به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

پیش‌بازی؛ بارسا vs ایبارپیش بازی
فرستنده سید سجاد زرگرنتاج در تاريخ یکشنبه، ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ (۱۹:۱۴) (۵۵۴ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: سید سجاد زرگرنتاج / FCBarcelona.ir


بارسا در آخرین دیدار خود در رقابت‌های لالیگای امسال، باید از ساعت 22:30 به وقت ایران، در نیوکمپ از ایبار میزبانی کند. هر آنچه باید در مورد این دیدار بدانید، این‌جاست!


کانون هواداران بارسلونا در ایران

در حالی که تنها یک بازی از دیدارهای لالیگا 2016/17 باقی مانده، بارسا آخرین تلاش خود را برای کسب عنوان قهرمانی انجام می‌دهد. روزنه کوچکی که امیدهای بارسا برای قهرمانی در این فصل را نمایندگی می‌کرد، در این هفته‌های آخر رفته‌رفته نور خود را از دست داده است. آن امید فراوان که روزی، در میانه‌های فصل، بسیار زیاد بود، حالا تقریباً از بین رفته است. این، آخرین فرصت بارساست، و متأسفانه تماماً وابسته به تلاش آن‌ها ندارد!

اما یک روزنه، همه چیزی است که بارسا به آن امیدوار است. یک پیروزی مقابل ایبار در بازی امشب، اگر و تنها اگر با شکست مادرید به مالاگا همراه شود، نه تنها آن روزنه را از خاموش شدن بازمی‌دارد، بلکه تبدیل به انفجار نور می‌شود و چشمان حریفان را کور خواهد کرد.

تصویری از جدول لالیگا

کانون هواداران بارسلونا در ایران

نتایج رو در رو در نیوکمپ

دو تیم تا به حال تنها دو بار در تاریخ لالیگا در نیوکمپ به مصاف هم رفته‌اند، که هر دو بار با پیروزی بارسا همراه بوده است؛ برد 3-0 در فصل 2014/15 و برد 3-1 در فصل 2015/16.

دیدار رفت

دو تیم در هفته نوزدهم رقابت‌های این فصل نیز در خانه ایبار با هم مصاف دادند که بارسا با نتیجه قاطع 0-4 سه امتیاز کامل آن دیدار خارج از خانه را به دست آورد. گل‌های بارسا را دنیس سوارز (31)، لئو مسی (50)، سوارز (68) و نیمار (91) به ثمر رساندند.

فرم دو تیم

در پنج دیدار اخیر لالیگایی، بارسا موفق به کسب پنج پیروزی شده است، در حالی که ایبار سه شکست، یک تساوی و تنها یک پیروزی به دست آورده است. همچنین بارسا در هر پنج دیدار اخیر خانگی خود پیروز بوده و ایبار در پنج دیدار اخیر خارج از خانه‌اش، دو پیروزی، دو شکست و یک تساوی به دست آورده است.

بارسا

پیروزی بارسا برابر ایبار و شکست رئال مادرید مقابل مالاگا، کاتالان‌ها را به سومین لالیگای متوالی و بیست و پنجمین لالیگای تاریخ خود می‌رساند. اگر بارسا بتواند در لالیگا قهرمان شود، لوییز انریکه تبدیل به سومین سرمربی‌ای خواهد شد که سه لالیگای پیاپی را با بارسا به دست می‌آورد؛ پیش از او پپ گواردیولا در فصول 2008/09، 2009/10 و 2010/11 و یوهان کرایف در فصول 1991/92، 1992/93 و 1993/94 قهرمانی اسپانیا را به همراه بارسا تجربه کردند.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

بارسا پیش از این پنج بار در لالیگا با ایبار روبرو شده (دو بار در خانه و سه بار خارج از خانه) و در مجموع 16 گل به آن‌ها زده و تنها یک گل دریافت کرده است. بارسا 11 بازی پیاپی است که در خانه پیروز می‌شود، البته رکورد بهتر آن‌ها مربوط 15 پیروزی پیاپی خانگی در فصل 2012/13 زیر نظر تیتو ویلانووای فقید است. آن‌ها همچنین در شش بازی اخیر لالیگایی خود پیروز بوده‌اند. آن‌ها در این فصل 112 گل در لالیگا به ثمر رسانده‌اند و تنها سه گل با رکورد 115 گل تیم در فصل 2012/13 فاصله دارند.

لیونل مسی به همراه کاوانی با 35 گل بهترین گلزن پنج لیگ‌ معتبر اروپایی است، اگرچه مسی در رقابت برای توپ طلا پیشتاز است، چرا که لیگ دسته اول فرانسه هم‌وزن با لالیگا نیست. مرد آرژانتینی همچنین با شش گل زده مقابل ایبار در چهار بازی، بهترین گلزن بازیکنان لالیگایی مقابل این تیم است. لوییز سوارز در 9 دیدار، نخستین گل بازی را به ثمر رسانده که بهترین آمار در لالیگای امسال است.

این دیدار همچنین آخرین دیدار انریکه به عنوان سرمربی بارسا در لالیگا و در نیوکمپ است. او در طول 3 فصل حضور در لالیگا به همراه بارسا، 86 پیروزی، 14 تساوی و 13 شکست را تجربه کرد، که با میانگین پیروزی 0.761، سومین رکورد را در تاریخ باشگاه به نام خود ثبت کرده است؛ پیش از او، تیتو ویلانووا (0.890) و پپ گواردیولا (0.763) حضور دارند.


لیست هجده نفره تیم برای این دیدار نیز توسط لوییز انریکه اعلام شده است، که از این قرار است: تراشتگن، سیلسن، راکیتیچ، بوسکتس، دنیس، آردا، اینیستا، سوارز، مسی، نیمار، آلکاسر، آلبا، دینیه، سرجی روبرتو، آندره گومز، اومتیتی، مارلون (33) و بورخا لوپز (35).

ایبار

ایبار که در سال 1940 تأسیس شده، سومین فصل حضور خود به صورت متوالی در لالیگا را تجربه می‌کند. آن‌ها برای نخستین بار در فصل 2014/15 به لالیگا راه یافتند و هر فصل بهتر و بهتر شدند. آن‌ها در فصل اول حضور خود، با 35 امتیاز هجدهم شدند، در فصل پس از آن، با 43 امتیاز در جایگاه چهاردهم قرار گرفتند، و در فصل جاری، با کسب 54 امتیاز، هشتم هستند؛ آن‌ها حتی در صورت باخت مقابل بارسا، در نیمه بالایی جدول لالیگای این فصل حضور خواهند داشت. سرمربی ایبار، خوزه لوییز مندلیبار، نامی آشنا در لالیگاست و پیش از این در بیلبائو، وایادولید، اوساسونا و لوانته مربیگری کرده است. او از مجموع 14 بازی تیم‌هایش مقابل بارسا، 12 شکست، یک تساوی و یک پیروزی کسب کرده، و هیچگاه نیوکمپ را با امتیاز ترک نکرده است.

پخش زنده

این دیدار رأس ساعت 22:30 به وقت ایران در بارسلونا آغاز می‌شود و شما می‌توانید آن را به طور مستقیم از شبکه ورزش سیما تماشا کنید.

صحنه‌های حساس دیدار رفت دو تیم

ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
toraj
پاسخ به: پیش‌بازی؛ بارسا vs ایبار
خدایا به امید تو!! بهترین تیم دنیارو عشقه.


یکشنبه، ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ (۲۱:۲۱)
 
The.Hundredth.One
پاسخ به: پیش‌بازی؛ بارسا vs ایبار
خدا کنه رئال ببازه


یکشنبه، ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ (۲۱:۰۳)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: پیش‌بازی؛ بارسا vs ایبار
به امید پیروزی و به امید غلبه فوتبال بر ترکیب شانس و داوری! ان شاء الله.


یکشنبه، ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ (۱۹:۱۵)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۱۱ کاربر آنلاین است. (۱۲ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۱۱

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!