به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

مجسمه یوهان کرویف در نیوکمپ به نمایش گذاشته شداسطوره‌ها
فرستنده نیما کنعانی در تاريخ چهارشنبه، ۶ شهریور ۱۳۹۸ (۷:۲۱) (۵۵۷ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
مرجع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: نیما کنعانی / FCBarcelona.ir

دوشنبه مجسمه یوهان کرویف، اسطوره بارسا به عنوان یادبود در ورزشگاه نیوکمپ به نمایش گذاشته شد. در این خبر توضیحات بیشتری در این باره خواهید خواند.


کانون هواداران بارسلونا در ایران

مجسمه یوهان کرویف، بازیکن و مربی سابق بارسا، توسط مجسمه‌ساز هلندی، کوری آمرلان ون نیکرک ساخته شد که نمایانگر صحنه‌ای معروف از دوران بازی‌اش در دهه ۷۰ میلادی است.

رئیس باشگاه جوزپ ماریا بارتمئو و سایر اعضای مدیریت باشگاه یعنی جوردی کاردونر، جوردی مویکس، انریکه تومباس به همراه دنی کرویف همسر یوهان کرویف و فرزندانش سوسیلا و جوردی در این مراسم‌ حضور داشتند.

رئیس دولت کاتالونیا، کوییم تورا و نماینده کنسول هلند، دیرک کرمر. همچنین بعضی از بازیکنان اسبق بارسا مانند کارلس پویول، سرخی بارخوان و آلبرت فرر نیز در این مراسم حضور داشتند.

مجسمه در ورودی اصلی، کنار مجسمه لادیسلو کوبالا قرار دارد. تصویر کرویف در این مجسمه مربوط به دهه ۷۰ میلادی، زمان بازی‌اش که شماره ۹ بر تن می‌کرد و دستش را با حالت اشاره باز کرده، می‌شود.

تصویر فقط رهبر بودن او در زمین را نشان نمی‌دهد، بلکه به رفتار او در خارج زمین هم‌ مربوط می‌شود مخصوصا زمانی که در آن تیم رویایی مربیگری می‌کرد. همچنین در رابطه با فعالیت‌های خیرخواهانه و توسعه سرمایه‌گذاری‌هایش تحت نظر The World of Johan Cruyff و در نهایت میراث او است.

این مجسمه‌ که از جنس برنز است ۳.۵ متر ارتفاع و‌ ۱۵۰۰ کیلوگرم وزن دارد و مجسمه‌ساز هلندی، کوری‌ آمرلان ون نیکرک چند ماه زمان گذاشت تا مجسمه کامل شد. این هنرمند به خاطر کارهایش که معمولا مشاهیر هستند. بسیار شناخته شده است.


آمرلان همچنین مدیر مرکز هنر Artihove در روتردام است. از کارهای مشهور او می‌توان به مجسمه فرانک رایکارد و رینوس میشل که از اسطوره‌های‌ هلند هستند اشاره کرد. این دو مجسمه در فدراسیون فوتبال هلند در‌ زیست قرار دارند.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
coutinho7
پاسخ به: مجسمه یوهان کرویف در نیوکمپ به نمایش گذاشته شد
ایشالله مجسمه بارتومعو والورده رو هم میبینیم...........


پنج‌شنبه، ۷ شهریور ۱۳۹۸ (۱۶:۵۰)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: مجسمه یوهان کرویف در نیوکمپ به نمایش گذاشته شد
حتی همین مجسمه بی روح، چقدر روح و انرژی تو خودش داره...


پنج‌شنبه، ۷ شهریور ۱۳۹۸ (۱۳:۵۹)
 
jamshid27
پاسخ به: مجسمه یوهان کرویف در نیوکمپ به نمایش گذاشته شد
روحش شاد.راهش پر رهرو باد. یه مرد بزرگ و تکرار نشدنی که خدمات بی مانندی به بارسا کرد چه به لحاظ فنی و چه به لحاظ شخصیتی و انسانی. ایشون واقعا" درک متفاوتی از فوتبال داشت و کما اینکه می بینیم شاگردانش که به عرصه مربیگری وارد شدن با الگو قرار دادن ایشون تو کارشون چقد موفقن.


پنج‌شنبه، ۷ شهریور ۱۳۹۸ (۲:۳۷)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۰۹ کاربر آنلاین است. (۱۴ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۰۹

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!