به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

سمدو دنی آلوز جدید نیست! آنالیز فنی
فرستنده رضا خانجانی در تاريخ شنبه، ۲۴ تیر ۱۳۹۶ (۹:۵۹) (۱,۲۰۹ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: سایت گل
مترجم: رضا خانجانی / FCBarcelona.ir


پس از منتفی شدن انتقال هکتور بیرین از سوی آرسنال، کاتالان‌ها به نلسون سمدوی جوان و کم تجربه اما مستعد روی آوردند. چیزی که واضح است، این است که سمدو دنی آلوز جدید نیست - اما آیا او بهترین گزینه پس از مدافع باتجربه برزیلی است؟


کانون هواداران بارسلونا در ایران

یافتن دنی آلوز جدید ماموریت آسانی نیست. حتی بازگرداندن همان دنی آلوز سابق نیز دشوار به نظر می‌رسد؛ همان طور که باشگاه منچسترسیتی نیز در اقدام برای جذب او ناکام ماند. در حال حاضر گروه نمایندگان بارسلونا به رهبری رابرت فرناندز، مدیر ورزشی باشگاه - که روز پنجشنبه به لیسبون سفر کرده بودند - امیدوارند که با توافق با بنفیکا و پرداخت مبلغ 5 + 30 میلیون یورو برای انتقال نلسون سمدو، در این چالش موفق شده باشند.

آبی و اناری‌ها ابتدا به منظور پر کردن خلاء دنی آلوز - که تابستان گذشته به طور رایگان به یوونتوس ملحق شد - برای جذب هکتور بیرین از آرسنال اقدام کرده بودند. آلوز هنگام خروجش خطاب به مدیران بارسا گفت: «پس از رفتنم، دلتان برایم تنگ خواهد شد».

کانون هواداران بارسلونا در ایران

در واقع، با وجود تمام شور و علاقه به سرجی روبرتو، باید گفت که بارسا فصل گذشته با مصدومیت الکس ویدال که نوار امید به حضور منظم و مداوم او در ترکیب اصلی را قطع کرد، در پست دفاع راست دچار مشکل جدی شده بود.

بازگرداندن هکتور بیرین، بازیکن پرورش یافته لاماسیا نیز مشخصا شرایط را در مقاطعی برای هیئت مدیره باشگاه حساس و پیچیده کرده بود؛ چرا که باشگاه آرسنال که به نظر می‌رسید قرار است الکسیس سانچز را به منچستر سیتی بفروشد، به هیچ وجه حاضر به دست دادن مدافع اسپانیایی خود نخواهد شد. در نتیجه، اعضای هیئت مدیره به سرعت نظر خود را دوباره به سوی سمدو برگرداندند.

سران باشگاه بنفیکا پیش از این با اعلام این که به مبلغ پایین‌تر از 50 میلیون یورو راضی نخواهند شد، پیشنهاد 30 میلیون یورویی آبی و اناری‌ها را برای این بازیکن 23 ساله رد کرده بودند اما در نهایت دیروز با باشگاه کاتالانی به توافق رسیدند.

این موضوع که خاویر بورداس، یکی از اعضای هیئت مدیره بارسا که اجازه ارائه پیشنهادات رسمی برای جذب بازیکنان تیم‌های دیگر را دارد، به همراه روبرت فرناندز به پایتخت پرتغال سفر کرد. از آن جایی که قرار است داستان انتقال مارکو وراتی ادامه‌دار شود و حتی کل فصل تابستان طول بکشد، آن‌ها تصمیم گرفتند که انتقال سمدو را هر چه سریع‌تر نهایی کنند.


مبلغ نهایی انتقال این بازیکن می‌تواند افزایش پیدا کند اما در هر صورت پس از کش و قوس‌های فراوان این بازیکن که حتی نظر خوزه مورینیو، سرمربی منچستریونایتد، را نیز به خود جلب کرده بود و نامش در زمره مدافعان موفق فصل 2016/17 لیگ برتر پرتغال گرفت، به بارسلونا پیوست.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

این بازیکن بومی شهر لیسبون که به نظر می‌رسد اندکی دیر شکوفا شده، پس از آن که بخش عمده‌ای از فوتبال حرفه‌ای خود را در تیم دوم باشگاه پرتغالی سپری کرد، به تیم اصلی راه یافت. پیش از این، از سمدو همواره به عنوان یک بازیکن بسیار امیدوارکننده و آینده دار نام برده می‌شد اما تردیدهایی نیز در مورد تداوم روند او، تمرکز و موقعیت شناسی او وجود داشت. با این وجود، سمدو روند خود را ادامه داد، به سختی تلاشش را پیگیری کرد و منتظر فرصت مناسب برای پیشرفت ماند.

تابستان 2015 بود که سمدو پس از راهیابی به تیم اصلی بنفیکا، با عملکرد تاثیرگذارش توانست سرمربی پرتغال را مجاب کند تا او را برای مقدماتی یورو 2016 مقابل دانمارک و صربستان به تیم ملی فرابخواند. در همان زمان بود که در تمرینات تیم ملی مصدومیت زانو به سراغ او آمد.

کانون هواداران بارسلونا در ایران
آمار و ارقام سمدو در لیگ دسته اول پرتغال (به ترتیب از بالا: بازی | گل | پاس گل | خلق موقعیت | دقت پاس | تکل موفق)

سمدو طی سال گذشته پیشرفت زیادی کرد و یکی از قابل اتکاترین بازیکنان بنفیکا در طول رقابت‌های فصل بود؛ فصلی که در نهایت منجر به قهرمانی لیگ و فتح جام حذفی این کشور شد. چیزی که واقعا چشم‌ها را به او خیره می‌کند، قابلیت بازی هجومی اوست. سمدو یک مدافع راست مدرن است که همیشه رو به جلو حرکت می‌کند. او با 105 تلاش برای دریبل و ثبت 49 دریبل موفق از همه مدافعان لیگ پرتغال موفق‌تر بود و فقط الکس تیس با 6 پاس گل در این زمینه از او بهتر عمل کرده بود.

او با به ثمر رساندن دو گل در فصل گذشته - که شامل گل خیره کننده‌اش مقابل بشیکتاش در لیگ قهرمانان نیز می‌شود - تهدید جدی برای دروازه حریف محسوب نمی‌شود اما با سرعت، مهارت و حرکات سریع پاهایش، مانند یک وینگر موقعیت‌های زیادی درون محوطه خلق می‌کند.

با همه این تغاصیل، شگفت زده نخواهید شد اگر بدانید که فرناندو سانتوس (سرمربی پرتغال) برای رقابت‌های جام کنفدراسیون‌ها، پیراهن شماره 11 را به او اعطا کرد. تورنمنت جام کنفدراسیون‌ها با یک نکته تلخ و شیرین برای سمدو به پایان رسید. او در بازی رده‌بندی مقابل مکزیک که به پیروزی سلسائو و قرار گرفتن این تیم در رده سوم منتهی شد، از زمین مسابقه اخراج شد و این موضوع صرفا این نکته را یادآور شد که او هنوز باید بیشتر بیاموزد.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

با این وجود اگر تنها یک چیز وجود داشته باشد که سمدو آن را نشان داده، این است که او قدرت روانی لازم برای بازیابی خودش از اشتباه و شکست را دارد. این موضوع شاید به او کمک کند به خوبی از عهده مقایسه‌اش با دنی آلوز که پس از پیوستنش به بارسا قرار است به سراغ او بیاید، بربیاید. سمدو یک مدافع سرسخت با شخصیت مصمم و یک مدافع راست هجومی فوق‌العاده است.

در حقیقت، باید گفت یافتن "دنی آلوز جدید" غیرممکن است اما بارسا احتمالا بهترین گزینه را در این پست پیدا کرده است.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
Lucho.The.Great
پاسخ به: سمدو دنی آلوز جدید نیست!
امیدوارم بتونه تا حد ممکن جای خالی دنی رو پر کنه.


شنبه، ۲۴ تیر ۱۳۹۶ (۱۷:۰۷)
 
Hosseinmansoori
پاسخ به: سمدو دنی آلوز جدید نیست!
خدا کنه در حدی باشه چند سالی بیمه کنه دفاع راست رو


شنبه، ۲۴ تیر ۱۳۹۶ (۱۲:۲۲)
 
9VECTOR9
پاسخ به: سمدو دنی آلوز جدید نیست!
دنی آلوز که قطعا تکرار نشدنیه ... سطحی که آلوز بازی میکرد اونو با خیلی از دفاع راست های دوره ی خودش متمایز میکنه!

اما سمدو پتانسیل بالایی داره. به امید درخشش چه حال و چه در آینده.


شنبه، ۲۴ تیر ۱۳۹۶ (۱۱:۱۴)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۵۷ کاربر آنلاین است. (۱۴ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۵۷

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!