به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

آنالیز کامل حریفان احتمالی بارسا در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان!لیگ قهرمانان
فرستنده امین سبحانی در تاريخ جمعه، ۱۹ آذر ۱۳۹۵ (۱۷:۵۹) (۸۱۴ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: امین سبحانی / FCBarcelona.ir


لیگ قهرمانان به مرحله یک هشتم نهایی خود رسیده است و قرار است روز دوشنبه، هر یک از تیم‌های صعود کرده به این مرحله، رقبای خود را بشناسند. در این بین، کاتالانها با صدرنشینی در گروه سوم این رقابتها، عملا 40 درصد شانس تقابل با هر یک از نمایندگان دو کشور آلمان و پرتغال را پیدا کرده‌اند؛ در غیر این صورت، آنها باید راهی فرانسه شده و به مصاف پاریس سنت ژرمن بروند. در این خبر، به بررسی هر یک از رقبای احتمالی بارسا در این مرحله می‌پردازیم.


کانون هواداران بارسلونا در ایران

روز دوشنبه ساعت 14:30، آبی و اناری‌ها حریف مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان خود را خواهند شناخت. آنها در این مرحله، به هیچ یک از صدرنشینان هفت گروه دیگر این رقابتها برخورد نمی‌کنند و همچنین بار دیگر برابر منچستر سیتی قرار نخواهند گرفت. از سویی، دو نماینده اسپانیا، رئال مادرید و سویا نیز نمی‌توانند رقبای بارسا در این مرحله لقب بگیرند.

با این حساب، 15 تیم دیگر در این رقابتها باقی می‌مانند که در این میان تنها 5 تیم شانس حضور در نیوکمپ را پیدا می‌کنند. در ادامه به بررسی هر یک از این تیم‌ها خواهیم پرداخت.

پاریس سنت ژرمن

قهرمان چهار دوره اخیر رقابت‌های قهرمانی فرانسه که دو بازیکن سابق بارسا، تیاگو موتا و مکسول را در ترکیب خود دارد، دیدارهای مرحله گروهی را با قرار گرفتن در رتبه دوم جدول گروه A پشت سر آرسنال به پایان برد.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

اینیستا و وراتی در مصاف بارسا با نماینده فرانسه

بر روی نیمکت این تیم، چهره سرشناس نزد فوتبال دوستان اسپانیایی دیده می‌شود. اونای امری که در گذشته سابقه رهبری دو تیم والنسیا و سویا را در کارنامه دارد، اکنون سرمربی تیم پاریسی می‌باشد. همچنین آنخل دی ماریا و خسه کریچوویاک که پیش از این در لالیگا توپ می‌زدند، اکنون با پیراهن پاریس سنت ژرمن به میدان می‌روند.

بارسا دو بار در سال 2013 و 2015 در مرحله یک چهارم نهایی مقابل این تیم قرار گرفته است که هر دو بار با صعود نماینده اسپانیا همراه بوده است. لازم به ذکر است پاریسی‌ها آخرین بار در مرحله نیمه نهایی سال 1995 موفق به غلبه بر آبی و اناری‌ها شدند.

پاریس سنت ژرمن اکنون با یک امتیاز کمتر نسبت به موناکو و نیز چهار امتیاز نسبت به نیس صدرنشین، در جایگاه سوم جدول رده‌بندی لیگ 1 فرانسه قرار دارد.

بنفیکا

عقاب‌ها بسیار خوش شانس بودند که موفق به حضور در این مرحله شدند. آنها در خانه مغلوب ناپولی شدند، اما به لطف برتری دینامو کیف بر بشیکتاش، جواز حضور در مرحله یک هشتم پایانی لیگ قهرمانان را به دست آوردند. بنفیکا تیمی است که در فینال سال 1961، بارسا را از رسیدن به جام قهرمانی بازداشت؛ اما از آن زمان تاکنون، آنها هرگز طعم پیروزی برابر این تیم را نچشیده‌اند که نمونه آن دیدارهای مرحله یک چهارم نهایی فصل 2006 می‌باشد. آخرین رویارویی کاتالانها با حریف پرتغالی، به مرحله گروهی سال 2012 بازمی گردد که در آن زمان، آندره گومز جوان برای بنفیکا توپ می‌زد. همچنین الکس گریمالدو، آبی و اناری پوش سابق، اکنون در بنفیکا بازی می‌کند.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

تقابل سرجی روبرتو و آندره گومز در دو تیم مختلف

بنفیکا اکنون با دو امتیاز برتری نسبت به اسپورتینگ، صدر جدول لیگ پرتغال را در اختیار دارد و آمادگی کامل را برای فتح عنوان قهرمانی لیگ این کشور دارد.

بایرن مونیخ

با وجود صدرنشینی بارسا در دور گروهی لیگ قهرمانان، اما این تیم می‌تواند با حریفی قدرتمند به نام بایرن مونیخ رو به رو شود. با این حال همه امیدوار هستند که چنین اتفاقی برای بارسا نیفتد!

بایرن که نبرد برای صدرنشینی در گروه D این رقابتها را به اتلتیکو واگذار کرد، پنج عنوان قهرمانی اروپا را در کارنامه دارد. آخرین آن هم به فصل 2012/13 بر می‌گردد؛ جایی که آنها در نیمه نهایی آن سال، در مجموع موفق به پیروزی 7-0 مقابل کاتالانها شدند؛ گرچه بارسایی‌ها دو سال بعد در همان مرحله، انتقام شکست سنگین مقابل باواریایی‌ها را گرفتند.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

سوپر گل مسی در دیدار با بایرن مونیخ فصل 2014/15

پس از روی کار آمدن کارلو آنچلوتی به جای گواردیولا و درخشش مهره‌هایی چون لواندوفسکی، مولر، داگلاس کاستا و بازیکن سابق بارسا، تیاگو آلکانتارا در ترکیب این تیم، آنها جان تازه‌ای گرفتند. اما قهرمان چهار سال اخیر رقابتهای قهرمانی آلمان و پر طرفدارترین تیم فوتبال در این کشور، اکنون با سه امتیاز اختلاف نسبت به لایپزیگ، در رده دوم بوندسلیگا قرار دارد.

بایر لورکوزن

فینالیست فصل 2002 لیگ قهرمانان، در میانه جدول لیگ آلمان دست و پا می‌زند و اوضاع خوبی ندارد. با این حال، آنها پس از قرار گرفتن در جایگاه دوم جدول گروه E پایین‌تر از موناکو و بالاتر از تاتنهام، اکنون خود را در مرحله یک هشتم نهایی این رقابتها می‌بینند.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

گلزنی سوارز در دیدار فصل قبل مقابل لورکوزن

در قرن اخیر، آنها تاکنون 4 بار در لیگ قهرمانان رو در روی بارسا قرار گرفته‌اند که آخرین آن بازی‌های مرحله گروهی فصل گذشته بوده است؛ جایی که کاتالانها پیروزی 2-1 در خانه و نیز تساوی 1-1 در آلمان را از خود بر جای گذاشتند. اولین و آخرین مصاف لورکوزن با بارسا در مرحله حذفی لیگ قهرمانان هم به فصل 2012 باز می‌گردد که کاتالانها در مجموع با نتیجه 10-1 با پنج گل مسی در نیوکمپ حریف خود را در هم کوبیدند.

پورتو

پیروزی مقتدرانه 5-0 برابر لسترسیتی - که با صدرنشینی جواز صعود به مرحله بعد را به دست آورد - به این معنا بود که قهرمان سال‌های 1987 و 2004 می‌تواند در دور حذفی این رقابتها به میدان برود. این تیم در صورت رویارویی با بارسا، اولین بازی خود پس از دیدارهای مرحله گروهی فصل 1999/2000 را برابر این تیم انجام خواهد داد؛ در آن زمان این آبی و اناری‌ها بودند که هر دو بازی رفت و برگشت را به سود خود به پایان بردند. با این حال، پورتو یک بار در سوپر جام اروپا فصل 2001 برابر بارسا به میدان رفت که آن دیدار هم با برتری کاتالانها به اتمام رسید.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

مسی در دیداری دوستانه در پرتغال، اولین بازی رسمی خود با پیراهن تیم اصلی را تجربه کرد.

تقابل این دو تیم می‌تواند بار دیگر منجر به حضور ایکر کاسیاس در نیوکمپ شود؛ دروازبانی که بارها در دیدارهای ال کلاسیکو، از دروازه رئال مادرید محافظت کرده است. همچنین بازگشت به ورزشگاه دراگو می‌تواند یادآور خاطرات شیرین سال 2003 برای بارسایی‌ها باشد. در آن سال دیداری دوستانه میان این دو تیم برگزار شد و لئو مسی 16 ساله، نخستین حضور در ترکیب تیم اول بارسا را تجربه کرد!
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
mohammadmb11
پاسخ به: آنالیز کامل حریفان احتمالی بارسا در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان!
به نظرم زیاد مهم نیست به کدوم بخوریم، تیمی که میخواد قهرمان بشه باید همه رو شکست بده و تو این راه به تیمای بزرگ هم میخوره (البته بجز رئال و پرتقال).
بقیه باید از بارسا بترسن نه بارسا از بقیه، من به شخصه دوست دارم به بایرن بخوریم.


شنبه، ۲۰ آذر ۱۳۹۵ (۰:۳۸)
 
akbarimatin17
پاسخ به: آنالیز کامل حریفان احتمالی بارسا در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان!
تقریبا میشه گفت تنها حریف سختی که تو این مرحله وجود داره برامون بایرن مونیخ هست.بقیه چندان حریفای سختی نیستن.


جمعه، ۱۹ آذر ۱۳۹۵ (۲۰:۲۹)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: آنالیز کامل حریفان احتمالی بارسا در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان!
طبق روال سالهای اخیر، احتمال زیاد به بایرن می خوریم و رئالم ساده ترین قرعه رو خواهد داشت!

با این حال بازم هر حریفی جلوی ما قرار بگیره محکوم به نابودیه!


جمعه، ۱۹ آذر ۱۳۹۵ (۱۸:۴۶)
 
messi-.10
پاسخ به: آنالیز کامل حریفان احتمالی بارسا در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان!
فقط با پاریسی ها و بایرنی ها نخوریم


جمعه، ۱۹ آذر ۱۳۹۵ (۱۸:۴۰)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۷۱ کاربر آنلاین است. (۱۸ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۷۱

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!