به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

سه دوراهی والورده...آنالیز فنی
فرستنده رضا خانجانی در تاريخ پنج‌شنبه، ۱۶ شهریور ۱۳۹۶ (۲۲:۳۱) (۱,۰۱۶ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
مرجع: اسپورت
مترجم: رضا خانجانی / FCBarcelona.ir


حضور دمبله برای اولین بار در ترکیب بارسا در برابر اسپانیول، وضعیت پست دفاع راست، و ترکیب خط میانی، سه معضل اساسی است که ارنستو والورده با آنها مواجه است. در این مقاله به بررسی انتخاب‌های دشواری که این مربی اسپانیایی باید انجام دهد، پرداخته‌ایم.


کانون هواداران بارسلونا در ایران

بازیکنان بارسا پس از اتمام نخستین وقفه بازی‌های ملی، روند آماده‌سازی برای بازگشت به رقابت‌های لالیگا را از سر گرفته‌اند. آن‌ها در گام نخست باید در دربی کاتالونیا با اسپانیول در ال پرات رو به رو شوند. اما همچنان نکات مبهمی در مورد ترکیب بارسا وجود دارد که والورده باید در مورد آنها تصمیمات درستی اتخاذ کند.

دمبله یا دلوفئو

توجهات زیادی به این موضوع معطوف شده است که آیا دمبله - گران‌ترین خرید تاریخ باشگاه بارسلونا - در تقابل شنبه شب، در خط حمله سه نفره بارسلونا کنار لوییز سوارز و لیونل مسی بازی خواهد کرد یا خیر. این حقیقت که او با توجه به وقفه بازی‌های ملی فرصت چندانی نداشته تا کنار تیم اصلی تمرین کند و به درک کاملی از شیوه بازی بارسا برسد، این نوید را به ما می‌دهد که دلوفئو پس از عملکرد رضایت بخشش مقابل بتیس و آلاوز، در ترکیب 11 نفره مقابل اسپانیول قرار خواهد گرفت.

جای خالی یک بازیکن در خط میانی

با فرض این که والورده از سیستم کلاسیک 3-3-4 بهره بگیرد، جای یک هافبک در خط میانی خالی است. با وجود حتمی و واجب دانستن حضور بوسکتس و سرحال بودن روبرتو به خاطر عدم حضور در اردوی تیم ملی اسپانیا، جای خالی دیگر برای پائولینیو، راکیتیچ و اینیستا می‌ماند. حضور راکیتیچ هم با وجود مصدومیتش در هاله‌ای از ابهام است. اینیستا در این هفته 161 دقیقه برای اسپانیا بازی کرده و ممکن است برای بازی سه شنبه مقابل یوونتوس به او استراحت داده شود که در این صورت تنها پئولینیو باقی می‌ماند.

پست دفاع راست

آخرین ابهام این است که چه کسی در پست دفاع راست قرار خواهد گرفت؛ پستی که ویدال و سمدو برای تصاحبش به عنوان گزینه اول تلاش می‌کنند. سمدو مقابل بتیس و ویدال مقابل آلاوز به میدان رفتند. بازی با اسپانیول نشان خواهد داد که گزینه مورد علاقه سرمربی کدام بازیکن است.

امیدها بر این است که سمدو برای نشان دادن غریزه هجومی‌اش که بارسا را مجاب به پرداخت 30 میلیون یورو برای او کرد، در ترکیب اصلی قرار بگیرد. این بازیکن پرتغالی تاکنون برای پرهیز از اشتباهات دفاعی، تا حدودی محافظه کارانه بازی کرده است. اما از طرفی، ویدال تاکنون قادر نبوده که ثبات بازی‌اش را پیدا کند و در بعضی مواقع به نظر می‌رسد که فاقد درک متقابل از بازی هم‌تیمی‌هایش درون زمین مسابقه است.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
006007
پاسخ به: سه دوراهی والورده...
نقل قول
Lucho.The.Great نوشته:

4-2-3-1 و بازی با دو هافبک دفاعی، یعنی مرگ تیکی تاکا. یعنی حرکت به سبک بازی نتیجه گرای مورینیو...

سیستمها بازی زیبا نمیکنند.


جمعه، ۱۷ شهریور ۱۳۹۶ (۲۲:۴۱)
 
leoten
پاسخ به: سه دوراهی والورده...
تو سیستم 4-2-3-1 بستگی داره با چه بازیکنانی بازی بشه.این سیستم هم میتونه کاملا هجومی باشه،هم کاملا تدافعی.مسلما تو بارسا با مهره هایی که داریم تهاجمی و کارسازه.


جمعه، ۱۷ شهریور ۱۳۹۶ (۱۶:۵۷)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: سه دوراهی والورده...
نقل قول
fatipbarca نوشته:

فکر کنم 4-2-3-1 بازی کنیم، چون در اصل هیچ هافبک بازیسازی نداریم. فکر کنم پائولینیو رو بذاره ترکیب اصلی.

4-2-3-1 و بازی با دو هافبک دفاعی، یعنی مرگ تیکی تاکا. یعنی حرکت به سبک بازی نتیجه گرای مورینیو...


جمعه، ۱۷ شهریور ۱۳۹۶ (۰:۵۷)
 
fatipbarca
پاسخ به: سه دوراهی والورده...
فکر کنم 4-2-3-1 بازی کنیم، چون در اصل هیچ هافبک بازیسازی نداریم. فکر کنم پائولینیو رو بذاره ترکیب اصلی.


پنج‌شنبه، ۱۶ شهریور ۱۳۹۶ (۲۳:۲۶)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۲۰۴ کاربر آنلاین است. (۳۲ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۲۰۴

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!