به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

پیش بازی؛ بارسلونا vs پاریس سنت ژرمنپیش بازی
فرستنده مبينا پولايی در تاريخ چهارشنبه، ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ (۱۸:۲۵) (۶۷۷ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: مبینا پولایی / FCBarcelona.ir


سخت است، خیلی خیلی سخت، اما غیر ممکن نیست. در این باشگاه و در سراسر این شهر، همه و همه ایمان دارند که بارسا می‌تواند شکست 4-0 را جبران کند. در هر صورت، آنچه مسلم است، این است که بارسا بدون مبارزه کنار نخواهد کشید. نتیجه بازی رفت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان در پاریس، فشار زیادی به تیم وارد کرد اما در مقابل، پیروزی‌های پر گلی که طی سه هفته گذشته کسب شد، بخشی از فشار این بار سنگین را از دوش آبی و اناری‌ها برداشت. هر آنچه در مورد مصاف حساس امشب بارسا و PSG باید بدانید، اینجاست!


کانون هواداران بارسلونا در ایران

در طول تاریخ چمپیونز لیگ، هیچ تیمی موفق نشده نتیجه شکست 4-0 در مراحل حذفی را جبران کند اما عملکردی که بارسلونا طی 2 بازی اخیر به نمایش گذاشت، این باور را هم در بازیکنان و هم در هواداران ایجاد کرد که ما امشب می‌توانیم به بازی برگردیم و نام خود را یک بار دیگر در تاریخ این ورزش، جاودانه کنیم. هیچ کس نمی‌گوید کار دشواری نیست، چرا، دشوار است، خیلی هم دشوار است اما طبق گفته لوئیز سوارز در مصاحبه پیش از بازی‌اش: اگر یک تیم قادر به انجام این کار باشد، آن تیم بارساست!

اخبار دو تیم

نام آندره گومز به جای دنیس سوارز، تنها تغییری است که در ترکیب امشب تیم بارسلونا نسبت به ترکیب این تیم در پیروزی 5-0 مقابل سلتاویگو، دیده می‌شود. این هافبک گالیسیایی در کنار الیکس ویدال و جرمی متیو، که دوران ریکاوری خود را طی می‌کنند، قرار گرفته، در حالی که جوردی ماسیپ نیز در ترکیب دیده نمی‌شود. لیست کامل تیم بدین ترتیب است:

تراشتگن، سیلسن، پیکه، راکیتیچ، سرجیو بوسکتس، آردا، اینیستا، سوارز، مسی، نیمار جونیور، رافینیا، ماسکرانو، پاکو الکاسر، جوردی آلبا، دینیه، روبرتو، آندره گومز و اومتیتی.


گمانه زنی‌هایی در مورد عدم حضور دو تن از بازیکنان حریف در بازی امشب وجود داشت که به طور کامل رد شد؛ آدرین رابیوت و آنخل دی ماریا، که در مصاف پارک دو پرانس بسیار با نفوذ ظاهر شدند. تیاگو موتا، بازیکن سابق بارسلونا نیز که بازی رفت را به علت محرومیت از دست داده بود، حال مصدومیت خود را نیز پشت سر گذاشته و به این بازی خواهد رسید.

نقطه نظرات مربیان

لوئیز انریکه، سرمربی بارسلونا، به خوبی می‌داند که تیمش کار سختی در پیش دارد اما همچون بازیکنان خود معتقد است که اگر بهترین عملکرد خود را ارائه کنند، هرچیزی ممکن است رخ دهد.

«باید گل‌های زیادی به ثمر برسانیم، مانند کاری که در برخی از بازی‌های پیشین انجام دادیم. اما بیایید واقع بین باشیم، در این بازی ما چیزی برای از دست دادن نداریم و برای کسب پیروزی نیز، همه چیز مهیا نیست».


او در ادامه گفت: «من مطمئنم که می‌توانیم شرایط را برای گلزنی فراهم سازیم. هنگامی که شما به دروازه [حریف] نزدیک می‌شوید، روحیه‌تان بالا می‌رود و به تدریج، حریفتان دلسرد می‌شود».

اونای امری، سرمربی فعلی PSG، به واسطه تجربه‌ای که در دوران مربیگری خود در لالیگا (آلمریا، سویا و والنسیا) داشت، به خوبی بارسا را می‌شناسد و با وجود برتری‌ای که نسبت به حریف خود دارد، معتقد است نباید شاگردانش چیزی از دست بدهند. این سرمربی باسکی اظهار داشت: «ما مقابل تیمی فوق‌العاده بازی خواهیم کرد و من برای بارسا احترام زیادی قائلم. باید تلاش کنیم و مانند بازی رفت، در حملات، دفاع و نبردهای فردی، خوب ظاهر شویم».

فرم دو تیم

در تقابل امشب، کسب هر یک از نتایجی که بارسا طی سه بازی اخیر خانگی خود در لیگ قهرمانان اروپا کسب کرده، برای این تیم کافی خواهد بود؛ کاتالان‌ها در این ورزشگاه، یک پیروزی 7-0 مقابل سلتیک و دو برد 4-0 مقابل مونشن گلادباخ و منچسترسیتی ثبت کردند که با کسب حداقل‌ترین آنها نیز، شاگردان لوچو می‌توانند PSG را به نبرد در وقت‌های اضافه دعوت کنند. بارسا حتی کسب نتیجه‌ای مشابه دو بازی اخیر لالیگایی خود، می‌تواند PSG را از پیش رو بردارد.


اما نباید فراموش کرد که حریف آنها تیمی است که طی 14 بازی اخیر اروپایی خود شکست نخورده است و 10 روز پیش نیز در ال کلاسیکوی فرانسه، 5-1 مارسی را شکست داد. اگرچه آنها هنوز هم 3 امتیاز با موناکو، صدرنشین جدول لیگ 1 فرانسه فاصله دارند، اما به هر شکل یافتن نقاط ضعف در چنبن تیمی، کار آسانی نیست.

تاریخچه

بعد از آوریل سال 2013، این چهارمین باری است که دو تیم به دیدار یکدیگر می‌روند. به جز بازی سرنوشت ساز سه هفته پیش، کاتالان‌ها 3 بار این تیم فرانسوی را شکست داده بودند (3-1 و 2-0 در خانه و 3-1 در پاریس)؛ اگر چه کسب هیچ یک از این 3 نتیجه در مصاف امشب برای آبی و اناری‌ها مثمر ثمر نخواهد بود.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
Lucho.The.Great
پاسخ به: پیش بازی؛ بارسلونا vs پاریس سنت ژرمن
نقل قول
akbarimatin17 نوشته:

اصلا به این بازی امیدوار نیستم.فقط خداکنه ابرومندانه حذف بشیم

تا دقیقه ۹۰ باید امیدوار بود و بعدش تحت هر شرایطی حامی تیم!


چهارشنبه، ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ (۲۱:۲۴)
 
akbarimatin17
پاسخ به: پیش بازی؛ بارسلونا vs پاریس سنت ژرمن
اصلا به این بازی امیدوار نیستم.فقط خداکنه ابرومندانه حذف بشیم


چهارشنبه، ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ (۱۹:۵۴)
 
toraj
پاسخ به: پیش بازی؛ بارسلونا vs پاریس سنت ژرمن
کوچکترین شکی به تیم بزرگ بارسا ندارم و با توکل بر خدا مطمئنم شبی به یاد ماندنی در انتظار بارساست.


چهارشنبه، ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ (۱۸:۳۴)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: پیش بازی؛ بارسلونا vs پاریس سنت ژرمن
به امید اینکه بهترین بازی مون رو ارائه بدیم. این تمام چیزیه که اهمیت داره!

در هر حالتی، زنده باد بارسا!


چهارشنبه، ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ (۱۸:۲۶)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۲۲۲ کاربر آنلاین است. (۱۵ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۲۲۲

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!