به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

آشنایی با سویا، رقیب دیرینه بارسالالیگا
فرستنده مبينا پولايی در تاريخ شنبه، ۱۳ مهر ۱۳۹۸ (۱۹:۰۰) (۶۹۶ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
مرجع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: مبینا پولایی / FCBarcelona.ir


کاتالان‌ها فردا شب ساعت ۲۲:۳۰ (به وقت ایران) در نیوکمپ به مصاف سویا خواهند رفت. به همین بهانه، نگاه نزدیک‌تری به این حریف دیرینه بارسلونا خواهیم داشت. با ما همراه باشید.


کانون هواداران بارسلونا در ایران

تاریخچه

مصاف سویا و بارسلونا مصاف دو تا از قدیمی‌ترین باشگاه‌های لالیگاست. بارسا که در سال ۱۸۹۹ تاسیس شده، مدتها قدیمی‌تر از سویا محسوب می‌شد، اما یوفا و فیفا اخیرا این ادعا را تایید کرده‌اند که باشگاه فوتبال سویا که به طور رسمی در سال ۱۹۰۵ به ثبت رسیده، به طور‌ کامل ادامه باشگاهی با همین اسم است که در سال ۱۸۹۰ توسط مهاجران انگلیسی تاسیس شده بود.

رئال بتیس از دیگر باشگاه‌های شهر سویاست که به طور سنتی نماینده قشر کارگر در چهارمین شهر بزرگ اسپانیا و بزرگترین شهر جنوبی‌ترین ناحیه آندولس است.

سویا تاکنون تنها یک بار آن هم در سال ۱۹۴۶ قهرمان لالیگا شده و با ۵ قهرمانی در لیگ اروپا (یا جام یوفا که نام قالب قبلی این رقابت‌هاست) طی سال‌های ۲۰۰۶، ۲۰۰۷، ۲۰۱۴، ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ موفق‌ترین تیم این مسابقات است.


مصاف‌های پیشین

شکست ۲-۰ بارسا در دور رفت یک چهارم نهایی جام حذفی فصل قبل در سانچز پیزخوان مقابل سویا، دومین شکست این تیم طی ۲۸ تقابل اخیرشان در تمام رقابت‌هاست.‌ البته کاتالان‌ها در بازی برگشت با پیروزی ۶-۱ این شکست را جبران کرده و به نیمه‌ نهایی این رقابت‌ها راه یافتند.

هر دو بازی بارسا و سویا در فصل گذشته با نتیجه ۴-۲ به سود بارسا به پایان رسید. بازی خانگی آبی و اناری‌ها با گل‌های کوتینیو، مسی، سوارز و راکیتیچ همراه بود، در حالی که در بازی برگشت مسی هت تریک کرد و گل چهارم توسط سوارز به ثمر رسید.


فرم تیم

سویا در هفته‌های نخست لیگ صدرنشین جدول بود، اما با شکست خانگی مقابل رئال مادرید و خارج از خانه مقابل ایبار به جایگاه هفتم جدول سقوط کرد. هفته گذشته اما آن‌ها با شکست رئال سوسیداد مجدداً فرم پیروزی‌های خود را باز یافتند و اکنون مانند بارسلونا ۱۳ امتیاز دارند.

سویا همچنین لیگ اروپای امسال خود را با پیروزی ۳-۰ در قرباغ جمهوری آذربایجان شروع کرد و در بازی دوم خود در سانچز پیزخوان، تیم آپوئل قبرس را شکست داد تا به عنوان صدرنشین گروه A جایگاه خود را تثبیت کند. چهارمین تیم این گروه نیز اف۹۱ دودلانژ لوکزامبورگ است.

سفر به آمریکا در نیم فصل

حضور در تور آمریکا در نیم فصل برای تیم‌های اسپانیایی اتفاق معمولی نیست اما سویا تاکنون ۲ بار این کار را انجام داده است. در حالی که بازیکنان ملی باشگاه‌های خود را برای پیوستن به اردوی تیم ملی کشورشان ترک می‌کنند، سایر بازیکنان تیم سویا با تیم‌های مکزیکی و آمریکایی در ماه اکتبر (سن خوزه و سن فرانسیسکو) و مونتری و چیواز در ماه نوامبر (هوستون و دالاس) بازی خواهند کرد.

بازیکنان

بازیکنانی با بیشترین حضور در بازی‌های ملی: خاویر هرناندز (مکزیک، ۱۰۹)، اور بانگا (آرژانتین، ۶۵)، خسوس ناواس (اسپانیا، ۳۹)، توماس واسیلیک (جمهوری چک، ۲۷)، نمانیا گودلی (صربستان، ۲۲)، لوک دی یونگ (هلند، ۲۰).

بازیکنانی با سابقه حضور در بارسا: سرخی گومز، مدافع مرکزی‌ کاتالانی‌ای‌ست که اولین بازی خود را با پیراهن بارسا و در سوپر کاپ ۲۰۱۰ در مصاف با سویا به نمایش گذاشت. نولیتو نیز مهاجمی‌ست که در همان سال برای اولین بار در تیم اصلی بارسا توسط گواردیولا بازی داده شد اما هر دو این بازیکنان در حال حاضر در سانچز پیزخوان توپ می‌زنند‌. مونیر ال حدادی نیز در پنجره نقل و انتقالاتی دو فصل پیش از بارسلونا به سویا پیوست.


بازیکنان جدید: سویا این فصل ۶ خرید بزرگ داشت اما بیشترین هزینه را برای وینگر پرتغالی موناکو، رونی لوپز و مدافع مرکزی فرانسوی بوردو، جولز کوندی کرده است. مونس دبور (وینگر اسرائیلی، سالزبورگ)، لوکاس اوکامپوز (وینگر آرژانتینی، مارسی)، و دیگو کارلوس (مدافع مرکزی برزیلی، نات) از دیگر چهره‌های جدید این تیم آندولسی‌ هستند.

با این حال معروف‌ترین بازیکن جدید سویا، خاویر 'چیچاریتو' هرناندز می‌باشد که از وستهم راهی این تیم شده است.

سرمربی

جولین لوپتگی بین سال‌های ۱۹۹۴ تا ۱۹۹۷ دروازبان بارسا بود، اما تنها در ۵ بازی رسمی با پیراهن این تیم حضور یافت. بعد از سال‌ها مربیگری در تیم ملی جوانان اسپانیا، او نهایتاً در سال ۲۰۱۶ به عنوان سرمربی تیم ملی اسپانیا منصوب شد اما درست پیش از آغاز جام جهانی ۲۰۱۸، به رئال مادرید رفت و در واقع به علت مذاکره با این باشگاه اسپانیایی بدون هماهنگی با فدراسیون فوتبال این کشور، از هدایت تیم ملی اسپانیا برکنار شد.

او بعد از پیروزی ۵-۱ بارسا مقابل رئال مادرید از سمت خود برکنار شد و در ابتدای این فصل به همراه سویا عصر جدید خود را آغاز کرده است.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
Montazer_59
پاسخ به: آشنایی با سویا، رقیب دیرینه بارسا
ای بابا حتی باختن هم اینو اخراج نمیکنه مگه اینکه به قول دوستان سقط شه...
نه حسی هست برای دیدن بازی ها نه امیدی واسه اخراج این...
هعی...


یکشنبه، ۱۴ مهر ۱۳۹۸ (۲۰:۰۲)
 
marzeg
پاسخ به: آشنایی با سویا، رقیب دیرینه بارسا
با عرض معذرت از هواداران امیدوارم بدجور ببازیم تا از شر والورده خلاص بشیم.


یکشنبه، ۱۴ مهر ۱۳۹۸ (۸:۵۶)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: آشنایی با سویا، رقیب دیرینه بارسا
یکی دیگر از قربانیان نبوغ ارنستوی دانا.


شنبه، ۱۳ مهر ۱۳۹۸ (۲۲:۱۴)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۷۲ کاربر آنلاین است. (۳۲ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۷۲

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!