به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

آنالیز فنی؛ شباهت‌ها و تفاوت‌های دمبله و نیمارآنالیز فنی
فرستنده رضا خانجانی در تاريخ شنبه، ۴ شهریور ۱۳۹۶ (۰:۰۶) (۱,۹۳۵ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: squawka
مترجم: رضا خانجانی / FCBarcelona.ir


جانشین نیمار از بروسیا دورتموند می‌آید. دمبله 20 ساله با مبلغ 105 میلیون یورو به بارسلونا پیوست و اکنون باید منتظر حضور او در ترکیب آبی و اناری‌ها بود. به مناسب حضور این بازیکن در نیوکمپ، مقاله‌ای ترتیب داده‌ایم تا خصوصیات بازی این مرد فرانسوی را با شماره 11 سابق بارسا مقایسه کنیم. با ما همراه باشید.


کانون هواداران بارسلونا در ایران

دمبله یک سال پیش، با تنها 12 میلیون یورو از رن به دورتموند ملحق شد ولی حالا دومین بازیکن گران تاریخ پس از نیمار خواهد بود. تصمیم نیمار برای فسخ قراردادش و خروج از بارسلونا به مقصد پی اس جی، شرایط را برای بارسا به گونه‌ای پیش برد که سران باشگاه به شدت در تکاپو و تلاش برای یافتن جانشین او باشند.

فیلیپه کوتینیو - هم وطن نیمار - به نظر می‌رسید که هدف اولیه بارسا در نقل و انتقالات امسال باشد اما شکست کاتالان‌ها در توافق با قرمزها، باعث شد تا آن‌ها به دمبله روی بیاورند.

پیش فصل امسال برای بارسا ایده آل نبوده است؛ چرا که آنها نه تنها از طرفی دغدغه جدایی نیمار را داشتند، بلکه شکست سنگینی نیز مقابل رئال مادرید در سوپرکاپ اسپانیا متحمل شدند.

دمبله یکی از بهترین بازیکنان جوان حال حاضر فوتبال است و در 18 ماه گذشته، به معنای واقعی پیشرفت درخشانی داشته است اما بیایید مقایسه کنیم که او چه شباهت‌ها و تفاوت‌هایی با نیمار دارد.

شباهت‌ها


١. کیفیت دریبل زنی

اگر بارسلونا، باشگاه لیورپول را برای فروش کوتینیو متقاعد کرده بود، تغییر شیوه بازی برای این تیم ضرورت می‌یافت؛ چرا که او جانشین مستقیم نیمار نیست اما از طرف دیگر، دمبله هم پست با نیمار است. بزرگترین ویژگی دمبله، توانایی دریبل زنی ماهرانه و سرعت اوست که می‌تواند مدافعان کناری را فریب دهد و از پیش رو بردارد.

نیمار و دمبله هر دو در فصل گذشته از لحاظ دریبل‌های یک در مقابل یک، آمار بالایی از خود به جای گذاشتند. به طوری که نیمار 168 دریبل موفق داشت و دمبله نیز عدد 105 را به نام خود ثبت کرد.


تماشای بازی هر دو بازیکن وقتی که در کناره‌های زمین صاحب توپ باشند، شگفت آور است؛ نیمار به خاطر فراوانی مهارت‌ها، حقه‌های دریبل زنی و سرعت بازی‌اش و دمبله به خاطر سرعت بالا، شیوه بازی مستقیم و بی‌پروایی جوانی‌اش.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

٢. قدرت تمام کنندگی

دمبله به طرز بسیار مهمی در فصل گذشته، بازی‌اش را با حرکات تکنیکی و چشم نواز همراه کرده بود و با خلق 63 موقعیت در بوندسلیگا، بالاتر از سایر هم‌تیمی‌هایش قرار گرفت. او 12 پاس گل نیز به نام خودش ثبت کرد.

در مقایسه با او، نیمار 11 گل در لالیگا زد و در مجموع 89 موقعیت گلزنی برای هم‌تیمی‌هایش خلق کرد. شاید در این مورد باید لوئیز سوارز را مقصر دانست که تعداد زیادی از این موقعیت‌ها را از دست داد.

نکته ترغیب کننده دیگر برای هواداران بارسلونا در مورد دمبله این است که او فصل گذشته با ثبت 6 پاس گل در لیگ قهرمانان، دومین بازیکن برتر از این نظر بود. تنها بازیکنی که در این زمینه بالاتر از او قرار گرفت، نیمار بود (8 پاس گل).


وقتی صحبت از گلزنی می‌شود، نیمار با 13 گل در لالیگا در مقایسه با 6 گل دمبله، دوباره از بازیکن فرانسوی بهتر عمل کرده است. اگرچه نرخ تبدیل شوت به گل در مورد دو بازیکن تقریبا مشابه بوده ( نیمار 15.9% و دمبله 15%).

٣. پیوستن به بارسلونا در سن ٢٠ سالگی

نیمار در سانتوس برزیل، شروع درخشانی داشت و عملکرد تاثیرگذارش به سرعت باعث شد تا به عنوان سوپراستار بعدی فوتبال برزیل، مشتریان زیادی پیدا کند.

نیمار با وجود لینک شدن به باشگاه‌های بزرگ اروپایی، تصمیم گرفت در برزیل بماند و بیشتر به یادگیری حرفه‌اش بپردازد. از این رو، او پیش از پیوستن به بارسلونا در سال 2013، چهار سال را در تیم اول سانتوس سپری کرد.

دمبله خیلی کمتر از نیمار در تیم اول یک باشگاه بازی کرده اما همانند ستاره برزیلی، با وجود سن کم در کنار کیلیان امباپه، به ستون تیم ملی فرانسه برای دهه آینده تبدیل شده است.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

رفتاری که او ضمن تلاش برای خروج از باشگاه فعلی و رسیدن به رویای بازی در بارسلونا انجام داد، متفاوت با رفتار صبورانه‌ای است که نیمار از خودش نشان داد اما او به عنوان یک استعداد آینده دار اکنون به بارسا آمده و نیاز به پیشرفت بیشتر در لالیگا دارد.

تفاوت‌ها


١. دو پا بودن دمبله

مسئله‌ای که دمبله را به طور جدی از بسیاری از بازیکنان فوتبال متمایز می‌کند، این است که او با هر دو پایش بازی می‌کند؛ یعنی همان گونه که با پای راستش تاثیرگذار و ویرانگر است، با پای چپ هم می‌درخشد.

قابلیت بازی با دو پا، برای یک وینگر بسیار مفید است. دمبله وینگری نیست که فقط کناره‌های زمین بازی کند. مهاجمی هم نیست که فقط رو به جلو حرکت کند. بلکه ترکیبی از هر دو است و به همین دلیل، دو پا بودن او بسیار حائز اهمیت است.


کانون هواداران بارسلونا در ایران

البته نیمار خودش یک استعداد استثنایی است و پای چپش می‌تواند حسادت بازیکنان زیادی را برانگیزد اما نمی‌توان او را یک بازیکن دو پا معرفی کرد. در حالی که دمبله یک وینگر سنتی - حداقل در این برهه از فوتبالش - است، نیمار یک بازیکن بازیساز است که تمایل دارد وارد محوطه شود و روی بازی تاثیر بگذارد.

٢. پاسدهی

ذکر این مسئله حائز اهمیت است که دمبله کمتر از دو فصل کامل در سطح اول فوتبال اروپا بازی کرده است. در نتیجه، به طور قطع بازی او کمبودهایی دارد که با بازی کردن کنار بازیکنان بهتر در نیوکمپ به مرور زمان بهتر و بهتر می‌شود. یک جنبه از بازی او که باید بهتر شود، توانایی پاسدهی است.

در تیمی مانند دورتموند که بر مالکیت توپ متکی است، دمبله بدترین درصد پاسدهی را در مقایسه با هم‌تیمی‌هایش داشته است (66%). نیمار در این زمینه با ثبت آمار 76% پاس صحیح، دقت بالاتری نسبت به دمبله ثبت كرده است. البته بازیکنان هجومی به دلیل این که ریسک زیادی با توپ انجام می‌دهند، اغلب بدترین درصد پاس صحیح را از آن خود می‌کنند.

٣. تجربه

تفاوت دمبله با نیمار در این زمینه کاملا واضح است اما با این وجود ذکر این مسئله را مهم دانستیم. نیمار با 25 سال سن، 5 سال از دمبله بزرگتر و در نتیجه تجارب بیشتری در بازی‌های بزرگ از جمله لیگ قهرمانان و تورنمنت‌های مهم بین المللی داشته است.

فرم نیمار طی سه سال اخیر در بارسلونا او را به بازیکنی تبدیل کرد که احتمالا به حکمفرمایی لیونل مسی و کریستیانو رونالدو بر توپ طلا پایان خواهد داد.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

نیمار در حال حاضر، کاپیتان و جادوگر تیم ملی برزیل است. شاید به این خاطر است که بارسلونا ابتدا کوتینیو را (که او هم 25 ساله است) به عنوان جایگزین نیمار معرفی کرد؛ بازیکنی که تجربه بازی در لیگ جزیره، سری آ و لالیگا را داشته و مهره‌ای کلیدی برای تیم ملی برزیل است. در نتیجه ریسک آن نسبت به دمبله کمتر بود.

دمبله بسیار جوان‌تر از نیمار است و تنها یک سال حضور در لیگ قهرمانان را تجربه كرده و تنها 7 بازی با پیراهن تیم ملی فرانسه انجام داده است. این موضوع، مشکل بزرگی محسوب نمی‌شود؛ چرا که دمبله پتانسیل و توانایی پیشرفت در بازی‌اش با گذر زمان را دارد. طرفداران بارسلونا نیز امیدوارند که او بتواند در این زمینه با نیمار برابری کند.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
messi-.10
پاسخ به: آنالیز فنی؛ شباهت‌ها و تفاوت‌های دمبله و نیمار
امیدوارم خائن نباشه


شنبه، ۴ شهریور ۱۳۹۶ (۱۵:۲۱)
 
pob1188
پاسخ به: آنالیز فنی؛ شباهت‌ها و تفاوت‌های دمبله و نیمار
اقا بابت لینک مهرتهای دمبله ممنون عالی بود خداییش چیزی از نیمار کم نداره شاید بتونه بخاطر قدرت بدنی و جوانی که داره در کنار کینگ مسی و سوارز بازیکن بهتری بشه انشالله خدایا کمک کن بهمون روی این نیمار و تیمش و همچنین این پنالدو رو کم کنیم. الهی آمین


شنبه، ۴ شهریور ۱۳۹۶ (۱۳:۴۳)
 
6aviii
پاسخ به: آنالیز فنی؛ شباهت‌ها و تفاوت‌های دمبله و نیمار
به نوبه خودم تبریک میگم خریدش یک باید بود برای بارسا
خیلی ها ناله میکنن بخاطر قیمتش اما بی توجهند که باشگاه یک استعداد واقعا عالی بیست ساله رو خریده که اگه به پیشرفتش ادامه بده بدون شک میتونه روزی در بین 3 بازیکن برتر دنیا قرار بگیره جدای از این بعد از رفتن نیمار به حیثیت باشگاه لطمه وارد شده و لازم بود که با چندتا خرید خوب و درجه یک به اون اتفاق تلخ باشگاه واکنش نشون بده


شنبه، ۴ شهریور ۱۳۹۶ (۱۱:۱۱)
 
006007
پاسخ به: آنالیز فنی؛ شباهت‌ها و تفاوت‌های دمبله و نیمار
همینکه مثل خائن حاشیه نداشته باشه عالیه


شنبه، ۴ شهریور ۱۳۹۶ (۱۰:۵۷)
 
Heavenly.Girl
پاسخ به: آنالیز فنی؛ شباهت‌ها و تفاوت‌های دمبله و نیمار
خداکنه خوب با تیم تطبیق پیدا کنه.


شنبه، ۴ شهریور ۱۳۹۶ (۱۰:۱۵)
 
9VECTOR9
پاسخ به: آنالیز فنی؛ شباهت ها و تفاوت های دمبله و نیمار
قطعا دمبله ی ۲۰ ساله از نیمار ۲۰ ساله بازیکن بهتریه ولی این دلیل نمیشه که مطمئن باشیم دمبله وقتی همسن نیمار بشه در چه سطحیه... امیدوارم فشار هایی که تو بارساست به دمبله کمک کنه. نیمار تو لیگ دوزاری فرانسه فشار خاصی روش نیست و این باعث ٱفت کیفی نیمار به مرور زمان میشه.

به نظرم ارزشمندترین تفاوت بین این دو تا مفید و در خدمت تیم بازی کردن دمبله ست دقیقا بر خلاف نیمار که اغلب نمایشی بازی میکنه.


شنبه، ۴ شهریور ۱۳۹۶ (۹:۲۱)
 
toraj
پاسخ به: آنالیز فنی؛ شباهت‌ها و تفاوت‌های دمبله و نیمار
دوستان در وهله اول بابت این انتقال بهتون تبریک میگم. مطمئن باشین که از نیمار مثمر ثمرتر خواهد شد. این آمار هم نشون دهنده درصد بالای موفقیت این جواهر فرانسوی دربارساست. شما حساب کنین با اینکه نیمار به مسی پاس داده و مسی قدر کوچکترین فرصت هارو میدونه و اونارو تبدیل به گل میکنه بازم آمار پاس گلش با دمبله یکی هست. فصل قبل اگه یادتون باشه نیمار چند پاس 2 متری عرضی پشت محوطه به مسی داد و مسی اونارو گل کرد و برای نیمار پاس گل لحاظ شد!!! دمبله تو سن 20 سالگی خیلی پخته تر از نیمار 25 ساله بازی میکنه حداقل تو دادن پاسهای عمقی و هوشمندانه خیلی بهتر از نیمار عمل میکنه. حتما به یاد دارید که فصل قبل نیمار چقدر تک به تک هایی که مسی براش ساخته بود هدر داد. دمبله علاوه بر قدرت دریبل زنی، سرعت بالایی هم داره و ریتم بازی رو با دریبل زنی درجا کند نمیکنه یعنی یه جورایی مثل مسی دریبل میزنه یعنی دریبل زنی برای گره گشایی بازی نه دریبل زنی برای انجام بازی نمایشی.


شنبه، ۴ شهریور ۱۳۹۶ (۲:۵۳)
 
borselan
پاسخ به: آنالیز فنی؛ شباهت‌ها و تفاوت‌های دمبله و نیمار
من شخصا دمبله رو در سن ۲۰ سالگی از نیمار ۲۰ ساله بیشتر میپسندم.دلیلشم دوپا بودن و کم حاشیه بودن این بازیکنه.نیمار با حواشی که داره نمیتونه تمام تمرکزشو روی فوتبال بذاره.نمونش بستن بند کفش در حین بازی یا خطاهای بی مورد .و عصبانیت های بیجا.یا دریبلهای تحقیر کننده که نشون میداد بیشتر دنبال حواشیه تا متن.
اگه یه بازیکن دیگه بگیریم به نظر من این تابستون فوق العاده میشه.و انگیزه زیادی هم به تیم تزریق شده


شنبه، ۴ شهریور ۱۳۹۶ (۲:۱۴)
 
King.leo.10
پاسخ به: آنالیز فنی؛ شباهت‌ها و تفاوت‌های دمبله و نیمار
خداییش خوب بازیکنیه
امیدوارم بتومه با جو بارسا کنار بیاد


شنبه، ۴ شهریور ۱۳۹۶ (۱:۵۰)
 
zhityer
پاسخ به: آنالیز فنی؛ شباهت‌ها و تفاوت‌های دمبله و نیمار
حس میکنم با تعصب هست. ی چیزی مثل پویول


شنبه، ۴ شهریور ۱۳۹۶ (۱:۰۷)
 
omid-soz
پاسخ به: آنالیز فنی؛ شباهت‌ها و تفاوت‌های دمبله و نیمار
خداکنه از نیمار بهتر بشه
این عکس خبرم باحاله،نگاه چپ دمبله به نیمار


شنبه، ۴ شهریور ۱۳۹۶ (۰:۵۸)
 
006007
پاسخ به: آنالیز فنی؛ شباهت‌ها و تفاوت‌های دمبله و نیمار
در این سن نشون از ستاره بودن داره و امیدوارم با کمک مسی و سوارز و بزرگان تیم بهتر بشه


شنبه، ۴ شهریور ۱۳۹۶ (۰:۵۰)
 
saeed2014
پاسخ به: آنالیز فنی؛ شباهت‌ها و تفاوت‌های دمبله و نیمار
اينم ببينيد ورزش٣ گذاشته مهارت هاي دمبله

مشاهده لینکبه-مناسبت-پیوستن-عثمان-دمبله-به-بارسلونا


شنبه، ۴ شهریور ۱۳۹۶ (۰:۳۸)
 
saeed2014
پاسخ به: آنالیز فنی؛ شباهت‌ها و تفاوت‌های دمبله و نیمار
برو عثمان بهت ايمان داريم كه ميتوني.ميتوني كلا رفتن نيمار رو برامون پاك كني از تاريخ باشگاه


شنبه، ۴ شهریور ۱۳۹۶ (۰:۳۴)
 
leoten
پاسخ به: آنالیز فنی؛ شباهت‌ها و تفاوت‌های دمبله و نیمار
مطمئنا خیلی زود میتونه خودشو هماهنگ کنه و به سطح بالاتری برسونه.اینکه بازیکن دوپاییه خیلی با ارزشه.


شنبه، ۴ شهریور ۱۳۹۶ (۰:۱۹)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: آنالیز فنی؛ شباهت‌ها و تفاوت‌های دمبله و نیمار
واقعا آمار دمبله تو اين سن عاليه. اميدوارم بتونه با همين روند صعودى پيشرفت كنه.


شنبه، ۴ شهریور ۱۳۹۶ (۰:۱۴)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۰۰ کاربر آنلاین است. (۶ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۰۰

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!