به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

۱۷ دلیل برای بهترین بودن مسیآمار و ارقام
فرستنده مبينا پولايی در تاريخ سه‌شنبه، ۲ مهر ۱۳۹۸ (۱۲:۰۰) (۷۵۰ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
مرجع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: مبینا پولایی / FCBarcelona.ir

شب گذشته در جریان مراسم گالا، این فوق ستاره آرژانتینی عنوان بهترین بازیکن سال ۲۰۱۹ را دریافت کرد. در این مقاله قصد داریم دلایل این موضوع را بررسی کنیم.


کانون هواداران بارسلونا در ایران

۱. قهرمانی در لالیگا و سوپر کاپ اسپانیا

بعد از کسب این دو جام در فصل گذشته، مسی اکنون با ۳۴ عنوان قهرمانی در صدر لیست آبی و اناری پوشانی‌ست که بیشترین قهرمانی را با بارسا جشن گرفته‌اند.

۲. آقای گل لالیگا

مسی در فصل گذشته آمار ۳۶ گل زده در ۳۴ بازی لالیگایی را ثبت کرد و نقش حائز اهمیتی در رساندن بارسا به ۲۶مین قهرمانی لالیگا داشت. او همچنین برای سومین فصل پیاپی جایزه پیچیچی را - که هر ساله به برترین گلزن لالیگا اهدا می‌شود - دریافت کرد. او تاکنون ۶ بار موفق به کسب این جایزه شده و از این حیث با تلمو زارا (اتلتیک بیلبائو، ۱۹۴۰ الی ۱۹۵۵) برابری می‌کند.

۳. برنده جایزه کفش طلای اروپا

عملکرد مسی در فصل گذشته، نه تنها پیچیچی بلکه کفش طلای اروپا را نیز برای او به ارمغان آورد؛ جایزه‌ای که به برترین گلزن حاضر در قاره اروپا اهدا می‌شود. فوق ستاره آرژانتینی این جایزه را هم برای سومین فصل پیاپی و ششمین فصل در تمام دوران حرفه‌ایش کسب کرد.



۴. برترین گلزن لیگ قهرمانان اروپا

مسی در مسابقات بین برترین باشگاه‌های اروپایی نیز رکورد ۱۲ گل زده در ۱۰ بازی را ثبت کرد و برترین گلزن این فصل از رقابت‌های لیگ قهرمان شد؛ افتخاری که برای ششمین بار آن را به دست آورد.

۵. ۶۰۰ گل با بارسا

مسی فصل گذشته نه تنها به یک نقطه عطف در کارنامه فوتبالی خود رسید بلکه رکورد گلزنی تاریخ باشگاه را نیز ارتقا داد.



۶. گل‌های ضربه آزاد مسی در رقابت‌های بزرگ اروپایی

لئو مسی در فصل ۲۰۱۸/۱۹ شش گل از روی ضربات ایستگاهی وارد دروازه حریفان بارسلونا در لالیگا کرد؛ بیش از هر بازیکن دیگری در لیگ‌ دسته یک کشورهای انگلیس، اسپانیا، فرانسه، ایتالیا و آلمان. اگر گل‌های ایستگاهی او در لیگ قهرمانان را هم حساب کنیم، این رکورد به عدد ۸ می‌رسد.

۷. ۴۰۰مین گل در لالیگا

مسی در فصل قبل به اولین بازیکنی تبدیل شد که به رکورد ۴۰۰ گل زده در لالیگا دست یافته‌است.

۸. رسیدن به رکورد بیش از ۵۰ گل زده برای ششمین بار

با احتساب تمام رقابت‌ها، مسی آمار ۵۱ گل زده در ۵۰ بازی را ثبت کرده است. او از ابتدای دوران فوتبالی‌اش، تاکنون ۶ بار توانسته یک در فصل به بیش از ۵۰ گل زده دست یابد. در این میان ۳۶ گل در لالیگا، ۱۲ گل در لیگ قهرمانان و ۳ گل در جام حذفی به ثمر رسیده است.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

۹. ثبت رکورد بیشترین برد در تاریخ لالیگا

مسی با پشت سر گذاشتن دروازبان سابق رئال مادرید، ایکر کاسیاس که ۳۳۴ برد در کارنامه خود دارد، اکنون بازیکنی‌ست بیشترین پیروزی در لالیگا را تجربه کرده است.

۱۰. ثبت رکورد بیشترین برد در تاریخ بارسا

مسی با پشت سر گذاشتن ژاوی و کسب 477مین پیروزی‌اش با پیراهن بارسا در تمام‌ رقابت‌ها، اکنون رکورد بیشترین برد در تاریخ باشگاه را در اختیار دارد.

۱۱. ثبت رکورد بیشترین قهرمانی لالیگا به همراه بارسا

مسی فصل گذشته برای دهمین بار جام قهرمانی لالیگا را بالای سر برد و اکنون بیش از تمام آبی و اناری پوشان تاریخ به این عنوان دست یافته است. او اکنون تنها ۲ قهرمانی تا رسیدن به رکورد بیشترین قهرمانی در تاریخ لیگ فاصله دارد و این عنوان در حال حاضر در اختیار فرانسیسکو خنتو (رئال مادرید، ۱۹۵۳ الی ۱۹۷۱) قرار دارد - کسی که ۱۲ بار قهرمان لالیگا شده است.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

۱۲. برترین پاسور لالیگا

علاوه بر برترین گلزن، مسی برترین پاسور لیگ در فصل گذشته نیز به شمار می‌رود. او در کنار پابلو سارابیای سویا، با ۱۳ پاس گل به عنوان برترین پاسور لیگ شناخته شد.

۱۳. مدال برنز کوپا آمریکا

مسی آرژانتین را به نیمه نهایی کوپا آمریکا رساند؛ جایی که آلبی سلسته با شکست مقابل برزیل از حضور در فینال محروم شد. به این ترتیب آرژانتین به بازی رده‌بندی رفت و این بار با شکست شیلی، جایگاه سوم این تورنمنت را تصاحب کرد.

۱۴. بیش از ۲۰ گل لالیگایی برای یازدهمین فصل متوالی

مسی تنها کسی‌ست که به این رکورد رسیده؛ طی ۱۱ فصل گذشته او در هر فصل از رقابت‌های لالیگا حداقل ۲۰ گل به ثمر رسانده است.

۱۵. بیش از ۵۰ گل زده در جام حذفی

۳ گلی که مسی در چارچوب رقابت‌های جام حذفی ۲۰۱۸/۱۹ به ثمر رساند او را به رکورد ۵۱ گل زده در این تاریخ این مسابقات رساند‌. شماره ۱۰ بارسا در حال حاضر بعد از ژوزه سامیتیر (۱۹۱۹ الی ۱۹۳۲) دومین بازیکن برتر تاریخ باشگاه در عرصه گلزنی در این رقابت‌هاست.

۱۶. ۵۰ هت تریک

۳ گلی که مسی فصل قبل سویا به ثمر رساند،۵۰مین هت تریک دوران فوتبالی‌اش بود‌ که از این میان ۴۶ هت تریک را با پیراهن بارسا و ۶ هت تریک را با تیم ملی آرژانتین ثبت کرده است.



۱۷. اولین بازیکنی که در ۶ فینال جام حذفی گلزنی کرده

گل مسی مقابل والنسیا او را به رکورد جدیدی رساند؛ هر چند که متاسفانه در فینال فصل قبل کوپا دل ری برای اولین بار گلزنی مسی نتوانست آبی و اناری‌ها را به پیروزی برساند‌.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
sensi
پاسخ به: ۱۷ دلیل برای بهترین بودن مسی
18 دخالت در امور باشگاه و بیچاره کردن باشگاه مثل ارژانتین و بارسلون


سه‌شنبه، ۲ مهر ۱۳۹۸ (۱۹:۳۴)
 
Montazer_59
پاسخ به: ۱۷ دلیل برای بهترین بودن مسی
تیم دست والورده نبود افتخارات خیلی بیشتر هم میشد


سه‌شنبه، ۲ مهر ۱۳۹۸ (۱۸:۳۲)
 
AGH2000
پاسخ به: ۱۷ دلیل برای بهترین بودن مسی
همین که زیر دست ارنستو بتونی 50 تا گل بزنی خودش با سه تا جایزه the best برابری میکنه...


سه‌شنبه، ۲ مهر ۱۳۹۸ (۱۲:۲۷)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۴۴ کاربر آنلاین است. (۷ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۴۴

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!