به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

لمس غیر ممکن!اختصاصی
فرستنده سید سجاد زرگرنتاج در تاريخ جمعه، ۲۰ اسفند ۱۳۹۵ (۲۲:۲۳) (۱,۵۹۲ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
سید سجاد زرگرنتاج
FCBarcelona.ir


به یاد دارم در جایی که پرسیده بودند «چه احساسی به تیم مورد علاقه خود دارید؟»، کسی نوشته بود: «تازه وقتی تیم مورد علاقه‌ام می‌بازد، می‌فهمم چقدر دیوانه‌اش هستم!»، و این جمله تمام آن چیزی است که می‌توان در وصف هواداران فوتبال گفت، و در وصف هواداران بارسا، در شبی که در پارک دو پرانس تیمشان را در هم کوبیده یافتند. شبی که احتمالاً بسیاری از هواداران بارسا در آن آرزو کردند دنیا به پایان برسد، تا فصل و لیگ قهرمانانی که در آن نشانی از تیم محبوبشان نیست، فرصت ادامه یافتن پیدا نکند.


کانون هواداران بارسلونا در ایران

در تمام سه هفته‌ای که از آن شب کابوس‌وار تا شب تاریخی هجدهم اسفند ماه فاصله بود، اکثر هواداران ما بین منطق و خیال، ما بین – عملاً – حذف بارسا و بازگشت رؤیایی این تیم به لیگ قهرمانان و در واقع این فصل، در رفت و آمد بودند. اما اتفاقاتی که در آن شب رخ داد، به حدی از روند یک سناریوی دراماتیک از قبل نوشته شده تبعیت می‌کرد، که بسیار سخت بتوان مجموعه آن را، حتی تصمیمات بحث‌برانگیز داوری را، یک معجزه‌ی مسلم، که در منطق جایی برایش نیست، ندانست.

شاید نکته‌ای که به نوعی در شور معجزه گم شد، این بود که بارسا تیمی را با نتیجه قاطع ۶-۱ و با برتری تاکتیکی کامل شکست داد که تنها سه هفته قبل در مقابلش عملاً مات شده و با حساب ۴-۰ شکست خورده بود. اما چیزی که این شب را به شبی بسیار خاص تبدیل کرد، نه برتری قاطع تاکتیکی، که تثبیت این باور بود که می‌توان به رخ دادن غیر ممکن (پیروزی ۶-۱)، حتی در لحظاتی که همه چیز نشان از «نشدن» دارد (دقایق ۶۲ تا ۸۷)، ایمان داشت. این همان نکته‌ای است که چرایی اهمیت بیش از حد ورزش و، در این مورد به خصوص، فوتبال را توجیه می‌کند. که مردم همان‌طور که هنوز از فینال استانبول در سال ۲۰۰۵ با نام معجزه استانبول یاد می‌کنند، از این شب تاریخی نیوکمپ هم به عنوان نمادی برای باور، امید و رؤیا پردازی یاد خواهند کرد.

احتمالاً تمامی نکات در مورد این دیدار گفته شده و حرف خاصی برای گفتن باقی نمی‌ماند. اما چیزی که بیش از همه با فاصله گرفتن از این اتفاق به ذهن نگارنده متبادر می‌شود این است که بالاتر از تمام بحث و جدل‌های هواداری، در این شب خاص «بارسایی بودن» عین خوش‌شانسی و خوشبختی بود. چرا که شما می‌توانید از این اتفاق بزرگ بیش از همه لذت ببرید و خود را در بند توجیه این رویداد «غیر عادی» با مواردی «عادی» مانند داوری، گرفتار نبینید. چرا که شما شانس این را داشته‌اید که باور به غیر ممکن را، «لمس» کنید!
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
MehdiCulé
پاسخ به: لمس غیر ممکن!
معرکه بود سجاد خان


شنبه، ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ (۱۶:۴۰)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: لمس غیر ممکن!
نقل قول
toraj نوشته:

ادمین جان نکنه شما از بچه های بالایی ما خبر نداریم!!!!! جان من از این کارا نکن. انفرادی و سلول هم دارین!!!

پس چی. کجا بودی اون زمانی که من بعد گل پاریس وعده گل صعود در دقیقه 95 رو دادم. ما از اون خیلی بالاهاییم.


شنبه، ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ (۱:۳۰)
 
toraj
پاسخ به: لمس غیر ممکن!
نقل قول
Lucho.The.Great نوشته:

درود به هواداران واقعی بارسا که در لحظات سختی و شکست پشت تیمشون هستن و هرگز از این تیم ناامید نمیشن!

ادمین جان نکنه شما از بچه های بالایی ما خبر نداریم!!!!! جان من از این کارا نکن. انفرادی و سلول هم دارین!!!


شنبه، ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ (۱:۰۸)
 
PIQUE3
پاسخ به: لمس غیر ممکن!
چه کردند برو بچ در نبود ما
احسنت بر انریکه


شنبه، ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ (۰:۱۵)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: لمس غیر ممکن!
درود به هواداران واقعی بارسا که در لحظات سختی و شکست پشت تیمشون هستن و هرگز از این تیم ناامید نمیشن!


جمعه، ۲۰ اسفند ۱۳۹۵ (۲۳:۵۳)
 
hadimoghadam
پاسخ به: لمس غیر ممکن!
عالی بود و ممنون از مقاله خوب شما. یه جورایی حرف دل ما هواداران غیر واقعی (البته به گفته رییس بزرگ) رو زدی. از این که تیم ما دوباره با روحیه و تمام توان و تعصب بازی میکنه همه ما خوشحالیم و این ربطی به غیر واقعی بودن ما نداره. بارها گفتم ما در زمان لوئیس فن خال هم عاشق بارسا بودیم نه به دلیل بردن جامهای متعدد بلکه به خاطر زیبا بازی کردن و تماشاگر پسند بازی کردن. حتی در زمان کارلوس رکساچ و بعد از آن در زمان مربیگری بابی رابسون هم ما عاشق جام نبودیم بلکه عاشق بارسلونا و فوتبال زیبا بودیم و هستیم. ممنون از دوستان عزیز که حرف من رو بعد از چند روز محرومیت میخوانند


جمعه، ۲۰ اسفند ۱۳۹۵ (۲۳:۱۰)
 
heroes
پاسخ به: لمس غیر ممکن!
معجزه نيوكمپ


جمعه، ۲۰ اسفند ۱۳۹۵ (۲۲:۵۷)
 
Daughter.of.Eve
پاسخ به: لمس غیر ممکن!
نقل قول
چرا که شما می‌توانید از این اتفاق بزرگ بیش از همه لذت ببرید و خود را در بند توجیه این رویداد «غیر عادی» با مواردی «عادی» مانند داوری، گرفتار نبینید. چرا که شما شانس این را داشته‌اید که باور به غیر ممکن را، «لمس» کنید.


عالی بود


جمعه، ۲۰ اسفند ۱۳۹۵ (۲۲:۵۲)
 
toraj
پاسخ به: لمس غیر ممکن!
با اینکه از باخت بازی رفت خیلی ناراحت شدم ولی بعد از تغییر تاکتیک تو بازی اتلتیکو و سلتلویگو خدا شاهده کلی به بازی برگشت امیدوارم شدم . البته مطمئن بودم که بارسا این بازی رو با اختلاف میبره اما بعد گل سوارز دیگه مطمئن شدم امشب شب ماست.


جمعه، ۲۰ اسفند ۱۳۹۵ (۲۲:۴۲)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۲۲۳ کاربر آنلاین است. (۱۶ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۲۲۳

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!