به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

آمار تحلیلی بارسا - پاریس سنت ژرمن از نگاه Optaآمار و ارقام
فرستنده مبينا پولايی در تاريخ جمعه، ۲۰ اسفند ۱۳۹۵ (۱۱:۰۲) (۱,۳۹۳ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: سایت گل
مترجم: مبینا پولایی / FCBarcelona.ir


بارسلونا بر مشکلات غلبه کرد و با شکست 6-1 پاریس سنت ژرمن، بار دیگر نام خود را در کتاب تاریخ لیگ قهرمانان جاودانه ساخت. اما این نام نویسی بسیار متفاوت بود؛ چرا که اولین باری بود که یک تیم در مراحل حذفی این رقابت‌ها، علی رغم اینکه در بازی رفت، 4 گل از حریف خود عقب افتاده بود، در بازی برگشت ورق را برگرداند و صعود خود را حتمی کرد. بی‌تردید نامی جز معجزه نمی‌توان روی آن گذاشت!


کانون هواداران بارسلونا در ایران

جلوتر از لئو؛ این بار نیمار

زمانی که در دقیقه 62 بازی، ادینسون کاوانی گل زد و نتیجه 3-1 شد، آرزوی بسیاری از آبی و اناری‌ها نقش بر آب شد، چرا که حال بارسا به جای 1 گل، به 3 گل دیگر نیاز داشت. اما این پایان کار نبود و همانطور که لوئیز انریکه در مصاحبه سه شنبه خود گفته بود، هر چیزی ممکن بود و خوشبختانه بارسا توانست یک صعود فوق دراماتیک را در شرایطی حساس و پر فشار، رغم بزند. البته این بار مسی قهرمان داستان نبود؛ این نیمار بود که در ابتدا با دو گل - یک بار از روی نقطه پنالتی و بار دیگر از روی ضربه ایستگاهی - روح تازه‌ای به تیم بخشید و سپس شرایط را برای گلزنی سرخی روبرتو در پنج دقیقه پایانی بازی فراهم ساخت.

این بازی طبق انتظارات نکات کلیدی مهمی داشت که در اینجا به آنها اشاره خواهیم کرد.

  • در طول تاریخ لیگ قهرمانان و جام باشگاه‌های اروپا، بارسا اولین تیمی بود که توانست شکست با اختلاف 4 گل بازی رفت را جبران کند و نتیجه را به سود خود برگرداند.

  • طی 10 سال اخیر، بارسا همواره از مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا صعود کرده است. این طولانی ترید رکوردی است که در تاریخ این رقابت‌ها ثبت شده است.

  • ادینسون کاوانی، با گلی که دیشب به ثمر رساند، در کنار زلاتان ابراهیموویچ، با 20 گل، برترین گلزن تاریخ باشگاه پاریس سنت ژرمن، در چارچوب رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا شد.

  • کاوانی اکنون در 22 بازی مختلف لیگ قهرمانان گلزنی کرده است. تنها بازیکنان آمریکای جنوبی که بیشتر از او این کار را انجام داده‌اند، کاکا (23) و مسی (58) هستند.

  • از میان بازیکنان با بیش از 20 بازی در لیگ قهرمانان، تنها 3 بازیکن وجود دارند که حداقل در 50 درصد بازیهایشان گلزنی کرده‌اند: رود فان نیستلروی (58)، لیونل مسی (51) و کاوانی (50).

  • مسی دیشب 37 امین گل خود در بازی‌های حذفی لیگ قهرمانان اروپا را به ثمر رساند - حال تنها کریستیانو رونالدو با 44 گل در این زمینه، بالاتر از او قرار دارد.

  • لوئیز سوارز از زمان پیوستن به بارسلونا، 64 بازی (تمام رقابت ها) در نیوکمپ به نمایش گذاشت و در این مدت، 65 گل به ثمر رساند.

  • نیمار، از ژانویه سال 2016 تاکنون، 4 بار طی 3 بازی خانگی متوالی گلزنی کرده است.

  • بعد از اولین بازی این مرد برزیلی در لیگ قهرمانان اروپا در تاریخ 18 سپتامبر 2013، هیچ بازیکنی نتوانسته به اندازه او (15 بار) پاس گل دهد - البته کریستیانو رونالدو همتراز با اوست.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
Lucho.The.Great
پاسخ به: آمار تحلیلی بارسا - پاریس سنت ژرمن از نگاه Opta
به امید رکوردشکنی این فصل مسی در لیگ قهرمانان و قهرمانی بارسا.


جمعه، ۲۰ اسفند ۱۳۹۵ (۱۳:۳۷)
 
hadimoghadam
پاسخ به: آمار تحلیلی بارسا - پاریس سنت ژرمن از نگاه Opta
عالی بودند و خدا رو شکر که از روند بد چند هفته پیش دور شدیم


جمعه، ۲۰ اسفند ۱۳۹۵ (۱۲:۰۸)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۳۷ کاربر آنلاین است. (۱۲ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۳۷

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!