به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

چرا بارسا نباید پس از شکست مقابل سیتی، نگران باشد؟آنالیز فنی
فرستنده سید سجاد زرگرنتاج در تاريخ جمعه، ۱۴ آبان ۱۳۹۵ (۱۵:۰۰) (۱,۰۶۱ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: بلیچر ریپورت
مترجم: سید سجاد زرگرنتاج / FCBarcelona.ir


پس از یک شب هیجان انگیز در اتحاد، سرجیو آگوئرو، دوست صمیمی مسی، مجبور شد در راهروی ورزشگاه، شماره ده بارسا را که تصور می‌کرد یکی از بازیکنان یا اعضای کادر فنی سیتی به او توهین کرده است، را آرام کند. بروز احساسات و عصبانی شدن پس از شکست، مشکلی ندارد، اما چیزی که بارسا نباید انجامش دهد، نگران شدن است.


کانون هواداران بارسلونا در ایران

این نتیجه مانند شکستی که آن‌ها دو هفته قبل به سیتی تحمیل کرده و با 4 گل آن‌ها را بدرقه کردند، تحقیرآمیز نبود، اما نتیجه تا حدی برای تیم پیروز، قاطع بوده است. این دیدار هم شباهت زیادی به دیدار رفت در نیوکمپ داشت، با این تفاوت که نقش‌ها تغییر کرده بود. این بار این بارسلونا بود که بازی خوبی در نیمه نخست به نمایش گذاشت و در نیمه دوم حرفی برای گفتن نداشت و شکست خورد.

سیتی لایق شکست سنگینی که در نیوکمپ متحمل شد، نبود، و اخراج براوو و اشتباهات عجیب نقشی تعیین کننده در رقم خوردن این نتیجه داشت، و این بار نوبت بارسا بود تا اشتباهات کلیدی فردی انجام دهد و بازی را به منچستر سیتی واگذار کند.

لوییز انریکه اولین نقطه عطف بازی را، پاس اشتباه سرجی روبرتو در دفاع می‌داند که در نهایت به سرجیو آگوئرو رسید و پایه گذار گل تساوی سیتی شد. او در مصاحبه پس از بازی گفت: «ما 40 دقیقه فوق‌العاده را سپری کردیم، خصوصاً در چنین سطحی و مقابل چنین حریف قدرتمندی. اما یک اشتباه کلیدی انجام دادیم و آن اشتباه ضربه سهمگینی به تیم ما زد. اشتباه ما روی گل اول اوضاع را تغییر داد و پس از آن ما لحظات سختی را سپری کردیم. وقتی چنین گلی دریافت می‌کنید، طبیعی است که پس از آن اوضاع بازی دگرگون شود. پس از آن خواستیم کنترل بازی را در اختیار بگیریم، اما به خاطر پرس شدید سیتی و اشتباهات بعدی، قادر به این کار نبودیم. توپ را به اندازه کافی در اختیار نداشتیم و سیتی از اشتباهات ما استفاده کرد».

کانون هواداران بارسلونا در ایران

سرمربی در مورد نیمه نخست بارسلونا کاملاً درست می‌گفت. به جز بازی مقابل سلتیک - که البته کیفیتی غیر قابل مقایسه نسبت به منچستر سیتی دارد - این بهترین فوتبالی بود که آن‌ها در این فصل به نمایش گذاشته بودند.

بارسا بازی را عمیق آغاز کرد، و سیتی تیمی بود که مایل به نگه داشتن مالکیت توپ و حمله بود. تیم لوییز انریکه در آن لحظه گفت: «باشد! شما این کار را انجام بدهید». و در دقیقه 21 بازی، شاهد نمایشی از این بارسلونا بودیم که معمولاً بارسای گواردیولا قادر به انجام آن نبود.

ماسکرانو در محوطه جریمه توپ را پس گرفت و مسی را یافت و توپ را به او سپرد و او هم سریعاً نیمار را با پاسی بلند صاحب توپ کرد. مهاجم برزیلی به سرعت توپ را به سمت نیمه و محوطه جریمه سیتی برد، و سپس «یک-دوی هفتاد یاردی» خود را با مسی کامل کرد و مرد آرژانتینی با خونسردی دروازه سیتی را گشود. این ضد حمله مانند چاقوی داغ شده‌ای که کَره‌ای را می‌برد، سیتی را مستأصل کرد و بارسا تلاش کرد کار را در همان نیمه تمام کند. در یک روز دیگر، آن‌ها می‌توانستند.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

سوارز پس از بازی گفت: «در نیمه اول، می‌توانستیم با یک گل دیگر بازی را تمام کنیم. باید خوبی‌ها و بدی‌های بازی را به طور مساوی ببینیم. وقتی 2-1 عقب بودیم، موقعیتی عالی برای به تساوی کشیدن بازی داشتیم، اما وقتی بازی 3-1 شد، دیگر اوضاع برای ما سخت شد».

سوارز یکی از مقصرین این بازی بود و هنوز هم نتوانسته فرم خوبش را بدست بیاورد. در این بازی به راحتی توپ را از دست می‌داد، به ندرت در موقعیت گل قرار می‌گرفت و وقتی هم قرار می‌گرفت، ضربات پایانی ضعیفی از او شاهد بودیم. تنها حرکت مفید او پاس خوبش برای آندره گومز در موقعیتی عالی بود، که ضربه هافبک پرتغالی به شدت با تیر افقی برخورد کرد.

اشتباهات دیگری هم از کاتالان‌ها وجود داشت. لوکاس دینیه توپ را در سمت چپ از دست داد و ضد حمله سیتی پایه‌گذاری شد، سپس سرجیو بوسکتس به طرز ناشیانه‌ای درست در نزدیکی محوطه جریمه خودی، داوید سیلوا را نقش بر زمین کرد. ضربه آزاد دی بروین خوب بود، اما مارک آندره تراشتگن می‌توانست جلوی آن را بگیرد. سه اشتباه که منتهی به یک گل شدند.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

سمت چپ دفاع بارسلونا، به سه دلیل، انتخاب سیتی برای پایه‌گذاری حملات بود: پویایی رحیم استرلینگ و سرعت خسوس ناواس، سلاح‌های پنهان گواردیولا در آن سمت بودند. دو، دینیه جایگزین آلبای مصدوم شده و همچنان در حال وفق دادن خود با تیم است. و سه، برخلاف سمت دیگر زمین، که راکیتیچ به سرجی روبرتو - و پیش از آن دنی آلوز - در کارهای دفاعی سمت راست بارسلونا کمک می‌کند، سمت چپ تیم بارسلونا از چنین مزیتی برخوردار نیست.

معمولاً اینیستا، با وجود اینکه در دفاع توانا نیست، این کار را انجام می‌دهد، اما در این بازی، آندره گومز برای این کار انتخاب شده بود. هافبک پرتغالی یکی از بهترین بازی‌های خود برای بارسا را به نمایش گذاشت، اما نقش پیچیده‌ای در تیم ایفا می‌کرد و معمولاً نمی‌توانست به دینیه در دفاع کمک کند. و، البته، به نیمار هم نمی‌توان چنین نقشی سپرد، اگرچه او یک کارت زرد به خاطر خطا بر روی استرلینگ که در حال پایه ریزی حمله بود، دریافت کرد.

اشتباهات این تیم را در موقعیت ضعیف‌تر قرار داد و سیتی تسلط خود بر بازی را آغاز کرد. یکی از دلایلی که تأکید می‌کند بارسلونا نباید بترسد، انگیزه دو تیم پیش از حضور در این دیدار است. گواردیولا پیش از این دیدار، از مصاف با بارسا به عنوان «فینال» یاد کرد و البته تیمش برای زنده نگه داشتن امیدهای صعودش به دور بعد، به این پیروزی نیاز مبرم داشت.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

اما بارسلونا با 9 امتیاز از سه دیدار قبلی، در صدر قرار داشت و شکست در این دیدار در سرنوشتشان تأثیری نمی‌گذاشت. انریکه پس از پیروزی خفیف مقابل خرانادا در ابتدای هفته، به خبرنگاران گفت: «انگیزه تنها وقتی به وجود می‌آید که نیاز باشد».

به نظر می‌رسید که در نیمه نخست این انگیزه برای بارسا وجود داشت، اما در نهایت این تیم میزبان بود بیشتر این پیروزی را می‌خواست و البته بیشتر به آن نیاز داشت. این مسئله برای دیدار روز یکشنبه آن‌ها مقابل سویا، که مصافی بسیار مهم در رقابت‌های لالیگاست، صدق نمی‌کند و البته دلیلی است برای اینکه بارسا نترسد و با آرامش این نتیجه را بپذیرد و با تحلیل آن، به اصلاح اشتباهاتش بپردازد.

گواردیولا پس از این دیدار گفت: «در 38 دقیقه نخست، ما شاهد بازی بهترین تیم دنیا بودیم. اگر آن‌ها یک گل دیگر به ثمر می‌رساندند، کار تمام بود». و این چیزی است که بارسا و هوادارانش باید به یاد داشته باشند؛ که حتی در موقعیت فعلی خود، بدون در اختیار داشتن کاپیتان اینیستا، بدون حضور بهترین مدافع حال حاضر دنیا، جرارد پیکه، بدون حضور دفاع چپ اول تیم، جوردی آلبا، آن‌ها همچنان قادر به ارائه چنین فوتبالی هستند.

ترسیدن، تغییر استایل و فکر کردنِ بیش از حد به این دیدار، تنها به ضعیف‌تر شدنشان در آستانه چالش‌های پیش رو منجر می‌شود.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

سوارز، با وجود نمایش ضعیفش، عکس العمل درستی نسبت به این شکست داشت: «این شکست به هیچ وجه بر ما اثر نخواهد گذاشت. ما به همین خاطر اینجا هستیم، تا در هر مسابقه نمایش خوبی داشته باشیم و در باشگاهی مانند بارسا، باید بیشتر برای این مهم تلاش کنیم. ما شکست خوردیم، اما باید آن را فراموش کنیم و به دیدار مقابل سویا، که بسیار مهم است، فکر کنیم».
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
Ya.Lasaratal.Hosain
پاسخ به: چرا بارسا نباید پس از شکست مقابل سیتی، نگران باشد؟
نقل قول
سوارز، با وجود نمایش ضعیفش، عکس العمل درستی نسبت به این شکست داشت: «این شکست به هیچ وجه بر ما اثر نخواهد گذاشت. ما به همین خاطر اینجا هستیم،

خدا قوت برادر
با همین فرمون پیش بری ایشالله سال بعد سهمیه گرفتنمون البته تو یورو لیگ قطعیه


شنبه، ۱۵ آبان ۱۳۹۵ (۴:۰۹)
 
toraj
پاسخ به: چرا بارسا نباید پس از شکست مقابل سیتی، نگران باشد؟
سلام دوستان عزیزم
همون طوری که میدونین امسال فرانس فوتبال جایزه توپ طلا و فیفا جایزه بهترین بازیکن فصلو اعطا میکنه. فیفا علاوه بر ژورنالیست ها، مربیان و کاپیتان های تیم های ملی از طرفداران فوتبال هم خواسته تا تو این رای گیری شرکت کنن. خواهشا اگه وقت کردین برین رای بدین فقط قبلش باید تو سایت فیفا ثبت نام کنین که لینکشو پایین میزارم. ممنون از همتون
مشاهده لینک


جمعه، ۱۴ آبان ۱۳۹۵ (۱۹:۰۸)
 
9VECTOR9
پاسخ به: چرا بارسا نباید پس از شکست مقابل سیتی، نگران باشد؟
باید نگران سبک خطرناک بارسای انریکه باشیم... جایی که بارسا با یه پرس شدید نابود بشه ، این بارسا پتانسیل اینو داره جلوی هر تیمی شکست بخوره
چرا باید سیستم بارسای انریکه طوری باشه که با یه توپ لو دادن بوسکتس _ به دلیل اشتباهی که برای هر انسانی پیش بیاد_ بارسا نابود بشه؟؟
اونم جلوی تیم هایی که کاملا این نقطه ضعف بارسای انریکه رو می دونن ، واقعا نگران کنندست!


جمعه، ۱۴ آبان ۱۳۹۵ (۱۵:۰۹)
 
Sidarta
پاسخ به: چرا بارسا نباید پس از شکست مقابل سیتی، نگران باشد؟
اشتباهات فردی و از روی غفلت باعث میشن ببازیم
البته اشتباهات داوری میتونه نتیجه بازی رو تغییر بده
مثل همین بازی با سیتی


جمعه، ۱۴ آبان ۱۳۹۵ (۱۴:۳۱)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: چرا بارسا نباید پس از شکست مقابل سیتی، نگران باشد؟
بدون شک با نگاه فوتبالی - نه نگاه سطحی "همه چیز نتیجه است" - واضح بود که بارسا از نظر تیمی و تاکتیکی عالی بود و اسیر اشتباهات فردی شد. و این نشون میده جای نگرانی نیست، چون اصل و اساس تیم درسته و فقط بعضی نواقصش باید رفع بشه.


جمعه، ۱۴ آبان ۱۳۹۵ (۱۳:۵۷)
 
hadimoghadam
پاسخ به: چرا بارسا نباید پس از شکست مقابل سیتی، نگران باشد؟
مقاله بسیار زیبا و خوبی بود . من هم احساس کردم که احتمال اینکه بازیکنان بارسا با این تفکر که یکشنبه بازی بسیار حساسی ومطمعنا حساس تر از بازی باسیتی دارند کمی از اون هواس جمعی و هوشیاری رو از دست دادند و البته اون میل به بردن تا سرحد مرگ رو نتونستند به نمایش بگذارند


جمعه، ۱۴ آبان ۱۳۹۵ (۱۲:۳۱)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۰۲ کاربر آنلاین است. (۱۲ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۰۲

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!