به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

بررسی وضعیت حریفان بارسا در لیگ قهرمانان اروپاآنالیز فنی
فرستنده مبينا پولايی در تاريخ جمعه، ۱۷ شهریور ۱۳۹۶ (۱۶:۲۴) (۸۴۳ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: Barca Blaugranes
مترجم: مبینا پولایی / FCBarcelona.ir


با اتمام وقفه بازیهای ملی، فوتبال باشگاهی دوباره به جریان خواهد افتاد. این هفته، علاوه بر لیگهای اروپایی، لیگ قهرمانان اروپا نیز آغاز خواهد شد و هیجان برای فوتبالدوستان به حداکثر خواهد رسید. در این مقاله نگاهی انداخته‌ایم به رقبای بارسا در دور گروهی لیگ قهرمانان امسال. با ما همراه باشید.


کانون هواداران بارسلونا در ایران

یوونتوس: سریال یک انتقام‌گیری

اصلی‌ترین رقیب بارسلونا در مرحله گروهی لیگ قهرمانان امسال، یوونتوسی است که برای همه ما نام آشناست. بانوی پیر فصل گذشته به فینال این مسابقات راه یافت اما مغلوب کریستیانو رونالدو و هم‌تیمی‌هایش شد. پیروزی در لیگ قهرمانان برای یوونتوس، همچون بوفون، به افتخاری دست نیافتنی تبدیل شده است. این شخصیت افسانه‌ای فوتبال، تقریباً به هر چیزی که می‌توانست رسید اما قله فوتبال اروپا، همچنان برایش از دور تماشایی است؛ قله‌ای که تاکنون برایش فتح نشدنی باقی مانده است. در 39 سالگی، بوفون احتمالاً فرصت زیادی برای دست زدن به این جام قهرمانی نداشته باشد و خودش نیز گمان می‌کند که این آخرین فصل حضورش در دنیای فوتبال باشد.

به ندرت پیش می‌آید که یوونتوس چنین شانسی برای قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا بدست آورد، به ویژه طی سال‌های اخیر. اگرچه با خروج لئوناردو بونوچی به مقصد میلان، آن‌ها ضربه بزرگی را متحمل شدند.

امسال بارسلونا به دنبال انتقام‌گیری است؛ انتقام شکست تحقیرآمیز و غیر منتظره‌ای که سال گذشته، توسط قهرمانان ایتالیا متحمل و در نهایت از دور رقابت حذف شد. پارسال یوونتوس مقابل بارسایی قرار گرفت که بازگشت رویایی 6-1 را رقم زده بود و با روحیه‌ای بالا به مصافشان می‌آمد. بازی رفت برای ایتالیایی‌ها دست گرمی بود تا بفهمند چطور می‌توان بارسا را متوقف کرد و بازی برگشت در نیوکمپ، درست نمایشی از "توقف بارسا" بود. در مجموع یووه توانست 3-0 همان تیمی را که دو فصل قبل، در فینال مغلوبش شده بود، شکست دهد. بانوی پیر انتقام فینال 2015/16 (فصل بی‌همتایی بارسا!) را در یک چهارم نهایی فصل گذشته گرفت و حال نوبت بارسلوناست که همه چیز را جبران کند.

بازی رفت: 21 شهریور - نیوکمپ
بازی برگشت: 1 آذر - یوونتوس استادیوم


المپیاکوس: بد شانس‌ترین تیم گروه

احتمالاً تا مدت‌ها بعد از قرعه کشی، المپیاکوس به شانس بد خود و فرانچسکو توتی لعنت می‌فرستاد که چنین قرعه‌ای را برای آن‌ها در آورد. با هم گروه شدن با دو تا از سخت‌ترین تیم‌های اروپا، رقابت برای قهرمان لیگ یونان دشوار خواهد بود. سال 2003 المپیاکوس سنگین‌ترین شکست تاریخ لیگ قهرمانان را چشید؛ یوونتوس 7-0 این تیم را در تورین شکست داد. فصل گذشته نیز آن‌ها از کسب جواز حضور در مراحل گروهی لیگ قهرمانان باز ماندند و به رقابت در لیگ اروپا بسنده کردند.

بسنیک هاسی در ماه ژوئن سال جاری به عنوان سرمربی جدید این تیم معرفی شد و یک هدف واقع بینانه برای اولین تجربه خود در لیگ قهرمانان با این باشگاه دارد: به اتمام رساندن مراحل گروهی به عنوان تیم سوم جدول و حضور در لیگ اروپای فصل بعد. المپیاکوس می‌تواند شانس صعود به عنوان تیم دوم جدول را داشته باشد اما رسیدن به این هدف تنها به خودشان بستگی ندارد، آن‌ها باید امیدوار باشند بارسلونا و یوونتوس به اندازه کافی از یکدیگر امتیاز بگیرند تا شاید شانس صعود کسب کنند. پس چشمان المپیاکوس باید بیش از هر تیمی به نتیجه بازی‌های نیوکمپ و یوونتوس استادیوم دوخته شود.

بازی رفت: 26 مهر - نیوکمپ
بازی برگشت: 9 آبان - کارایسکاکیس استادیوم


اسپورتینگ پرتغال: ضعیف‌ترین تیم گروه

روی کاغذ این تیم پرتغالی ضعیف‌ترین تیم گروه است. این تیم که در سید چهار قرعه کشی قرار داشت، از طریق بازی‌های پلی اف به گروه D رسید. اسپورتینگ در مجموع 5-1 اف سی استوا بوکورستی را شکست داد و جواز حضور را کسب کرد. اگر چه دو حریف بسیار سخت در گروهش است اما لیسبون می‌خواهد رکورد شکنی کرده و برای اولین بار از مرحله گروهی لیگ قهرمانان صعود کند.

جورج خسوس می‌داند اگر قرار باشد تیمش شانسی برای رسیدن به این هدف داشته باشد، باید حتماً در هر دو بازی مقابل المپیاکوس پیروز شود. این رقابت‌ها برای اسپورتینگ با سفر به کارایسکاکیس استادیوم آغاز خواهد شد و آن‌ها می‌دانند هر نتیجه‌ای به جز پیروزی، احتمال صعودشان از مرحله گروهی را به صفر می‌رساند. در واقع، در آن صورت اسپورتینگ لیبسون می‌تواند امیدوار باشد که بارسا و یووه حداکثر امتیاز را یکدیگر بگیرند تا در نهایت، به عنوان تیم دوم از لیگ قهرمانان خداحافظی کند.

احتمالا اگر از یکی از هواداران این تیم بپرسید ترجیح می‌دهند تیمشان در گروهی باشد که بتوانند از آن صعود کنند یا اینکه شانس بازی در نیوکمپ و یوونتوس استادیوم را بدست آورند، آن‌ها گزینه دوم را انتخاب می‌کنند.

بازی رفت: 5 مهر - خوزه الوالاده
بازی برگشت: 14 آذر - نیوکمپ
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
Ali_Legendary
پاسخ به: بررسی وضعیت حریفان بارسا در لیگ قهرمانان اروپا
نویسنده عزیز فصل فینال 2014/15 بود نه 2015/16 !


شنبه، ۱۸ شهریور ۱۳۹۶ (۲۱:۵۶)
 
006007
پاسخ به: بررسی وضعیت حریفان بارسا در لیگ قهرمانان اروپا
امیدوارم تیم روند روبهرشدی داشته باشه


جمعه، ۱۷ شهریور ۱۳۹۶ (۲۲:۵۰)
 
leoten
پاسخ به: بررسی وضعیت حریفان بارسا در لیگ قهرمانان اروپا
چه بازیی بشه با یووه.اگه شب ،شب دیبالا نباشه کارمون راحت تر میشه،هر چند هنوز دفاع یووه مستحکمه و هنر والورده اینجا معلوم میشه.


جمعه، ۱۷ شهریور ۱۳۹۶ (۲۰:۰۰)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: بررسی وضعیت حریفان بارسا در لیگ قهرمانان اروپا
بازی با یووه ترسیم تمام عیاری از این بود که یه بازیکن باهوش مثل دیبالا چطور می تونه سرنوشت بازیای بزرگ رو تو لحظات کوچیک رقم بزنه! اون وقت احمقی به نام بارتمئو میگه به درد ما نمی خوره...


جمعه، ۱۷ شهریور ۱۳۹۶ (۱۶:۲۵)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۲۲۱ کاربر آنلاین است. (۱۴ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۲۲۱

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!