به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

آنالیز گلهای بارسا در 12 هفته ابتدایی لالیگاآنالیز فنی
فرستنده سعید ایمنی در تاريخ پنج‌شنبه، ۲ آذر ۱۳۹۶ (۱۸:۳۰) (۱,۲۹۵ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
سعید ایمنی
FCBarcelona.ir


11 پیروزی و 1 تساوی در 12 هفته آغازین لالیگا، در وهله اول، یک نتیجه بسیار خوب و درخشان به نظر می‌رسد. اما کمی عمیق‌تر که نگاه کنیم، اشکالات تاکتیکی و ساختاری زیادی در کیفیت بازی بارسای ارنستو والورده وجود دارد. در این مقاله قصد داریم گلهایی که بارسا در 12 هفته ابتدایی لیگ به ثمر رسانده را از نظر کیفی مورد بررسی قرار دهیم. با ما همراه باشید.


کانون هواداران بارسلونا در ایران

برای تحلیل بهتر عملکرد بارسا در گلزنی، ابتدا لازم است انواع گلهای به ثمر رسیده را به چند دسته تقسیم کنیم:

1. گلهای تیمی: گلهایی که به دنبال حداقل 5 پاس در یک سوم دفاعی حریف و بدون دخالت بازیکنان حریف به ثمر رسیده‌اند.
2. گلهای انفرادی: گلهایی که روی حرکات فردی بازیکنان بدست آمده‌اند.
3. گلهای مبتنی بر بازی هوایی: گلهایی که روی سانتر بدست آمده‌اند.
4. گلهای شروع مجدد: گلهایی که روی ضربات شروع مجدد مثل کرنر یا ضربه کاشته بدست آمده‌اند.
5. گلهای مبتنی بر اتفاقات: گلهایی که روی اتفاقات بازی بدست می‌آیند، نه از حرکات برنامه ریزی شده. مثل ریباند یا تغییر جهت توپ در اثر برخورد به بازیکنان حریف.
6. گلهای مبتنی بر اشتباهات حریف: البته که در فوتبال بدون اشتباه کردن مدافعین، گلی به ثمر نمی‌رسد، اما منظور از این دسته گلها، آنهایی است که روی فرصتهایی به ثمر رسیده‌اند که مستقیما روی اشتباهات نامتعارف و عجیب و غریب بازیکنان حریف بدست آمده‌اند.
7. گل به خودی.
8. گلهای مردود: گلهایی که باید مردود اعلام می‌شده اما به اشتباه توسط داور پذیرفته شده‌اند.

هفته اول: بارسلونا 2-0 رئال بتیس


گل اول بارسا در این بازی، روی پاس در عرض دلوفئو و ضربه مدافع بتیس بدست آمد (گل به خودی).
گل دوم بارسا روی تعلل دفاع بتیس و بازپس‌گیری توپ توسط دلوفئو و ضربه سرخی روبرتو بدست آمد (اشتباه بازیکن حریف).



هفته دوم: آلاوز 0-2 بارسلونا


گل اول بارسا روی ضربه مسی و البته اشتباه دروازبان آلاوز بدست آمد (گل انفرادی).
گل دوم بارسا هم با اشتباه مرگبار دفاع آلاوز و موقعیتی که در اختیار مسی قرار داد به ثبت رسید (اشتباه بازیکن حریف).



هفته سوم: بارسلونا 5-0 اسپانیول


گل اول بارسا روی چند پاس بدست آمد و توسط مسی به ثمر رسید، اما در حقیقت مسی در موقعیت آفساید قرار داشت (گل مردود).
گل دوم بارسا با برخورد توپ به دفاع اسپانیول و رسیدن آن به جوردی آلبا پایه‌گذاری شد (گل تصادفی).
گل سوم بارسا روی پاسکاری خط حمله تیم بدست آمد (گل تیمی).
گل چهارم بارسا روی ضربه کرنر به ثبت رسید (گل شروع مجدد).
گل پنجم بارسا روی ضد حمله سریع پایه‌گذاری شد (گل تیمی).



هفته چهارم: ختافه 1-2 بارسلونا


گل اول بارسا در این دیدار روی اشتباه مدافع ختافه در دفع توپ پایه ریزی شد (اشتباه بازیکن حریف).
گل دوم بارسا روی شوت دیدنی پائولینیو از یک زاویه بسته بدست آمد (گل انفرادی).



هفته پنجم: بارسلونا 6-1 ایبار


گل اول بارسا روی یک ضربه پنالتی به ثمر رسید (گل شروع مجدد).
گل دوم بارسا روی یک ضربه کرنر بدست آمد (گل شروع مجدد).
گل سوم بارسا روی ضربه ریباند دروازبان ایبار ساخته شد (گل تصادفی).
گل چهارم بارسا با چند پاس پشت محوطه جریمه طراحی شد (گل تیمی).
گل پنجم بارسا روی حرکت عالی مسی بدست آمد (گل انفرادی).
گل ششم بارسا هم روی حرکت مسی ترتیب داده شد (گل انفرادی).



هفته ششم: خیرونا 0-3 بارسلونا


گل اول بارسا توسط مدافع حریف به ثمر رسید (گل به خودی).
گل دوم بارسا توسط دروازبان حریف به ثمر رسید (گل به خودی).
گل سوم بارسا روی یک ضد حمله سریع بدست آمد (گل تیمی).



هفته هفتم: بارسلونا 3-0 لاس پالماس


گل اول بارسا روی یک ضربه کرنر بدست آمد (گل شروع مجدد).
گل دوم بارسا با چند پاس پشت محوطه جریمه طراحی شد (گل تیمی).
گل سوم بارسا هم با چند پاس پشت محوطه جریمه پایه ریزی شد (گل تیمی).



هفته هشتم: اتلتیکو مادرید 1-1 بارسلونا


تک گل بارسا در این دیدار روی یک سانتر به ثمر رسید (بازی هوایی).



هفته نهم: بارسلونا 2-0 مالاگا


گل اول بارسا در این دیدار در شرایطی بدست آمد که توپ جوردی آلبا پیش از ارسال پاس از خط عبور کرده بود (گل مردود).
گل دوم بارسا با تغییر جهت ضربه اینیستا پس از برخورد به مدافع مالاگا به ثمر رسید (گل تصادفی).



هفته دهم: اتلتیک بیلبائو 0-2 بارسلونا


گل اول بارسا هم با چند پاس پشت محوطه جریمه پایه ریزی شد (گل تیمی).
گل دوم بارسا روی یک ضربه ریباند بدست آمد (گل تصادفی).



هفته یازدهم: بارسلونا 2-1 سویا


گل اول بارسا در این دیدار روی اشتباه مدافع سویا در کنترل توپ پایه ریزی شد (اشتباه بازیکن حریف).
گل دوم بارسا در این دیدار روی یک سانتر به ثمر رسید (بازی هوایی).



هفته دوازدهم: لگانس 0-3 بارسلونا


گل اول بارسا در این دیدار روی اشتباه عجیب دروازبان لگانس بدست آمد (اشتباه بازیکن حریف).
گل دوم بارسا در این دیدار روی اشتباه مدافع لگانس در دفع توپ به ثمر رسید (اشتباه بازیکن حریف).
گل سوم بارسا روی حرکت مسی و استفاده از شلوغی جلوی دروازه لگانس پایه ریزی شد (گل تصادفی).



نتیجه‌گیری


از تجمیع آمار بیان شده، پراکندگی انواع گلهای به ثمر رسیده بارسا در فصل 2017/18 لالیگا، تا پایان هفته دوازدهم، در نمودار زیر قابل مشاهده است.


مطابق آمار، تنها 21 درصد گلهای بارسا روی کار تیمی پایه ریزی شده‌اند. 12 درصد گلها بر اساس درخشش انفرادی بدست آمده و 12 درصد نیز روی ضربات شروع مجدد بدست آمده‌اند. 6 درصد گلها نیز روی سانتر به ثمر رسیده‌اند.

در سوی دیگر اما، در حدود نیمی از گلهای بارسا (42 درصد) روی اشتباه حریف، گل به خودی و یا اتفاقات بازی به ثمر رسیده‌اند که در نوع خود رقم بسیار بالایی است. 6 درصد از گلها نیز بایستی مردود اعلام می‌شدند.

پراکندگی انواع گلهای به ثمر رسیده بارسا در این فصل لالیگا نشان می‌دهد که تنها شاخصه منفی تیم والورده، کیفیت فنی پایین بازی تیم در زمین نیست، بلکه آمار درخشان تعداد بردهای متعدد، در شرایطی نه چندان پایدار و نه مبتنی بر بستر فوتبالی مطمئن و قوی بدست آمده‌اند که به طور طبیعی ریسک تغییرات گسترده در آنها در آینده، بسیار بالا خواهد بود.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
006007
پاسخ به: آنالیز گلهای بارسا در 12 هفته ابتدایی لالیگا
ما حرفمون این نیست که موافق این سبک بازی هستیم . حرف ما اینه که برای اینکه بتونی زیبا بازی کنی نیاز به بازیکنان سبکت داری و این بازیکنان تعدادشون زیاد نیست . شما هرگز نمیتونید از امسال گومز آرداتوران دلوفئو راکیتیچ سوارز و ... انتظار بازی فانتزی داشته باشید.نگاه به منچستر سیتی بندازید که فصل اول چطوری بی برنامه و گیج بازی میکردند ولی در این فصل عالی دارند کار میکنند
نقل قول
تفکرات یک مربی از همون بازی ها یاولم مشخصه و اینکه میگین باید بهش وقت داد زمانیه که تیم زیبا بازی میکنه و هنوز هماهنگ لازم رو نداره و کاملا مشخصه تیم میخواد چکار کنه .... منتها کسی که میاد کاملا فلسفه بارسا که شامل پرسینگ شدید مالکیت بالا و پاسکاری بسیار بالا و دقیق و دادن پاسهای تو عمق که اصل وجودی تیم رو حذف کنی طبیعتا داری ساختاری که سالها بازیکنان باهاش هستند رو بهم میریزی و این میشه که زیبایی تیم گرفته میشه ... این سبک بازی بدرد تیم های ته جدولی میخوره ک از قدرت بازیکن برخوردار نیستند مثل استقالال خوزستان که اون سال قهرمان شد مثل لستر مثل اتلتیک سال های اول که اوج گرفت با دفاع خوبش بود نه بارسایی که تاپ ترین بازیکنان جهان رو داره



جمعه، ۳ آذر ۱۳۹۶ (۱۹:۴۶)
 
zhityer
پاسخ به: آنالیز گلهای بارسا در 12 هفته ابتدایی لالیگا
بنظرتون اینکه توپ رو بدیم به حریف ولی نزاریم گلی بزنه، جذاب نیست؟؟

بنظر منکه اینم قشنگه،
به هرحال بعد بازی والنسیا و رئال مادرید، والورده رو بهتر میشه بررسی کرد.


جمعه، ۳ آذر ۱۳۹۶ (۱۶:۰۷)
 
shakib10
پاسخ به: آنالیز گلهای بارسا در 12 هفته ابتدایی لالیگا
تفکرات یک مربی از همون بازی ها یاولم مشخصه و اینکه میگین باید بهش وقت داد زمانیه که تیم زیبا بازی میکنه و هنوز هماهنگ لازم رو نداره و کاملا مشخصه تیم میخواد چکار کنه .... منتها کسی که میاد کاملا فلسفه بارسا که شامل پرسینگ شدید مالکیت بالا و پاسکاری بسیار بالا و دقیق و دادن پاسهای تو عمق که اصل وجودی تیم رو حذف کنی طبیعتا داری ساختاری که سالها بازیکنان باهاش هستند رو بهم میریزی و این میشه که زیبایی تیم گرفته میشه ... این سبک بازی بدرد تیم های ته جدولی میخوره ک از قدرت بازیکن برخوردار نیستند مثل استقالال خوزستان که اون سال قهرمان شد مثل لستر مثل اتلتیک سال های اول که اوج گرفت با دفاع خوبش بود نه بارسایی که تاپ ترین بازیکنان جهان رو داره


جمعه، ۳ آذر ۱۳۹۶ (۱۵:۴۴)
 
tmagh
پاسخ به: آنالیز گلهای بارسا در 12 هفته ابتدایی لالیگا
بررسی آماری جالبی بود
بنده به آمار شما یک نکته آماری دیگر هم اضافه میکنم . در این 12 بازی 8 بار توپ به دیرک دروازه حریفان اصابت کرده که سهم مسی 6 مورد بوده و البته اگر 2 مورد در بازی برگشت سوپرکاپ و 3 مورد در لیگ قهرمانان (از جمله یک مورد در همین بازی اخیر با یوونتوس) را اضافه کنیم در مجموع تا اینجای فصل 13 تیر دروازه در بازیهای رسمی داشتیم که مطمئنا در دو دهه اخیر بی سابقه بوده است
قصدم از ذکر این نکته زیر سوال بردن تحلیل نهایی شما در مورد گلها نبود فقط خواستم یادآوری کنم در کنار بعضی خوش شانسیها در مورد گل به خودیها بدشانسیهایی هم وجود داشته است.


جمعه، ۳ آذر ۱۳۹۶ (۱۳:۵۳)
 
bardiya30
پاسخ به: آنالیز گلهای بارسا در 12 هفته ابتدایی لالیگا
نقل قول
Lucho.The.Great نوشته:

چون زمان مربی های قبلی انقدر افتضاح بازی نمی کردیم، انقدر گلهای باد آورده نمی زدیم، انقدر بردای تصادفی و مبتنی بر گلهای اتفاقی نبود، اون زمان وقتی می باختیم روی اتفاقات و شانس بود، نه اینکه وقتی می بریم اینطور باشه! این تحلیل به خوبی نشون میده چقدر گلها و بردهای بارسا روی هوا و بی برنامه س!

من واقعا درک نمی کنم عده ای با هر بحث فنی فوتبال مشکل دارن. زمان می گذره و همه چیز رو براتون روشن تر خواهد کرد، اما وضع موجود اینه.

بازم ممنون بابت مقاله اما سربی های قبلی روزگارهای بدی داشتن که خیلیا از همون اوایل مخالف ایده هاشون بودن اما با زمان دادن تیمهاشون به اوج رسیدن و در اون موقع پیشرفتی دیده میشد در تیمشون که رفته رفته بهتر شدن
زمان دادن برای من مهمه در این وضعیت اگر بهتر شدیم که عالی اگر نشدیم خودش خواهد رفت
ولی باید بدونیم گلها از روی ضربات مجدد یا استگاهی و بازی هوایی میتوه کار تیمی باشه
من میدونم شما چی میگید اما اگر فوتبال بازی کرده باشید این مهمه زمان بدیم تا تفکرات یک مربی به تیم تزریق بشه و اون زمان با ۱۰ یا ۲۰ بازی بعضی اوقات طول میکشه و بعضی اوقات تا نیم فصل و اگر اونموقع دیدیم هیچ پیشرفتی در تیم از هر نظر نبود باید فهمید که به کار تیم نمیاد
امیدوارم کمی صبر داشته باشیم نه از الان آیه یس بخونیم


جمعه، ۳ آذر ۱۳۹۶ (۱۲:۵۵)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: آنالیز گلهای بارسا در 12 هفته ابتدایی لالیگا
نقل قول
bardiya30 نوشته:

باشه شما درست میگید اما همه چی مشخصه
اما میگم این مقاله رو هم برای مربی های قبلی ای کاش اینقدر موشکافانه مینوشتید

خیلی از ما نمیگیم عالی هستیم اما باید زمان داد اما شما فقط حرف خودتون رو میزنید و به حرف ما توجه نمیکنید و بحث توهم میکنید
شما درست میگید و امیدوارم این حباب سریعتر بترکه و تاس بیاد تو زمین شما که نمیخواید حرف های ما رو بفهمی
زمان دادن ــ زمان ددن ــ زمان دادن فعلا فقط همین نظر منه

چون زمان مربی های قبلی انقدر افتضاح بازی نمی کردیم، انقدر گلهای باد آورده نمی زدیم، انقدر بردای تصادفی و مبتنی بر گلهای اتفاقی نبود، اون زمان وقتی می باختیم روی اتفاقات و شانس بود، نه اینکه وقتی می بریم اینطور باشه! این تحلیل به خوبی نشون میده چقدر گلها و بردهای بارسا روی هوا و بی برنامه س!

من واقعا درک نمی کنم عده ای با هر بحث فنی فوتبال مشکل دارن. زمان می گذره و همه چیز رو براتون روشن تر خواهد کرد، اما وضع موجود اینه.


جمعه، ۳ آذر ۱۳۹۶ (۱۲:۲۵)
 
006007
پاسخ به: آنالیز گلهای بارسا در 12 هفته ابتدایی لالیگا
ایول داری


پنج‌شنبه، ۲ آذر ۱۳۹۶ (۲۲:۲۷)
 
006007
پاسخ به: آنالیز گلهای بارسا در 12 هفته ابتدایی لالیگا
دمتگرم


پنج‌شنبه، ۲ آذر ۱۳۹۶ (۲۲:۲۶)
 
bardiya30
پاسخ به: آنالیز گلهای بارسا در 12 هفته ابتدایی لالیگا
نقل قول
Lucho.The.Great نوشته:

حتی وقتی پای آمار و ارقام وسطه هم نمی تونین از این توهمات ارائه ندین؟! الان از تحلیل آماری یقین پیدا کردی من با والورده مشکل دارم؟ بیرون بیاید از دنیای توهماتتون و با واقعیات زندگی کنین!

باشه شما درست میگید اما همه چی مشخصه
اما میگم این مقاله رو هم برای مربی های قبلی ای کاش اینقدر موشکافانه مینوشتید

خیلی از ما نمیگیم عالی هستیم اما باید زمان داد اما شما فقط حرف خودتون رو میزنید و به حرف ما توجه نمیکنید و بحث توهم میکنید
شما درست میگید و امیدوارم این حباب سریعتر بترکه و تاس بیاد تو زمین شما که نمیخواید حرف های ما رو بفهمی
زمان دادن ــ زمان ددن ــ زمان دادن فعلا فقط همین نظر منه


پنج‌شنبه، ۲ آذر ۱۳۹۶ (۲۰:۱۴)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: آنالیز گلهای بارسا در 12 هفته ابتدایی لالیگا
نقل قول
bardiya30 نوشته:

مقاله خوبی بوده اما ای کاش شما در مورد مربی های قبلی اینقدر موشکافانه مقاله تهیه میکردی تا ببینیم اونا چطور بودن و تا دیشب فکر میکرد نگرانیتون تیمیه اما الان یقین پیدا کردم شما با شخص والورده مشکل دارید و از اول نمیخواستید سرمربی بشه
درسته در گلهای یک تیم کار تیمی مهمه اما توپ روبایی و گل به خودی و اشتباهات فردی تیم مقابل و حتی داوری هم در آمار یک گل مهمه
وقتی میگی گل به خودی یعنی چی یعنی فشار روی تیم حریف و ناتوان بودن حریف در دفع توپ که منجر به گل میشه نه اینکه بازکن حریف توپ رو به راحتی گفته برم بزنم تو گلمون و یا توپ روبایی یعنی پرس که این خوب هست و...
شما منتظر ترکیدن حباب هستی و مطمئنأ این تیم باخت خواهد آورد و اینکه یک مقطع که نتونه نتیجه بگیره اونوقت شما بیاد دق و دلیتون رو در بیارید
فکر نمیکرد تا این حد متنفر باشید

حتی وقتی پای آمار و ارقام وسطه هم نمی تونین از این توهمات ارائه ندین؟! الان از تحلیل آماری یقین پیدا کردی من با والورده مشکل دارم؟ بیرون بیاید از دنیای توهماتتون و با واقعیات زندگی کنین!


پنج‌شنبه، ۲ آذر ۱۳۹۶ (۲۰:۰۷)
 
Ayratin
پاسخ به: آنالیز گلهای بارسا در 12 هفته ابتدایی لالیگا
با با ما عالییم هیچ کی جلودارمون نیست.
بهترینیم.
بارسلونا همیشه پیروز.


پنج‌شنبه، ۲ آذر ۱۳۹۶ (۲۰:۰۲)
 
bardiya30
پاسخ به: آنالیز گلهای بارسا در 12 هفته ابتدایی لالیگا
مقاله خوبی بوده اما ای کاش شما در مورد مربی های قبلی اینقدر موشکافانه مقاله تهیه میکردی تا ببینیم اونا چطور بودن و تا دیشب فکر میکرد نگرانیتون تیمیه اما الان یقین پیدا کردم شما با شخص والورده مشکل دارید و از اول نمیخواستید سرمربی بشه
درسته در گلهای یک تیم کار تیمی مهمه اما توپ روبایی و گل به خودی و اشتباهات فردی تیم مقابل و حتی داوری هم در آمار یک گل مهمه
وقتی میگی گل به خودی یعنی چی یعنی فشار روی تیم حریف و ناتوان بودن حریف در دفع توپ که منجر به گل میشه نه اینکه بازکن حریف توپ رو به راحتی گفته برم بزنم تو گلمون و یا توپ روبایی یعنی پرس که این خوب هست و...
شما منتظر ترکیدن حباب هستی و مطمئنأ این تیم باخت خواهد آورد و اینکه یک مقطع که نتونه نتیجه بگیره اونوقت شما بیاد دق و دلیتون رو در بیارید
فکر نمیکرد تا این حد متنفر باشید
اما بازم میگم موقع مناسبی نیست برای گفتن اینکه اشتباه بوده یا نه سرمربی گری والورده ، همانطور که انریکه بعد از بازی با سوسیداد در فصل اول انریکه میخواستن اخراجش کنن که زمان مناسبی نبود و تیمش بعد از اون آروم آروم اوج گرفت که پایان خوشی داشت اون فصل و یا پپ در نیم فصل اولش
اگر خوب نبود و اون اوجی که ما میخوایم رو نگرفت مطمئنأ مدیرت اخراجش میکنه قبل از اینکه ما بگیم
اینم بگم خییا حمایت کاملی ندارن از والورده اما فعلا موقع مناسبی نیست برای کاری و به موقعش باید بگیم که والورده چیزی رو اضاف کرده یا اینکه هیچ نکرده و وضعیت بدتره


پنج‌شنبه، ۲ آذر ۱۳۹۶ (۱۹:۴۴)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: آنالیز گلهای بارسا در 12 هفته ابتدایی لالیگا
فکر کنم این آمار بتونه به دوستان کمک کنه کمی عمیق تر به فوتبال نگاه کنن و ببین که وضعیت فعلی بارسا صرفا یه حباب بزرگه!


پنج‌شنبه، ۲ آذر ۱۳۹۶ (۱۸:۳۵)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۴۱۴ کاربر آنلاین است. (۲۸۹ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۴۱۴

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!