به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

آنالیز فنی؛ چهار گزینه برای جانشینی نیمار آنالیز فنی
فرستنده رضا خانجانی در تاريخ جمعه، ۱۳ مرداد ۱۳۹۶ (۱۶:۲۴) (۱,۸۱۱ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: squawka
مترجم: رضا خانجانی / FCBarcelona.ir


باشگاه فرانسوی پاریس سنت ژرمن احتمالا با شکستن رکورد نقل و انتقالات، جهان را شگفت زده کرده است. نیمار سرانجام بارسا را به مقصد پاریس ترک کرد و اکنون آبی و اناری‌ها کمتر از یک ماه فرصت دارند تا جای خالی او را پر کنند. در این مقاله 4 گزینه محتمل جانشینی نیمار را با هم مرور خواهیم کرد. با ما همراه باشید.


کانون هواداران بارسلونا در ایران

یک سال پس از انتقال 89 میلیون یورویی پائول پوگبا از یوونتوس به منچستر یونایتد، اکنون باشگاهی که با بودجه قطری‌ها اداره می‌شود، رقم عجیب و غریب 222 میلیون یورو را برای فسخ قرارداد نیمار پرداخت کرده که می‌تواند نیمار را به گرانترین بازیکن تمام ادوار تبدیل کند.

کاتالان‌ها هرگز عادت نداشته‌اند که بازیکنانشان را در اختیار باشگاه‌های ثروتمندتر قرار دهند و الان هم دوست ندارند. از این رو درخواست تجدید نظر کرده‌اند و در تلاش هستند تا بتوانند با استفاده از قوانین فیرپلی مالی از این قرارداد جلوگیری کنند.

از دست دادن یکی از بزرگترین ستاره‌های دنیای فوتبال به لیگ فرانسه ضربه مهلکی به برند بارساست و ممکن است موقعیت آن‌ها را به عنوان یکی از مقصدهای همیشگی بهترین و جذابترین ستاره‌های دنیای فوتبال، تغییر دهد.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

حال، چه با نیمار و چه بدون نیمار، بارسلونا همچنان بارسلونا خواهد بود.

آن‌ها تیمی هستند که می‌توانند تقریبا هر بازیکنی را که بخواهند جذب کنند و حالا مجبور خواهند بود که جانشینی برای یکی از اضلاع مثلث MSN پیدا کنند. خوشبختانه، لیونل مسی و لوئیز سوارز همچنان در تیم هستند و جایی نمی‌روند.

اکنون وقت آن رسیده که 4 گزینه مورد نظر را بررسی کنیم؛ یک گزینه رویایی، یک گزینه منطقی، یک گزینه ریسکی و یک گزینه که آمار و ارقام نشان می‌دهد که می‌تواند جانشین ایده آلی برای ستاره برزیلی باشد.

گزینه رویایی؛ ادن هازارد

همانند سه فصل گذشته، سه بازیکن به نام‌های لیونل مسی، نیمار و ادن هازارد تعداد بیشترین دریبل موفق را در بین 5 لیگ معتبر اروپایی از آن خودشان کردند. بازیکن بلژیکی چلسی تنها بازیکنی است که در نبردهای یک در مقابل یک، آماری مشابه دو ستاره خط حمله بارسلونا دارد. وی از فصل 2014/15، آمار 412 دریبل را در لیگ جزیره به ثبت رسانده و از این حیث به مسی (417) و نیمار (415) بسیار نزدیک است.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

وقتی نوبت به صحبت درباره خلق موقعیت‌های یک در مقابل یک می‌رسد، هازارد با کسب رتبه سوم پشت لوئیز سوارز و نیمار قرار دارد و در زمینه شانس‌های خلق شده در محوطه جریمه حریف نیز در زمره برترین بازیکنان است. به نظر می‌رسد وی با خلق 85 موقعیت در مقایسه با 89 موقعیت سوارز و 98 موقعیت نیمار، می‌تواند جانشین خوبی در نیوکمپ باشد. لازم به ذکر است که هر سه بازیکن فاصله خوبی با نفر چهارم یعنی کریستیانو رونالدو (69) دارند.

بیشترین نبردهای یک در مقابل یک در بین 5 لیگ معتبر اروپا از فصل 2015/16:

نیمار: 311
ویلفرد زاها: 272
لیونل مسی: 243
ادن هازارد: 232


آبی‌های لندنی هرگز با قیمتی کمتر از قیمت فسخ قرارداد نیمار به فروش بهترین بازیکن خود فکر نمی‌کنند اما به دلیل مهارت بالای او در بازی با هر دو پا، کنترل‌های عالی، تعادل، استعداد و سرعت و چالاکی همچنان می‌توان به او به عنوان گزینه‌ای برای حضور در خط حمله سه نفره بارسلونا فکر کرد.

او نیاز دارد که بیشتر گلزنی کند. به لطف مسی و سوارز او در بارسا می‌تواند در شرایطی قرار بگیرد که این امر در مقایسه با مدت زمان حضورش در استمفوردبریج آسان‌تر شود. او فصل گذشته با پیراهن چلسی در لیگ جزیره، در ضد حملات بیشتر از هر بازیکن دیگری در لالیگا گلزنی کرد.

گزینه منطقی؛ فیلیپیه کوتینیو

بارسلونا در حال حاضر پیشنهادی برای بازیساز لیورپول - که با بازی در سمت چپ و پست هافبک بازیساز قابلیت‌های گسترده‌ای در زمین مسابقه دارد - ارسال کرده است. کوتینیو می‌تواند در هر دو پست ارزش زیادی برای کاتالان‌ها داشته باشد.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

آندرس اینیستا به زمان بازنشستگی خود نزدیک و نزدیک‌تر می‌شود. نیمار به پاریس رفته است. دنیس سوارز قابلیت‌هایی به عنوان وارث خط میانی نشان داده اما بدون حضور نیمار، بارسا به بازیکنی نیاز دارد که همانند جناحی که مسی بازی می‌کند، در دقایق حضورش در زمین کیفیت بالایی نشان دهد.

کوتینیو در آن سطح مورد انتظار نیست و همچنان در تلاش است تا آن طور که باید، ثبات خود را در طول یک فصل حفظ کند اما با این وجود او خودش را به عنوان یک ناجی برای لیورپول به اثبات رسانده است؛ بازیکنی که توانایی و ابتکارش می‌تواند تیمش را بدون از بین بردن ریتم و نبض بازی به درجه بالاتری از عملکرد برساند.

او فصل گذشته در لیگ جزیره، بیشتر از هر بازیکن دیگری از پشت محوطه جریمه گل زد. تنها لیونل مسی از این حیث بالاتر از او قرار می‌گیرد.

گزینه ریسکی؛ آنتون گریزمان

بازیکن فرانسوی اتلتیکو مادرید که از او به عنوان بمب نقل و انتقالاتی بعدی منچستر یونایتد نام برده می‌شود، ضمن تمدید قراردادش تا سالا 2022، اذعان داشته که آینده‌اش در اتلتیکو مادرید رقم می‌خورد. این را نیز در نظر داشته باشید که اتلتیکو مادرید از نقل و انتقالات محروم است. این بدان معناست که این بازیکن 26 ساله گام بعدی‌اش را در راستای ادامه حضور در پایتخت اسپانیا برداشته و از در صدد حمایت از تیمی است که او را به یک مهاجم کلاس جهانی تبدیل کرده است. به گزارش EPSN، مبلغ فسخ قرارداد گریزمان همچنان 100 میلیون یورو است.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

در ضمن، او بازیکنی متفاوت با نیمار است. وی پیش از تبدیل شدنش به یک نیروی گلزنی در تیم دیگو سیمئونه، به عنوان وینگر بازی می‌کرد و می‌تواند ابعاد متفاوتی برای خط حمله بارسلونا فراهم کند.

کانون هواداران بارسلونا در ایرانگریزمان، پنجمین گلزن لالیگا در فصل گذشته

انتخاب سایت Squawka؛ عثمان دمبله

اگر بازیکنی باشد که بتواند جای خالی نیمار را مانند خودش پر کند، یک وینگر همه کاره و گلزن باشد، پاس گل بدهد، با درخشش محض خود بازی را در لحظات حساس برگرداند، آن بازیکن، عثمان دمبله، اعجوبه 20 ساله بوروسیا دورتموند است. دمبله در دورتموند همانند تیم سابقش، رن، در سمت راست بازی کرده اما می‌تواند هم در خط میانی و هم در سمت چپ بازی کند.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

بازیکن فرانسوی دورتموند، طی فصل گذشته 6 گل و 11 پاس گل با پای چپ و 11 گل و 7 پاس گل هم با پای راست به نام خودش ثبت کرد. او هنگام پا به توپ شدن، با سرعت برق آسایی حرکت می‌کند.

او سریع، انفجاری و بامهارت است و می‌تواند یک مدافع را از هر سمتی که امکانش وجود دارد دور بزند و از یار مستقیمش خلاصی یابد. او در ارسال‌های بلند و ارسال پاس‌های عمقی خطرناک تخصص دارد و از هر چند مدافع که نیاز باشد عبور می‌کند تا بتواند شانس زدن ضربه به سمت دروازه حریف را بیابد.

آمار عثمان دمبله در فصل گذشته بوندسلیگا:

بیشترین نبردهای یک در مقابل یک: 103
بیشترین خلق موقعیت: 63
بیشترین پاس گل: 12


اوشاید متولد بارسلونا نباشد اما تعداد بسیار کمی از استعدادهای بارسلونا می‌توانند چیزی بهتر از آن چه که دمبله برای کاتالان‌ها در سمت چپ فراهم می‌کند، نشان دهند؛ حتی با وجود این که او هنوز بسیار جوان است و می‌تواند بیش از این پیشرفت کند. ثبات، بلوغ و فیزیک بدنی قوی‌تر، شاخصه‌هایی هستند که با بالاتر رفتن سن برای او به دست خواهند آمد.

با قضاوت بر اساس شواهدی که او از زمان ترک باشگاه رن در سال 2015 نشان داده، منتظرش باشید!

اگر بارسا موفق به جذب 4 گزینه ذکر شده نشود، می‌تواند به گزینه پنجم هم فکر کند.

گزینه ریسکی دوم؛ کیلیان امباپه

چه گزینه‌ای بهتر از یکی از مستعدترین بازیکنان لیگ یک فرانسه برای پاسخ به فقدان نیمار می‌شناسید؟ صرف نظر از این که امباپه به هدف اصلی نقل و انتقالات رئال مادرید در این تابستان تبدیل شده است.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

خرید امباپه همچنان می‌تواند هزینه گزافی برای بارسلونا داشته باشد. موناکو می‌داند که باشگاه‌هایی مانند رئال و منچستر سیتی هم علاقه خودشان را به این بازیکن جوان اعلام کرده و توانایی پرداخت قیمت او را دارند. البته این که آیا امباپه درون زمین هم همین قدر می‌ارزد یا نه، مسئله دیگری است.

این بازیکن 19 ساله، تفاوت‌های زیادی با نیمار دارد. بهترین نمایش او به عنوان یک مهاجم در خط حمله دو نفره موناکو کنار رادامل فالکائو بوده است. اگرچه او در پست‌های دیگری هم می‌تواند بازی کند و با این که آرامش او در یک سوم زمین حریف فوق‌العاده است، تضمینی وجود ندارد که او همانند اولین فصل حضورش در فوتبال حرفه‌ای، به روند گلزنی‌اش ادامه دهد. در حقیقت، این احتمال نیز وجود دارد که عملکرد او پسرفت کند.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

در حال حاضر او پتانسیل بالا و حضور پررنگی در بازار نقل و انتقالات دارد. اگر بارسا بخواهد تلاش کند تا نقشه‌های رئال مادرید را به هم بزند و نشان دهد که خودش شخصیت اصلی نقل و انتقالات باشگاهش است [نه تصمیمات باشگاه‌های دیگر]، امباپه می‌تواند دیگر گزینه ریسکی آنها باشد.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
Mehrha
پاسخ به: آنالیز فنی؛ چهار گزینه برای جانشینی نیمار
من به هیچ عنوان دلم نمیخواد بارسا خریدای گرون داشته باشه ، دلم میخواد باشگاه برگرده به زمان لاپورتا که اسکلت اصلی تیم رو بازیکنای لاماسیا ساخته بود ، فقط تو پستایی که ضعف داشتن بازکین میخریدن ، دلیل افت باشگاه فروش جوونای لاماسیا و خریدای گرون قیمته که اکثرشون خریدای ناموفقی بودن


شنبه، ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ (۱۴:۴۱)
 
006007
پاسخ به: آنالیز فنی؛ چهار گزینه برای جانشینی نیمار
منم موافق بازیکن برزیلی نیستم، راستش دیگه حالم از این فرهنگشون بهم خورده. ما میتونیم با بودجه اولیه و فروش بازیکن و البته پول نیمار چندتا بازیکن خوب بگیریم ؛هازارد اگه نشد دمبله وراتی اگه نشد اریکسن و دیبالا


جمعه، ۱۳ مرداد ۱۳۹۶ (۲۲:۴۱)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: آنالیز فنی؛ چهار گزینه برای جانشینی نیمار
من نگرانیم اینه که آخر سلطان بارتمئو هیچ کدوم اینا رو نخره.


جمعه، ۱۳ مرداد ۱۳۹۶ (۲۰:۱۷)
 
9VECTOR9
پاسخ به: آنالیز فنی؛ چهار گزینه برای جانشینی نیمار
نقل قول
Lucho.The.Great نوشته:

به جای یه بازیکن خیلی سرعتی مثل دمبله، یه بازیکن با تکنیک بیشتر و البته قابل اتکاتر مثل کوتینیو رو ترجیح میدم.

هازارد قطعا بازیکن خوبیه و قطعا نمیشه گرفتش! گریزمان هم که خیلی بعیده و 100 تا نمی ارزه.

به نظرم اگر کوتینیو و دیبالا رو بگیریم، هرگز جای خالی نیمار رو احساس نخواهیم کرد و حتی بهتر هم خواهیم شد. با این وجود همه چیز به مدیریت خندان بارسا بستگی داره...

دمبله فقط سرعتی؟! .... دمبله بسیار با استعداده... با این سن کمش خودشو ثابت کرده.


جمعه، ۱۳ مرداد ۱۳۹۶ (۱۹:۵۶)
 
fatipbarca
پاسخ به: آنالیز فنی؛ چهار گزینه برای جانشینی نیمار
فقط دمبله و ام پاپه در دسترسن، به هرحال رقیب ما مثل همیشه رئاله و پرز هم قابل مقایسه با بارتومئو نیست. راستش من خیلی امیدی به خرید یه بازیکن خوب او این وقت نسبتا کم ندارم.


جمعه، ۱۳ مرداد ۱۳۹۶ (۱۹:۱۴)
 
soroushmessi
پاسخ به: آنالیز فنی؛ چهار گزینه برای جانشینی نیمار
نقل قول
best_of_all نوشته:

وقتی نیمار ۲۲۲ میلیون باشه
کوتینیو و دمبله ام لابد صد و پنجاه تا میخوان دیگه
از نظر من ب جز مسی هیچ بازیکنی بالای صدتا نمی ارزه واقعا
تازه حساب کنین این وسط تیمای ضعیف تر چقد تو این بازار متضرر میشن
یعنی رسما دارن فاتحه ی جذابیت فوتبال رو میخونن
تا چارسال دیگه یه جوری میشه که تو هر لیگی اختلاف دو تا تیم ثروتمند و بالانشین با بقیه ی تیما اینقدر زیاد میشه که همه ی لیگا از نظر جذابیت بشن مث بوندس لیگا
نیمار و اون عرب مفت خور فقط به بارسا و لالیگا خیانت نکردن
به کل فوتبال گند زدن رفت
حالا رئالیا خوشحال باشن
فردا که خواستن یه بازیکن صدتایی رو بخرن و دویستا مجبور شدن بابتش پول بدنم خوشحالی شونو می بینیم

حرفت درسته ولی مجبوریم
اگه من جای بارتومئو بودم با دویست میلیون ادن هازارد رو میگرفتم با بودجه قبلی هم یه هافبک


جمعه، ۱۳ مرداد ۱۳۹۶ (۱۹:۰۰)
 
best_of_all
پاسخ به: آنالیز فنی؛ چهار گزینه برای جانشینی نیمار
وقتی نیمار ۲۲۲ میلیون باشه
کوتینیو و دمبله ام لابد صد و پنجاه تا میخوان دیگه
از نظر من ب جز مسی هیچ بازیکنی بالای صدتا نمی ارزه واقعا
تازه حساب کنین این وسط تیمای ضعیف تر چقد تو این بازار متضرر میشن
یعنی رسما دارن فاتحه ی جذابیت فوتبال رو میخونن
تا چارسال دیگه یه جوری میشه که تو هر لیگی اختلاف دو تا تیم ثروتمند و بالانشین با بقیه ی تیما اینقدر زیاد میشه که همه ی لیگا از نظر جذابیت بشن مث بوندس لیگا
نیمار و اون عرب مفت خور فقط به بارسا و لالیگا خیانت نکردن
به کل فوتبال گند زدن رفت
حالا رئالیا خوشحال باشن
فردا که خواستن یه بازیکن صدتایی رو بخرن و دویستا مجبور شدن بابتش پول بدنم خوشحالی شونو می بینیم


جمعه، ۱۳ مرداد ۱۳۹۶ (۱۸:۳۴)
 
best_of_all
پاسخ به: آنالیز فنی؛ چهار گزینه برای جانشینی نیمار
واقعیت اینه که ما برای نیمار ۲۲۲ میلیون گیرمون نیومد
انتقال نیمار فاتحه ی بازار رو خوند
حالا بازیکنای هفتاد میلیونی ام قیمت خودشون رو صد و پنجاه تا کمتر نمی دونن
چون اگه بخوایم رو راست باشیم نیمار هم بیشتر از صد و بیست تا نمی ارزید
وقتی یه عرب احمق میاد گند میزنه ب کل بازار واقعا اعصاب خورد کنه


جمعه، ۱۳ مرداد ۱۳۹۶ (۱۸:۲۶)
 
soroushmessi
پاسخ به: آنالیز فنی؛ چهار گزینه برای جانشینی نیمار
نقل قول
Lucho.The.Great نوشته:

به جای یه بازیکن خیلی سرعتی مثل دمبله، یه بازیکن با تکنیک بیشتر و البته قابل اتکاتر مثل کوتینیو رو ترجیح میدم.

هازارد قطعا بازیکن خوبیه و قطعا نمیشه گرفتش! گریزمان هم که خیلی بعیده و 100 تا نمی ارزه.

به نظرم اگر کوتینیو و دیبالا رو بگیریم، هرگز جای خالی نیمار رو احساس نخواهیم کرد و حتی بهتر هم خواهیم شد. با این وجود همه چیز به مدیریت خندان بارسا بستگی داره...

دیبالا رو هستم ولی کوتینیو رو نه بازم برزیلی😣


جمعه، ۱۳ مرداد ۱۳۹۶ (۱۸:۱۸)
 
soroushmessi
پاسخ به: آنالیز فنی؛ چهار گزینه برای جانشینی نیمار
به شخصه به هازارد خیلی علاقه مندم بازیش فوق العاده اس در ضمن فک کنم دوباره به برزیلی ها اعتماد نکنیم بهتره


جمعه، ۱۳ مرداد ۱۳۹۶ (۱۸:۱۷)
 
leoten
پاسخ به: آنالیز فنی؛ چهار گزینه برای جانشینی نیمار
دمبله هم میتونه آنری جدیدی واسه ما باشه.باید دید به برنامه تاکتیکی والورده چه بازیکنی میخوره.شاید دمبله و کوتینیو.


جمعه، ۱۳ مرداد ۱۳۹۶ (۱۶:۵۳)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: آنالیز فنی؛ چهار گزینه برای جانشینی نیمار
به جای یه بازیکن خیلی سرعتی مثل دمبله، یه بازیکن با تکنیک بیشتر و البته قابل اتکاتر مثل کوتینیو رو ترجیح میدم.

هازارد قطعا بازیکن خوبیه و قطعا نمیشه گرفتش! گریزمان هم که خیلی بعیده و 100 تا نمی ارزه.

به نظرم اگر کوتینیو و دیبالا رو بگیریم، هرگز جای خالی نیمار رو احساس نخواهیم کرد و حتی بهتر هم خواهیم شد. با این وجود همه چیز به مدیریت خندان بارسا بستگی داره...


جمعه، ۱۳ مرداد ۱۳۹۶ (۱۶:۳۶)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۴۰ کاربر آنلاین است. (۱۵ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۴۰

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!