به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

پیش بازی؛ بارسلونا vs تاتنهامپیش بازی
فرستنده رضا خانجانی در تاريخ چهارشنبه، ۱۱ مهر ۱۳۹۷ (۱۴:۰۷) (۵۰۷ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: رضا خانجانی / FCBarcelona.ir


بارسلونا پس از پیروزی پر گل هفته اول مقابل پی اس وی آیندهوون در نیوکمپ با درخشش و هت تریک لئو مسی، در هفته دوم دور گروهی لیگ قهرمانان اروپا باید در ومبلی به مصاف تاتنهام هاتسپر برود. هر آنچه در خصوص این دیدار باید بدانید، اینجاست!


کانون هواداران بارسلونا در ایران

فرم دو تیم

بارسلونا لالیگا را با چهار پیروزی پی در پی شروع کرد و سپس با کسب دو تساوی خانگی و تحمل یک شکست خارج از خانه، هفته سختی را پشت سر گذاشت. آبی و اناری‌ها با وجود این نتایج، همچنان صدرنشین لالیگا هستند و ایستگاه اول لیگ قهرمانان را نیز با پیروزی پشت سر گذاشته‌اند. در آن سوی میدان، شاگردان پوچتینو با کسب پنج پیروزی و دو شکست در هفت هفته ابتدایی لیگ جزیره، با 15 امتیاز تیم چهارم لیگ هستند و در هفته اول لیگ قهرمانان نیز شکست بدی را مقابل اینتر در سن سیرو تجربه کردند.

وضعیت مصدومان و محرومان دو تیم

برای بارسلونا، سرخی روبرتو به دلیل مصدومیت و ساموئل اومتیتی به دلیل محرومیت قادر به بازی کردن نیستند. تاتنهام نیز دله الی، یان فرتونگن، کریستین اریکسن، سرژ اوریر و موسی دمبله را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد.

اسامی بازیکنان فراخوانده شده

لیست بازیکنانی که به لندن سفر کرده‌اند، به شرح زیر است:

مارک آندره تراشتگن، نلسون سمدو، جرارد پیکه، ایوان راکیتیچ، سرخیو بوسکتس، دنیس سوارز، فیلیپه کوتینیو، آرتور ملو، لوئیز سوارز، لئو مسی، عثمان دمبله، رافینیا آلکانتارا، یاسپر سیلسن، کلمنت لنگله، جوردی آلبا، مونیر ال حدادی، آرتورو ویدال، توماس فرمائلن، خوان میرندا، ایناکی پنیا.


نقطه نظر سرمربیان

والورده: «با وجود این که تیم مائوریسیو پوچتینو مصدومان زیادی دارد اما شما همیشه باید منتظر بهترین نسخه این تیم باشید. می‌دانیم که آن‌ها مصدومان مهمی دارند اما از سطح بازیکنان و قدرت هجومی و دفاعی این تیم آگاهی داریم. بازی سخت، دشوار و در عین حالی جذابی خواهد بود اما مطمئنم که بازیکنانم فوق‌العاده بازی خواهند کرد».

پوچتینو: «سعی نمی‌ کنم راهی برای مهار مسی پیدا کنم. می‌روم و به بازیکنانم می‌گویم از بازی مقابل مسی لذت ببرید، چون شما این فرصت را پیدا کرده‌اید که در مقابل یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال بازی کنید. بازی مقابل مسی بیشتر از آن که شما را نگران کند، باید به شما انگیزه و هیجان بدهد. هیجان اینکه می‌توانید به من بگویید: اوه! من مقابل مسی بازی کردم، مثل اینکه بگویید مقابل مارادونا یا رونالدو بازی کردم. مسی از آن دست بازیکنانی است که بازی کردن در برابرش را به خاطر خواهید داشت».

آیا می‌دانستید؟

تاتنهام اولین باشگاهی انگلیس است که موفق به کسب افتخار اروپایی شده است. آن‌ها در سال 1963 با پیروزی 1-5 مقابل اتلتیکو مادرید، موفق به کسب عنوان قهرمانی جام برندگان جام اروپا شدند.

این سومین رویارویی رسمی دو تیم در قالب یک رقابت تایید شده از سوی یوفاست. بارسلونا و تاتنهام پیش از این در نیمه نهایی جام برندگان جام اروپا فصل 1981/82 با یکدیگر رو به رو شده بودند. گل دیرهنگام گراهام روبرتس برای تاتنهام، تک گل آنتونیو آلمو را خنثی کرد و در بازی برگشت، با گل آیان سیمونسن در نیوکمپ، بارسا جواز حضور در فینال این رقابت‌ها را به دست آورد تا با پیروزی مقابل استاندارد لیژ قهرمان آن دوره از این تورنمنت شود.

اسم غیرمعمول این باشگاه لندنی از نام یک رمان نویس مشهور قرون وسطی به نام هنری پرسی گرفته شده که به هاتسپر شهرت داشت.


بارسلونا در 11 تقابل قبلی خود با تیم‌های انگلیسی، تنها یک بار بازنده بوده است (1-3 مقابل منچسترسیتی در فصل 2016/17).

تیم‌های انگلیسی قربانیان مورد علاقه لیونل مسی هستند. ستاره آرژانتینی مقابل تیم‌های این کشور در لیگ قهرمانان، 20 گل به ثمر رسانده و 6 پاس گل داده و در مقابل باشگاه‌های هیچ کشوری به اندازه باشگاه‌های انگلیسی موفق نبوده است.


مائوریسیو پوچتینو از آن جایی که به عنوان بازیکن و سرمربی در اسپانیول فعالیت کرده، بارسلونا را به خوبی می‌شناسد. او 250 بازی برای اسپانیول انجام داده و همچنین به مدت سه فصل هدایت این باشگاه را بر عهده داشته است. او به عنوان سرمربی، توانست اسپانیول را پس از 27 سال، به پیروزی در نیوکمپ برساند.

پخش زنده

این بازی از ساعت ۲۲:۳۰ به طور زنده از شبکه سه سیما پخش خواهد شد.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
mmbehnejaad
پاسخ به: پیش بازی؛ بارسلونا vs تاتنهام
نقل قول
Lucho.The.Great نوشته:

ببینیم ارنستوی کبیر با تیم دوم تاتنهام چه می کنه...

همچین میگی تیم دوم انگار بازیکنایی آکادمی جوانان تاتنهامن
اریکسن و الی و دمبله تو دفاعم فرتونگن
بقیه حتی حملش همشون هستن


چهارشنبه، ۱۱ مهر ۱۳۹۷ (۲۱:۴۵)
 
messi-.10
پاسخ به: پیش بازی؛ بارسلونا vs تاتنهام
نهایت تلاشش مساوی


چهارشنبه، ۱۱ مهر ۱۳۹۷ (۱۸:۴۹)
 
you.are.barcelona
پاسخ به: پیش بازی؛ بارسلونا vs تاتنهام
به امید برد


چهارشنبه، ۱۱ مهر ۱۳۹۷ (۱۸:۴۱)
 
saeed2014
پاسخ به: پیش بازی؛ بارسلونا vs تاتنهام
دیشب خواب دیدم رفتیم جز چهارتا تیم.بعد رفتیم فینال یوونتوس رو زدیم.چه حالی میداد بهم لامصب


چهارشنبه، ۱۱ مهر ۱۳۹۷ (۱۶:۵۳)
 
bardiya30
پاسخ به: پیش بازی؛ بارسلونا vs تاتنهام
تاتنهام تیم چغر و خطرناکیه و اینکه بازیش تو زمین خودشه و مطمئنا تاثیر بازیکنهای مصدومش زیاد به چشم نمیخوره اما بارسا اسمش همیشه ترسناکه و باید با یک بازی حساب شده و زیبا ببره


چهارشنبه، ۱۱ مهر ۱۳۹۷ (۱۵:۲۹)
 
Hidden_Glance
پاسخ به: پیش بازی؛ بارسلونا vs تاتنهام
به برد کمتر از ۲-۰ راضی نیستم. با این که از بارسای والورده انتظار زیادیه ولی به امید بازی زیبا...


چهارشنبه، ۱۱ مهر ۱۳۹۷ (۱۴:۱۸)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: پیش بازی؛ بارسلونا vs تاتنهام
ببینیم ارنستوی کبیر با تیم دوم تاتنهام چه می کنه...


چهارشنبه، ۱۱ مهر ۱۳۹۷ (۱۴:۱۰)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۲۰۲ کاربر آنلاین است. (۲۳ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۲۰۲

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!