به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

16 لحظه به یادماندنی از سال 2016آبی و اناری‌ها
فرستنده مبينا پولايی در تاريخ یکشنبه، ۱۲ دی ۱۳۹۵ (۱۳:۵۰) (۷۲۳ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: مبینا پولایی / FCBarcelona.ir


به مناسبت پایان سال 2016 میلادی، 16 لحظه خاطره انگیز و فراموش نشدنی این سال را در این خبر گردآوری کرده و آن را تقدیم به هواداران بهترین تیم دنیا می‌کنیم.


کانون هواداران بارسلونا در ایران

لئو مسی، افسانه‌ای منحصر بفرد

در سالی که گذشت، لئو مسی پنجمین توپ طلای خود را کسب کرد تا یک بار دیگر، خود را به عنوان بهترین بازیکن جهان به همگان اثبات نموده باشد. اگر کتاب تاریخ فوتبال ورق بزنید، پی می‌برید که مسی تنها بازیکنی است که پنج بار موفق به کسب این جایزه شده است. او این موفقیت را به لطف عملکرد‌های بی‌نظیر خود در سال‌های 2009، 2010، 2011، 2012 و 2015 کسب کرده است.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

جشنواره گلی که حضور در فینال را مسجل کرد

علی رغم اینکه بارسا کار سختی در بازی رفت مرحله نیمه نهایی جام حذفی مقابل والنسیا داشت اما توانست با به راه انداختن یک جشنواره گل زیبا، علاوه بر پیروزی، صعود خود به فینال کالدرون را نیز قطعی کند. آبی و اناری پوشان در فینال مقابل سویا قرار گرفتند و در دقایق اضافه با نتیجه 2-0 به برتری رسیدند.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

یک پنالتی به یادماندنی

مسی در یکی از بازی‌های لالیگا، مقابل سلتا یک پنالتی دریافت کرد و طبق معمول توپ را روی نقطه مورد نظر گذاشت؛ اما به جای ضربه زدن از کنار آن رد شد و سوارز را صاحب آن پنالتی کرد. بعد آن دیدار، این پنالتی جذاب، در کتاب تاریخ به ثبت رسید و با حرکت مشابه یوهان کرایف و یاسپر اولسن در آژاکس مقایسه شد.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

رکورد شکنی در مینی استادی

بازی تیم بانوان بارسا و پاریس سن ژرمن در لیگ قهرمانان، هر چند که به تساوی بدون گل انجامید اما باعث شد که مینی استادی بیشترین جمعیت تماشاگران تا آن روز را به خود ببینید.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

متشکریم یوهان

بعد از مرگ دلخراش کرایف، تمام آبی و اناری‌ها می‌خواستند در ال کلاسیکویی که در نیوکمپ برگزار می‌شود، یاد او را زنده کنند. به همین منظور، بیش از 90000 هوادار، دست به دست هم دادند و با به نمایش گذاشتن موزائیک‌هایی که عبارت "متشکریم یوهان" را بازتاب می‌کرد، یک بار دیگر علاقه خود به این اسطوره هلندی را ابراز کردند.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

بزرگترین پیروزی

بازی برگشت مقابل دپورتیوو در حالی برگزار می‌شد که بارسا حال چندان خوشایندی نداشت و با عملکرد قابل قبول همیشگی خود، قدم‌ها فاصله داشت! اما در همین بازی، درست بعد از نتایج نه چندان دلچسب متوالی، کاتالان‌ها به خود آمدند و با ارائه یک بازی زیبا 8 گل به ثمر رساندند! سوارز در این بازی با ارسال 3 پاس گل و به ثمر رساندن 4 گل، ستاره بی‌چون و چرای میدان نام گرفت و علاوه بر او، 4 بازیکن دیگر در 4 موقعیت مختلف گلزنی کردند: راکیتیچ، مسی، نیمار و بارترا. این برد نه تنها پر گل‌ترین پیروزی سال 2016 را رقم زد، بلکه پایان بخش عملکرد منفی آبی و اناری‌ها نیز بود.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

قهرمان Ok Liga

تیم هاکی بارسا لاسا، قهرمان لیگ داخلی این رشته شد. آنها قهرمانی خود را از 3 بازی قبل از پایان مسابقات مسجل کردند و نیز بعد از بازی هفته ششم این رقابت‌ها، متحمل هیچ شکستنی نشدند. همچنین عملکرد کلی این تیم در طول فصل گذشته با 25 برد، 3 تساوی و تنها 2 شکست ثبت شده است. قهرمانی در لیگ تنها موفقیت فصل گذشته این تیم نبوده و قهرمانی در کانتیننتال کاپ، سوپر کاپ و جام حذفی، سایر دستاورد‌های آن بوده است.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

قهرمانان لالیگا

شاگردان لوئیز انریکه در ورزشگاه جدید لوس کارمنس، با هت تریک لوئیز سوارز مقابل گرانادا، برای بیست و چهارمین بار به قهرمانی در لالیگا دست یافتند.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

تاریخ‌سازی تیم هندبال بارسا

تیم هندبال بارسا لاسا، در فصل 2015/16، برای ششمین بار متوالی رقابت‌های Bauhaus Asbola Liga شدند. شاگردان ژاوی پاسکوال برای 23امین بار در تاریخ، به این موفقیت دست یافتند.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

پادشاهان کوپا دل ری

پیروزی 2-0 مقابل سویا در ورزشگاه ویسنته کالدرون در دقایق اضافه، بارسا را برای 28 امین بار قهرمان جام حذفی اسپانیا کرد و برای هفتمین بار، دابل داخلی (لیگ-جام حذفی) را به نام آبی و اناری‌ها ها زد.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

شروعی با طعم قهرمانی

بعد از آن قهرمانی، بارسا یک بار دیگر با سویا رو به رو شد، این بار با سرمربی‌ای به نام جورج سامپائولی! کاتالان‌ها در مجموع 5-0 این تیم را شکست دادند و در رفینال سوپر کاپ اسپانیا، به قهرمانی رسیدند. این اولین جام بارسا در فصل 2016/17 و هشتمین جام انریکه با این تیم بود.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

طلای المپیک در نیوکمپ

نیمار و رافینیا اولین دیدار فصل جاری رقابت‌های لالیگا از دست ندادند اما بعد از پیوستن به تیم باشگاهی خود، در اولین بازی ماه سپتامبر (مقابل آلاوز)، مدال طلای قهرمانی تیم ملی خود (برزیل) در مسابقات المپیک را به نیوکمپ آوردند تا از آن، مقابل هواداران رونمایی کنند.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

دومین کفش طلای سوارز

مهاجم اروگوئه‌ای بارسلونا، به لطف 40 گلی که در فصل 2015/16 رقابت‌ها با پیراهن بارسلونا به ثمر رساند، کفش طلای سال 2016 را دریافت کرد تا خود به عنوان برترین گلزن اروپا به جهانیان ثابت کرده باشد. گل‌های او نقش مهمی در کسب 24امین قهرمانی لالیگایی بارسا داشت.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

بازگشت ژاوی پاسکوال به پالائو

ژاوی پاسکوال که در بین سال‌های 2008 تا 2016 هدایت تیم بسکتبال بارسا لاسا را بر عهده داشت، در این سال به پالائو بازگشت و هدایت تیم پاناتینایکوس را برعهده گرفت. او در دوران حضور خود در جمع آبی و اناری‌ها موفقیت‌های بسیاری را کسب کرد.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

یادبودی برای چاپه کوئینزه

سقوط هواپیمای حامل تیم چاپه کوئینزه برزیل، دو تیم بارسا و رئال مادرید را مجاب کرد تا یک دقیقه پیش از آغاز ال کلاسیکو را به احترام این سانحه هوایی سکوت کنند.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

امپایر استیت آبی و اناری شد!

با افتتاح دفتر رسمی بارسلونا در تاریخ 7 سپتامبر سال 2016 در شهر نیویورک، ساختمان امپایر استیت به رنگ آبی و اناری در آمد تا آمریکایی‌ها اینگونه به بارسلونا خوش آمد گفته باشند.

کانون هواداران بارسلونا در ایران
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
Lucho.The.Great
پاسخ به: 16 لحظه به یادماندنی از سال 2016
امیدوارم سال 2017 شاهد افتخارات و درخششهای بیشتری باشه!


دوشنبه، ۱۳ دی ۱۳۹۵ (۲:۰۲)
 
Sidarta
پاسخ به: 16 لحظه به یادماندنی از سال 2016
به امید کسب مقتدرانه توپ طلا در سال های پیش رو توسط مسی
خیلی کامل بود
ممنون


دوشنبه، ۱۳ دی ۱۳۹۵ (۰:۰۲)
 
toraj
پاسخ به: 16 لحظه به یادماندنی از سال 2016
عشق همیشگی من بارسا و مسی. ببری، ببازی، اول بشی، آخر بشی از نظر من بهترین تیم دنیا هستی. به امید کسب سه گانه در سال 2017 و دریافت توپ طلای ششم توسط بهترین بازیکن تاریخ فوتبال.


یکشنبه، ۱۲ دی ۱۳۹۵ (۱۹:۵۷)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۳۸۶ کاربر آنلاین است. (۳۰ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۳۸۶

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!