به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

پیش بازی؛ المپیاکوس vs بارساپیش بازی
فرستنده امین سبحانی در تاريخ سه‌شنبه، ۹ آبان ۱۳۹۶ (۱۵:۱۸) (۴۸۲ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
مرجع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: امین سبحانی / FCBarcelona.ir


چهارمین بازی فصل جاری لیگ قهرمانان، اکنون پیش روی بارساست و آبی و اناری‌ها می‌توانند با کسب یک پیروزی، صعود خود را به دور بعد قطعی کنند. هر آنچه از این دیدار باید بدانید، اینجاست!


کانون هواداران بارسلونا در ایران

تنها سه امتیاز از سه دیدار باقیمانده مرحله گروهی لیگ قهرمانان فصل جاری، برای صدور جواز حضور کاتالانها در دور بعدی این رقابتها کافی است. شاگردان والورده برای این منظور در اولین گام، تقابل با المپیاکوسی را پیش رو دارند که به دنبال نخستین امتیازات خود در لیگ قهرمانان است.

ارنستو والورده، در چهار روز دو دیدار احساسی را پشت سر می‌گذارد. پس از حضور در باسک و رویارویی با تیم سابق خود، اتلتیک بیلبائو، اینک سرمربی بارسا باید در آتن و مقابل دیدگان هوادارانی قرار گیرد که سابقا هدایت تیم شهرشان را برعهده داشته است.

اخبار تیم

جرارد پیکه به دلیل محرومیت و عثمان دمبله، رافینیا، الکس ویدال، آردا توران و آندرس اینیستا به دلیل مصدومیت قادر به همراهی بارسایی‌ها نیستند. از سویی توماس فرمایلن که با آسیب دیدگی خفیفی مواجه شده بود، به مرز آمادگی رسیده و خاویر ماسکرانو نیز علی رغم بیماری به همراه دیگر نفرات تیم در کنار اورتولا و آلنیا از بارسا ب به یونان سفر کرده است.

لیست کامل بازیکنان فراخوانده شده برای این دیدار از این قرار است: تراشتگن، سیلسن، اورتولا، سمدو، راکیتیچ، بوسکتس، دنیس سوارز، لوئیز سوارز، مسی، مساکرانو، پائولینیو، دلوفئو، آلکاسر، آلبا، دینیه، روبرتو، گومز، اومتیتی، فرمائلن و آلنیا.


در آن سوی میدان اما تنها غایب تیم المپیاکوس، سبا، وینگر چپ این تیم می‌باشد که از ناحیه زانو آسیب دیده است.

کانون هواداران بارسلونا در ایران
لیونل مسی، تنها 3 گل تا رسیدن به رکورد 100 گل در لیگ قهرمانان فاصله دارد.

نقطه نظرات مربیان

ارنستو والورده، در کنفرانس خبری پیش از این دیدار اذعان داشت: «از بازگشت به آتن احساساتی شده‌ام، چرا که برای من بسیار با ارزش است. سه سال فوق‌العاده را در اینجا سپری نمودم و احساس می‌کردم که همه، حتی رقبایم به من احترام می‌گذارند و می‌دانم که چه جو فوق‌العاده‌ای بر این ورزشگاه حکمفرماست».

او ادامه داد: «هواداران در المپیاکوس فشار زیادی روی شما وارد می‌کنند. آنها می‌آیند تا در یک فستیوال فوتبالی شرکت کنند و شور و شرارت بسیاری را هم با خود به ورزشگاه می‌آورند که از همان ابتدای بازی قابل لمس است. حتی اگر آنها از من استقبال خوبی داشته باشند، اما هرگز فراموش نخواهند کرد که پشت تیمشان بایستند».

لمونیس، همتای او در المپیاکوس نیز که به تازگی دیدار دربی را به پاناتینایکوس واگذار کرده است، در این خصوص گفت: «همه از کسب این نتیجه ضعیف (شکست در دربی) مطلع هستید؛ اما بازی برابر بارسلونا را به فال نیک می‌گیریم. بازیکنان من برای تقابل با بارسلونا لحظه شماری می‌کنند و شور و اشتیاق خود را برای درخشش برابر این تیم به من نشان داده‌اند».

نکات مهم

کسب 3 پیروزی پیاپی در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا به همراه 4 امتیاز برتری در صدر جدول لالیگا، آبی و اناری‌ها را در فرمی ایده آل در آستانه دیدار با نماینده یونان قرار داده است.

شرایط برای میزبان اما کاملا متفاوت است. آنها چند روز پیش دیدار سنتی و حیاتی دربی مقابل پاناتینایکوس را با نتیجه 1 بر صفر واگذار و به رده پنجم سوپر لیگ یونان سقوط کردند. شاگردان لمونیس در اروپا نیز وضعیت خوبی ندارند و پس از سه شکست متوالی، برای حفظ اندک امیدهای خود، نیاز مبرم به سه امتیاز دیدار خانگی برابر غول اسپانیا دارند.


کانون هواداران بارسلونا در ایران
دیدار رفت دو تیم با پیروزی 3 بر یک آبی و اناری‌ها همراه بود.

تاریخچه

نخستین مصاف بارسا و المپیاکوس در سال 1996 که دو بازی دوستانه بود، شکل گرفت و پس از آن، این دو تیم تنها یک بار در دیداری رسمی رو در روی یکدیگر قرار گرفتند که مربوط به پیروزی 3-1 آبی و اناری‌ها در لیگ قهرمانان همین فصل می‌باشد.

با این حال، بارسایی‌ها همواره در مصاف با رقبای یونانی خود موفق بوده‌اند؛ اما دیدار با این تیم‌ها همیشه آسان نبوده است؛ از جمله مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان سال 2002 که آبی و اناری‌ها در بازی رفت، با یک گل از پاناتینایکوس شکست خوردند، اما در نیوکمپ با درخشش لوئیزانریکه و خاویر ساویولا موفق شدند حریف را با نتیجه 3 بر یک از پیش رو برداشته و به نیمه نهایی صعود کنند.


المپیاکوس اما در مصاف با تیم‌های کشور اسپانیا، اصلا دست و پا بسته ظاهر نشده و شکست 4-2 برابر والنسیا در سال 2006، تنها ناکامی آنها در مجموع 10 بازی برابر حریفان اسپانیایی محسوب می‌شود.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
Liliyan
پاسخ به: پیش بازی؛ المپیاکوس vs بارسا
نقل قول
Ibrahim نوشته:

کاش دنیس رو بذاره ترکیب اصلی
مسی رو هم میتونه نیمه دوم فقط بازی بده

کاملا موافقم👍


سه‌شنبه، ۹ آبان ۱۳۹۶ (۲۰:۳۹)
 
Ibrahim
پاسخ به: پیش بازی؛ المپیاکوس vs بارسا
کاش دنیس رو بذاره ترکیب اصلی
مسی رو هم میتونه نیمه دوم فقط بازی بده


سه‌شنبه، ۹ آبان ۱۳۹۶ (۱۶:۳۱)
 
Heavenly.Girl
پاسخ به: پیش بازی؛ المپیاکوس vs بارسا
به امید یه برد واقعی


سه‌شنبه، ۹ آبان ۱۳۹۶ (۱۶:۲۶)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: پیش بازی؛ المپیاکوس vs بارسا
اميدوارم بالاخره يه بازى خوب ببينيم. مسى هم بهتره استراحت كنه. گرچه كل اين تيم مسيه.


سه‌شنبه، ۹ آبان ۱۳۹۶ (۱۶:۱۹)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۹۶ کاربر آنلاین است. (۱۰ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۹۶

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!