به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

۳ مشکل بزرگ بارسلونا که باید هر چه سریع‌تر برطرف گرددآنالیز فنی
فرستنده مبينا پولايی در تاريخ جمعه، ۱۷ آبان ۱۳۹۸ (۲۲:۴۴) (۶۲۲ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
مرجع: اسپورت
مترجم: مبینا پولایی / FCBarcelona.ir


باشگاه بارسلونا در برهه کلیدی‌ای از فصل دچار بحران شده است؛ عملکرد تیم در بهترین فرم خود نیست و این بار حتی نتایج هم نمی‌تواند ضعف‌های تیم را بپوشاند. از طرفی عملکرد فردی برخی بازیکنان هم نمی‌تواند این وضعیف را ساماندهی کند و مشکلات تیمی به وضوح دیده می‌شود‌. ارنستو والورده باید پیش از این که شرایط بدتر شود به فکر راه حلی برای این مسئله باشد. در حال حاضر او با ۳ مشکلی اساسی رو به روست که در این مقاله به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.


کانون هواداران بارسلونا در ایران

۱. دفاع ضعیف

تراشتگن کافی نیست. این سنگربان آلمانی طی ۴ بازی این فصل تیم در لیگ قهرمانان ۱۴ مهار موفق داشته و این یعنی به طور میانگین ۳.۵ سیو در هر بازی. این که بارسا تنها دو گل تا اینجای رقابت‌های لیگ قهرمانان دریافت کرده، مرهون زحمات این دروازبان است نه چیزی دیگر؛ او همچنین توانسته تیمش را از شکست قطعی مقابل دورتموند و اینتر نجات دهد. اما این‌ها چیزی نیست که شما از یک مدعی قهرمانی در لیگ‌ قهرمانان انتظار دارید.

عملکرد تیم در اعمال فشار روی حریف یکپارچه نیست و به همین دلیل بازیکنان تیم مقابل به راحتی می‌توانند روی محوطه جریمه بارسا تسلط یابند. عدم هماهنگی و اعمال فشارهای ناموفق باعث شده فضای کافی برای بهره برداری تیم حریف ایجاد شود. والورده باید این مشکل را حل کند.

ترکیب دفاع وسط بارسا همواره ثابت بوده و تغییری نداشته است؛ اگر تیم قابل پیش بینی باشد نمی‌تواند رقابت سالمی را بین بازیکنان ایجاد کند و آن‌ها را لبه تیغ نگه می‌دارد.


پیکه و لنگله در هر ۴ بازی اروپایی بارسا در این فصل بازی کرده‌اند و هر دو یک بازی در لیگ را به دلیل محرومیت از دست داده‌اند. اومتیتی یک بار مقابل ایبار و تودیبو مقابل سویا و چند دقیقه‌ای مقابل ختافه بازی کردند، در حالی که آرائوخو در اولین بازی خود با پیراهن تیم اصلی تنها ۱۵ دقیقه در زمین بود.

این عدم اطمینان نسبت به بازیکنان تعویضی در مورد سایر مدافعان نیز صادق است. سرخی روبرتو اکنون در خط میانی‌ست و بنابراین سمدو و جوردی آلبا دیگر بازیکنان ثابت خط دفاعی هستند. جونیور فیرپو بعد از گلزنی مقابل ختافه تقریباً دیگر دیده نشد اگر چه عملکرد او با اشتباهاتی نیز همراه بود و این در حالی‌ست که واگه همچنان بلا استفاده مانده است.

۲. بی‌نظمی در خط میانی

بارسا سبک بازی خود را از دست داده است. هافبک‌ها کسانی‌ هستند که هویت تیم را تعیین می‌کنند و در حال حاضر هیچ نشانه‌ای از اقتدار سابق خط میانی تیم وجود ندارد؛ تیمی که همواره رقیبش را تحت سلطه داشت.

دی یونگ بیش از این نمی‌تواند کاری کند. این ستاره هلندی با انبوهی از آرزو، خیال و شجاعت به بارسا آمد. او تنها بازیکن آبی و اناری پوشی‌ست که در تمام بازی‌های لیگ قهرمانان این فصل بیش از ۱۰ کیلومتر دوندگی داشته است. دی یونگ عملکردی بی‌نقص دارد اما هنوز نتوانسته بهترین فرم خود را در تیم پیدا کند. او همچنین رکورد ارسال ۳۸۵ پاس رو به جلوی موفق در لالیگا را ثبت کرده است.


یکی از این هافبک‌های نمادین سرخیو بوسکتس است که دیگر مثل قبل همواره در ترکیب نخست حضور ندارد. والورده برای سرحال نگه داشتنش بیش از گذشته از او به طور چرخشی استفاده می‌کند. بوسکتس تنها در ۵ بازی از ۱۱ بازی تیم در این فصل از رقابت‌های لیگ به طور کامل حضور داشته و در هیچ یک از ۴ بازی ابتدایی این فصل لیگ قهرمانان تا پایان در زمین نبوده است.

حضور سایر هافبک‌ها نیز به همین میزان نامنظم است. آرتور در حال سپری کردن لحظات درخشانی‌ست با این حال والورده به او گفته که باید در عملکرد دفاعی خود بیشتر تلاش کند. آرتور ویدال تمایل دارد بیشتر نقش هجومی داشته باشد و در کنار مهاجمان اصلی بازی کند که این باعث تضعیف خط میانی می‌شود. راکیتیچ می‌داند عصر او به پایان رسیده در حالی که آلنیا پس از تعویض در بین دو نیمه بازی افتتاحیه لالیگا مقابل اتلتیک بیلبائو، دیگر مورد توجه قرار نگرفت.

اگر والورده به آن‌ها اعتماد کند، آلنیا یا ریکی پویگ می‌توانند بیش از این دی‌ان‌ای بارسا را به تیم تزریق کنند اما به نظر می‌رسد او اکنون تنها به گزینه‌هایی فکر می‌کند که از نظر خودش بهترین هستند.


۳. گسستگی در خط حمله

بارسا ۳۴۵ میلیون یورو (با احتساب متغیرها این مبلغ می‌تواند به ۴۲۵ میلیون برسد) برای دمبله، کوتینیو و گریزمن هزینه کرده اما هیچ از آن‌ها تاکنون انتظارات را برآورده نکرده‌اند. باشگاه همچنین نتوانسته فقدان نیمار و کوتینیو (که اکنون به طور قرضی در بایرن توپ می‌زند) را جبران کند. دمبله در فصل سوم حضورش در بارسا ۲ بار مصدوم شده در حالی که گریزمن هنوز نتوانسته جایگاه خود را در تیم تثبیت کند.

وقتی سوارز قادر بازی نبود، والورده گریزمن را در مرکز خط حمله قرار داد و او دو گل مقابل بتیس به ثمر رساند. وقتی سوارز و مسی هر دو در دسترس هستند، گریزمن به سمت چپ خط حمله منتقل می‌شود. مقابل سویا او در جناح راست بازی کرد و در عوض مسی به مرکز منتقل شد. گریزمن رفتار باورنکردنی‌ای دارد که این باعث می‌شود در صورت مواجهه با پست‌ها و مسئولیت‌های جدید، اعتراض نکند.


لوئیز سوارز هنوز جایگزین قطعی‌ای ندارد و مشکل مربوط به سلامت جسمی او اخیراً نگران کننده‌تر شده است. مشکل دیگر این که اگر مسی یک روز نباشد، مانند مصاف با اسلاویا، تیم نمی‌تواند گلزنی کند و این یعنی همه چیز به مرد آرژانتینی بستگی دارد.

تنها نکته مثبت، ورود آنسو فاتی‌ست. مقابل اسلاویا با این که او ۲۵ دقیقه بازی کرد و دمبله ۶۵ دقیقه اما کارایی بیشتری داشت و موقعیت گلزنی بیشتری ایجاد کرد‌. کارلس پرز دیگر چشم انداز امیدوار کننده تیم است اما نمی‌توان انتظار داشت جوانان ضعف‌های تیم را جبران کنند و وضعیت آن را به ثبات برسانند.
ارزش: ۱۰.۰۰ (۱ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
coutinho7
پاسخ به: ۳ مشکل بزرگ بارسلونا که باید هر چه سریع‌تر برطرف گردد
مشکل اساسی تیم: ارنستو والورده.


یکشنبه، ۱۹ آبان ۱۳۹۸ (۱۵:۰۹)
 
Davarpanah
پاسخ به: ۳ مشکل بزرگ بارسلونا که باید هر چه سریع‌تر برطرف گردد
بوسکتس در حال حاضر ضعیف ترین هافبکه
سوارز ضعیف ترین مهاجم
پیکه و آلبا ضعیف ترین مدافعا
متاسفانه فقط اسمشون مونده و خودشون وااااقعا ضعیف و افتضاح بازی میکنن


شنبه، ۱۸ آبان ۱۳۹۸ (۱۹:۱۳)
 
rockstar
پاسخ به: ۳ مشکل بزرگ بارسلونا که باید هر چه سریع‌تر برطرف گردد
نقل قول
Lucho.The.Great نوشته:

تیم هیچ مشکلی نداره جز تو دفاع و هافبک و حمله! و والورده میگه از جانب باشگاه احترام و حمایت دریافت می کنه!

توی اکثر تیمای دنیا، مدیر ورزشی حرف اول و آخر رو توی نقل و انتقالات بازیکنا و مربی میزنه ! مدیر ورزشی ما از اول فصل لال شده و حتی یه مصاحبه هم ازش نشنیدیم درباره وضع تیم ! چطور میشه کسی که زمانی توی تیم پپ بازی میکرد اینقد سبک مغز شده باشه ! مطمئنم بخاطر قضیه دادگاهش هیچ توجهی به تیم نداره !


شنبه، ۱۸ آبان ۱۳۹۸ (۱۳:۰۷)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: ۳ مشکل بزرگ بارسلونا که باید هر چه سریع‌تر برطرف گردد
تیم هیچ مشکلی نداره جز تو دفاع و هافبک و حمله! و والورده میگه از جانب باشگاه احترام و حمایت دریافت می کنه!


شنبه، ۱۸ آبان ۱۳۹۸ (۱۲:۲۵)
 
najieman
پاسخ به: ۳ مشکل بزرگ بارسلونا که باید هر چه سریع‌تر برطرف گردد
تیم فقط یه مشکل داره و اونم روی نیمکت نشسته


شنبه، ۱۸ آبان ۱۳۹۸ (۱۰:۰۱)
 
Huchism
پاسخ به: ۳ مشکل بزرگ بارسلونا که باید هر چه سریع‌تر برطرف گردد
همه دنیا دارن میگن افتضاح کاشته و اون همچنان به قوت قبل ادامه میده


شنبه، ۱۸ آبان ۱۳۹۸ (۱:۱۰)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۷۱ کاربر آنلاین است. (۱۰ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۷۱

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!