به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

یایا توره: گواردیولا از بازیکنان آفریقایی خوشش نمی‌آید!مصاحبه
فرستنده نیما کنعانی در تاريخ سه‌شنبه، ۱۵ خرداد ۱۳۹۷ (۲۲:۴۱) (۱,۰۵۳ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
مرجع: اسپورت
نیما کنعانی / FCBarcelona.ir


بحث و درگیری بین پپ گواردیولا و یایا توره دوباره قوت گرفت. هافبک سابق بارسلونا اعلام کرد که مربی منچسترسیتی از بازیکنان آفریقایی خوشش نمی‌آید! در ادامه این خبر، صحبت‌های توره درباره رفتارهای پپ را بخوانید.


کانون هواداران بارسلونا در ایران

در یک مصاحبه جنجالی با فرانس فوتبال، یایا توره، بازیکن تیم ملی ساحل عاج، به طور واضح گواردیولا را به نژادپرستی متهم کرد.
او گفت: «شاید عده‌ای خاص همیشه با ما آفریقایی‌ها رفتار یکسان نداشته باشند. وقتی می‌بینی که پپ هرکجا که بوده با بازیکنان آفریقایی مشکل داشته، سوالاتی از خود میپرسی».

توره ادامه داد: «او آن قدر باهوش هست که این مسئله را به روی خود نیاورد. او هیچوقت قبول نمی‌کند که از بازیکنان آفریقایی خوشش نمی‌آید، ولی اگر روزی او تیمی با 5 بازیکن آفریقایی داشت، من قول می‌دهم که برای او کیک بفرستم (به او پاداش بدهم)».

او همچنین از رابطه بین مربی و بازیکن، در تیم‌های پپ گواردیولا نیز انتقاد کرد: «از سوی دیگر، پپ دوست دارد که حکمفرمایی کند و بازیکنانی داشته باشد که از او اطاعت کنند و دستانش را ببوسند! من از این گونه رابطه بین بازیکن و مربی خوشم نمی‌آید. به مربی‌ام احترام می‌گذارم ولی جزو دارایی‌های او نیستم!»


بازیکن سابق بارسلونا درباره رفتار مستقیم پپ با خودش نیز صحبت کرد: «او با بی‌رحمی با من رفتار می‌کرد. به نظر شما، او رفتاری که با من داشت را با آندرس اینیستا هم داشت؟ این رفتارش به قدری بد بود که از خودم پرسیدم شاید – این رفتارش - به خاطر رنگ پوستم است. من تنها کسی نیستم که این سوال را داشت، این سوال برای سایر بازیکنان بارسا نیز پیش آمده بود».

توره در اسپانیا و انگلیس زیر نظر گواردیولا بازی کرد، ولی در مصاحبه‌اش گفت: «من می‌خواهم – اولین - کسی باشم که افسانه گواردیولا را از بین می‌برد».

توره هم اکنون پس از ترک منچستر سیتی بازیکن آزاد محسوب می‌شود.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
you.are.barcelona
پاسخ به: یایا توره: گواردیولا از بازیکنان آفریقایی خوشش نمی‌آید!
نقل قول
Ronalmessiho نوشته:

تو بارسا هیچ پستی بر اساس عرف فوتبالی عامه تعریف نمیشه. همونطور که «دروازه بان» تو بارسا فقط «دروازه بان» نیست، «هافبک دفاعی» هم فقط «هافبک دفاعی» نیست. بوسکتس شاید به اندازه ی توره تو کارهای دفاعی موثر نباشه، اما خصوصیاتی داره که اونو تبدیل میکنه به بهترین گزینه برای بارسا. اون میتونه تقریبا توی هر پستی با کیفیت بالا بازی کنه، هوش فوتبالی و بازی خوانیش بی نظیره، تواناییش توی حفظ توپ عالیه، بازی ساز فوق العاده ایه، توازن تیم رو حفظ میکنه، آغاز کننده ی اکثر حملات تیمه، و و و ....
شاید آقای ایمنیِ عزیزمون فوتبال رو بهتر از یوهان کریوف ، پپ گواردیولا ، لوییس انریکه ، ویسنته دل بوسکه یا ژاوی و مسی و اینیستا و پویول درک میکنه که انقدر بوسکتس رو میکوبه و بهش لقب «شل» رو میده!!
در مورد پپ گواردیولا هم خزعبلاتی نتق فرمودید که اصلا ارزش جواب دادن نداره!

من دیگه به این سایت مزخرف که تمام اخبار و آنالیزها و مطالبش جهت گیرانه و از روی تعصبه پا نمیذارم.
بی دلیل نیست که آمار این سایت از هزار و دوهزار بالاتر نمیره!

این اصلا توجیح مناسبی نیست.اینکه بازیکنای بارسا تک پست نیستن دلیل بر بد بودن تو پست اصلیشون نیستن.کار اول یه هافبک دفاعی قطع توپ هست.اصلا همچین چیزی تو بوسکتس وجود داره؟ضعف های دفاعی بوسکتس تو بازی با لوانته کاملا مشهود بود مخصوصا گل دوم.
در ضمن نظر شخصی خزعبلات نیست دوست عزیز.


پنج‌شنبه، ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ (۲:۱۶)
 
Ronalmessiho
پاسخ به: یایا توره: گواردیولا از بازیکنان آفریقایی خوشش نمی‌آید!
تو بارسا هیچ پستی بر اساس عرف فوتبالی عامه تعریف نمیشه. همونطور که «دروازه بان» تو بارسا فقط «دروازه بان» نیست، «هافبک دفاعی» هم فقط «هافبک دفاعی» نیست. بوسکتس شاید به اندازه ی توره تو کارهای دفاعی موثر نباشه، اما خصوصیاتی داره که اونو تبدیل میکنه به بهترین گزینه برای بارسا. اون میتونه تقریبا توی هر پستی با کیفیت بالا بازی کنه، هوش فوتبالی و بازی خوانیش بی نظیره، تواناییش توی حفظ توپ عالیه، بازی ساز فوق العاده ایه، توازن تیم رو حفظ میکنه، آغاز کننده ی اکثر حملات تیمه، و و و ....
شاید آقای ایمنیِ عزیزمون فوتبال رو بهتر از یوهان کریوف ، پپ گواردیولا ، لوییس انریکه ، ویسنته دل بوسکه یا ژاوی و مسی و اینیستا و پویول درک میکنه که انقدر بوسکتس رو میکوبه و بهش لقب «شل» رو میده!!


شنبه، ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ (۱۲:۵۶)
 
jamshid27
پاسخ به: یایا توره: گواردیولا از بازیکنان آفریقایی خوشش نمی‌آید!
متاسفانه یکی از بزرگترین بدبختیای ما ایرانیا اینه که همه چیو صفرو صد میبینیم این قضیه هم همین طور.با این موضوع ک پپ یه سریا مثه جفرن رو نابود کرد موافقم ولی کلا" مربی بزرگیه


پنج‌شنبه، ۱۷ خرداد ۱۳۹۷ (۲۰:۲۸)
 
RAMONA
پاسخ به: یایا توره: گواردیولا از بازیکنان آفریقایی خوشش نمی‌آید!
نقل قول
آقای ایمنی عزیز در این سالها مرتبا این جملات را در مورد پپ تکرار فرمودید و من هیچگاه وارد بحث با شما در این زمینه نشدم به جز یک بار در تالار گفتمان. صرفنظر از درستی یا نادرستی این تحلیل شما معتقدم که باید احترام پپ به عنوان یکی از اسطوره های باشگاه که 13 سال در تمام رده های باشگاه بازی کرد و چهار سال از پرافتخارترین دوران را در بارسا مربیگری کرد، حفظ بشه که متاسفانه از سوی شما تا حالا نشده اما در مورد استفاده از لاماسیا در دوران پپ مشخصا لیست بازیکنان در اون چهار سال نشون میده بالاترین درصد استفاده از بازیکنان لاماسیا در اون دوره بوده به طوری که در آخرین سال سرمربیگری پپ یعنی فصل 2012-2011 در کل فصل از 25 بازیکن لاماسیا در بازیهای رسمی استفاده شد که قطعا یک رکورد بوده و در هیچ دوره ای تکرار نشده. پپ تیمی را تحویل گرفت که ستونهاش رونالدینیو ادمیلسون و دکو بودن سپس تیمی را ساخت که مهمترین مثلش ژاوی اینیستا و مسی بودن که هنوز هم همه ما حسرت اون دوران را میخوریم. مگر بوسکتس و پیکه که در همون سال اول مربیگری پپ به تیم اضافه شدن و بلافاصله تبدیل به ستونهای تیم شدن از لاماسیا نبودن؟ و اصلا ترجیح دادن بوسکتس به یحیی توره که در همون زمان مورد انتقاد خیلیها از جمله خود من قرار گرفت به معنی ترجیح یک بازیکن لاماسیا به بازیکنی قدری قویتر نیست؟ شاید مثل همه این سالها بخواهید بگویید که بعضی از این بازیکنان مثل ژاوی و اینیستا و حتی مسی قبل از پپ به تیم اضافه شدن اما همه میدانیم که بازیکن اصلی تیم نبودن و در زمان پپ بود که تبدیل به ستونهای تیم شدن و این موضوع را شما با یک نگاه به لیست تیم در فینال لیگ قهرمانان سالهای 2006 و 2009 در می یابید. این حرفها به معنی این نیست که پپ در اون دوران هیچ اشتباهی نداشته و به شخصه ایرادات زیادی در زمینه نقل و انتقالات در اون زمان به تصمیماتش داشتم اما به هر حال مربیگری تا حدی سلیقه ای هست و اینکه به بعضی بیشتر بازی رسید و به بعضی کمتر کاملا به سلیقه مربیها بر میگرده مثلا در مورد انریکه هم خیلی از ما معتقد بودیم به ساندرو خیلی کمتر از حقش بازی رسید و به منیر بیشتر از حقش اما در این زمینه نمیتوانستیم ایرادی از انریکه بگیریم. در نهایت اینکه شاید به قول شما استعدادهایی هم در اثر بی کفایتی پپ نابود شده باشه اما این فقط دیدن نیمه خالی لیوانه و در عین حال خیلی استعادادها هم شکوفا شد و به همین دلیل خیلیها معتقدن قهرمانیهای سه گانه اسپانیا در جام جهانی و یورو حاصل شکوفایی همون استعدادها و همون سبک بازی بود





پنج‌شنبه، ۱۷ خرداد ۱۳۹۷ (۱۷:۵۰)
 
hami.em
پاسخ به: یایا توره: گواردیولا از بازیکنان آفریقایی خوشش نمی‌آید!
پپ هرچقدم بد باشه از انریکه بهتره


پنج‌شنبه، ۱۷ خرداد ۱۳۹۷ (۱۵:۰۷)
 
saeed2014
پاسخ به: یایا توره: گواردیولا از بازیکنان آفریقایی خوشش نمی‌آید!
ولی کاری ندارم با هیچی خیلی دوسدارم یه مربی خل و چل مثل گتوسو بیارن که کسی ت خ م نکنه رو حرفش حرف بزنه😂😂😂😂بازیکن کم بزاره میاد خودش وسط زمین حامله میکنتش😂😂😂


پنج‌شنبه، ۱۷ خرداد ۱۳۹۷ (۳:۱۷)
 
farzadweisi
پاسخ به: یایا توره: گواردیولا از بازیکنان آفریقایی خوشش نمی‌آید!
خواهش می کنم از دادن نطرات احساسی در مورد مردی که ما بارساییهارو با غرور به قله فوتبال رساند خودداری کنید...هر کسی نقطه ضعف و قوتی داره..گواردیولا تفکرات حاض خودشو داشت و قظعا یکی از نخبه ترین مریبان حال حاضر

پپ بسیار قابل احترامه


چهارشنبه، ۱۶ خرداد ۱۳۹۷ (۱۷:۱۶)
 
tmagh
پاسخ به: یایا توره: گواردیولا از بازیکنان آفریقایی خوشش نمی‌آید!
آقای ایمنی عزیز در این سالها مرتبا این جملات را در مورد پپ تکرار فرمودید و من هیچگاه وارد بحث با شما در این زمینه نشدم به جز یک بار در تالار گفتمان. صرفنظر از درستی یا نادرستی این تحلیل شما معتقدم که باید احترام پپ به عنوان یکی از اسطوره های باشگاه که 13 سال در تمام رده های باشگاه بازی کرد و چهار سال از پرافتخارترین دوران را در بارسا مربیگری کرد، حفظ بشه که متاسفانه از سوی شما تا حالا نشده
اما در مورد استفاده از لاماسیا در دوران پپ مشخصا لیست بازیکنان در اون چهار سال نشون میده بالاترین درصد استفاده از بازیکنان لاماسیا در اون دوره بوده به طوری که در آخرین سال سرمربیگری پپ یعنی فصل 2012-2011 در کل فصل از 25 بازیکن لاماسیا در بازیهای رسمی استفاده شد که قطعا یک رکورد بوده و در هیچ دوره ای تکرار نشده. پپ تیمی را تحویل گرفت که ستونهاش رونالدینیو ادمیلسون و دکو بودن سپس تیمی را ساخت که مهمترین مثلش ژاوی اینیستا و مسی بودن که هنوز هم همه ما حسرت اون دوران را میخوریم. مگر بوسکتس و پیکه که در همون سال اول مربیگری پپ به تیم اضافه شدن و بلافاصله تبدیل به ستونهای تیم شدن از لاماسیا نبودن؟ و اصلا ترجیح دادن بوسکتس به یحیی توره که در همون زمان مورد انتقاد خیلیها از جمله خود من قرار گرفت به معنی ترجیح یک بازیکن لاماسیا به بازیکنی قدری قویتر نیست؟ شاید مثل همه این سالها بخواهید بگویید که بعضی از این بازیکنان مثل ژاوی و اینیستا و حتی مسی قبل از پپ به تیم اضافه شدن اما همه میدانیم که بازیکن اصلی تیم نبودن و در زمان پپ بود که تبدیل به ستونهای تیم شدن و این موضوع را شما با یک نگاه به لیست تیم در فینال لیگ قهرمانان سالهای 2006 و 2009 در می یابید.
این حرفها به معنی این نیست که پپ در اون دوران هیچ اشتباهی نداشته و به شخصه ایرادات زیادی در زمینه نقل و انتقالات در اون زمان به تصمیماتش داشتم اما به هر حال مربیگری تا حدی سلیقه ای هست و اینکه به بعضی بیشتر بازی رسید و به بعضی کمتر کاملا به سلیقه مربیها بر میگرده مثلا در مورد انریکه هم خیلی از ما معتقد بودیم به ساندرو خیلی کمتر از حقش بازی رسید و به منیر بیشتر از حقش اما در این زمینه نمیتوانستیم ایرادی از انریکه بگیریم.
در نهایت اینکه شاید به قول شما استعدادهایی هم در اثر بی کفایتی پپ نابود شده باشه اما این فقط دیدن نیمه خالی لیوانه و در عین حال خیلی استعادادها هم شکوفا شد و به همین دلیل خیلیها معتقدن قهرمانیهای سه گانه اسپانیا در جام جهانی و یورو حاصل شکوفایی همون استعدادها و همون سبک بازی بود


چهارشنبه، ۱۶ خرداد ۱۳۹۷ (۱۳:۳۸)
 
abouzarlionel
پاسخ به: یایا توره: گواردیولا از بازیکنان آفریقایی خوشش نمی آید!
کسی به پپ توهین نکنه


چهارشنبه، ۱۶ خرداد ۱۳۹۷ (۱۲:۵۷)
 
saeed2014
پاسخ به: یایا توره: گواردیولا از بازیکنان آفریقایی خوشش نمی‌آید!
یادمه اون موقع ها یه کارشناس فوتبال اروپایی یه جمله گفت من مسخرم اومد و الان تازه میفهمم چی میگه...برگشت گفت گواردیولا یه ویروسه که وارد هر تیمی بشه بدجور مریضش میکنه....


چهارشنبه، ۱۶ خرداد ۱۳۹۷ (۱۲:۴۳)
 
messi-.10
پاسخ به: یایا توره: گواردیولا از بازیکنان آفریقایی خوشش نمی‌آید!
پپ بهتر از انریکه


چهارشنبه، ۱۶ خرداد ۱۳۹۷ (۴:۲۷)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: یایا توره: گواردیولا از بازیکنان آفریقایی خوشش نمی‌آید!
نقل قول
bardiya30 نوشته:

پپ بهترین سرمربی دنیا هست و خواهد بود
درسته توره از هر لحاظ عالی بود و خودم دوستش داشتم اما مربیگری سلیقه ای هست و اینکه با آفریقایی ها مشکل داره رو قبول ندارم
تنها کسی که بازیکن جوون آورد تو تیم اونم بیشتر از لاماسیا پپ بود و اینکه تیمش هر سال زیباتر و قوی تر میشد البته تو دفاع خوب عمل نمیکرد تیماش
و
بعد از اون سرمربی های بعدی تیماشون ضعیف تر شد و خیلی هم خرید کردن و انداختن بیرون

پپ قطعا اگر تو یه چیز بهترین بوده، قلع و قمع لاماسیا و نابودی دوجین استعدادشه. لاماسیا بدست پپ نابود شد و بعدش دیگه نتونست سر پا وایسه. چه ستاره هایی که به خاطر بی کفایتی پپ از دست رفتن و مربیای بعدی مجبور شدن با نیمکت خالی و لاماسیای بی مهره بسازن...

هر چقدر دوست دارید می تونید واقعیت رو سر و ته ببینید، اما لیست استعدادهایی که در اثر بی کفایتی پپ نابود شدن کاملا مشخصه.


چهارشنبه، ۱۶ خرداد ۱۳۹۷ (۳:۱۶)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: یایا توره: گواردیولا از بازیکنان آفریقایی خوشش نمی‌آید!
نقل قول
you.are.barcelona نوشته:

متاسفانه اینقدر درک فوتبالی با گفته رسانه ها ادغام شده حرف های فنی اصلا به چشم نمیان.من هر جا میگم بوسکتس شل هست و اصلا نقش هافبک دفاعی نداره میخندن بهم.از نظر قطع توپ تو ۵ تا اول هم نیست.تنها شانس که اورد این بود تو دوران طلای بارسا بود.واقعا ادم ماتیچ و گانته رو که بی کار اضافی کارش رو میکنن لذت میبره

دقیقا همین طوره. اصلا صفت «هافبک دفاعی» برای بوسکتس از تلخ ترین شوخی های تاریخه!


چهارشنبه، ۱۶ خرداد ۱۳۹۷ (۳:۱۴)
 
bardiya30
پاسخ به: یایا توره: گواردیولا از بازیکنان آفریقایی خوشش نمی‌آید!
پپ بهترین سرمربی دنیا هست و خواهد بود
درسته توره از هر لحاظ عالی بود و خودم دوستش داشتم اما مربیگری سلیقه ای هست و اینکه با آفریقایی ها مشکل داره رو قبول ندارم
تنها کسی که بازیکن جوون آورد تو تیم اونم بیشتر از لاماسیا پپ بود و اینکه تیمش هر سال زیباتر و قوی تر میشد البته تو دفاع خوب عمل نمیکرد تیماش
و
بعد از اون سرمربی های بعدی تیماشون ضعیف تر شد و خیلی هم خرید کردن و انداختن بیرون


چهارشنبه، ۱۶ خرداد ۱۳۹۷ (۳:۱۰)
 
jamshid27
پاسخ به: یایا توره: گواردیولا از بازیکنان آفریقایی خوشش نمی‌آید!
نقل قول
Lucho.The.Great نوشته:

شاید چون آبیدال فرانسوی محسوب میشه براش استثنا قائل شده.

مگه پپ فرانسویه؟؟؟!!!


چهارشنبه، ۱۶ خرداد ۱۳۹۷ (۳:۰۱)
 
jamshid27
پاسخ به: یایا توره: گواردیولا از بازیکنان آفریقایی خوشش نمی‌آید!
مگه پپ فرانسویه؟؟؟!!!


چهارشنبه، ۱۶ خرداد ۱۳۹۷ (۳:۰۰)
 
you.are.barcelona
پاسخ به: یایا توره: گواردیولا از بازیکنان آفریقایی خوشش نمی‌آید!
نقل قول
Lucho.The.Great نوشته:

اینکه نژاد پرست یا نه رو نمی دونم، اما صرف نظر از اینکه از نظر فنی یه طبل تو خالی بیشتر نیست و تنها مهارتش آوردن ۴ تا قهرمانی با تیمهای منتخب جهان - و البته ۵ فصل ناکامی در اروپا با بهترین تیمها! - هست، مهارتش در نابودی استعدادها هم بی نظیره. واقعا کسی جز حضرت پپ نمی تونست جواهری مثل توره رو نابود کنه و شلی مثل بوسکتس رو بهش ترجیح میده.

خدا می دونه بارسا چقدر از این تصمیمات بی خردانه این کشید و سالها چوب نیمکت خالی رو خورد که از بی کفایتی پپ تو بهره گرفتن از استعدادهای زیادی که به بادشون داد حاصل شد...

متاسفانه اینقدر درک فوتبالی با گفته رسانه ها ادغام شده حرف های فنی اصلا به چشم نمیان.من هر جا میگم بوسکتس شل هست و اصلا نقش هافبک دفاعی نداره میخندن بهم.از نظر قطع توپ تو ۵ تا اول هم نیست.تنها شانس که اورد این بود تو دوران طلای بارسا بود.واقعا ادم ماتیچ و گانته رو که بی کار اضافی کارش رو میکنن لذت میبره


چهارشنبه، ۱۶ خرداد ۱۳۹۷ (۲:۰۴)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: یایا توره: گواردیولا از بازیکنان آفریقایی خوشش نمی‌آید!
نقل قول
Daughter.of.Eve نوشته:

آخه پپ با آبیدال و کیتا خوب بود، نبود؟ اگه اختلافش با توره به خاطر نژادپرستیش باشه اونوقت با ابیدال و کیتا هم باید مشکل میداشت

شاید چون آبیدال فرانسوی محسوب میشه براش استثنا قائل شده.


چهارشنبه، ۱۶ خرداد ۱۳۹۷ (۰:۴۷)
 
Daughter.of.Eve
پاسخ به: یایا توره: گواردیولا از بازیکنان آفریقایی خوشش نمی‌آید!
آخه پپ با آبیدال و کیتا خوب بود، نبود؟ اگه اختلافش با توره به خاطر نژادپرستیش باشه اونوقت با ابیدال و کیتا هم باید مشکل میداشت


چهارشنبه، ۱۶ خرداد ۱۳۹۷ (۰:۴۲)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: یایا توره: گواردیولا از بازیکنان آفریقایی خوشش نمی‌آید!
اینکه نژاد پرست یا نه رو نمی دونم، اما صرف نظر از اینکه از نظر فنی یه طبل تو خالی بیشتر نیست و تنها مهارتش آوردن ۴ تا قهرمانی با تیمهای منتخب جهان - و البته ۵ فصل ناکامی در اروپا با بهترین تیمها! - هست، مهارتش در نابودی استعدادها هم بی نظیره. واقعا کسی جز حضرت پپ نمی تونست جواهری مثل توره رو نابود کنه و شلی مثل بوسکتس رو بهش ترجیح میده.

خدا می دونه بارسا چقدر از این تصمیمات بی خردانه این کشید و سالها چوب نیمکت خالی رو خورد که از بی کفایتی پپ تو بهره گرفتن از استعدادهای زیادی که به بادشون داد حاصل شد...


سه‌شنبه، ۱۵ خرداد ۱۳۹۷ (۲۲:۴۴)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۳۱۸ کاربر آنلاین است. (۳۴ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۳۱۸

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!