به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

سوال روز؛ سرانجام تنش بین فدراسیون و لیگ اسپانیا چه خواهد شد؟لالیگا
فرستنده رضا خانجانی در تاريخ یکشنبه، ۱۸ شهریور ۱۳۹۷ (۱۲:۴۲) (۵۶۶ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: اسپورت
مترجم: رضا خانجانی / FCBarcelona.ir


کاملا علنی و مشخص است که برگزاری بازی‌های لیگ اسپانیا در ایالات متحده آمریکا که یکی از آن‌ها بازی بارسلونا مقابل خیرونا خواهد بود، باعث ایجاد شکاف و تنش بین سازمان و فدراسیون فوتبال این کشور شده است. در این مقاله قصد داریم به تحلیل وضع موجود به قلم نشریه اسپورت بپردازیم. با ما همراه باشید.


کانون هواداران بارسلونا در ایران

خاویر تباس، رئیس لالیگا، مصر است تا بازی‌های لالیگا را به خارج از کشور ببرد در حالی که لوئیس روبیالس، رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا، در گفتگو با گاردین به شفاف‌سازی پرداخت و گفت: «تباس در این زمین بدون اجازه و سرخود عمل کرده و این توافق فاقد ارزش و اعتبار است».

حال سوال این جاست که در این جنگ لفظی، حق با کدام طرف است؟ در چه زمینه‌هایی، سازمان لیگ به اجازه فدراسیون نیاز دارد؟ آیا فدراسیون می‌تواند مانع شود؟

نشریه اسپورت به تحلیل وضع فعلی پرداخته است. اولین نکته‌ای که باید روی آن متمرکز شد، "توافق نامه هماهنگی" بین سازمان لیگ و فدراسیون است که در آن هیچ بند و قانونی درباره برگزار کردن بازی‌ها در خارج از کشور وجود ندارد. در این توافق نامه فقط بندهایی در مورد بازیکنان و سرمربیانی که به لیگ اسپانیا تعلق ندارند، آورده شده است که می‌توان در صورت لزوم به آن‌ها رجوع کرد. همچنین ذکر شده که نباید یک بازی دوستانه خارج از اسپانیا، در فاصله 24 ساعت مانده به یک بازی رسمی برگزار شود. علاوه بر این، ضمن یکی از بندهای این توافق نامه آورده شده که برای برگزاری بازی در کشور اسپانیا با حضور یک تیم خارجی، کسب اجازه از فدراسیون ضروری است.

تا این جا که با هیچ قانون و تبصره‌ای درباره برگزاری بازی‌های لیگ داخلی در خارج از کشور مواجه نشدیم. پس تنها چیزی که می‌تواند پروژه برگزاری بازی‌ها در آمریکا را متوقف کند، قوانین اعمال شده توسط فیفاست.

در بند 11 این آئیین نامه، درباره برگزاری بازی بین تیم‌های کشور مشابه در یک کشور خارجی صحبت می‌شود: «هر تیم شرکت کننده برای برگزاری بازی در خارج از کشور، باید جواز لیگی را که به آن تعلق دارد، دریافت کند و علاوه بر این، اجازه کنفدراسیون مربوطه نیز باید حداقل 21 روز قبل از برگزاری بازی صادر شود.

باشگاه‌های شرکت کننده در بازی‌های خارجی به اجازه سازمان لیگ نیاز خواهند داشت و سازمان لیگ نیز باید حداقل 14 روز قبل از برگزاری مسابقه، از همه فدراسیون‌های مشمول (فدراسیون فوتبال اسپانیا و آمریکا) و همچنین اتحادیه یوفا و کونکاکاف (کنفدراسیون اتحادیه فوتبال آمریکای شمالی و مرکزی و کارائیب) کسب اجازه کند
».


در صورتی که مجوز فیفا صادر شود، انجمن‌های مربوطه در کشور میزبان، باید طرفین را مطلع کنند. اگرچه به نظر می‌رسد که انجام چنین بازی‌هایی به یک سری تشریفات نیاز دارد، باید ببینیم که در صورت حمایت باشگاه‌های شرکت کننده، یوفا و لیگ اسپانیا از اجرای این پروژه، فدراسیون فوتبال اسپانیا تا چه اندازه می‌تواند ممانعت به عمل آورد.

اگرچه کاملا صحیح است که تکمیل این پروسه به آگاه‌سازی فدراسیون فوتبال اسپانیا - که باید به عنوان یک انجمن فوتبالی به طور هماهنگ با سایر نهادهای دخیل در این پروژه عمل کند - نیاز دارد، تصور این که در صورت تصویب مجوز فیفا و حاصل شدن توافق نهایی، فدراسیون بخواهد مانع از این ابتکار عمل در لیگ اسپانیا بشود، بسیار سخت و بعید به نظر می‌رسد.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
Lucho.The.Great
پاسخ به: سوال روز؛ سرانجام تنش بین فدراسیون و لیگ اسپانیا چه خواهد شد؟
امیدوارم این ایده احمقانه هیچ وقت محقق نشه. مرده شور آمریکا رو ببرن که تو همه چی می خواد خودشو تیلیت کنه.


یکشنبه، ۱۸ شهریور ۱۳۹۷ (۲۳:۰۴)
 
saeed2014
پاسخ به: سوال روز؛ سرانجام تنش بین فدراسیون و لیگ اسپانیا چه خواهد شد؟
خاک بر سرشوون اگه واقعا بازی بخوان ببرن کشور دیگه...


یکشنبه، ۱۸ شهریور ۱۳۹۷ (۱۶:۲۵)
 
Hidden_Glance
پاسخ به: سوال روز؛ سرانجام تنش بین فدراسیون و لیگ اسپانیا چه خواهد شد؟
من به شخصه حامی روبیالس هستم!


یکشنبه، ۱۸ شهریور ۱۳۹۷ (۱۲:۵۳)
 
Gpi93
پاسخ به: سوال روز؛ سرانجام تنش بین فدراسیون و لیگ اسپانیا چه خواهد شد؟
کاری به آمریکا و سیاست هاش ندارم اما این مسخره بازیا که عاملش فقط پول و شهرته به ضرر لیگ اسپانیاس.

فقط امیدوارم لوئیس روبیالس تا آخر جلوی تباس کثیف وایسه و گولشو نخوره و مثل قضیه ی اخراج لوپتگی یکبار دیگه اسپانیا و اینبار لیگش رو سربلند کنه!


یکشنبه، ۱۸ شهریور ۱۳۹۷ (۱۲:۴۷)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۳۴ کاربر آنلاین است. (۱۵ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۳۴

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!