به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

پیش بازی؛ پی‌اس‌جی vs بارسا!پیش بازی
فرستنده سید سجاد زرگرنتاج در تاريخ سه‌شنبه، ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ (۱۱:۵۱) (۷۷۸ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: سید سجاد زرگرنتاج / FCBarcelona.ir


لیگ قهرمانان برای کاتالان‌ها از سر گرفته می‌شود و آن‌ها به پاریس سفر کرده‌اند تا در دور اول مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، با قهرمان فرانسه مصاف بدهند. هرآن‌چه باید از این دیدار بدانید، این‌جاست.


کانون هواداران بارسلونا در ایران

بارسلونا و پاریس سنت ژرمن برای سومین بار در پنج فصل گذشته، در دور حذفی رقابت‌ها با هم مصاف می‌دهند و دور رفت این رقابت، سه‌شنبه – امروز – از ساعت 23:15 به وقت ایران در ورزشگاه پارک دو پرانس آغاز می‌شود. دو تیم در سال‌های 2013 و 2015 در دور یک‌چهارم نهایی با هم مصاف دادند که در هر دو مصاف، این بارسا بود که به جمع چهار تیم راه یافت. امسال این دیدار در دور یک‌هشتم پایانی انجام می‌شود و بارسایی‌ها به دنبال هت‌تریک در حذف تیمی هستند که حالا تحت سرمربی‌گری اونای امریِ اسپانیایی قرار دارد.

اخبار دو تیم

لوییز انریکه مردان منتخب خود برای سفر به پاریس را پس از تمرین روز یک‌شنبه اعلام کرد. آبی و اناری‌ها در این دیدار خاویر ماسکرانو، آردا توران و الکس ویدال را به دلیل مصدومیت به همراه نخواهند داشت. ویدال که در دیدار مقابل آلاوز که با پیروزی 0-6 بارسا همراه بود، با مصدومیت بسیار شدیدی مواجه شد، باقی دیدارهای این فصل را از دست داده است. خبر خوب این‌که رافینیا پس از شکستگی بینی که در دیدار ابتدای ماه مقابل بیلبائو در لیگ برایش رخ داد، به لیست بازگشته است. جرارد پیکه نیز که از سفر به آلاوز معاف شده بود، دوباره در لیست قرار گرفته و 21 مرد لوییز انریکه، با نیلی و کارلس آلنیا از تیم بی‌ تکمیل شدند.

این لیست، از این قرار است: تراشتگن، سیلسن، ماسیپ، پیکه، راکیتیچ، بوسکتس، دنیس، اینیستا، سوارز، مسی، نیمار، رافینیا، آلکاسر، آلبا، دینیه، روبرتو، آندره گومز، اومتیتی، متئو، نیلی و آلنیا.


پاریس سنت ژرمن در این دیدار هافبک کهنه‌کار و سابق بارسا، تیاگو موتا، را به دلیل محرومیت، در دور نخست به همراه نخواهد داشت. هافبک با استعداد این تیم، خاویر پاستوره، مصدومیت شدیدی در این فصل داشت، اما اخیراً با هم‌تیمی‌هایش به تمرین پرداخته و امری او را در لیست تیم قرار داده است، و این در حالی است که تیاگو سیلوای باتجربه، در این لیست حضور ندارد. جولیان دراکسلر که در ژانویه به تیم پاریسی پیوسته است، آماده است تا نخستین بازی خود در لیگ قهرمانان با پیراهن این تیم را مقابل بارسا انجام دهد. هافبک آلمانی از زمان آمدنش به پاریس، در هشت بازی موفق به زدن چهار گل شده است.

نقطه نظر مربیان

لوییز انریکه در کنفرانس مطبوعاتی خود پیش از این دیدار، اظهار داشت: «ما انتظار یک دیدار سخت برابر تیم جسور پاریسی داریم و می‌دانیم که آن‌ها در مقابل هواداران خود فشار زیادی به ما وارد خواهند کرد. دیداری جذاب را میان دو تیم جاه‌طلب شاهد خواهیم بود».

اونای امری نیز، در کنفرانس مطبوعاتی خود گفت: «شانس بسیار بزرگی است که بتوانیم یکی از بهترین‌های اروپا را شکست دهیم، ما دفعات متعددی با بارسا مواجه شده‌ایم و این قابلیت را داریم که برای آن‌ها مشکل ایجاد کنیم».

فرم دو تیم

بارسا در 22 مسابقه رسمی اخیر خود، تنها یک شکست داشته که آن هم در برابر اتلتیک بیلبائو در دور رفت مرحله یک‌چهارم نهایی کوپا دل ری، در ابتدای ژانویه، بوده است. از آن روز، آن‌ها هشت پیروزی از یازده دیدار خود کسب کرده‌اند که آخرین آن‌ها پیروزی 0-6 در خانه آلاوز بوده است. لوییز سوارز با ده گل در یازده دیدار اخیر، روی فرم بسیار خوبی قرار دارد.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

تیم فرانسوی از زمان آخرین دیدار خود در دور گروهی لیگ قهرمانان، چهارده مسابقه انجام داده‌ است که در یازده تای آن پیروز از زمین خارج شده است. شاگردان امری چهار دیدار اخیر خود را با پیروزی پشت سر گذاشته‌اند که در نتیجه‌ آن، جایگاهی در فینال جام حذفی فرانسه به‌‌دست آورده‌اند و باید در آن با موناکو مصاف دهند.

تاریخچه

بارسا با پی‌اس‌جی در فینال جام برندگان سال 1997 دیدار کرد که با گل رونالدوی اوریجینال از روی نقطه پنالتی، بارسا چهارمین قهرمانی خود در این جام را به‌دست آورد. بارسا در سال‌های اخیر، سه بار در ورزشگاه پارک دو پرانس حاضر بوده است؛ تساوی 2-2 در دور نخست در سال 2013 با تساوی 1-1 دو تیم در نیوکمپ و صعود بارسا به نیمه‌نهایی همراه بود.

دو سال بعد، دو تیم دو بار در لیگ قهرمانان در پارک دو پرانس با هم مصاف دادند، یک بار در دور گروهی و یک بار در مرحله یک‌چهارم نهایی. در دور گروهی پاریسی‌ها موفق شدند با حساب 3-2 بارسا را شکست دهند، ولی بارسا در دور یک‌چهارم نهایی با حساب 1-3 حریف را شکست داد تا مسیر خود برای قهرمانی در برلین را هموار سازد.

پخش زنده

این دیدار رأس ساعت 23:15 به وقت ایران در پاریس آغاز می‌شود و شما می‌توانید آن را به طور مستقیم از شبکه سه سیما تماشا کنید.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
PIQUE3
پاسخ به: پیش بازی؛ پی‌اس‌جی vs بارسا!
انشااله به امید یه برد قاطع


سه‌شنبه، ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ (۱۷:۴۲)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: پیش بازی؛ پی‌اس‌جی vs بارسا!
به امید یه پیروزی خوب!


سه‌شنبه، ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ (۱۳:۴۶)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۶۹ کاربر آنلاین است. (۱۴ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۶۹

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!