به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

پیش بازی؛ بارسلونا vs یوونتوسپیش بازی
فرستنده مبينا پولايی در تاريخ سه‌شنبه، ۲۱ شهریور ۱۳۹۶ (۱۵:۲۱) (۵۶۹ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: مبینا پولایی / FCBarcelona.ir


امشب صدرنشینان لالیگا و سری آ در دور اول بازی دور گروهی لیگ قهرمانان اروپا به مصاف یکدیگر می‌روند. این بازی در نیوکمپ برگزار می‌شود و بارسلونا قصد دارد از این مزیت، بهره کافی را ببرد تا خود را پیش بیاندازد. در این خبر تمام نکاتی را که پیش از دیدن این بازی باید بدانید، خواهید خواند.


کانون هواداران بارسلونا در ایران

مسی که در دربی کاتالونیا هت تریک کرد و گام بزرگی در مسیر پیروزی 5-0 شاگردانش ارنستو والورده برداشت، امشب نیز باید در فرم خوبی قرار داشته باشد تا بتواند به یاری هم‌تیمی‌هایش بشتابد و یوونتوسی قدرتمند را از پیش رو بردارد. حریفی که فصل گذشته در همین رقابت‌ها آن‌ها را حذف کرد اما در فینال مقابل رئال مادرید شکست خورد. حال این فینالیست‌های سابق، رویای فتح لیگ قهرمانان را در سر می‌پرورانند و در کنار آن، قطعاً به دنبال ادامه روند شکست ناپذیری‌شان در فصل 2017/18 رقابت‌ها هستند.

اخبار دو تیم

سرخیو روبرتو که به علت مصدومیتی جزئی مصاف اسپانیول را از دست داده بود، حال در کنار دنیس سوارز به جمع سایر بازیکنان بازگشته اما پاکو الکاسر به علت مسمومیت، این دیدار را از دست داد. رافینیا و آردا توران همچنان با مصدومیت دست و پنجه نرم می‌کنند اما فرمایلن، دینیه و الیکس ویدال به صلاحدید والورده در لیست 19 نفره جای نگرفتند.

این لیست بدین شرح است: تراشتگن، سیلسن، سمدو، پیکه، راکیتیچ، سرخیو بوسکتس، دنیس، اینیستا، سوارز، مسی، دمبله، ماسکرانو، پائولینیو، دلوفئو، جوردی آلبا، سرخی روبرتو، گومز و اومتیتی.


ماسیمیلیانو آلگری نیز 19 تن از بازیکنان خود را برای سفر به کاتالونیا فراخوانده است، اما او جورجیو کیلینی و ماریو مانژوکیچ را در اختیار ندارد. هر دوی آن‌ها دوشنبه به طور طبیعی با تیم تمرین کردند اما ظاهراً به اندازه کافی آماده این دیدار نبودند. سامی خدیرا، کلودیو مارکیزیو و بنیدیکت هوودس در کنار خوان كوادرادو، در تورین خواهند ماند.

نقطه نظرات مربیان

در کنفرانس مطبوعاتی پیش از بازی خود، ارنستو والورده از یوونتوس به عنوان «حریفی دشوار» و «بسیار قدرتمند در لیگ کشورشان» یاد کرد. در مورد نقاط قوت بارسلونا او ادامه داد: «حال ما رقابتی را شروع می‌کنیم که به خاطر آن هیجان زده هستیم. در لحظات خوبی به سر می‌بریم».

درباره تغییر رویکرد خود به دلیل غیبت‌های قابل توجه یووه، والورده صریحاً گفت: «خیر، قطعاً خیر. من فکر می‌کنم یوونتوس خوب است، تیم بسیار قدرتمندی دارد که می‌تواند این جای غایبین را پر کند».


آلگری ادعا داشت که یوونتوس نمی‌گذارد شکست در فینال سال گذشته، آن‌ها را نا امید کند. او گفت: «بازی سه شنبه اولین بازی ما در لیگ قهرمانان بعد از شکست ناراحت کننده فصل پیش است، بنابراین ما باید آن را با شور و اشتیاق آغاز کنیم».

با وجود از دست دادن نیمار، این مربی معتقد است که بارسا هنوز هم مدعی عنوان قهرمانی است و تیم خودش نیز، علی رغم تغییرات متعدد در دو سال گذشته، همچنان توانایی‌های لازم را دارد. سرمربی سفید و مشکی پوشان گفت: «این واقعاً عجیب است که بارسلونا را با سه بازیکن جدید ببینیم. آن‌ها نیمار را از دست دادند و بازیکن جوانی مانند دمبله را جایگزین او کردند اما همچنان، در کنار رئال مادرید، قدرتمندترین دو تیم جهان هستند. یوونتوس تغییرات زیادی کرده اما این تیم همچنان خوب کار می‌کند».

فرم دو تیم

هر دو تیم از ابتدای فصل روند شکست ناپذیری را در پیش گرفته‌اند و خوب بازی می‌کنند. مسی و دیبالا، هر دو از ابتدای فصل تاکنون 5 بار گلزنی کرده‌اند. بارسا دفاع نسبتاً بهتری دارد چرا که هیچ گلی دریافت نکرده اما دروازه یوونتوس دو بار گشوده شده است.

در خط حمله اما یوونتوس (10) در سری آ، یک گل بیشتر از بارسلونا در لالیگا، به ثمر رسانده است. آخرین بازی آبی و اناری‌ها، دربی مقابل اسپانیول بود که آن را با پیروزی 5-0 به سرانجام رساندند و از طرفی، یوونتوس به راحتی یک پیروزی 3-0 مقابل کیه‌وو بدست آورد.

تاریخچه

برآیند تقابل‌های اخیر بین این دو تیم، نسبتاً برابر است. در ماه آوریل امسال، پیروزی 3-0 یوونتوس در تورین، غیرقابل پیشبینی بودن این تیم را ثابت کرد و بارسا مجبور شد تا در بازی برگشت که نیوکمپ نظاره گر آن بود، به تساوی 0-0 رضایت دهد تا از این رقابت‌ها کنار بکشد.

پیش از این دو بازی اما، با پیروزی در فینال برلین به لطف سه گل از راکیتیچ، سوارز و نیمار، قهرمانی سال 2015 رقابت‌های لیگ قهرمانان از آن بارسا شد.

دیگر دیدار این دو تیم در لیگ قهرمانان به آوریل سال 2003 باز می‌گردد. بارسا به لطف گل دقیقه 78 خاویر ساویولا در بازی رفت یک تساوی قابل پیش بینی را در تورین رقم زد اما در دقایق اضافه بازی برگشت، 2-1 بازی را واگذار کرد.

طی 9 دیدار اخیر بارسا و یووه، هر کدام 3 پیروزی کسب کرده و 3 تساوی نیز حاصل شده است. هر دو تیم 10 گل زده و دریافت کرده‌اند.

بارسا طی 21 بازی اخیر این رقابت‌ها در نیوکمپ شکست ناپذیر بوده و مقابل یوونتوس نیز طی 11 بازی اخیر خانگی خود، 8 برد کسب کرده و هیچ شکستی را نپذیرفته است؛ بانوی پیر آخرین بار در سال 2003 آن‌ها در این ورزشگاه مغلوب کرد.
ارزش: ۹.۰۰ (۱ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
Heavenly.Girl
پاسخ به: پیش بازی؛ بارسلونا vs یوونتوس
می بریم ایشالله


سه‌شنبه، ۲۱ شهریور ۱۳۹۶ (۲۰:۰۷)
 
leoten
پاسخ به: پیش بازی؛ بارسلونا vs یوونتوس
مطمئنم امشب مسی طلسم بوفون رو میشکنه.


سه‌شنبه، ۲۱ شهریور ۱۳۹۶ (۱۹:۲۵)
 
006007
پاسخ به: پیش بازی؛ بارسلونا vs یوونتوس
به امید دیدن بازیی که بارسا درآن تیم باشه نه اشخاص و امیدوارم والورده نشون بده که مربی خوبی هست برامون


سه‌شنبه، ۲۱ شهریور ۱۳۹۶ (۱۸:۴۴)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: پیش بازی؛ بارسلونا vs یوونتوس
به امید دیدن یه بازی خوب از تیم - نه فقط مسی - و کسب یه نتیجه خوب تر.


سه‌شنبه، ۲۱ شهریور ۱۳۹۶ (۱۵:۲۴)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۲۷۴ کاربر آنلاین است. (۲۳ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۲۷۴

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!