به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

گذشت 25 سال از به اهتزاز درآمدن اولین موزائیک آبی و اناریهواداران
فرستنده مبينا پولايی در تاريخ سه‌شنبه، ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ (۱۷:۰۶) (۷۵۰ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: مبینا پولایی / FCBarcelona.ir


درست 25 سال پیش، در تاریخ 7 مارس 1992، روزی که بارسلونا و رئال مادرید به تساوی 1-1 در نیوکمپ رضایت دادند، برای اولین بار در طول تاریخ، این موزائیک‌های آبی و اناری، برای حمایت از تیم محبوبشان بالا رفتند. گل‌های این بازی را رونالد کومان برای کاتالان‌ها و فرناندو هیرو برای تیم میهمان به ثمر رساندند.


کانون هواداران بارسلونا در ایران

اگر چه آن شب شاگردان یوهان کرایف، یک امتیاز به جام قهرمانی نزدیک‌تر شدند، اما آن ال کلاسیکو به این خاطر معروف شد که موزائیک‌های آبی و اناری برای اولین بار در نیوکمپ به اهتزاز درآمدند و بیش از 20000 هوادار، پشت دروازه شمالی ورزشگاه، نام بارسا را بر زبان می‌راندند. از آن روز تاکنون، 69 بار دیگر این صحنه تماشایی دیده شد که بیشتر آنها در نیوکمپ شکل گرفتند اما در فینال‌های مهم، ورزشگاه‌هایی مانند ومبلی، استاد دی فرانس یا المپیک در رم نیز نظاره گر این هنرنمایی بوده‌اند.

این ایده برای اولین بار توسط گروه الموگاورز ارائه شد. سال‌ها بعد گروه‌هایی مانند Grada Jove نیز درگیر این ماجرا شدند. عملاً جوردی سنت، از اعضای باشگاه و بنیانگذار الموگاورز این ایده را در فوتبال ایتالیا اجرا کرد. اما از نظر اندازه، بارسا اولین باشگاهی بود که در سطح اروپا، از این موزائیک‌ها در ابعاد بزرگ‌تر استفاده کرد.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

از فصل 1999/2000 باشگاه تصمیم گرفت - به طور رسمی - مسئولیت برگزاری و سازماندهی این ایده را به عهده بگیرد و از آن پس، بالا رفتن این موزائیک‌ها به عنوان یک فرآیند ویژه، برای حمایت از اف سی بارسلونا شناخته شدند.

از بین 70 باری که این عملیات شکل گرفت، 11 بار در فینال، 6 بار در لیگ قهرمانان اروپا (که بارسا در 5 تای آنها به پیروزی رسید) و 25 بار در ال کلاسیکو این پلاکارت‌ها به اهتزاز در آمدند. در این بین نیوکمپ، 24 بار شاهد این وجه از هواداری آبی و اناری‌ها بود.

3 دسامبر سال گذشته، مقابل رئال مادرید، آخرین باری بود که این حرکت جالب توجه به چشم خورد؛ به لطف همین موزائیک‌ها، آبی و اناری پوشان در آن ال کلاسیکو یار دوازدهمی داشتند که انرژی بخش آنها در طول بازی بود.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
Lucho.The.Great
پاسخ به: گذشت 25 سال از به اهتزاز درآمدن اولین موزائیک آبی و اناری
یه موزائیک باشکوه برای یه بازی باشکوه!


سه‌شنبه، ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ (۱۹:۴۷)
 
toraj
پاسخ به: گذشت 25 سال از به اهتزاز درآمدن اولین موزائیک آبی و اناری
با توکل بر خدا بازگشت شکوهمندانه ای به لیگ قهرمانان اروپا خواهیم داشت. Forca Barca


سه‌شنبه، ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ (۱۷:۱۸)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۲۵۵ کاربر آنلاین است. (۳۴ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۲۵۵

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!