به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

گام بعدی نیمار: چرا تنها لیونل مسی بالاتر از مهاجم برزیلی قرار دارد؟آنالیز فنی
فرستنده سید سجاد زرگرنتاج در تاريخ پنج‌شنبه، ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ (۲۳:۲۳) (۱,۱۵۲ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: اسکای اسپورت
مترجم: سید سجاد زرگرنتاج / FCBarcelona.ir


فریب آمار گل پایین نیمار را نخورید، تنها لیونل مسی بالاتر از او قرار دارد... در این مقاله به بررسی وضعیت نیمار در این فصل پرداخته‌ایم و نگاهی متفاوت داشته‌ایم به آمار و ارقام مهاجم برزیلی.


کانون هواداران بارسلونا در ایران

نیمار پس از گذراندن سه جلسه محرومیت خود، در پیروزی 0-3 خارج از خانه بارسا در دربی کاتالونیا به ترکیب تیم بازگشت – و حالا که بارسا با پیروزی بزرگ در ال‌کلاسیکو شانس‌های خود برای کسب عنوان قهرمانی لیگ را زنده نگه داشته، مهاجم برزیلی می‌تواند نقش تعیین‌کننده‌ای در این روزهای پایانی ایفا کند.

در ظاهر قضیه، آمار و ارقام نیمار نسبت به دیگر اضلاع مثلث MSN در این فصل قابل توجه نیست. در حالی که مسی با 33 گل شانس اصلی کسب عنوان پی‌چی‌چی است و سوارز با 26 گل در جایگاه دوم بهترین گلزنان لیگا قرار دارد، نیمار هنوز نتوانسته است گل‌های خود در این فصل از رقابت‌های لیگ را دو رقمی کند.

کانون هواداران بارسلونا در ایران
گل‌های لالیگایی MSN در این فصل

او که در دو فصل اخیر، حداقل بیست گل در لالیگا به ثمر رسانده بود، شاید با این آمار به نظر برسد که دچار افت شده است. اما گل‌ها تنها بخشی از داستان هستند. در این فصل، نیمار در واقع از خودخواهی خود در تیم کم کرده و به عنوان یک بازیکن، به بلوغ درستی رسیده است.

در حقیقت، به نظر نگارنده، نیمار در رده‌بندی بهترین بازیکنان حال حاضر دنیا، تنها مسی را بالاتر از خود می‌بیند. و اگر نگاهی دقیق‌تر به آمار به جا مانده از این فصل داشته باشیم، دلیل این ادعا واضح خواهد بود.

نیمار بیش از هر بازیکن دیگری در لالیگای این فصل موفق به خلق موقعیت شده است. او که در سمت چپ خط حمله و در کناره‌ها بازی می‌کند، مسئولیت اصلی خلق حملات را در بارسا عهده‌دار است. و این آمار، تنها موقعیت‌هایی را وصف می‌کند که پاسی از او، توسط بازیکن هم‌تیمی به سوی دروازه حریف شوت شده است.

کانون هواداران بارسلونا در ایران
بیشترین خلق موقعیت در لالیگا 2016/17

در مورد حرکت عمقی‌اش روی گل راکیتیچ به خرانادا چطور؟ یا حرکت سرسام‌آور او میان مدافعان سویا که پایه‌گذار گل اول مسی مقابل سویا بود؟

قدرت دریبل‌زنی فوق‌العاده مهاجم برزیلی است که او را به شکلی ایده‌آل برای نقشش در تیم مناسب می‌سازد. زمانی مسی بهترین دریبل‌زن در این ورزش به حساب می‌آمد، اما در حال حاضر شکی وجود ندارد که این عنوان برای نیمار است.

کانون هواداران بارسلونا در ایران
بیشترین دریبل موفق در لالیگا 2016/17

در واقع، حتی به ‌هم نزدیک هم نیستند. نیمار با ثبت رکورد 154 دریبل در این فصل، در رتبه نخست بین بازیکنان لالیگا قرار دارد و مسی با 116 دریبل موفق در جایگاه دوم است. هیچ بازیکنی در لیگ‌های معتبر اروپایی حتی به تعداد دریبل‌های موفق نیمار نزدیک هم نیست.

او با کنار گذاشتن غرورش و فراهم کردن موقعیت برای مسی و سوارز، لایق تحسین است. او به بلوغ فکری رسیده است و نقشش در این تیم بارسلونا را به طور کامل درک می‌کند.

وقتی صحبت از MSN و BBC می‌شود، چیزهای زیادی برای بیان وجود دارند، و البته غرور بسیاری که در این میان موجود است. اما نیمار چهار گل برای سوارز و سه گل برای مسی ساخته است، که این تعداد از کل پاس گل‌هایی که مثلث خط حمله رئال مادرید برای هم فراهم کرده‌اند بیشتر است. سوارز، البته، یک پاس بیشتر از نیمار برای دو ضلع دیگر مثلث خط حمله فراهم کرده است، اما باید در نظر گرفت که مهاجم اروگوئه 5 بازی بیشتر از نیمار انجام داده است.

کانون هواداران بارسلونا در ایران
پاس گل‌های اعضای مثلث MSN و BBC به هم در فصل 2016/17

نیمار هم‌چنین به سختی کار می‌کند، و مسئولیت بازگشت به خط دفاعی و کارهای درگیرانه‌ای که مسی دیگر نمی‌خواهد آن‌ها را انجام دهد، به عهده می‌گیرد. برای مثال، نیمار در این فصل 36 تکل داشته است – تقریباً به اندازه مجموع تکل‌های سوارز و مسی. از طرف دیگر، رونالدو در این فصل مجموعاً 6 تکل زده است.

کانون هواداران بارسلونا در ایران
تکل‌های MSN در لالیگا 2016/17

البته این چیزی نیست که طبیعت بازی نیمار با آن هم‌خوانی داشته باشد، اما او در حال انجام این کار است و هم‌تیمی‌هایش اهمیت آن را درک می‌کنند. و نیمار می‌فهمد که – حداقل در حال حاضر – مسی مرد اصلی تیم است. گرچه او باز هم اثبات کرده است که در زمان‌هایی که بارسا به او نیاز دارد تا نقشی کلیدی‌تر ایفا کند، به کمک تیمش می‌آید.

شب پیروزی دراماتیک بارسا مقابل PSG، شبی بود که بسیاری از هواداران فوتبال فهمیدند که نیمار می‌تواند به خوبی مسی باشد. او دو گل به ثمر رساند، یک پنالتی گرفت و پاس کلیدی را برای گل معروف سرجی روبرتو فراهم ساخت.

و زمانی که مسی در تیم نیست، او نقشی کلیدی‌تر ایفا می‌کند. در واقع چهار گل از نُه گل او در این فصل، زمانی به ثمر رسیده‌اند که مسی در ترکیب بارسا حاضر نبوده است. ضربه آزاد تماشایی او مقابل خیخون در مارس نمونه خوبی است. مسی چند دقیقه پیش از آن تعویض شده بود، نیمار مسئولیت ضربات آزاد را بر عهده گرفت و به زیبایی هر چه تمام‌تر آن را به گل تبدیل کرد.

او آماده است و می‌خواهد به ستاره این تیم تبدیل شود. اگرچه، در حال حاضر، او راضی است تا منتظر بماند، با علم به این‌که زیر سایه مسی رشد می‌کند. او پیشنهادات بسیاری از انگلستان داشت، اما انتخاب کرد که بماند و یک قرارداد با بارسا به امضا رساند که نشان می‌دهد به در آینده نزدیک هیچ تمایلی به ترک نیوکمپ ندارد.


بنابراین با آمار گلزنی نیمار فریب نخورید. او بهتر و بهتر می‌شود. و بارسلونا امیدوار است که بازگشت او از محرومیت به آن‌ها نیرویی تازه برای دنبال کردن جام‌های این فصل بدهد.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
Lucho.The.Great
پاسخ به: گام بعدی نیمار: چرا تنها لیونل مسی بالاتر از مهاجم برزیلی قرار دارد؟
بدون شک بعد از مسی، نیمار بهترین بازیکن دنیاس. اما باید رفتار حرفه ای رو از مسی یاد بگیره و انقدر درگیر حواشی نباشه. حاشیه های نیمار می تونه اونو به سرنوشت اکثر برزیلی های مستعدی دچار کنه که خیلی زود محو شدن!


شنبه، ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ (۱۶:۳۸)
 
iman_khatar
پاسخ به: گام بعدی نیمار: چرا تنها لیونل مسی بالاتر از مهاجم برزیلی قرار دارد؟
بعد رونالدو با ۲ تا هتریک که یکیش کلا آفساید بود تا هتریک شده مدعی توپ طلا😂


جمعه، ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ (۱۰:۵۱)
 
khoshoe875
پاسخ به: گام بعدی نیمار: چرا تنها لیونل مسی بالاتر از مهاجم برزیلی قر...
در اینکه نیمار یکی از مستعد ترین بازیکنای دنیاست درش شکی نیست.... اما نیمار باید مفید بازی‌ کردنو از مسی یاد بگیره... نیمار ممکنه ده تا دریبل سالم تو یه بازی بزنه اما تو همون بازی ده برابر این تعداد توپ لو میده و خیلی از موقعیت های گلزنی هشتاد - نود درصدی رو راحت به باد میده .. تو آخرین بازیش هم که رکورد توپ لو دادن تو یه بازی رو شکوند و واقعا رو اعصابه!


پنج‌شنبه، ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ (۲۳:۳۱)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۲۴۴ کاربر آنلاین است. (۳۱ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۲۴۴

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!