به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

ضروری‌ترین خریدهای بارسلونا در تابستان امسالنقل و انتقالات
فرستنده سید سجاد زرگرنتاج در تاريخ شنبه، ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ (۲۳:۳۰) (۲,۳۵۳ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: Squawka
مترجم: سید سجاد زرگرنتاج / FCBarcelona.ir


با حضور ارنستو والورده در نیمکت داغ نیوکمپ، بارسا به دنبال گذر از دوران موفقیت‌آمیز لوییز انریکه و ورود به دورانی جدید و احتمالاً آرام‌تر است. و حالا وقت آن است که این باشگاه به بازه‌ای مخوف از نقل و انتقالات پا بگذارد. اما ضروری‌ترین خریدهایی که بارسا باید در این تابستان انجام بدهد تا عنوان بهترین را بازپس بگیرد، چیست؟ با این مقاله همراه باشید.


کانون هواداران بارسلونا در ایران

بهترین راه برای گذر، موفقیت در زمین فوتبال است و حالا باشگاه بارسلونا باید چند بخش کلیدی که از ترکیب خود را برای فصل آینده، ترمیم کند. مسئله این نیست که بارسا ترکیبی ضعیف در اختیار دارد، بلکه نکته اینجاست که این ترکیب در برخی نقاط «نرم» است و این نرمی زندگی را در بخش‌های مهم فصل 2016/17، برای آبی و اناری‌ها دشوار کرده بود.

نیازهای تیم

لیست نیازمندی‌های بارسا کوتاه، اما عمیق است. آن‌ها در چهار نقطه نیاز به بازیکن دارند و از این تعداد، حداقل در سه نقطه باید بازیکنان با کیفیتی داشته باشند، اگر می‌خواهند به جایی که به آن تعلق دارند، بازگردند. به طور واضح، خرید بازیکن برای باشگاهی به بزرگی بارسلونا می‌تواند پیچیده باشد، اما اگر اهداف مشخصی تعیین شود، هر چیزی امکان‌پذیر است.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

مدافع راست


بارسلونا به یک مدافع راست نیاز دارد. در واقع آن‌ها حدود یک سال است که این نیاز را دارند اما به دلایل نامعلومی از پر کردن جای اسطوره جدا شده تیم، دنی آلوز، تعلل به خرج دادند. از دست دادن بازیکنی به خوبیِ دنی آلوز، آن هم وقتی اهمیت او به حدی بالاست که بر نحوه عملکرد تیم در یک دهه اخیر تأثیر غیر قابل انکاری گذاشته، حماقت محض است.

سرجی روبرتو در این پُست قرار گرفت و تحسین‌برانگیز عمل کرد، اما در نقاط کلیدی نتوانست انتظارات را برآورده کند، زیرا وقتی با دقت به قضیه نگاه می‌کنید، می‌بینید که او یک مدافع کناری نیست. الکس ویدال در نیمه ابتدایی فصل ضعیف عمل کرد، و درست هنگامی که به فرم بی‌نظیری در نیمه دوم فصل 2016/17 رسیده بود، با یک مصدومیت که فصل را برایش تمام کرد، مواجه شد. آن‌ها به یک بازیکن فیکس در این پست نیاز دارند.

گزینه پیشنهادی: نلسون سِمِدو

جوان پرتغالی در این فصل توانسته برای بنفیکا خودی نشان بدهد و استعداد بسیار خوب تهاجمی خود را به معرض نمایش بگذارد. سرعت خیره‌کننده‌اش، او را تبدیل به یک سلاح کارا می‌کند، ضمن این‌که او توانایی موفقیت در مصاف‌های یک در مقابل یک را به طور کامل دارد.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

این نکته، خصوصاً به خاطر شکلی که بارسا در حمله باز می‌شود، کلیدی است: مسی توپ را به میانه می‌آورد و فضا را در سمت راست خط حمله در اختیار مدافع راست قرار می‌دهد. به همین دلیل، مدافع راستی که قادر به دریبل‌زنی باشد، به بارسا این امکان را می‌دهد تا موقعیت‌های بسیار خطرناک‌تری در آن سمت از زمین ایجاد کند.

این تنها وجه مثبت او نیست و سمدو در این فصل، به طور متوسط در هر 90 دقیقه 2.27 تکل موفق و 1.23 توپ‌ربایی داشته که به لحاظ دفاعی نیز او را بازیکن باکیفیتی نشان می‌دهد.

مدافع میانی


این تنها نقطه‌ای است که بارسا در آن نیاز به یک بازیکن فیکس ندارد. البته شاید. با حضور جرارد پیکه و ساموئل اومتیتی در مرکز خط دفاعی، و مارلون جوان که به سرعت خود را به عنوان یک بازیکن با کیفیت معرفی می‌کند، بارسلونا در این نقطه تنها به عمق و گزینه‌های بیشتر نیاز دارد.

ترکیب 3-3-1-3 یک ترکیب ویرانگر است، اما بارسا برای این‌که بتواند به خوبی از آن بهره ببرد، نیاز به مدافعان مرکزی باکیفیت‌تری دارد. پیکه، اومتیتی و مارلون گزینه‌های اصلی در این پُست هستند و البته جوردی آلبا نیز در برخی دیدارهای خانگی می‌تواند در این ترکیب قرار بگیرد. و حال که خاویر ماسکرانو و جرمی متئو به احتمال فراوان از تیم جدا می‌شوند، نیاز به یک مدافع چهارم، حتمی به نظر می‌رسد.

گزینه پیشنهادی: خورخه مره

این مدافع اتریشی جوان، یک مدافع تکنیکی بسیار تأثیرگذار است. او که تنها 20 سال سن دارد، در این فصل برای خیخون حدود 3000 دقیقه در لالیگا به میدان رفته است. البته خیخون در این فصل در مقابل اکثر حریفانش نابود شد، اما این مسئله چیزی از اعتبار مره نکاست.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

208 حرکت دفاعی او، در میان بازیکنان زیر 21 ساله لالیگا آماری دست‌نیافتنی است و وقتی آن را با 39 تکل موفق و 34 پیروزی او در دوئل‌های هوایی در کنار هم می‌گذاریم، به توانایی و پتانسیل او برای رشد در کنار سرمربی و بازیکنان درست، پی می‌بریم. و حالا که اسپورتینگ خیخون به دسته پایین‌تر سقوط کرده، جذب او خرج چندانی نیز برای بارسا نخواهد داشت.

هافبک مرکزی


این بزرگترین‌شان است. تغییری که بارسا نه تنها برای فصل آینده، بلکه برای پنج فصل آینده باید آن را انجام بدهد. آینده هویت منحصربفرد باشگاه کاملاً بستگی به این دارد که آن‌ها بتوانند یک هافبک مرکزی بازیساز و کنترل‌کننده در این تابستان جذب کنند.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

این مسئله تنها در مورد جایگزین کردن اینیستا نیست (اگرچه او شدیداً نیاز به یک جانشین دارد، زیرا نمی‌تواند در تمام طول فصل یک آغازگر باشد)؛ بلکه مسئله در مورد جایگزین کردن ژاوی است، کسی که جانشینش به بایرن مونیخ فروخته شد و توانایی‌های او هیچگاه به شکلی مناسب در تیم جایگزین پیدا نکرد.


در اغلب دیدارها مسی مجبور شده‌است که در دو پُست به صورت همزمان بازی کند تا بتواند غیبت او را بپوشاند. و بله، او قادر است این کار را انجام دهد چون او بهترین بازیکن دنیاست، اما با این کار از قدرت او در زمین کاسته می‌شود و تیم‌هایی که به خوبی سازمان‌یافته‌ هستند، قادر خواهند بود که او را بی‌اثر سازند (مثال‌هایی مانند پی‌اس‌جی و یوونتوس در لیگ قهرمانان وجود دارد).

یک خرید مناسب در خط هافبک می‌تواند خط هافبک بارسا را به زندگی برگرداند و به مسی اجازه بدهد که مسی باشد؛ چیزی که بارسا با وجود آن دوباره به قله بازخواهد گشت.

گزینه پیشنهادی: ژان میشل سِری

بسیاری هنوز بر عقیده جذب مارکو وراتی هستند، اما هافبک ایتالیایی در پاریس به نظر بسیار خوشحال می‌رسد و آنقدر هم برای پیوستن به بارسا هیجان‌زده نیست که باشگاه پاریسی مجبور به فروش او شود. پس، بارسا باید کجا به دنبال هافبک بگردد؟ تنها یک پله پایین‌تر در جدول لیگ 1: ژان میشل سِری، هافبک تیم نیس.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

این بازیساز اخیراً نقشی کلیدی در رشد واضح نیس داشته است و دارای تکنیک، قدرت پاس‌دهی، توانایی دفاعی و قامت کوتاهی متناسب با حضور در خط هافبک بارساست. سِری همچنین قدرت بدنی بسیار بالایی دارد که مردم را شگفت‌زده می‌کند و قابلیت فیزیکی او، به بارسا بُعدی تازه می‌دهد، اما همچنان سلاح اصلی او تکنیک و بینش قوی‌اش است.

او که قادر به ارسال پاس‌های چهل یاردی بسیار دقیق است و می‌تواند حمله‌های سریع و دقیقی را پایه‌گذاری کند، برای تیمی که مثلث مخوفی مانند MSN را در خط حمله دارد، مانند این است که از طرف خدا فرستاده شده است.

وینگر راست


در ظاهر قضیه، مثلث MSN دست‌نیافتنی هستند. و حتی می‌شود گفت که واقعاً هم همینطور است، اما لئو مسی به طرز غیر قابل انکاری دارد تبدیل به یک هافبک می‌شود. بخشی از این مسئله به خاطر نیاز به وجود آمده، اما بخشی دیگر به این خاطر است که او همیشه به قسمت‌های مرکزی رفته و فضای بیشتری یافته با بتواند در آن‌ها به حریف آسیب بزند. در بلند مدت، مسی تبدیل به یک شماره 10 می‌شود و آن پُست وینگر راست، خالی خواهد ماند.


و با توجه به این‌که ارنستو والورده در مصاحبه‌اش اذعان داشت که تحلیل وسیعی بر پُست مسی انجام خواهد داد تا بهترین نقطه برای استفاده از او را بیابد، واضح است که آن فرآیند باید هرچه زودتر آغاز گردد. اما همان‌گونه که استفاده از سیستم 3-3-1-3 در بهار امسال نشان داد، بارسا به یک وینگر راست بسیار باکیفیت برای این کار نیاز دارد.

گزینه پیشنهادی: عثمان دمبله

وینگرهای بسیار کمی وجود دارند که به کیفیت دمبله برسند: او قادر به گلزنی است، می‌تواند دریبل کند و می‌تواند موقعیت بسازد.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

با حضور در سمت مخالف نیمار، و داشتن لوییز سوارز و لئو مسی (و احتمالاً ژان میشل سری و نلسون سمدو) در نزدیکی خود، دمبله خود را بخشی از یک سیستم هجومی کشنده خواهند یافت که می‌تواند در آن استعداد بی‌نظیر هجومی خود را ابراز کند.

این یک تغییر بزرگ و حتی کودتایی برای بارسا خواهد بود، چرا که با این حساب آن‌ها یکی از بهترین فوتبالیست‌های جوان دنیا را در اختیار خواهد داشت. بازیکنی که می‌تواند بدون سختی زیاد به ترکیب اولیه آن‌ها نفوذ کند و در ترکیب‌های مختلفی حضور یابد و سرعت و نفوذ را به تیم اضافه کند. او حتی می‌تواند از نیمکت به زمین بیاید و تفاوت را رقم بزند. و اگر بارسلونا ترکیب خود را به 3-3-1-3 تغییر دهد، آنگاه یک جایگاه دائمی برای او وجود خواهد داشت.

اگر همه این‌ها کافی نبود، او یک هوادار بارسلوناست و آرزوی درخشش در نیوکمپ را دارد: «یک روز در بارسا بازی خواهم کرد». چرا یک روز؟ چرا همین حالا نه؟
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
006007
پاسخ به: ضروری‌ترین خریدهای بارسلونا در تابستان امسال
مشکل ما اینه که کادر فنی و مدیر فنی در طی این چند سال بی تجربه عمل کردند در خرید و فروش . همه ما میدونستیم که بعد ژاوی و اینیستا ما نیاز به بازیکنی تقریبا شبیه به اونها داریم ولی آقایان کادر فنی رفتند دنبال راکیتیچ و گومز و ... خدارو شکر انگار در این نقل و انتقالات انگار داره رویه عوض میشه


یکشنبه، ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ (۱۱:۳۳)
 
iman_khatar
پاسخ به: ضروری‌ترین خریدهای بارسلونا در تابستان امسال
مطمینن ۴ تا خرید با این کیفیت رو انجام نمیدن چه بهتر که بیان فقط روی ۲ تا نقطه یعنی وینگر و هافبک تمرکز کنن یا دفاع راست و هافبک چون کیفیت خیلی مهمتر از کمیته چیزی که در فصل گذشته دیدیم هیچ فایده ای نداشت


چهارشنبه، ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ (۱:۵۴)
 
toraj
پاسخ به: ضروری‌ترین خریدهای بارسلونا در تابستان امسال
اگه قرار باشه بازیکن بی نام ونشان خریده بشه ریسکش خیلی بالاست. مثل گومز، آلکاسر دینیه و .... بارسا حداقل برای تقویت هافبک به یه بازیکن با کلاس جهانی نیاز داره وگرنه بچه های لاماسیا (هلیلوویچ، سمپر، مارلون، مونیر، دولفئو، جوردی امبولا و ...) چیزی کمتر از جوون های به اصطلاح آینده داری مثل گومز و بقیه ندارن که هیچ حتی خیلی بالاتر از اونها هستن. برای مثال به نظر بنده همین جوردی امبولا کلاس بازیش بالاتر از دمبله هستش!


سه‌شنبه، ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ (۲۱:۳۲)
 
khoshoe875
پاسخ به: ضروری‌ترین خریدهای بارسلونا در تابستان امسال
من با خرید های صرفا اومتیتی-وار مخالفم!... همه که اومتیتی نیستن شانسی و کاملا اتفاقی هم برای امروز بدرد بخورن و هم آینده!... شما یکی مثل گومز رو ببینید که اولش به عنوان بازیکن آینده دار معرفی شد بعد که اومد نه تنها برای امروز بدرد نخورد بلکه معلوم نیست آیندش چیه!

البته تو این لیست ، عثمان دمبله واقعا ستاره ی آینده داریه و تضمین شدست! ... سمدو هم برای دفاع راست بازیکن خوب و آینده داریه!


سه‌شنبه، ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ (۲۰:۰۹)
 
006007
پاسخ به: ضروری‌ترین خریدهای بارسلونا در تابستان امسال
ممنون از مقاله خوب شما. انگار که خریدهای خوبی هستند. و ترکیبی وحشتناک. ولی اگر قرار باشه ما خریدهای جوون انجام بدیم دوباره مجبور میشیم جوونای خودمونو مفتی بدیم تیمهای دیگر واسه همین بنظرم روی آینده دارای خودمون کار کنیم بهتره مثل مارلون و...


سه‌شنبه، ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ (۱۸:۵۴)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: ضروری‌ترین خریدهای بارسلونا در تابستان امسال
مقاله فوق العاده ای بود! منم با خریدهای اومتیتی-وار خیلی موافق ترم تا خرید اسم. انتخاب بازیکنای جوون مستعد خیلی بیشتر به باشگاه کمک می کنه و با هزینه خیلی کمتر. همون طور که اومتیتی با یک سوم هزینه تیاگو سیلوا اومد و کیفیت بهتری نشون داد و آینده خیلی طولانی تری هم به دردمون می خوره. این باید سبک خرید بارسا باشه.


سه‌شنبه، ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ (۱۸:۳۱)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۴۳ کاربر آنلاین است. (۱۹ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۴۳

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!