به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

آشنایی بیشتر با لاس پالماس؛ حریفی از جزایر قناری!آمار و ارقام
فرستنده مبينا پولايی در تاريخ جمعه، ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ (۹:۲۴) (۸۱۸ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: مبینا پولایی / FCBarcelona.ir


با توجه به اینکه بارسلونا یکشنبه هفته آینده، باید برای رویارویی با لاس پالماس، طولانی‌ترین سفر لالیگایی خود را در پیش بگیرد، اطلاعاتی در مورد این تیم جمع آوری کرده‌ایم که در این خبر قابل مطالعه است.


کانون هواداران بارسلونا در ایران

از کجا آمده اند؟

این باشگاه در جزایر قناری، در نزدیکی سواحل آفریقا واقع شده است. فاصله 2176 کیلومتری (1352 مایل) این منطقه با بارسلونا، باعث شده که به طولانی‌ترین سفر آبی و اناری‌ها برای بازی‌های لالیگایی محسوب شود، سفری که مسافت مسیرش برابر با مسافتی است که باید برای رفتن به استانبول، کیف و یا استکهلم طی کرد!

ریشه و تاریخچه

در سال 1949، پنج باشگاه کوچک این منطقه ادغام شده و یک تیم واحد، به نام لاس پالماس را تشکیل دادند. این عمل به قدری ارزش داشت که توانست از مهاجرت دسته جمعی بازیکنان به سرزمین اصلی‌شان جلوگیری کند. در عرض دو سال این تیم در لیگ دسته یک اسپانیا جای گرفت و حدود 3 دهه در آنجا ماندگار شد اما بعد از سقوط به دسته پایین‌تر در سال 1988، آنها بیشتر فصل‌ها را در لیگ دسته دو سپری کردند.

ورزشگاه

33111 ظرفیت ورزشگاه گرن کاناریا است که در سال 2003، جایگزین ورزشگاه قدیمی اینسولار شد. تدابیری اندیشیده و برنامه ریزی‌هایی شده که گنجایش این ورزشگاه طی سال‌های آتی، به 40000 نفر برسد. در لالیگا، گرن کاناریا تنها ورزشگاهی است که لئو مسی هنوز موفق به گلزنی در آن نشده است - بیایید امیدوار باشیم که یکشنبه شب این مهم صورت پذیرد.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

رنگ پیراهن

آبی و زرد، رنگ شناخته شده‌ای از این تیم می‌باشد که نماد سواحل آبی و دریاهای پر زرق و برق جزایر قناری است.

سرمربی

کیکه ستین سرمربی فعلی لاس پالماس است که بهترین دوران مربیگری‌اش به زمانی باز می‌گردد که هدایت ریسینگ سانتاندر را بر عهده داشت. زمانی که در سال 1996 کفش‌هایش را آویخت، 38 سال داشت. در سال 2015 به عنوان سرمربی لاس پالماس منصوب شد اما همانند لوئیز انریکه، او نیز اعلام کرده که در پایان فصل باشگاه را ترک خواهد کرد، لذا این آخرین بازی خانگی‌اش خواهد بود.

ارتباط با بارسا

تنها یک بازیکن در لاس پالماس هست که بخشی از دوران فوتبالی خود را در بارسلونا سپری کرده است: آلن هالیلوویچ. این هافبک کروات، در سال 2014 به بارسا ب پیوست و سال بعد را در تیم اصلی این باشگاه گذراند، اما پس از آن به صورت قرضی به اسپورتینگ گیخون فرستاده شد و در نهایت به هامبورگ فروخته شد. پس از تلاش برای درخشش در آلمان، از ژانویه سال جاری، او را به صورت قرضی به جزایر قناری فرستادند.

آیا می‌دانید؟

تاج بالای لوگوی تیم‌ها در اسپانیا، افتخاری است که به باشگاه‌های سلطنتی این کشور منسوب می‌شود اما تاج لاس پالماس، به منظور مدال‌های کسب شده توسط آن پنج تیمی است که در سال 1949 با هم ادغام شدند.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
Lucho.The.Great
پاسخ به: آشنایی بیشتر با لاس پالماس؛ حریفی از جزایر قناری!
به امید خدا می بافیمش.


شنبه، ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ (۱:۴۰)
 
006007
پاسخ به: آشنایی بیشتر با لاس پالماس؛ حریفی از جزایر قناری!
مقاله جالبی بود ممنون


جمعه، ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ (۱۰:۱۵)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۲۳۰ کاربر آنلاین است. (۲۲ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۲۳۰

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!