به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

بررسی شش نکته‌ای که از جام جهانی 2018 آموختیم جام جهانی ۲۰۱۸
فرستنده رضا خانجانی در تاريخ دوشنبه، ۲۵ تیر ۱۳۹۷ (۱۶:۳۰) (۵۳۲ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: barcablaugranes
مترجم: رضا خانجانی / FCBarcelona.ir


جام جهانی 2018 روسیه با همه بالا و پایین‌ها، اشک‌ها و لبخندها، شادی و غم‌هایش به پایان رسید و ساموئل اومتیتی و عثمان دمبله از بارسلونا موفق شدند تا بزرگترین افتخار فوتبالی دنیا را به همراه تیم ملی فرانسه کسب کنند. در این مقاله سعی داریم موضوعاتی را یادآور شویم که از این جام جهانی شگفت انگیز آموختیم. با ما همراه باشید.


کانون هواداران بارسلونا در ایران

VAR بحث‌های داوری را در لالیگا تمام نخواهد کرد

جام جهانی روسیه، برای اولین بار تکنولوژی VAR را تجربه کرد و با وجود این که استفاده از آن، در مجموع موفقیت آمیز بود اما در برخی موارد، تصمیم‌های گرفته شده از سوی داوران، بحث و تردیدهای زیادی بر جای گذاشت.

در دسترس‌ترین مثال برای اثبات این موضوع، پنالتی گرفته شده به سود فرانسه در فینال جام جهانی است. روی صحنه‌ای که ایوان پریشیچ، زننده گل اول کروات‌ها به خطای هند در محوطه جریمه متهم شد، نستور پیتانای آرژانتینی با بهره‌گیری از سیستم VAR، نقطه پنالتی را برای فرانسه نشان داد. تصمیمی که مخالفت‌های زیادی به دنبال داشت و احساس برخی بر این بود که تصمیم نادرستی از سوی داور مسابقه اتخاذ شده است.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

قرار است که از این تکنولوژی در فصل آتی در مسابقات لالیگا نیز استفاده شود و تا کنون به شدت مورد استقبال قرار گرفته است؛ خصوصا پس از این که در برخی مسابقات لالیگا، قضاوت‌های ضعیفی را از سوی داوران شاهد بودیم. اما با این که شاید این سیستم در کم اشتباه‌تر بودن قضاوت داوران و اتخاذ تصمیمات صحیح، تاثیرگذار باشد اما واضح است که بحث و جدل‌ها روی برخی صحنه‌ها همچنان ادامه خواهد داشت.

مسی بهتر است پنالتی‌ها را به راکیتیچ بدهد

ایوان راکیتیچ در طول این جام، دو بار در مراحل حذفی، آرامش و اعتماد به نفس بالایش را نشان داد. وقتی که در بازی مقابل دانمارک و روسیه، حیاتی‌ترین پنالتی را برای کروات‌ها وارد دروازه حریف کرد و راه رسیدن به فینال را برای تیمش هموارتر ساخت.

در مقایسه با او، لئو مسی تنها پنالتی به دست آمده برای تیمش مقابل ایسلند را از دست داد. بر اساس آمار، مسی تاکنون 104 بار پشت ضربه پنالتی قرار گرفته که در 24 مورد، موفق به گلزنی نشده است (حدود 23 درصد).

کانون هواداران بارسلونا در ایران

مشخصا این آمار برای بازیکن بزرگ و باکیفتی مانند مسی، خوب نیست. او سال گذشته گفته بود که نیاز دارد تا روی ضربات پنالتی بیشتر کار کند. شاید فقط بهتر است که آن‌ها به راکیتیچ بسپارد. این طور نیست؟

آرژانتین نشان داد که وابستگی به یک بازیکن چه نتیجه‌ای دارد

پس از آن که لیونل مسی در فصل گذشته، در 23 بازی لالیگا آمار 34 گل و 12 پاس گل را از خودش به جای گذاشت، باشگاه بارسلونا به وابستگی به لیونل مسی متهم شد. اما در واقع این تیم ملی آرژانتین بود که نشان داد، تکیه کردن تنها به یک بازیکن مساوی است با پشت سر گذاشتن یک تورنمنت پر از هرج و مرج و بی‌نتیجه!

کانون هواداران بارسلونا در ایران

آلبی سلسته، فقط و فقط به خاطر عملکرد قهرمانانه مسی در بازی آخر مرحله مقدماتی به جام جهانی صعود کرد و بار دیگر به درخشش او در بازی مقابل نیجریه نیاز داشت؛ جایی که آن‌ها با پیروزی 1-2 مقابل نیجریه، خودشان را از حذف در مرحله گروهی نجات دادند. هرچند آرژانتین در مرحله بعد با نتیجه 3-4 مقابل فرانسه شکست خورد و مجبور به وداع زودهنگام با جام شد. دو پاس گل مسی در آن بازی هم توفیقی برای تیمش نداشت. عملکرد آن‌ها به قدری ضعیف بود که اگر تصور کنید این آرژانتین بدون ستاره‌هایش چه نمایشی ممکن است داشته باشد، وحشت زده خواهید شد!

یری مینا استحقاق یک شانس دیگر را دارد

قبل از جام جهانی، عملکرد ضعیف یری مینا در جریان بازی مقابل لوانته که با شکست 4-5 بارسا و به پایان رسیدن نوار شکست ناپذیری این تیم همراه بود، طرفداران بلوگرانا را دلسرد کرده بود. چه درست چه غلط، همه این انتقادها زمانی به سوی او روانه شد که او تنها پنجمین بازی برای باشگاه جدیدش را تجربه می‌کرد.

با بازگشت به تیم ملی کلمبیا و حضور در جام جهانی، مینا با به ثمر رساندن سه گل، در قامت یک قهرمان ظاهر شد و نقش مهمی در صعود مردان خوزه پکرمن به جمع 16 تیم پایانی داشت. او در قلب دفاع هم خیلی مطمئن‌تر به نظر می‌رسید و عملکردش باعث شد تا توجهات زیادی را به سوی خودش جلب کند.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

خود این مدافع کلمبیایی هم علاقه دارد تا همکاری‌اش را با بارسلونا ادامه دهد و خودش را به اثبات برساند. او که تنها شش ماه گذشته به جمع کاتالان‌ها ملحق شد، نشان داد که بی‌شک استحقاق یک شانس دیگر را دارد.

پتانسیل کوتینیو، شگفت انگیز است

فیلیپه کوتینیو در جام جهانی 2018 به طور خلاصه نشان داد که قادر است چه کارهایی با پیراهن بارسلونا انجام دهد. او که در پنجره نقل و انتقالاتی زمستان و از نیم فصل دوم به بارسلونا آمد، 10 گل و 5 پاس گل برای آبی و اناری‌ها به ثبت رساند.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

در جام جهانی نیز در 5 بازی برزیل به میدان رفت و با تاثیرگذاری روی 4 گل (2 گل و 2 پاس گل) تاثیرگذارترین بازیکن در تیم تیته بود. با وجود درخشش کوتینیو، جام جهانی 2018 با شکست 1-2 مقابل بلژیک، با ناامیدی برای برزیل به پایان رسید.

اومتیتی واقعا یک قهرمان است

هواداران بارسلونا به این نتیجه رسیده‌اند که ساموئل اومتیتی یک خرید فوق‌العاده برای بارسلونا بوده است. او که جام جهانی شگفت انگیزی را پشت سر گذاشت، با همکاری رافائل واران خط دفاع مستحکمی را برای خروس‌ها تشکیل داد و با به ثمر رساندن یک گل حیاتی مقابل بلژیک، تیمش را به فینال رقابت‌ها برد.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

اومتیتی پس از جنگندگی بسیار با پیراهن تیم ملی کشورش، اکنون به استراحتی ویژه - که شایسته آن است - نیاز دارد و این بدان معناست که او احتمالا تور آماده‌سازی بارسا در ایالات متحده آمریکا را از دست خواهد داد.

این موضوع می‌تواند خبر خوبی برای کلمنت لنگله باشد تا بیشتر بتواند خودش را نشان دهد اما مشخصا، برای قرار گرفتن در ترکیب اصلی، رقابتی جدی با ساموئل اومتیتی خواهد داشت.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
Hidden_Glance
پاسخ به: بررسی شش نکته‌ای که از جام جهانی 2018 آموختیم
خودم با همه مواردش موافقم!
خصوصا مورد اول! آدم تو همین جام بعضی جاها حس میکرد که اون داورای ویدئویی مغرضانه تصمیم میگیرن!


دوشنبه، ۲۵ تیر ۱۳۹۷ (۲۰:۳۳)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: بررسی شش نکته‌ای که از جام جهانی 2018 آموختیم
مهمترین نکته ای که آموختیم این بود که هنوز برتری شانس و داوری بر فوتبال بعد از ۳ سال کابوس وار لیگ قهرمانان با انواع و اقسام کثافت کاری، ظاهرا هنوزم ادامه داره!


دوشنبه، ۲۵ تیر ۱۳۹۷ (۲۰:۰۸)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۲۵۰ کاربر آنلاین است. (۱۹ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۲۵۰

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!