به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

چرا بارسلونا نباید برای خرید کوتینیو دوباره تلاش کند؟آنالیز فنی
فرستنده رضا خانجانی در تاريخ پنج‌شنبه، ۱۶ شهریور ۱۳۹۶ (۲۰:۳۲) (۱,۰۸۵ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: Barca Blaugranes
مترجم: رضا خانجانی / FCBarcelona.ir


تابستان‌های بارسلونا، اغلب با جذب ستاره‌های آینده دار و یا یافتن شیوه‌های تقویت تیم، معمولا به شکل مثبت و جذابی دنبال می‌شد اما این تابستان داستان مایوس‌کننده‌ای بود. به طور خاص، بارسا در خرید کوتینیو ناکام ماند. در این مقاله می‌خواهیم بگوییم که چرا بارسا نباید برای این خرید، پافشاری بیشتری کند! با ما همراه باشید.


کانون هواداران بارسلونا در ایران

همه چیز با فروش نیمار به پی اس جی آغاز شد و سلسله اتفاقات بعدی پشت سر یکدیگر رخ دادند. دومین نقطه کلیدی داستان نقل و انتقالات بارسلونا با تلاش نافرجام آن‌ها برای خرید فیلیپه کوتینیو از لیورپول شکل گرفت. واژه "تلاش نافرجام" برای توضیح شرایط کاملا مناسب است، چرا که اتفاقی غیر قابل تصور رخ داد. لیورپول شدیدا در مقابل پیشنهادات بارسا که این اواخر تا نزدیک 150 میلیون یورو هم رسید، مقاومت می‌کرد. این موضوع به نوبه خودش، از دو جهت جالب توجه بود.

جهت اول آن است که لیورپولی‌ها قادر بودند در تمام این مدت به پیشنهاد هنگفت مالی بارسا پاسخ منفی بدهند. او مشخصا بازیکن ارزشمندی برای تیمش است اما اینکه باشگاه انگلیسی چگونه می‌توانست مبلغ 150 میلیون یورو را برای بهبود مجموعه‌اش سرمایه‌گذاری کند، اندکی فراتر از حد تصور است. با این حال، نهایتا آن‌ها بارسا را در خرید کوتینیو ناکام گذاشتند.

جهت دوم که تعجب برانگیز بود، این بود که بارسلونا علاقه شدیدی داشت تا برای کوتینبو، مبلغ بالایی را هزینه کند. در تابستانی که اکثر تیم‌ها در حال پرداخت مبالغ نجومی برای خرید بازیکنان بودند، به نظر درست نمی‌آمد که بارسا هم مشتاق بالا رفتن از این صخره باشد. استعداد و مهارت او شگفت انگیز است اما تاریخچه مصدومیت‌ها، سن و پیشرفت نامشخص او در آینده همه و همه این موضوع را روشن می‌ساخت که بارسا در حال ولخرجی برای جذب این بازیکن است.


من معتقدم اینکه بارسلونا نتوانست کوتینیو را با آن رقم مضحک به خدمت بگیرد، پایان خوشی برایش خواهد داشت. با بسته شدن پنجره نقل و انتقالات، تجارت خرید و فروش بازیکنان هم به پایان رسید اما بنا به دلایلی، شایعات پیرامون کوتینیو همچنان ادامه یافت.

گزارش‌هایی مبنی بر این وجود داشت که لیورپول درخواست 200 میایون یورو برای فروش کوتینیو کرده اما آن‌ها این ادعا را تکذیب کردند. این داستان دراماتیک با اخبار ناراحتی کوتینیو از انجام نشدن این انتقال ادامه پیدا کرد. همه این‌ها زمانی اتفاق افتاد که بر اساس گزارش‌ها، لیورپول چهار پیشنهاد بارسا را در این تابستان رد کرده بود.

نیازی به گفتن نیست که همه این اتفاقات، دراماتیک و مایه شگفتی نقل و انتقالات بود. معمولا باشگاه‌های کوچکتر در ابتدا این گونه رفتار می‌کنند که مایل به فروش بازیکن نیستند اما وقتی رقم پیشنهادی به طرز ظالمانه‌ای افزایش می‌یابد، توافق و در نتیجه انتقال انجام می‌شود. لیورپول کاری را که بیشتر باشگاه‌های دیگر در این شرایط پیش می‌برند، انجام نداد. آن‌ها آگاهانه یا غیرآگاهانه بر سر موضع غیر قابل فروش بودن کوتینیو اصرار ورزیدند و بارسا هم طبق گزارش‌ها، برای خرید او عقب نشینی نکرد.


«او مشخصا اعلام کرده که می‌خواهد به بارسلونا ملحق شود. همان طور که این رویای خیلی از بازیکنان است، در صورت تحقق نیافتن، او ناامید خواهد بود اما من باور دارم که او هنوز این شانس را دارد. بارسلونا صریحا مشخص کرده که در پی جذب اوست و من معتقدم آن‌ها برای خرید او دوباره تلاش خواهند کرد. طرفداران لیورپول در مورد او نگران نیستند. من هیچ یک از اخبار مربوط به عدم تمایل او برای بازی کردن در باشگاهش را قبول ندارم. چون او را می‌شناسم و می‌دانم که این شیوه را در پیش نمی‌گیرد».

گمان می‌کنم که با توجه به صحبت‌های رونالدینیو، من تنها کسی هستم که اعتقاد دارد بارسا دوباره نباید برای فروش فیلیپه کوتینیو تلاش کند. بنا به دلایل گفته شده، من فکر می‌کنم که بارسا در ماه ژانویه یا تابستان آینده باید نگاهش را به بازیکنان دیگر معطوف کند. آنها در حال حاضر با خطر عدم تمدید قرارداد لیونل مسی و آندرس اینیستا رو به رو هستند و باید نسبت به اقداماتی که انجام می‌دهند، آگاه باشند.

نظر شما چیست؟ آیا بارسا باید پرونده جذب کوتینیو را برای همیشه ببندد، یا دوباره برای خرید او تلاش کند؟
ارزش: ۱۰.۰۰ (۱ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
leoten
پاسخ به: چرا بارسلونا نباید برای خرید کوتینیو دوباره تلاش کند؟
به نظرم تا فصل بعد ممکنه باز هم چهره های جدید،ارزون و آینده دارتر ممکنه ظهور کنه،مخصوصا سال دیگه که سال جام جهانیه.


جمعه، ۱۷ شهریور ۱۳۹۶ (۱۶:۲۶)
 
mamad1166
پاسخ به: چرا بارسلونا نباید برای خرید کوتینیو دوباره تلاش کند؟
اگر بازیکن دیگه ای باشه که بتونه یک هافبک طراح دریبل زن و البته گل زن باشه چرا که نه!! اتفاقا کوتینیو اون هافبکیه که بارسا رو از یک تیم خط حمله محور دوباره به یک تیم هافبک محور تغییر میده البته به شکلی متفاوت نسبت به زمان ژاوی و اینیستا یعنی مهاجم ها رو مهار کردی یک هافبک گل خواهد زد !!! فقط یک هافبک توب پخش کن توپ نگه دار باید پیدا کنن و جذب کنن که بخش سخت ماجرا اینجاست به نظرم


جمعه، ۱۷ شهریور ۱۳۹۶ (۱۳:۴۰)
 
best_of_all
پاسخ به: چرا بارسلونا نباید برای خرید کوتینیو دوباره تلاش کند؟
تب بازار خوابید
اگه رم قراره برن سمتش نباید از هول حلیم بیفتن تو دیگ
قطعا بعد از این قیمتش زیر صدتاست
هرچند بازیکنی مث دیبالا بهتره و ب نظر منم اگه برای هافبک قراره خریدی بکنیم بهتر ی پلی میکر در حد و اندازه های ژاوی پیدا کنن
حالا که اون فرصت گذشت و اون پنجره بسته شد
بهتره تو انتخاب ها و قیمت ها بیشتر دقت کنیم و شتاب زده نباشیم


پنج‌شنبه، ۱۶ شهریور ۱۳۹۶ (۲۳:۳۸)
 
fatipbarca
پاسخ به: چرا بارسلونا نباید برای خرید کوتینیو دوباره تلاش کند؟
به نظر من باید ولش کنیم. ما به هافبک کاملی مثل وراتی که کلا فراموشش کردیم یا سری نیاز داره. کسی که میانه زمینو کامل در کنترل خودش بگیره. کوتینیو بیشتر میل به هجوم داره، البته میتونه جایگزین اینیستا بشه.


پنج‌شنبه، ۱۶ شهریور ۱۳۹۶ (۲۳:۳۲)
 
poyafatehi
پاسخ به: چرا بارسلونا نباید برای خرید کوتینیو دوباره تلاش کند؟
به نظر هم بازیکن دوست داره و هم اینکه به کار بارسا می آید پس نباید بی خیال شه.


پنج‌شنبه، ۱۶ شهریور ۱۳۹۶ (۲۳:۰۰)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: چرا بارسلونا نباید برای خرید کوتینیو دوباره تلاش کند؟
اگر مدیر با عرضه ای مثل لاپورتا و بگیریستین داشتیم، می تونستن از علاقه و تلاش خود بازیکن استفاده کنن و با یه قیمت خیلی خوب بخرنش. وقتی بازیکنی انقدر دوست داره بیاد بارسا نباید راحت بی خیالش شد.


پنج‌شنبه، ۱۶ شهریور ۱۳۹۶ (۲۱:۳۲)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۶۱ کاربر آنلاین است. (۱۸ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۶۱

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!