والورده در آستانه ۱۰۰مین بازیآمار و ارقام
فرستنده سعید ایمنی در تاريخ سهشنبه، ۷ اسفند ۱۳۹۷ (۱۹:۳۲) (۸۹۸ بار خوانده شده) خبرهای فرستاده شده توسط این شخص
مرجع: سایت رسمی باشگاه
سعید ایمنی / FCBarcelona.ir
فردا شب رئال مادرید و اف سی بارسلونا در دور برگشت نیمه نهایی جام حذفی اسپانیا در برابر هم قرار خواهند گرفت. آبی و اناریها با این امید پای یه سانتیاگو برنابئو خواهند گذاشت که ششمین حضور متوالی خود در فینال این رقابتها را قطعی کنند. این ۴۰مین الکلاسیکو برای لئو مسی خواهد بود و در عین حال ۱۰۰مین بازی والورده به عنوان مربی بارسا.
از این ۲۳۸ گل، مسی (۷۸)، سوارز (۴۸)، کوتینیو (۱۸) و دمبله (۱۷) بیشترینها را به ثمر رساندهاند. به علاوه راکیتیچ بازیکنی است که بیشتر از همه به میدان رفته (۹۲ بازی) و مسی و بوسکتس (۸۶) پشت سر او قرار دارند. از نظر دقایق بازی پیکه با ۷۲۹۴ دقیقه بازی در صدر است و تراشتگن (۷۲۹۰) و سوارز (۷۲۳۶) پشت سر او قرار دارند.
یک جام به ازای هر ۳۳ بازی
باید به خاطر داشت که این مربی ۳ جام در این مدت کسب کرده است: قهرمانی لیگ، جام حذفی و سوپر کاپ اسپانیا.
والورده به ۴۴ بازی دیگر نیاز دارد تا به لیست ۱۰ مربی با بیشترین تعداد بازی روی نیمکت بارسا وارد شود. جدول این مربیان را در ادامه خواهید دید.
رتبه پنجم از نظر درصد پیروزی
با ۶۷.۷٪ پیروزی، والورده در لیست مربیان بزرگ تاریخ بارسا در رتبه پنجم قرار میگیرد. در صدر این لیست لوئیز انریکه با ۷۶.۲ درصد پیروزی ایستاده و پس از او گواردیولا (۷۲.۵٪)، هلنیو هررا (۷۰.۶٪) و جک گرینول (۷۰.۴٪) قرار گرفتهاند.
سعید ایمنی / FCBarcelona.ir
بازی چهارشنبه جام حذفی در برنابئو، صدمین حضور ارنستو والورده روی نیمکت بارسا خواهد بود. این مربی موفق شده ۶۷ درصد این بازیها را با پیروزی پشت سر بگذارد. در این خبر مقایسهای داشتیم بین آمار نتایج والورده با سایر مربیان بزرگ تاریخ بارسا. با ما همراه باشید.
فردا شب رئال مادرید و اف سی بارسلونا در دور برگشت نیمه نهایی جام حذفی اسپانیا در برابر هم قرار خواهند گرفت. آبی و اناریها با این امید پای یه سانتیاگو برنابئو خواهند گذاشت که ششمین حضور متوالی خود در فینال این رقابتها را قطعی کنند. این ۴۰مین الکلاسیکو برای لئو مسی خواهد بود و در عین حال ۱۰۰مین بازی والورده به عنوان مربی بارسا.
این مربی با آمار خوبی به مادرید سفر خواهد کرد. تا کنون از ۹۹ بازی تحت نظر او، ۶۷ پیروزی، ۲۳ تساوی و ۹ شکست بدست آمده است. در نتیجه والورده ۶۷.۷٪ بازیهایش را با پیروزی پشت سر گذاشته و آمار ۲۳۸ گل زده (میانگین ۲.۴ گل در هر بازی) و ۸۰ گل خورده را هم ثبت کرده است.
از این ۲۳۸ گل، مسی (۷۸)، سوارز (۴۸)، کوتینیو (۱۸) و دمبله (۱۷) بیشترینها را به ثمر رساندهاند. به علاوه راکیتیچ بازیکنی است که بیشتر از همه به میدان رفته (۹۲ بازی) و مسی و بوسکتس (۸۶) پشت سر او قرار دارند. از نظر دقایق بازی پیکه با ۷۲۹۴ دقیقه بازی در صدر است و تراشتگن (۷۲۹۰) و سوارز (۷۲۳۶) پشت سر او قرار دارند.
یک جام به ازای هر ۳۳ بازی
باید به خاطر داشت که این مربی ۳ جام در این مدت کسب کرده است: قهرمانی لیگ، جام حذفی و سوپر کاپ اسپانیا.
والورده به ۴۴ بازی دیگر نیاز دارد تا به لیست ۱۰ مربی با بیشترین تعداد بازی روی نیمکت بارسا وارد شود. جدول این مربیان را در ادامه خواهید دید.
مربی | تعداد بازی | درصد پیروزی |
---|---|---|
یوهان کرویف | ۴۳۰ | ۵۸/۱٪ |
فرانک ریکارد | ۲۷۳ | ۵۸/۶٪ |
رینوس میشل | ۲۶۴ | ۵۰/۸٪ |
جوزپ گواردیولا | ۲۴۷ | ۷۲/۵٪ |
لوئیز فن خال | ۲۰۰ | ۵۵/۵٪ |
لوئیز انریکه مارتینز | ۱۸۱ | ۷۶/۲٪ |
چک گرینول | ۱۶۹ | ۷۰/۴٪ |
تری ونبلز | ۱۶۹ | ۵۳/۸٪ |
فردیناند داسیک | ۱۵۰ | ۶۰/۷٪ |
هلنیو هررا | ۱۴۳ | ۷۰/۶٪ |
ارنستو والورده | ۹۹ | ۶۷/۷٪ |
رتبه پنجم از نظر درصد پیروزی
با ۶۷.۷٪ پیروزی، والورده در لیست مربیان بزرگ تاریخ بارسا در رتبه پنجم قرار میگیرد. در صدر این لیست لوئیز انریکه با ۷۶.۲ درصد پیروزی ایستاده و پس از او گواردیولا (۷۲.۵٪)، هلنیو هررا (۷۰.۶٪) و جک گرینول (۷۰.۴٪) قرار گرفتهاند.
پاسخ به: والورده در آستانه ۱۰۰مین بازی | ||
---|---|---|
خیلی واضحه ...! اگر بحث تاکتیکه ... بازی ها رو دوباره ببینید یادتون میاد...اگر نتیجه اس ک ثبت شده و قابل رجوع...علی رغم اینکه به نظر من بحث تاکتیک حتی وضوح بیشتری داره...
پنجشنبه، ۹ اسفند ۱۳۹۷ (۰:۵۰)
|
پاسخ به: والورده در آستانه ۱۰۰مین بازی | ||
---|---|---|
نقل قول tmagh نوشته:ریکارد تیمی را تحویل پپ داد که قهرمان نشدن توی اروپا براش فاجعه بود؟؟؟ خب پس فاجعه اصلی در زمان خود ریکارد اتفاق افتاده بود چون پپ تیمی را تحویل گرفت که در دو فصل آخر هیچ جامی نگرفته بود و در فصل 2007-2006 در یک هشتم نهایی در اروپا حذف شده بود. تیم در اون زمان با وجود یک ترکیب مناسب مشخصا به یک بن بست رسیده بود و نیاز به یک تحول داشت. بازیکنان اصلی اون تیم امثال رونالدینیو دکو تورام زامبروتا ادمیلسون بودن که همگی در سال اول پپ جدا شدن و جای اونها را در ترکیب اصلی بازیکنانی مثل بوسکتس پیکه پدرو آلوز و کیتا گرفتن. ببینید آقای ایمنی عزیز فوتبال مدتهاست که تبدیل به یک علم پیچیده شده. هر کدام از ما میتوانیم راجع به این علم نظرات کاملا متفاوتی داشته باشیم اما اصرار بیش از اندازه روی یک دیدگاه شخصی و سپس بر اساس همان دیدگاه مثلا بقیه را متهم به رئالی کردن باور بفرمایید درست نیست. امروز شما این کار را انجام دادید و در روزهای قبل موارد دیگر هم وجود داشت چون اینجا مصداق همان مثل ( الناس علی دین ملوکهم ) هست و بقیه هم در این زمینه از شما پیروی میکنند. نشد. باز برگشتی سر نتیجه گرایی. موفقیت بودن یا نبودن یه مربی مستقیما به اینکه جام گرفت یا نگرفت ربطی نداره. کار بزرگی که ریکارد کرد و از جنس تاریخ سازی کرویف فقید بود، تربیت نسلی بود که زیر دست پپ به بار نشستن. چهارشنبه، ۸ اسفند ۱۳۹۷ (۲۱:۰۹)
|
پاسخ به: والورده در آستانه ۱۰۰مین بازی | ||
---|---|---|
نقل قول علی_آرین نوشته:رئالی ؟ خسته نباشی واقعا 28 سالم هست و از 98 به اینور همه چیز یامه ، به نظر تو برای فهم فوتبال چند سال فوتبال دیدن لازمه ؟ من ک برای فهمیدن فوتبال درس خوندم و به زبا عربی و انگلیسی تسلط پیدا کردم ک بتونم صحبت های کارشناسی بین اسپورت و اسکای اسپورت رو بهتر متوجه بشم و بتونم برنامه هاشون بصورت زنده ببینم ، دوست عزیز رسانه ها زیاد اغراق میکنن و درین شکی نیست ، در اینکه مسی از رونالدو بزرگتر هست هم شکی نیست ، درین ک زیدان اون مربی نابغه ای ک رسانه ها میگن نیست هم شکی وجود نداره ولی نمیشه به این راحتی منکر توانایی های رونالدو و زیدان شد . فوتبال سلیقه ای هست و هر کسی یه برداشتی ازش داره ولی یک سری چیزها توی فوتبال اثبات شده هستن . حالا این حرف شد حرف منطقی قابل بحث! منم هیچ وقت نگفتم رونالدو آشغاله. یا زیدان. گفتم رسانه ها اینا رو بزرگتر از اون چیزی که هستن نشون دادن. و دقیقا پپ هم همینه. چرا؟ چون تفکر غالب به فوتبال و عوام پسند، نتیجه گراس و نه کیفیت گرا. اما گفتی در مورد تداوم موفقیت های ۱۰ ساله پپ که از قضا اینم بخشی از دنیای وارونه بود. پپ ۳ سال تو بایرن و ۲ سال تو سیتی ترکیبی از بهترین بازیکنای دنیا رو داشت، و نتونست حتی به فینال اروپا برسه. این یعنی فاجعه و ناکامی، و گرنه بردن ۴ تا جام داخلی با اون تیمها که از هر مربی درجه ۳ ای هم بر میاد. در مورد نبوغ تاکتیکی انریکه نمی خوام بحث کنم چون بحث تاکتیک پیچیده س و این بحث رو با هر کسی باز نمی کنم. به هر حال همون آمار و ارقام که هر هوادارای قابل به درکش هست به قدر کافی برای خودش حرف می زنه. پپ صرفا یه لیدر خوبه ولی از نظر فنی کاملا متوسطه و قابل قیاس با لوچو نیست. زیدانم همینه. اما در مورد شانس. شانس همیشه و همیشه بخشی از فوتباله. تیم عالی پپ هم خوش شانس اگر نبود شاید هیچ وقت اون نمی شد. کافی بود ضربه اندرس تو استمفورد بریج یه وجب بالاتر باشه تا شاید سرنوشت همه چیز عوض می شد. در مورد زیدان تعداد تکرار شانس بیش از حد معقول بوده. چند تا گل دقیقه ۹۰ به بعد؟ این ر میشه اندازه گرفت. چند تا برد اتفاقی؟ داوری و ... بماند. شانس در طول زمان کمرنگ نمیشه. چهارشنبه، ۸ اسفند ۱۳۹۷ (۲۱:۰۵)
|
پاسخ به: والورده در آستانه ۱۰۰مین بازی | ||
---|---|---|
نقل قول Lucho.The.Great نوشته:نه منظورم این نبود. می خواستم ببینم نگاهت چقدر نتیجه محوره و تحلیل هات چند درصد مبتنی بر نتایجه. البته که سهم موفقیت های پپ تو قهرمانی های اون سالهای بارسا رو تقریبا مشابه سهم زیدان تو قهرمانی اخیر رئال ۳۰-۴۰ درصد بیشتر نمی دونم و بقیه سهم سایر عواملن. یه نکته ای که باید در تحلیل نتایج به کار برد اینه. مثلا سهم لوچو رو تو عناوینش ۷۰ درصد می دونم. مهم اینه که به جزئیات دقت کنی و ببینی مربی چقدر مسیر قطاری که سوارش شده رو تغییر داده و یا چقدر همون مسیر قبلی رو ادامه میده. به عنوان مثال ریکارد بزرگ از نظر آمار کارنامه ش خیلی ضعیف تر از پپه، اما بی تردید بزرگیش قابل قیاس با پپ نیست. چند دلیل ملموس هم داره. یکی اینکه بر خلاف چیزی که میگی کاملا اصل و شالوده تیم پپ، برداشت از کاشته های ریکارد بود، و اما یه چیز مهمتر. ریکارد تیمی رو تحویل گرفت که چهارمی لیگ باعث جشن گرفتن هواداراش می شد و تیمی رو تحویل داد که قهرمان نشدن تو اروپا براش فاجعه بود. این یعنی تاثیر مربی. چیزی که پپ هرگز نه تو بارسا نه جای دیگه نداشت و صرفا یه مربی نتیجه گیره - البته با داشتن بهترین ابزار ممکن در جهان - نه مربی تحول ساز. ریکارد تیمی را تحویل پپ داد که قهرمان نشدن توی اروپا براش فاجعه بود؟؟؟ خب پس فاجعه اصلی در زمان خود ریکارد اتفاق افتاده بود چون پپ تیمی را تحویل گرفت که در دو فصل آخر هیچ جامی نگرفته بود و در فصل 2007-2006 در یک هشتم نهایی در اروپا حذف شده بود. تیم در اون زمان با وجود یک ترکیب مناسب مشخصا به یک بن بست رسیده بود و نیاز به یک تحول داشت. بازیکنان اصلی اون تیم امثال رونالدینیو دکو تورام زامبروتا ادمیلسون بودن که همگی در سال اول پپ جدا شدن و جای اونها را در ترکیب اصلی بازیکنانی مثل بوسکتس پیکه پدرو آلوز و کیتا گرفتن. ببینید آقای ایمنی عزیز فوتبال مدتهاست که تبدیل به یک علم پیچیده شده. هر کدام از ما میتوانیم راجع به این علم نظرات کاملا متفاوتی داشته باشیم اما اصرار بیش از اندازه روی یک دیدگاه شخصی و سپس بر اساس همان دیدگاه مثلا بقیه را متهم به رئالی کردن باور بفرمایید درست نیست. امروز شما این کار را انجام دادید و در روزهای قبل موارد دیگر هم وجود داشت چون اینجا مصداق همان مثل ( الناس علی دین ملوکهم ) هست و بقیه هم در این زمینه از شما پیروی میکنند. چهارشنبه، ۸ اسفند ۱۳۹۷ (۲۰:۳۹)
|
پاسخ به: والورده در آستانه ۱۰۰مین بازی | ||
---|---|---|
نقل قول Lucho.The.Great نوشته:بچه جان اون زمان که من فوتبال نگاه می کردم تو داشتی دیکته پا تخته می نوشتی. خود پپ میگه من یه چیز فقط بلدم عوضشم نمی کنم این میگه نه عوض می کنه. البته وقتی قهرمانی های زیدان کاملا تاکتیکی باشه معلومه پپ هم خدای تاکتیکه! در هر صورت همون تیکه اول حرفات مشخص می کنه که رئالی هستی. حتی رئالیای بامنطقم می پذیرن که امثال زیدان و رونالدو اونقدری نیستن که رسانه ها بزرگشون کردن بعد یه به اصطلاح بارسایی ازشون دفاع می کنه! رئالی ؟ خسته نباشی واقعا 28 سالم هست و از 98 به اینور همه چیز یامه ، به نظر تو برای فهم فوتبال چند سال فوتبال دیدن لازمه ؟ من ک برای فهمیدن فوتبال درس خوندم و به زبا عربی و انگلیسی تسلط پیدا کردم ک بتونم صحبت های کارشناسی بین اسپورت و اسکای اسپورت رو بهتر متوجه بشم و بتونم برنامه هاشون بصورت زنده ببینم ، دوست عزیز رسانه ها زیاد اغراق میکنن و درین شکی نیست ، در اینکه مسی از رونالدو بزرگتر هست هم شکی نیست ، درین ک زیدان اون مربی نابغه ای ک رسانه ها میگن نیست هم شکی وجود نداره ولی نمیشه به این راحتی منکر توانایی های رونالدو و زیدان شد . فوتبال سلیقه ای هست و هر کسی یه برداشتی ازش داره ولی یک سری چیزها توی فوتبال اثبات شده هستن . چهارشنبه، ۸ اسفند ۱۳۹۷ (۲۰:۰۱)
|
پاسخ به: والورده در آستانه ۱۰۰مین بازی | ||
---|---|---|
نقل قول tmagh نوشته:به نظرم زیدان یک بازیکن عالی بود که به تدریج در رئال پله های ترقی مربیگری را هم طی کرد. شخصیت فوق العاده ای داشت و در عین حال در بهترین زمان ممکن و با یکی از بهترین ترکیبهای رئال توانست نتایج خوبی در اروپا ( و نه در لالیگا ) بگیره. البته معتقدم که در اون سه قهرمانی شانس و مسائل داوری هم دخیل بود ( به ویژه در سال سوم ) اما همه چیزی که برای تیم زیدان اتفاق افتاد شانسی نبود و تصمیمات و تفکرات زیدان هم قطعا نقش پر رنگی داشت. آیا هدفتان از این سوال این بود که پپ را با زیدان مقایسه کنید؟ و بگویید که پپ هم در چنین شرایطی و با شانس به اون موفقیتها رسید؟ البته نظرتون مثل همیشه برای من محترمه اما بنده با اون کاملا مخالفم. به نظر من پپ شالوده های اون تیم دو سال آخر ریکارد را عوض کرد برای مقایسه فقط نگاهی به ترکیب دو تیم بارسا در فینالهای لیگ قهرمانان سال 2006 و 2009 بیندازید تا متوجه تفاوتها در طی فقط سه سال بشوید. اگه پپ یکی دو فصل به نتیجه میرسید میشد گفت شانسی هست ولی وقتی 10 سال تیم هاش ابرقدرت باشن دیگه شانسی نیست ، سیتی پپ بازی مشابهی با بارسای پپ انجام میده و این کاملا مشخص میکنه ک اون بازی های درخشان فقط بخاطر مهره های بارسا نبوده بلکه این راه و روش پپ بود ک اون مهره هارو به اوج فوتبالشون رسوند . کاری ک زیدان توی رئال انجام داد به هیچ عنوان شانسی نبود و زیدان راه و روش بردن توی اروپا رو خوب بلد بود و هرکس این صحبت منو خوب متوجه نمیشه بره تغییرات تاکتیکی زیدان بین دو نیمه در فینال 2017 مقابل یووه رو ببینه . شانس یه بازی دو بازی ده تا بازی به کمک آدم میاد ولی وقتی یه مربی سه قهرمانی متوالی توی اروپا میاره صحبت از شانس احمقانست ، نمیدونم پپ بهتره یا زیدان ولی چیزی ک مشخصه اینه ک هردوشون از انریکه بهترن چهارشنبه، ۸ اسفند ۱۳۹۷ (۱۹:۵۱)
|
پاسخ به: والورده در آستانه ۱۰۰مین بازی | ||
---|---|---|
نقل قول علی_آرین نوشته:بله میبینیم اینجا نوابغی پیدا میشن ک برد های مربی ای ک سه قهرمانی متوالی توی اروپا اونم بصورت کاملا تاکتیکی و برنامه ریزی شده آورده رو شانسی میدونن ، رونالدو باد رسانه هاست ؟ حتی شوخیشم زشته من پپ فن نیستم و مربی مورد علاقم مارچلو بیلسا هست و یوهان کرویف و رایکارد رو توی بارسا از پپ بزرگتر میدونم اما حقیقت چیز واضحی هست و نمیشه منکرش شد پپ از اصول توتال فوتبال رینوس میشلز و کرویف تبعیت میکنه و هیچ وقت این اصول رو زیر پا نمیذاره اما توی ده سال اخیر بارها پلن و تاکتیک هاشو بروز کرده و سیستم ها و چینش های مختلفی رو پیاده کرده ، اگه بجای مزه ریختن و مدیحه سرایی برای لرد انریکه فوتبال نگاه میکردی میفهمیدی پپ توی این فصل چهار چینش مختلف رو توی سیتی اجرا کرده . ینی اگه کل سال رو تو غار میبودی و برای دیدن بازی سیتی لیورپول پای تی وی مینشستی میفهمیدی ک پپ توی خیلی مسائل تغییر ایجاد کرده بچه جان اون زمان که من فوتبال نگاه می کردم تو داشتی دیکته پا تخته می نوشتی. خود پپ میگه من یه چیز فقط بلدم عوضشم نمی کنم این میگه نه عوض می کنه. البته وقتی قهرمانی های زیدان کاملا تاکتیکی باشه معلومه پپ هم خدای تاکتیکه! در هر صورت همون تیکه اول حرفات مشخص می کنه که رئالی هستی. حتی رئالیای بامنطقم می پذیرن که امثال زیدان و رونالدو اونقدری نیستن که رسانه ها بزرگشون کردن بعد یه به اصطلاح بارسایی ازشون دفاع می کنه! چهارشنبه، ۸ اسفند ۱۳۹۷ (۱۹:۴۹)
|
پاسخ به: والورده در آستانه ۱۰۰مین بازی | ||
---|---|---|
نقل قول Lucho.The.Great نوشته:مشخصه اصلا هيچ ايده اى ندارى تاكتيك يعنى چى. البته از فن گرليزم پپ همين هم بر مياد. طرف خبرنگار ازش مى پرسه سبك بازيت تكرارى شده، ميگه من تا ابد همين طورى بازى مى كنم و تغيير نمى كنم، بعد يه سرى ميان ميگن هر بازى با تاكتيك متفاوت بازى مى كرده. خب مشخصه براى چنين سطح تحليلى درك نبوغ تاكتيكى انريكه محاله. همينم هست كه با ٢ تا باخت مى خوان مربى رو زير سوال ببرن كه بيشترين درصد برد و كمترين درصد باخت رو تو تاريخ باشگاه داره! همين قدر خنده دار! اما چرا و انگيزه چيه؟ به خاطر اينكه با تيمى نصف اون تيم پپ كه خودش بدون مربى بيشتر از جامايى كه پپ آورد رو مى آورد، هم بازى بهترى ارائه داده و هم نتايج بهترى گرفته و بادكنك پپ رو تركونده - كه كاملا مثل رونالدو باد رسانه هاس و از نظر فنى چيزى بيشتر از زيدان نيست - و اين خيلى فن گرل هاشو رو ناراحت كرده! بله میبینیم اینجا نوابغی پیدا میشن ک برد های مربی ای ک سه قهرمانی متوالی توی اروپا اونم بصورت کاملا تاکتیکی و برنامه ریزی شده آورده رو شانسی میدونن ، رونالدو باد رسانه هاست ؟ حتی شوخیشم زشته من پپ فن نیستم و مربی مورد علاقم مارچلو بیلسا هست و یوهان کرویف و رایکارد رو توی بارسا از پپ بزرگتر میدونم اما حقیقت چیز واضحی هست و نمیشه منکرش شد پپ از اصول توتال فوتبال رینوس میشلز و کرویف تبعیت میکنه و هیچ وقت این اصول رو زیر پا نمیذاره اما توی ده سال اخیر بارها پلن و تاکتیک هاشو بروز کرده و سیستم ها و چینش های مختلفی رو پیاده کرده ، اگه بجای مزه ریختن و مدیحه سرایی برای لرد انریکه فوتبال نگاه میکردی میفهمیدی پپ توی این فصل چهار چینش مختلف رو توی سیتی اجرا کرده . ینی اگه کل سال رو تو غار میبودی و برای دیدن بازی سیتی لیورپول پای تی وی مینشستی میفهمیدی ک پپ توی خیلی مسائل تغییر ایجاد کرده چهارشنبه، ۸ اسفند ۱۳۹۷ (۱۹:۳۷)
|
پاسخ به: والورده در آستانه ۱۰۰مین بازی | ||
---|---|---|
نقل قول tmagh نوشته:با نظر شما موافقم دوست گرامی البته مربیهایی مثل رینوس میشل و هلنیو هررا هم که در واقع بنیانگذار سبکهای فوتبالی جدیدی در دنیا در دوره خودشان بودند هم در این باشگاه حضور داشتند اما شاید موفقیتهایشان در این باشگاه به اندازه آن معروفیتشان نبوده. خالق کاتاناچیو و توتال فوتبال رو هر کسی به خوبی میشناسه اما من فقط بر اساس موفقیت ها توی بارسا رتبه بندی کردم چهارشنبه، ۸ اسفند ۱۳۹۷ (۱۹:۲۴)
|
پاسخ به: والورده در آستانه ۱۰۰مین بازی | ||
---|---|---|
نقل قول tmagh نوشته:به نظرم زیدان یک بازیکن عالی بود که به تدریج در رئال پله های ترقی مربیگری را هم طی کرد. شخصیت فوق العاده ای داشت و در عین حال در بهترین زمان ممکن و با یکی از بهترین ترکیبهای رئال توانست نتایج خوبی در اروپا ( و نه در لالیگا ) بگیره. البته معتقدم که در اون سه قهرمانی شانس و مسائل داوری هم دخیل بود ( به ویژه در سال سوم ) اما همه چیزی که برای تیم زیدان اتفاق افتاد شانسی نبود و تصمیمات و تفکرات زیدان هم قطعا نقش پر رنگی داشت. آیا هدفتان از این سوال این بود که پپ را با زیدان مقایسه کنید؟ و بگویید که پپ هم در چنین شرایطی و با شانس به اون موفقیتها رسید؟ البته نظرتون مثل همیشه برای من محترمه اما بنده با اون کاملا مخالفم. به نظر من پپ شالوده های اون تیم دو سال آخر ریکارد را عوض کرد برای مقایسه فقط نگاهی به ترکیب دو تیم بارسا در فینالهای لیگ قهرمانان سال 2006 و 2009 بیندازید تا متوجه تفاوتها در طی فقط سه سال بشوید. نه منظورم این نبود. می خواستم ببینم نگاهت چقدر نتیجه محوره و تحلیل هات چند درصد مبتنی بر نتایجه. البته که سهم موفقیت های پپ تو قهرمانی های اون سالهای بارسا رو تقریبا مشابه سهم زیدان تو قهرمانی اخیر رئال ۳۰-۴۰ درصد بیشتر نمی دونم و بقیه سهم سایر عواملن. یه نکته ای که باید در تحلیل نتایج به کار برد اینه. مثلا سهم لوچو رو تو عناوینش ۷۰ درصد می دونم. مهم اینه که به جزئیات دقت کنی و ببینی مربی چقدر مسیر قطاری که سوارش شده رو تغییر داده و یا چقدر همون مسیر قبلی رو ادامه میده. به عنوان مثال ریکارد بزرگ از نظر آمار کارنامه ش خیلی ضعیف تر از پپه، اما بی تردید بزرگیش قابل قیاس با پپ نیست. چند دلیل ملموس هم داره. یکی اینکه بر خلاف چیزی که میگی کاملا اصل و شالوده تیم پپ، برداشت از کاشته های ریکارد بود، و اما یه چیز مهمتر. ریکارد تیمی رو تحویل گرفت که چهارمی لیگ باعث جشن گرفتن هواداراش می شد و تیمی رو تحویل داد که قهرمان نشدن تو اروپا براش فاجعه بود. این یعنی تاثیر مربی. چیزی که پپ هرگز نه تو بارسا نه جای دیگه نداشت و صرفا یه مربی نتیجه گیره - البته با داشتن بهترین ابزار ممکن در جهان - نه مربی تحول ساز. چهارشنبه، ۸ اسفند ۱۳۹۷ (۱۶:۰۴)
|
پاسخ به: والورده در آستانه ۱۰۰مین بازی | ||
---|---|---|
نقل قول Lucho.The.Great نوشته:اگه نظرت رو در مورد زیدان که تنها مربی تاریخه که ۳ لیگ قهرمانان پیاپی رو برده بگی، به نظرم ریشه خیلی از اختلاف نظرها حل میشه. به نظرم زیدان یک بازیکن عالی بود که به تدریج در رئال پله های ترقی مربیگری را هم طی کرد. شخصیت فوق العاده ای داشت و در عین حال در بهترین زمان ممکن و با یکی از بهترین ترکیبهای رئال توانست نتایج خوبی در اروپا ( و نه در لالیگا ) بگیره. البته معتقدم که در اون سه قهرمانی شانس و مسائل داوری هم دخیل بود ( به ویژه در سال سوم ) اما همه چیزی که برای تیم زیدان اتفاق افتاد شانسی نبود و تصمیمات و تفکرات زیدان هم قطعا نقش پر رنگی داشت. آیا هدفتان از این سوال این بود که پپ را با زیدان مقایسه کنید؟ و بگویید که پپ هم در چنین شرایطی و با شانس به اون موفقیتها رسید؟ البته نظرتون مثل همیشه برای من محترمه اما بنده با اون کاملا مخالفم. به نظر من پپ شالوده های اون تیم دو سال آخر ریکارد را عوض کرد برای مقایسه فقط نگاهی به ترکیب دو تیم بارسا در فینالهای لیگ قهرمانان سال 2006 و 2009 بیندازید تا متوجه تفاوتها در طی فقط سه سال بشوید. چهارشنبه، ۸ اسفند ۱۳۹۷ (۱۵:۰۲)
|
پاسخ به: والورده در آستانه ۱۰۰مین بازی | ||
---|---|---|
نقل قول tmagh نوشته:این آمارها و مقایسه ها در اینجا فقط چماقی برای کوبیدن یکی و بالا بردن دیگری هست اما من در مورد مربیهایی که به ویژه سایقه پوشیدن پیراهن بارسا را دارند چنین نظری ندارم و ضمن اینکه سعی میکنم احترام همگی آنها را حفظ کنم اما فن هیچکدام هم نیستم. در حال حاضر به والورده به عنوان بازیکن سابق بارسا و مربی فعلی تیمم احترام میگذارم اما اگر همین امروز هم از کار برکنار بشه میپذیرم و در عین حال پس فردا از اون بتی برای خودم نمیسازم و او ودوران او را چماقی برای کوبیدن مربی بعدی نمیکنم. در سال 2009 ما طرفداران بارسا از خوشی در اوج آسمانها بودیم. تیممان شش گانه برد و سبک بازی تیممان تمام دنیا را تحت تاثیر خودش قرار داده بود و با همان سبک و بازیکنان، تیم ملی اسپانیا هم در همان سالها دو یورو و یک جام جهانی برد و چهار سال عالی را هم از نظر شکل بازی و هم از نظر کسب جام داشتیم. خیلیها از آن تیم الهام گرفتند و خیلیها آن تیم را تا حد بهترینها بالا بردند اما حالا بعد از گذشت فقط ده سال می شنویم که آن تیم تک پلنه بوده، بادکنک بوده، مربیش چیزی بارش نبوده، تاکتیکهاش متفاوت نبوده و تازه هر کس دیگری بالای سر اون تیم بود هم همانقدر جام می آورد. به نظرم این همان موضوع سیاه و سفید دیدن هست که در فوتبال کاملا اشتباهه و باید محاسن و معایب هر تیم و دوره را با هم ببینیم. انریکه و پپ برای من به یک اندازه محترم و محبوب هستند و از بازی تیمهایشان هم لذت بردیم اما معتقدم تیم فصل اول انریکه ( فصل 2015-2014 ) یکی از پر مهره ترین و کاملترین تیمهای باشگاه در طی بیش از سی سالی بوده که من طرفدار این تیم هستم و حاضرم با تک تک تیمهای بارسا از سال 1988 به بعد آن را نفر به نفر مقایسه کنم اما این فقط نظر شخصی بنده هست و برای نظر سایر دوستان هم احترام قائلم. اگه نظرت رو در مورد زیدان که تنها مربی تاریخه که ۳ لیگ قهرمانان پیاپی رو برده بگی، به نظرم ریشه خیلی از اختلاف نظرها حل میشه. چهارشنبه، ۸ اسفند ۱۳۹۷ (۱۳:۳۳)
|
پاسخ به: والورده در آستانه ۱۰۰مین بازی | ||
---|---|---|
نقل قول علی_آرین نوشته:به ترتیب بهترین مربیهای تاریخ بارسا رو یوهان کرویف _ رایکارد و پپ میدونم بارسا که همه چیزشو مدیون یوهان کرویف فقید هست و بدون شک کرویف یکی از تاثیر گذار ترین شخصیت های فوتبال هست . بعد از کرویف رایکارد رو قرار میدم چون رایکارد کسی بود ک شکوه و عظمت رو به بارسا برگردوند و به مسی فرصتی برای درخشش داد و در جایگاه سوم پپ رو قرار میدم ک با اضافه کردن نظم و انظباط و با اندکی تغییر در تیم رایکارد بارسایی رو ساخت که همه ی کارشناسای فوتبال اونو هم طراز تیم هایی مانند رئال دی استفانو _ آژاکس دهه ی 70 _ میلان ساکی قرار میدن ، تیم هایی ک از زمانشون جلوتر بودن . پپ کسی بود ک مسی رو به این بازیکنی ک الان هست تبدیل کرد با نظر شما موافقم دوست گرامی البته مربیهایی مثل رینوس میشل و هلنیو هررا هم که در واقع بنیانگذار سبکهای فوتبالی جدیدی در دنیا در دوره خودشان بودند هم در این باشگاه حضور داشتند اما شاید موفقیتهایشان در این باشگاه به اندازه آن معروفیتشان نبوده. چهارشنبه، ۸ اسفند ۱۳۹۷ (۱۳:۲۰)
|
پاسخ به: والورده در آستانه ۱۰۰مین بازی | ||
---|---|---|
این آمارها و مقایسه ها در اینجا فقط چماقی برای کوبیدن یکی و بالا بردن دیگری هست اما من در مورد مربیهایی که به ویژه سایقه پوشیدن پیراهن بارسا را دارند چنین نظری ندارم و ضمن اینکه سعی میکنم احترام همگی آنها را حفظ کنم اما فن هیچکدام هم نیستم. در حال حاضر به والورده به عنوان بازیکن سابق بارسا و مربی فعلی تیمم احترام میگذارم اما اگر همین امروز هم از کار برکنار بشه میپذیرم و در عین حال پس فردا از اون بتی برای خودم نمیسازم و او ودوران او را چماقی برای کوبیدن مربی بعدی نمیکنم. در سال 2009 ما طرفداران بارسا از خوشی در اوج آسمانها بودیم. تیممان شش گانه برد و سبک بازی تیممان تمام دنیا را تحت تاثیر خودش قرار داده بود و با همان سبک و بازیکنان، تیم ملی اسپانیا هم در همان سالها دو یورو و یک جام جهانی برد و چهار سال عالی را هم از نظر شکل بازی و هم از نظر کسب جام داشتیم. خیلیها از آن تیم الهام گرفتند و خیلیها آن تیم را تا حد بهترینها بالا بردند اما حالا بعد از گذشت فقط ده سال می شنویم که آن تیم تک پلنه بوده، بادکنک بوده، مربیش چیزی بارش نبوده، تاکتیکهاش متفاوت نبوده و تازه هر کس دیگری بالای سر اون تیم بود هم همانقدر جام می آورد. به نظرم این همان موضوع سیاه و سفید دیدن هست که در فوتبال کاملا اشتباهه و باید محاسن و معایب هر تیم و دوره را با هم ببینیم. انریکه و پپ برای من به یک اندازه محترم و محبوب هستند و از بازی تیمهایشان هم لذت بردیم اما معتقدم تیم فصل اول انریکه ( فصل 2015-2014 ) یکی از پر مهره ترین و کاملترین تیمهای باشگاه در طی بیش از سی سالی بوده که من طرفدار این تیم هستم و حاضرم با تک تک تیمهای بارسا از سال 1988 به بعد آن را نفر به نفر مقایسه کنم اما این فقط نظر شخصی بنده هست و برای نظر سایر دوستان هم احترام قائلم. چهارشنبه، ۸ اسفند ۱۳۹۷ (۱۳:۱۲)
|
پاسخ به: والورده در آستانه ۱۰۰مین بازی | ||
---|---|---|
نقل قول علی_آرین نوشته:احتمالا دو باخت متوالی در یکچهارم نهایی روی اشتباهات تاکتیکی به حریفایی ک به هیچ عنوان در حد و اندازمون نیستن جزو دارایی های شیرین بارساست ، اگه اینجوره ک والورده قند عسله :) بدبخت توی یک چهارم بخاطر قانون گل زده در خانه حریف باخت ، صد البته ک شخصیت و چهرش مثل اون نابغه ی بزرگ کاریزماتیک نیس وگرنه پس از حذف توی یک چهارم بدون گل زده در 180 دقیقه یه عده میومدن اینجا در وصفش مدیحه سرایی میکردن . مشخصه اصلا هيچ ايده اى ندارى تاكتيك يعنى چى. البته از فن گرليزم پپ همين هم بر مياد. طرف خبرنگار ازش مى پرسه سبك بازيت تكرارى شده، ميگه من تا ابد همين طورى بازى مى كنم و تغيير نمى كنم، بعد يه سرى ميان ميگن هر بازى با تاكتيك متفاوت بازى مى كرده. خب مشخصه براى چنين سطح تحليلى درك نبوغ تاكتيكى انريكه محاله. همينم هست كه با ٢ تا باخت مى خوان مربى رو زير سوال ببرن كه بيشترين درصد برد و كمترين درصد باخت رو تو تاريخ باشگاه داره! همين قدر خنده دار! اما چرا و انگيزه چيه؟ به خاطر اينكه با تيمى نصف اون تيم پپ كه خودش بدون مربى بيشتر از جامايى كه پپ آورد رو مى آورد، هم بازى بهترى ارائه داده و هم نتايج بهترى گرفته و بادكنك پپ رو تركونده - كه كاملا مثل رونالدو باد رسانه هاس و از نظر فنى چيزى بيشتر از زيدان نيست - و اين خيلى فن گرل هاشو رو ناراحت كرده! چهارشنبه، ۸ اسفند ۱۳۹۷ (۱۰:۴۷)
|
پاسخ به: والورده در آستانه ۱۰۰مین بازی | ||
---|---|---|
نقل قول Lucho.The.Great نوشته:از ۹۹ تا بازی راکیتیچ تو ۹۲ تاش بوده. جالبه با وجودی که گند به کیفیت بازی بارسا زده و تنها نکته مثبتش رو طرفداراش نتیجه گیری میگن انقدر درصد بردشم افتضاحه! و باز نکته جالب تر آمار درخشان لوچوی بزرگه. کسی که البته نبوغش تو تنوع تاکتیکیه که به بارسای تک پلنه و تکراری پپ اضافه کرد، با این حال تو آمارم یه سر و گردن برتر از بقیه س، با اینکه تیمش خیلی ضعیف تر از تیم پپ بود. ولی به نظر من تو 99 بازی،راکیتیچ توی 100ش بوده! یعنی اُستاد انقد کارش درسته! چهارشنبه، ۸ اسفند ۱۳۹۷ (۸:۰۳)
|
پاسخ به: والورده در آستانه ۱۰۰مین بازی | ||
---|---|---|
به نظر من این مربی هیچی به بارسا اضافه نکرده و تنها تفاوتی ک تیمش با تیم هوچی و هردنبیلی انریکه داره اینه ک بازیکنای کلیدیش پا به سن گذاشتن و بازیکن بزرگی مثل نیمار ک نصف قدرت هجوممون بود رفت . با والورده توی خط دفاع و هافبک همونقدر بی برنامه و احمقانه بازی میکنیم و جالب اینجاست ک اون مسی سوارز نیمار جوون و با انگیزه و آماده ی 2015 و 16 وجود ندارن ک با گل های بیشمارشون ضعف های خط دفاع و هافبک رو بپوشونن
چهارشنبه، ۸ اسفند ۱۳۹۷ (۷:۲۰)
|
پاسخ به: والورده در آستانه ۱۰۰مین بازی | ||
---|---|---|
دقیقا ، متاسفانه ازین موارد توی باشگاهمون کم نبوده چهارشنبه، ۸ اسفند ۱۳۹۷ (۷:۱۳)
|
پاسخ به: والورده در آستانه ۱۰۰مین بازی | ||
---|---|---|
نقل قول frederic*chopin نوشته:واقعا دیگ چه بهونه ای میمونه؟ ...چرا آخه؟ ...چقد لج بازی و عناد؟... آمار ک دیگ سلیقه ای نیست...و اون چه ک حرف اصلیست صد البته اینکه پلن های مختلف رو لوچو استفاده میکرد...و این اظهر من الشمسه کما اینکه مقالات مختلف هم نوشته اند...بخدا حیفه... واقعیت به این شیرینی رو ک جزو دارایی های باشگاس بخاطر مسائل شخصی نادیده بگیریم...کسی نمیگه پپ خوب نبود و قطعا بخشی از افتخارات باشگاه در کنار نام او ثبت شده... وزیبایی تیکی تاکای مسحور کننده ی اون سال ها هم یادمون نرفته ولی انصاف چیزدیگریست... احتمالا دو باخت متوالی در یکچهارم نهایی روی اشتباهات تاکتیکی به حریفایی ک به هیچ عنوان در حد و اندازمون نیستن جزو دارایی های شیرین بارساست ، اگه اینجوره ک والورده قند عسله :) بدبخت توی یک چهارم بخاطر قانون گل زده در خانه حریف باخت ، صد البته ک شخصیت و چهرش مثل اون نابغه ی بزرگ کاریزماتیک نیس وگرنه پس از حذف توی یک چهارم بدون گل زده در 180 دقیقه یه عده میومدن اینجا در وصفش مدیحه سرایی میکردن . چهارشنبه، ۸ اسفند ۱۳۹۷ (۷:۰۶)
|
پاسخ به: والورده در آستانه ۱۰۰مین بازی | ||
---|---|---|
به ترتیب بهترین مربیهای تاریخ بارسا رو یوهان کرویف _ رایکارد و پپ میدونم بارسا که همه چیزشو مدیون یوهان کرویف فقید هست و بدون شک کرویف یکی از تاثیر گذار ترین شخصیت های فوتبال هست . بعد از کرویف رایکارد رو قرار میدم چون رایکارد کسی بود ک شکوه و عظمت رو به بارسا برگردوند و به مسی فرصتی برای درخشش داد و در جایگاه سوم پپ رو قرار میدم ک با اضافه کردن نظم و انظباط و با اندکی تغییر در تیم رایکارد بارسایی رو ساخت که همه ی کارشناسای فوتبال اونو هم طراز تیم هایی مانند رئال دی استفانو _ آژاکس دهه ی 70 _ میلان ساکی قرار میدن ، تیم هایی ک از زمانشون جلوتر بودن . پپ کسی بود ک مسی رو به این بازیکنی ک الان هست تبدیل کرد چهارشنبه، ۸ اسفند ۱۳۹۷ (۶:۵۶)
|
پاسخ به: والورده در آستانه ۱۰۰مین بازی | ||
---|---|---|
مشاهده لینک مشاهده لینک مشاهده لینک چهارشنبه، ۸ اسفند ۱۳۹۷ (۰:۱۷)
|
پاسخ به: والورده در آستانه ۱۰۰مین بازی | ||
---|---|---|
نقل قول jamshid27 نوشته:فردی عزیز همه حرفات قبول.ولی من هیچوقت تکرار میکنم هیچوقت نفهمیدم چرا انریکه تو فصل آخر مربیگریش تو بازسا تو مرحله رفت یک هشتم نهایی ورفت یک چهارم نهایی سی ال جلو پاری سن ژرمن و یوونتوس با 3 دفاع بازی کرد و با این خودکشی بارسا به ترتیب 4-0 و 3-0 بازنده شد. برا باخت اولی یه کامبک عالی تو برگشت رقم خورد ولی برا باخت جلو یووه تو بازی برگشت با دفاع کاتاناچیو مواجه شدیم که 0-0 تلخ تر از زهر و حذف و .....بود در حالیکه واقعا" شانس اول قهرمانی بودیم .فقط شنیدم بعدها گفت میخواستم تعداد هافبکا بیشتر باشه با 3 دفاع بازی کردیم ولی آیا این منطقیه در حالیکه هم سوارز هم نیمار تو اون 2 بازی مرحله رفت فقط راه میرفتن تو زمین(ب شهادت فیلم این 2 بازی) رفیق عزیزم... حرف این نیست ک لوچو اشتباه نمیکنه ...به هر حال آدمه و جایز الخطا...و البته خودش بهتر از هر کسی میتونه کارش رو توضیح بده....ولی همین کارش جسارت در پلنینگ رو نشون داد... حالا این کارش برای بار دوم جواب نداد ک خود این قضیه خیلی علتا میتونه داشته باشه ....از جمله آمادگی روحی و جسمی بازیکنا...و اینکه همیشه تکرار کامبک و معجزه از خودش سخت تره... بخاطر استرس و فشار روانی توقعات و... توو بدترین شرایط بگیم ک در شطرنج تفکرات مربیان دچار اشتباه شده باشه... که خُب چه کسی بی اشتباه بوده ؟.... با توجه به اینکه بازگشت از باخت 4-0 توو اون سطح و 6 گل به پاریس!! و با توجه به گل خورده توو نیوکمپ ک میتونست کمر امید هر تیمی رو بشکونه ... مدیریت و کاریزما و جسارت و البته هوش و نبوغ میخواست در آوردن اون بازی...حرف تنوع تاکتیکی ایه ک قبل او نبود و طراوتی ک جلوی هر تیمی آنتی پلن و رکب مناسب زده میشد... قبول کنیم ک جمع بین زیبایی و پلنینگ رو داشت ک کسی نداشت...بدترین حالت اینه ک بگیم اون یه بازی اشتباه بوده ... ولی چیزی از ارزش اسطوره کم نمیشه دادا...و بحث اصلی سوای هر نتیجه اس...جوهر مربی گریه ... فهم شرایط و مدیریت بحرانه...یکی دو تا مثال و نتیجه اصل رو زیر سوال نمیبره... با این حال میبینیم ک صدر جدول نتایج هم دستشه... سهشنبه، ۷ اسفند ۱۳۹۷ (۲۳:۴۸)
|
پاسخ به: والورده در آستانه ۱۰۰مین بازی | ||
---|---|---|
نقل قول jamshid27 نوشته:فردی عزیز همه حرفات قبول.ولی من هیچوقت تکرار میکنم هیچوقت نفهمیدم چرا انریکه تو فصل آخر مربیگریش تو بازسا تو مرحله رفت یک هشتم نهایی ورفت یک چهارم نهایی سی ال جلو پاری سن ژرمن و یوونتوس با 3 دفاع بازی کرد و با این خودکشی بارسا به ترتیب 4-0 و 3-0 بازنده شد. برا باخت اولی یه کامبک عالی تو برگشت رقم خورد ولی برا باخت جلو یووه تو بازی برگشت با دفاع کاتاناچیو مواجه شدیم که 0-0 تلخ تر از زهر و حذف و .....بود در حالیکه واقعا" شانس اول قهرمانی بودیم .فقط شنیدم بعدها گفت میخواستم تعداد هافبکا بیشتر باشه با 3 دفاع بازی کردیم ولی آیا این منطقیه در حالیکه هم سوارز هم نیمار تو اون 2 بازی مرحله رفت فقط راه میرفتن تو زمین(ب شهادت فیلم این 2 بازی) بارسا اون زمان مشکل کمبود بازیکن شدید داشت به خصوص تو خط هافبک و لوچو مجبور بود برای جبرانش با ۴ هافبک بازی کنه. اون دو باخت هم هیچ ربطی به چینش نداشت و الانم اگر برید بازیا رو ببینید کاملا روی اشتباهات فردی و بدشانسی اون نتایج بدست اومد و حاصل جریان بازی نبود. خیلی بازیها رو لوچو با استفاده از ترکیب ۳-۴-۳ برد و به خاطر ۲ تا باخت نمیشه گفت تصمیم نادرستی بود. سهشنبه، ۷ اسفند ۱۳۹۷ (۲۳:۰۲)
|
پاسخ به: والورده در آستانه ۱۰۰مین بازی | ||
---|---|---|
نقل قول frederic*chopin نوشته:واقعا دیگ چه بهونه ای میمونه؟ ...چرا آخه؟ ...چقد لج بازی و عناد؟... آمار ک دیگ سلیقه ای نیست...و اون چه ک حرف اصلیست صد البته اینکه پلن های مختلف رو لوچو استفاده میکرد...و این اظهر من الشمسه کما اینکه مقالات مختلف هم نوشته اند...بخدا حیفه... واقعیت به این شیرینی رو ک جزو دارایی های باشگاس بخاطر مسائل شخصی نادیده بگیریم...کسی نمیگه پپ خوب نبود و قطعا بخشی از افتخارات باشگاه در کنار نام او ثبت شده... وزیبایی تیکی تاکای مسحور کننده ی اون سال ها هم یادمون نرفته ولی انصاف چیزدیگریست... فردی عزیز همه حرفات قبول.ولی من هیچوقت تکرار میکنم هیچوقت نفهمیدم چرا انریکه تو فصل آخر مربیگریش تو بازسا تو مرحله رفت یک هشتم نهایی ورفت یک چهارم نهایی سی ال جلو پاری سن ژرمن و یوونتوس با 3 دفاع بازی کرد و با این خودکشی بارسا به ترتیب 4-0 و 3-0 بازنده شد. برا باخت اولی یه کامبک عالی تو برگشت رقم خورد ولی برا باخت جلو یووه تو بازی برگشت با دفاع کاتاناچیو مواجه شدیم که 0-0 تلخ تر از زهر و حذف و .....بود در حالیکه واقعا" شانس اول قهرمانی بودیم .فقط شنیدم بعدها گفت میخواستم تعداد هافبکا بیشتر باشه با 3 دفاع بازی کردیم ولی آیا این منطقیه در حالیکه هم سوارز هم نیمار تو اون 2 بازی مرحله رفت فقط راه میرفتن تو زمین(ب شهادت فیلم این 2 بازی) سهشنبه، ۷ اسفند ۱۳۹۷ (۲۱:۴۱)
|
پاسخ به: والورده در آستانه ۱۰۰مین بازی | ||
---|---|---|
به باشگاه صدتاییا خوش اومدی مرد صد بار ریدمان سهشنبه، ۷ اسفند ۱۳۹۷ (۲۰:۴۵)
|
پاسخ به: والورده در آستانه ۱۰۰مین بازی | ||
---|---|---|
به نظر اکثر کارشناسای فوتبال بارسای 2008 تا 2012 بهترین تیم تاریخ فوتباله!واقعا تکرار شدنی نیست اون همه زیبایی...
سهشنبه، ۷ اسفند ۱۳۹۷ (۲۰:۳۹)
|
پاسخ به: والورده در آستانه ۱۰۰مین بازی | ||
---|---|---|
نقل قول frederic*chopin نوشته:واقعا دیگ چه بهونه ای میمونه؟ ...چرا آخه؟ ...چقد لج بازی و عناد؟... آمار ک دیگ سلیقه ای نیست...و اون چه ک حرف اصلیست صد البته اینکه پلن های مختلف رو لوچو استفاده میکرد...و این اظهر من الشمسه کما اینکه مقالات مختلف هم نوشته اند...بخدا حیفه... واقعیت به این شیرینی رو ک جزو دارایی های باشگاس بخاطر مسائل شخصی نادیده بگیریم...کسی نمیگه پپ خوب نبود و قطعا بخشی از افتخارات باشگاه در کنار نام او ثبت شده... وزیبایی تیکی تاکای مسحور کننده ی اون سال ها هم یادمون نرفته ولی انصاف چیزدیگریست... قدر زر زرگر شناسد، قدر گوهر گوهری. سهشنبه، ۷ اسفند ۱۳۹۷ (۲۰:۲۷)
|
پاسخ به: والورده در آستانه ۱۰۰مین بازی | ||
---|---|---|
واقعا دیگ چه بهونه ای میمونه؟ ...چرا آخه؟ ...چقد لج بازی و عناد؟... آمار ک دیگ سلیقه ای نیست...و اون چه ک حرف اصلیست صد البته اینکه پلن های مختلف رو لوچو استفاده میکرد...و این اظهر من الشمسه کما اینکه مقالات مختلف هم نوشته اند...بخدا حیفه... واقعیت به این شیرینی رو ک جزو دارایی های باشگاس بخاطر مسائل شخصی نادیده بگیریم...کسی نمیگه پپ خوب نبود و قطعا بخشی از افتخارات باشگاه در کنار نام او ثبت شده... وزیبایی تیکی تاکای مسحور کننده ی اون سال ها هم یادمون نرفته ولی انصاف چیزدیگریست...
سهشنبه، ۷ اسفند ۱۳۹۷ (۲۰:۱۸)
|
پاسخ به: والورده در آستانه ۱۰۰مین بازی | ||
---|---|---|
مسی خیلیارو مربی کرد!
سهشنبه، ۷ اسفند ۱۳۹۷ (۱۹:۵۷)
|
پاسخ به: والورده در آستانه ۱۰۰مین بازی | ||
---|---|---|
در استانه ۱۰۰ امین ترمال
سهشنبه، ۷ اسفند ۱۳۹۷ (۱۹:۵۲)
|
پاسخ به: والورده در آستانه ۱۰۰مین بازی | ||
---|---|---|
بی همگان به سر شود بی راکتیچ به سر نمی شود
سهشنبه، ۷ اسفند ۱۳۹۷ (۱۹:۴۶)
|
پاسخ به: والورده در آستانه ۱۰۰مین بازی | ||
---|---|---|
از ۹۹ تا بازی راکیتیچ تو ۹۲ تاش بوده. جالبه با وجودی که گند به کیفیت بازی بارسا زده و تنها نکته مثبتش رو طرفداراش نتیجه گیری میگن انقدر درصد بردشم افتضاحه! و باز نکته جالب تر آمار درخشان لوچوی بزرگه. کسی که البته نبوغش تو تنوع تاکتیکیه که به بارسای تک پلنه و تکراری پپ اضافه کرد، با این حال تو آمارم یه سر و گردن برتر از بقیه س، با اینکه تیمش خیلی ضعیف تر از تیم پپ بود. سهشنبه، ۷ اسفند ۱۳۹۷ (۱۹:۳۳)
|