به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

والورده: نمی‌توانم برای شروع مربیگری‌ام در بارسلونا صبر کنممصاحبه
فرستنده فاطمه ایران پور در تاريخ سه‌شنبه، ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ (۹:۲۴) (۵۹۱ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
سایت رسمی باشگاه
مترجم: فاطمه ایران پور / FCBarcelona.ir


سرمربی جدید بارسلونا بر اهمیت فصل جدیدی که در حرفه‌اش برای او شروع شده، تاکید کرد و اذعان داشت که «این چالشی که او را هیجان زده می‌کند». در این خبر مصاحبه کامل ارنستو والورده که طی چند روز گذشته قرارداد خود با باشگاه به عنوان سرمربی فصل آینده را امضا کرد، خواهید خواند.


کانون هواداران بارسلونا در ایران

ارنستو والورده، سرمربی جدید بارسلونا، در اولین مصاحبه‌اش به عنوان سرمربی آبی و اناری‌ها شرکت کرد و بر روی موضوعات مختلفی که مربی جدید بارسا را دربرگرفته است، دست گذاشت و در مورد آنها به صحبت پرداخت. این سرمربی اسپانیایی با Barca TV درباره احساسات اولیه او در باشگاه، نوع نگاه او به مقوله فوتبال و ویژگی‌هایی که تیمهای او از آن برخوردارند، سخن گفت. گذشته از این‌ها، والورده همچنین نگاهی داشت به دوران حضورش در بارسا به عنوان یک بازیکن و درباره افرادی که بیشترین تاثیر را در دوران حرفه‌ای او گذشته‌اند، به صحبت پرداخت. در اینجا می‌توانید گزیده‌هایی از این مصاحبه را بخوانید.

اولین احساسات

«از روزی که من به اینجا رسیدم، واقعا همه چیز با شدت تمام پیش رفته است. همه چیز بسیار سریع و در عرض چند ساعت گذشته انجام شد. اگرچه من از آن آگاه بودم؛ اما شما تا زمانی که مورد هجوم کنفرانس‌های خبری و معرفی قرار نگرفته باشید، حقیقتاَ بزرگی باشگاه را متوجه نخواهید شد».

«من واقعا منتظر اولین روز کارم هستم تا لباس تمرین را به تن کنم و مربیگری را آغاز کنم. می‌دانم که این یک قدم بااهمیت است و من از اهمیت آن کاملا آگاهی دارم؛ چون با هر قدمی که بر می‌دارم، درکم از شرایط حاکم افزایش میابد و آن را به عنوان یک چالش دیگر که مشخصا برای آن آمادگی دارم، درنظر می‌گیرم».


«من نیاز داشتم تا یک دوره را به اتمام برسانم. بعضی اوقات اینکه باشگاهی همانند بارسلونا با شما تماس بگیرد، فقط در مورد سرمربی که آنها می‌خواهند نیست؛ بلکه به اتفاق افتادن آن در مکان و زمان درست هم مربوط می‌شود. الان لحظه درست برای انجام این کار بود».

دیدگاه او به فوتبال

«وقتی شما یک سرمربی هستید، باید با قدرت تمام اینکار را انجام دهید. هیچ گزینه دیگری وجود ندارد؛ چون شما وقت برای هیچ چیز دیگری نخواهید داشت».

«هر شخص روش مربیگری و انجام کار مختص به خود را دارد. همچنین هر حرفه‌ای که شما انتخاب می‌کنید، نیازمند ویژگی‌ای است که برای شغل ما علاقه و اشتیاق زیاد است که ما هم آن را دوست داریم».

افراد تاثیرگذار بر او

«به عنوان مثال، جوزه ماریا آمورورتو نقش حیاتی در زندگی حرفه‌ای من داشت؛ چون او کسی بود که به سرعت به من گفت: 'تو باید یک سرمربی شوی.' او با من برای تیم جوانان اتلتیک بیلبائو قرارداد امضا کرد و در آنجا من شروع به پیشرفت کردم».

«من خیلی خوش شانس بودم که سرمربی‌های عالی داشته‌ام و در همین زمان، در سنی زندگی کردم که تعدادی از سرمربیان بزرگ حضور داشتند، تا من بتوانم از آنها یادبگیرم و با آنها وقت بگذرانم. از کرایف، هاینکس، کلمنته و دیگرانی که نام نبردم تا مربیان هم دوره من از جمله: لوئیز انریکه، پپ گواردیولا و آنچلوتی».


مشخصات تیم‌های او

«تیم تا حدی بازتاب دهنده طرز تفکر سرمربی‌اش است. شما می‌خواهید که روح و هویت تیم باشید؛ چیزی که مردم با آن تیم را می‌شناسند و میزان اعتماد خود را با آن تنظیم می‌کنند».

«سیستم؟ من تا حدودی خودم را با آن چیزی که در هر تیم داشته‌ام، منطبق کرده‌ام. این نکته اهمیت دارد؛ چون بر آنچه که قرار است طرز تفکر شما برای تیم باشد، تاثیر می‌گذارد. شما باید تلاش کنید تا سیستم درست را بکار ببرید تا تمام گروه احساس راحتی داشته باشند».

دوران حضور او به عنوان بازیکن در بارسا

«من باید اقرار کنم که به عنوان یک بازیکن، من خرید عالی برای بارسلونا به شمار نمی‌آمدم. من با یک مصدومیت زانو به تیم رسیدم و نتوانستم به خوبی خود را بازیابی کنم و مجبور شدم عمل دیگری داشته باشم، سپس یک عمل جراحی در ناحیه کشاله ران داشتم و پس از آن آنها مرا به اتلتیک بیلبائو فروختند».

انتظارتی که از او دارند

«سرمربی‌ها همیشه باید با چیز‌های زیادی کنار بیایند. بیشترین درخواستی که از سرمربی‌ها می‌شود، خود سرمربی‌ها هستند، من در مورد آن هیچ شکی ندارم».

«همیشه یک چالش برای حل کردن وجود دارد. شما باید احساس مسئولیت داشته باشید؛ چون تعداد زیادی از مردم انتظارات زیادی از ما و از شخص من دارند و همچنین برای اعتمادی که باشگاه به من نشان داده است».
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
toraj
پاسخ به: والورده: نمی توانم برای شروع مربیگری ام در بارسلونا صبر کنم
به امید بازگشت بارسا به توتال فوتبال کرایوف و پپ. سبکی که توسط کرایوف پایه گذاری شد و توسط پپ به تکامل رسید.


سه‌شنبه، ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ (۲۱:۵۱)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: والورده: نمی توانم برای شروع مربیگری ام در بارسلونا صبر کنم
اميدوارم در اولويت اول بتونه بازى خوب و دلپذير بارسا رو ادامه بده و در اولويت دوم عناوين رو فتح كنه.


سه‌شنبه، ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ (۱۶:۱۰)
 
Daughter.of.Eve
پاسخ به: والورده: نمی توانم برای شروع مربیگری ام در بارسلونا صبر کنم
امیدوارم به عنوان سرمربی عالی کار کنه


سه‌شنبه، ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ (۱۴:۴۴)
 
006007
پاسخ به: والورده: نمی توانم برای شروع مربیگری ام در بارسلونا صبر کنم
امیدوارم روند تیم رو نه تنها ادامه بده بلکه بسیار بهتر از این هم بکنه .هر چند که کاری بسیار سخت هست .چون ما طرفداران بارسا دوران باشکوهی با کرایف و گوادیولا و انریکه داشتیم و هر دستاوردی کمتر از دستاوردهای این مربیان برای ما حکم به شکست رو خواهد داشت


سه‌شنبه، ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ (۱۰:۲۴)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۷۵ کاربر آنلاین است. (۱۲ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۷۵

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!