به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

نقل قول‌های ماندنی از لوئیز انریکهلوئیز انریکه
فرستنده مبينا پولايی در تاريخ جمعه، ۲ تیر ۱۳۹۶ (۱۸:۴۴) (۹۰۴ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
مترجم: مبینا پولایی
FCBarcelona.ir


ورود پپ گواردیولا به بارسلونا، دوران پر افتخاری را در این باشگاه آغاز کرد. او از بارسلونا تیمی سلطه طلب در جهان فوتبال ساخت. همه ما می‌دانیم پپ دوران موفقیت آمیزی در جمع کاتالان‌ها داشته است؛ البته او تیم فوق‌العاده‌ای نیز برای کار کردن در اختیار داشت تا فلسفه بارسا و توتال فوتبال کرویف فقید را به خوبی پیاده کند. از اواخر دوران او اما بارسا رو به افول نهاد و خیلی‌ها می‌گفتند که دوران تیکی تاکا به پایان رسیده است. اما درست آن زمان بود که لوئیز انریکه از راه رسید و داستان را تغییر داد.


کانون هواداران بارسلونا در ایران

با بازیکنانی مانند ژاوی و اینیستا، همه چیز طبق برنامه پیش می‌رفت. با این حال، بعد از کسب موفقیت‌های بسیار، سرانجام پپ تصمیم به ترک باشگاه گرفت. برای بارسا سخت بود که جایگزینی مناسب برای او پیدا کند، کسی که دیدگاه مشابهی نسبت به فوتبال داشته باشد. تاتا مارتینو و تیتو ویلانووا سعی خود را کردند. تیتو موفق‌تر بود و نتایج بهتری کسب کرد. اما تاتا گزینه مناسبی برای این کار نبود.

به همین دلیل باشگاه تصمیم گرفت انتقالی پر خطر را بپذیرد، درست مانند کاری که در مورد پپ گواردیولا کرد. گواردیولا تا پیش از انتصاب به عنوان سرمربی بارسلونا هدایت هیچ تیم نخستی را بر عهده نداشت. اما دوران موفقیت آمیزی را با بارسا B پشت سر گذاشته بود. در واقع این تنها تیمی بود که تجربه هدایت آن را داشت. او فرهنگ و فلسفه بارسا را درک می‌کرد. هیئت مدیره باشگاه او را به مورینیو ترجیح داد و این ریسک را پذیرفت. درست مانند اتفاقی که در مورد لوچو افتاد؛ حال او به عنوان یکی از بهترین سرمربیان تاریخ باشگاه، تیم را ترک کرده است.

دوران حضور او در رم چندان موفقیت آمیز نبود اما با بارسا B دوران خوبی را گذراند. او همچنین از سلتاویگوی میانه جدولی، یک تیم قدرتمند در لالیگا ساخت. او فلسفه تیکی-تاکا را تغییر ندارد، بلکه آن را بهبود بخشید. بارسلونای او رویکردی مستقیم‌تر داشت و ضدحملات بخشی از استراتژی بازی‌هایش است. او نیمار و سوارز را به به جریان تیم اضافه کرد و نقش مسی را نیز کمی تغییر داد. به جای یک مهاجم معمولی، مسی اکنون یک بازیساز است.

انریکه از نظر نفرات، تیمی به خوبی گواردیولا در اختیار نداشت، و در ابتدای ورودش نیز با مسائل حاشیه‌ای بسیاری روبرو بود. با این حال، او با همان جنگندگی بی‌نظیری که در دوران بازی از او دیده بودیم، بر مشکلات فائق آمد و توانست بارسا را به سمت کسب دومین سه گانه تاریخ و 9 جام در 3 سال هدایت کند.

در ادامه نقل قول‌هایی از او را با هم می‌خوانیم که شایسته است تاریخ آن‌ها را بنویسید و در خود ثبت کند:

حتی زمانی که شما پیروز می‌شوید، باز هم جای پیشرفت وجود دارد. ما به هدف خود نزدیک‌تر شدیم، آنچه در فصل گذشته انجام می‌دادیم را تکرار کردیم یا آن را بهبود بخشیدیم. اما برای ادامه تلاش خود، باید به اندازه کافی متواضع بود.

شاید بسیاری از مردم درباره آن [گل نزدن سوارز] شگفت زده شده باشند، اما این فوتبال است. مشکلی نیست. من مطمئنم زمانی که ما واقعاً به او نیاز داریم، برایمان گلزنی خواهد کرد.

خلق فرصت‌های ناب، آن هم برابر تیمی که رویکردی دفاعی دارد، بسیار سخت است. تنها می‌توانم تیم، بازیکنان و هواداران را ستایش کنم. آنها آن طور که شایسته‌شان بود، تقدیر نشدند.

ما تاکنون حتی با وجود مسی و سوارز در ترکیب خود هم شکست خورده‌ایم. این، مجموعه تیم است که باعث فتح عناوین می‌شود.

بعد از گذراندن سالی مشابه آنچه ما داشتیم، سالی که با سختی‌های بسیاری که داشت اما نتیجه پایانی‌اش فوق‌العاده‌ای رقم خورد، ما برای کسب عنوان بیشتر بسیار هیجان زده هستیم.

توانستیم یک امتیاز کسب کنیم و این نکته مثبتی است.

اگر بخواهم تنها چیزی را که این تیم همیشه نشان داده است نام ببرم، آن جاه طلبی و میل به پیروزی در هر بازی است.

بی شک مسی بهترین بازیکن جهان است و برای من بهترین بازیکن تاریخ!

بازیکنان من متخصص بازی‌های بزرگ هستند.

هواداران همواره ایمان خود را به ما اثبات کرده‌اند، حتی زمان‌هایی که نتایج خوبی کسب نکرده‌ایم.

هرگز نمی‌توان کار مسی را عادی و تکراری توصیف کرد. او بی‌نظیر است و این را هر 15 روز در نیوکمپ به معرض نمایش می‌گذارد.

من به این مراسم [برترین مربی فصل لالیگا] دعوت نشده بودم، اما شما می‌دانید که به طور طبیعی در چنین مراسماتی حاضر نمی‌شوم. در مورد بازیکنان [که آن‌ها هم غایب بودند]، بهتر است از خودشان بپرسید. با این وجود، من تصور نمی‌کنم که این مهمترین مسئله است؛ هدف باید پیشرفت فوتبال اسپانیا باشد و مدیران بهتر است بر این مسئله تمرکز کنند.

من برای بازی دادن به بازیکنان خود، به هیچ تورنومنتی توجه نمی‌کنم. ما یک تیم هستیم و با هم به سوی کسب عناوین حرکت می‌کنیم. بازیکنان را طبق صلاح دید خودم برای یک بازی به میدان می‌فرستم و آن را وابسته به رقابتهای مختلف نمی‌دانم.

تنها کسانی موفق به فتح عناوین می‌شوند که شایستگی آن را دارند.

در بسیاری از بازی‌های بزرگ، مسی می‌درخشد. کلمات برای توصیف او کافی نیستند. ما در چنین بازی‌های دشواری، بهترین فرم مسی را می‌بینیم.

مسی بهترین بازیکن جهان است، لذا طبیعی است که تیم ما هم به توانایی‌های او تکیه کند. بیاید امیدوار باشیم که بتوانیم سال‌های متمادی، به او تکیه کنیم.

شکست مقابل PSG قابل جبران است و ما تا آخرین نفس خواهیم جنگید [منظور او از شکست مقابل PSG همان شکست 4-0 است که با پیروزی 6-1 جوابش را دادند]!

هر هوادار فوتبالی باید از حرکات نیمار لذت ببرد، گاهی حرکات او بیشتر از فوتبال، مانند رقص باله‌اند.

هیچ جایی بهتر از سانتیاگو برنابئو برای پیروزی بارسا وجود ندارد!

من به اینکه به بخشی از تاریخ این باشگاه شکل دادم، افتخار می‌کنم و همه داشته‌هایم را برای تیم استفاده کردم. از اینکه هشت سال به عنوان بازیکن و سه سال به عنوان مربی در این باشگاه حضور داشتم، احساس خرسندی می‌کنم، زیرا امتیاز خاصی به من داده شد.

این یک خداحافظی نیست. این یک «به زودی می‌بینمت» است.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
Heavenly.Girl
پاسخ به: نقل قول‌های ماندنی از لوئیز انریکه
همیشه تو قلبمونی لوچو


شنبه، ۳ تیر ۱۳۹۶ (۲۳:۳۹)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: نقل قول‌های ماندنی از لوئیز انریکه
بیرون و درون زمین، روی چمن یا روی سکوها، یکی از فوق العاده ترین های تاریخ باشگاه.


جمعه، ۲ تیر ۱۳۹۶ (۱۸:۴۵)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۲۰۱ کاربر آنلاین است. (۱۶ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۲۰۱

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!