداقل یک ساله او در تیم بی‌و کسب تجربه بوده است، حالا با این بحران مصدومیت که گریبان گیر کاتالان هاست، ممکن است زودتر از آنچه تصور می‌شود، او را در پیراهن تیم نخست ببینیم.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
Lucho.The.Great
پاسخ به: هر آنچه که باید از مارلون سانتوس، ستاره جدید بارسلونا، بدانید!
نقل قول
hadimoghadam نوشته:

به نظر میاد که انریکه و کادرش کمی بیش از حد محافظه کارند .چونکه اگر یادمون باشه مربیان اسبق:ریکارد وفنخال و گواردیولا هیشه ریسک بازی دادن به بازیکنان جوان رو پذیرفتن و موقعش رسیده که انریکه نیز جوونایی رو به تیم یک بیاره

ریکارد که سلطان استعدادپروری بود اما گواردیولا فقط جوونا رو نابود می کرد و سر سوزن اهل ریسک نبود!

اتفاقا لوچو نشون داده به هر جوون مستعدی شانس درخشش میده.


پنج‌شنبه، ۶ آبان ۱۳۹۵ (۱۵:۴۴)
 
hadimoghadam
پاسخ به: هر آنچه که باید از مارلون سانتوس، ستاره جدید بارسلونا، بدان...
به نظر میاد که انریکه و کادرش کمی بیش از حد محافظه کارند .چونکه اگر یادمون باشه مربیان اسبق:ریکارد وفنخال و گواردیولا هیشه ریسک بازی دادن به بازیکنان جوان رو پذیرفتن و موقعش رسیده که انریکه نیز جوونایی رو به تیم یک بیاره


پنج‌شنبه، ۶ آبان ۱۳۹۵ (۱۵:۱۵)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۸۴ کاربر آنلاین است. (۱۱ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۸۴

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!