به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

والورده: ایبار تیم شجاعی است!مصاحبه
فرستنده مبينا پولايی در تاريخ سه‌شنبه، ۲۸ شهریور ۱۳۹۶ (۱۱:۰۸) (۵۱۸ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: مبینا پولایی / FCBarcelona.ir


ارنستو والورده، در کنفرانس مطبوعاتی پیش از بازی خود، در کمتر از 20 دقیقه به 18 سوال خبرنگاران پاسخ داد. درست 24 ساعت پیش از آغاز بازی سه شنبه شب شاگردانش، با آرامش پشت میکروفن نشست و به تیم خود اطمینان کامل داشت. در این خبر متن کامل مصاحبه سرمربی را خواهید خواند.


کانون هواداران بارسلونا در ایران

علی رغم انبوه سوالاتی در رابطه با مصدومیت عثمان دمبله و جایگزین او مطرح شد، والورده توضیح داد که اگرچه به خاطر از دست دادن این مهاجم 20 ساله ناراحت است اما هیچ مشکلی وجود ندارد و تیم چند گزینه برای جبران غیبت او دارد.

احساس کلی شما نسبت به مصاف با ایبار و اینکه آیا می‌توان بازی سال گذشته دو تیم را مرجع قرار داد یا خیر؟

بله، ما می‌توانیم از آن به عنوان یک مرجع استفاده کنیم. آن‌ها سبک بازی واضحی دارند و تیم شجاعی هستند. آن‌ها به درستی با شما مبارزه می‌کنند و اجازه نمی‌دهن بازی خود را انجام دهید. آن‌ها نمی‌گذارند بازی خود را به نیمه زمین آن‌ها بکشید و کار را برای خروج از زمین خودتان سخت می‌کنند.

آیا جرارد دلوفئو جایگزین ثابت دمبله است و یا این که می‌خواهید همچنان به عنوان بازیکن ذخیره به او بازی دهید؟

بازیکنان زیادی در تیم داریم که می‌توانند در آن پست بازی کنند، دلوفئو، الکس ویدال، دنیس سوارز و آندره گومز. بله ما برای ترکیب اولیه به دنبال گزینه‌های می‌گردیم.

بر اساس تجربه فردی خودتان به عنوان یک بازیکن، به نظر شما بازیکنی که دچار مصدومیت طولانی مدت شده، چه کارهایی باید انجام دهد؟

این سخت‌ترین چیز برای یک بازیکن است. اگر شما مصدوم شوید و برای مدتی طولانی نتوانید بازی کنید، باید صبور باشید، باید زمان زیادی را به خودتان اختصاص دهید و به دنبال این باشید که چطور شرایط بهتر می‌شود، [در این مدت] روزهایی هستند که شما احساس بهتری دارید و بعضی روزها حال خوبی ندارید. اما عثمان دمبله جوان است و وضعیت سختی را در دوران حرفه‌ای فوتبالش تجربه می‌کند. و همه ما اینجا هستیم تا به او کمک و حمایتش کنیم.

آیا دمبله پیش از بازی مصدومیت داشته است؟

فکر کنم ما نباید چنین مطالبی را بخوانیم. بازیکنان در فرآیند گرم کردن خود، ران، زانو و همسترینگ خود را می‌کشند. او بازیکنی است که پیش از این هرگز مصدومیت عضلانی نداشته است، بنابراین احتمالاً تجربه [و توانایی] تشخیص مصدومیت خفیفی که شاید از قبل بوده را نداشته است. دمبله بازیکن خیلی سریعی است و حرکتی که او انجام داد و باعث ایجاد این مصدومیت شد، بدترین رفتاری است که می‌توان با همسترینگ داشت. نمی‌توان گفت طبیعی است اما وقتی شما حرکتی نظیر این را انجام دهید، به احتمال خیلی زیاد دچار مصدومیت می‌شوید و یک بازیکن آسیب دیده که می‌داند این حرکت خیلی خطرناک است، شاید از انجام دادن آن اجتناب کند. این اطلاعات را دارم چون وقتی بازی می‌کردم، مشابه این اتفاق برایم رخ داده بود.

آیا لوئیز سوارز برای گلزنی به خود فشار می‌آورد؟

من فکر می‌کنم او سبک خود را دارد و این شیوه‌ای است که با مسائل روبرو می‌شود. وقتی شرایط برایش خوب پیش می‌روند او با ثبات است و در غیر این صورت هم همین طور است. بعضی روزها از بقیه خوش شانس‌تر است. فوتبال همین است. اما در مجموع اتفاقات خوبی برایش رقم می‌خورند. اگر او موقعیتی را بدست نیاورد، ممکن است بازیکن دیگری آن را بدست آورد. ما اعتماد زیادی به او داریم و می‌دانیم او همواره می‌خواهد شوت زنی کند. این همواره ممکن نیست اما خیلی خوب است که بازیکنی داشته باشید که تشنه گلزنی است و من مطمئنم گلزنی‌های او شروع خواهد شد.

فلسفه بازی چرخشی والورده و سایر بازیکنان

واقعاً فکر نمی‌کنم تاکنون مشکلی در تیم ما ایجاد شده باشد. اما هر بازی متفاوت است. بعضی وقت‌ها ما زمان کمتری برای آماده شدن داریم، زمان‌هایی که شنبه بازی داریم. من مطمئنم برای بازی فردا، تغییراتی خواهیم داشت اما هر تغییری که ما انجام می‌دهیم برای حفظ سبک و ریتم بازی تیم است. شما نمی‌توانید تمام فصل را تنها با 11 بازیکن طی کنید و باید تغییراتی ایجاد کنید. عده‌ای عقیده دارند در زمان برد نباید به ترکیب دست زد و از سیستم چرخشی استفاده کرد. پس بقیه کی باید ساخته شوند؟ این کاری است که شما باید بعضی وقت‌ها انجام دهید.

آیا وضعیت زمین در بازی با ختافه تاثیری در مصدومیت دمبله داشته است؟

من فکر نمی‌کنم که چمن زمین نقش تعیین کننده‌ای در این حادثه داشته باشد. اما دوست دارم تمام چمن‌ها در سطح یکسانی باشند. فکر می‌کنم این برای بازی‌ها خوب خواهد بود.

پائولینیو و گل پیروزی بخش او


این برای او و همه ما لذت بخش بود. این چیزها واقعاً به من اعتماد به نفس می‌دهد. او در لحظه‌ای به زمین آمد که شرایط بازی واضح نبود و ما باید نتیجه را تغییر می‌دادیم. وقتی ما عقب بودیم، پائولینیو وارد بازی شد. توپ را دید، فاصله گرفت و به زیبایی کار را تمام کرد. امیدوارم این کار را ادامه دهد.

صدرنشینی در این مقطع از فصل

ما می‌دانیم نتایج در فوتبال می‌توانند روز به روز تغییر کنند. یک ماه پیش هواداران نگران وضعیت ما بودند و شگفت زده از آنچه برای ما رخ می‌داد و اکنون آرامش بیشتری دارند. شرایط قطعاً برای بهتر شدن، تغییر کرده است، اما چه کسی می‌داند در این ماه چه اتفاقی رخ خواهد داد؟ بنابراین تنها کاری که ما می‌توانیم بکنیم این است که به برد در بازی فردا فکر کنیم و نگران آینده دراز مدت نباشیم چون همه چیز می‌تواند در یک هفته تغییر کند. این هفته ما 9 امتیاز باید کسب می‌کردیم که تا به حال 6 امتیاز کسب شده و 3 امتیاز دیگر به بازی فردا بستگی دارد. ما باید تلاش کنیم، به حواشی اطرافمان بی‌توجه باشیم و روی پیروزی در بازی فردا تمرکز کنیم.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
Ayratin
پاسخ به: والورده: ایبار تیم شجاعی است!
بیچاره دمبله خیلی دلم سوخت براش چهار ماه بدبختی میکشه


سه‌شنبه، ۲۸ شهریور ۱۳۹۶ (۲۱:۳۹)
 
you.are.barcelona
پاسخ به: والورده: ایبار تیم شجاعی است!
عالی بود حاجی😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅


سه‌شنبه، ۲۸ شهریور ۱۳۹۶ (۲۰:۴۲)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: والورده: ایبار تیم شجاعی است!
نقل قول
شما نمی‌توانید تمام فصل را تنها با 11 بازیکن طی کنید و باید تغییراتی ایجاد کنید. عده‌ای عقیده دارند در زمان برد نباید به ترکیب دست زد و از سیستم چرخشی استفاده کرد. پس بقیه کی باید ساخته شوند؟ این کاری است که شما باید بعضی وقت‌ها انجام دهید.

والا ما هم همینو میگیم. الان اینا رو میگه باز فردا تیم اصلیو می ذاره.


سه‌شنبه، ۲۸ شهریور ۱۳۹۶ (۱۴:۳۹)
 
marzeg
پاسخ به: والورده: ایبار تیم شجاعی است!
اردا توران رو قشنگ به دست فراموشی سپرده...😊😂


سه‌شنبه، ۲۸ شهریور ۱۳۹۶ (۱۳:۰۲)
 
leoten
پاسخ به: والورده: ایبار تیم شجاعی است!
خیلی پخته و سنجیده به سوالها جواب میده.امیدوارم یه برد خوب و البته بدووون مصدومیت داشته باشیم.


سه‌شنبه، ۲۸ شهریور ۱۳۹۶ (۱۳:۰۱)
 
006007
پاسخ به: والورده: ایبار تیم شجاعی است!



سه‌شنبه، ۲۸ شهریور ۱۳۹۶ (۱۲:۴۱)
 
omid-soz
پاسخ به: والورده: ایبار تیم شجاعی است!
بیست دیقه هیجده سوال،کنکور آسان است!


سه‌شنبه، ۲۸ شهریور ۱۳۹۶ (۱۱:۱۴)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۰۳ کاربر آنلاین است. (۷ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۰۳

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!