به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

بارسلونا vs دورتموند: ۳ نبرد تن به تن و تماشاییآنالیز فنی
فرستنده مبينا پولايی در تاريخ چهارشنبه، ۶ آذر ۱۳۹۸ (۲:۲۳) (۵۷۰ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
مرجع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: مبینا پولایی / FCBarcelona.ir


در جریان بازی‌های روز پنجم دور گروهی لیگ قهرمانان این فصل، کاتالان‌ها به مصاف غول‌های بوندسلیگا خواهند رفت؛ این دیدار شاهد سه تقابل فردی بین بازیکنان دو تیم نیز خواهد بود که در این مقاله به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.


کانون هواداران بارسلونا در ایران

بارسلونا و بروسیا دورتموند امشب ساعت ۲۳:۳۰ (به وقت ایران) در نیوکمپ با یکدیگر بازی خواهند کرد. بعد از پیروزی برابر لگانس در لیگ، آبی و اناری پوشان در حالی به رقابت‌های لیگ قهرمانان باز می‌گردند که می‌دانند کسب پیروزی در این بازی، نه تنها حضورشان در مرحله یک هشتم نهایی را مسجل خواهد کرد بلکه جایگاهشان به عنوان صدر نشین جدول گروه F را نیز تثبیت خواهد کرد.

این دومین باری‌ست که کاتالان‌ها میزبان این تیم آلمانی هستند، اولین ملاقات دو تیم (در این ورزشگاه) به ۸ ژانویه سال ۱۹۹۷ باز می‌گردد که با برد ۲-۰ بارسا در مرحله رفت فینال سوپر کاپ یوفا به سرانجام رسید و در مجموع با نتیجه ۳-۱ به قهرمانی رسید. این دو تیم در ماه سپتامبر در ورزشگاه سیگنال ایدونا پارک به دیدار یکدیگر رفتند که با تساوی ۰-۰ به پایان رسید. تراشتگن با سیو بک پنالتی از مارکو رویس، هموطن آلمانی خود، بارسلونا را از مهلکه شکست در این بازی نجات داد.

بارسا در ۳۴ بازی خانگی اخیر خود در لیگ قهرمانان شکست ناپذیر ظاهر شده؛ رکوردی که از سپتامبر ۲۰۱۳ کلید خورد (۳۰ برد و ۴ تساوی). شکست ۵-۱ لیون در دور برگشت مرحله یک هشتم نهایی فصل قبل این رقابت‌ها رکورد ۲۹ بازی خانگی بدون شکست را از بایرن مونیخ (بین سال‌های ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۲) ربود. بیایید ۳ نبرد تن به تنی که امشب در سیگنال آیدونا پارک شکل خواهد گرفت را بررسی کنیم:


مسی vs متس هوملس

متس هوملس به احتمال زیاد مردی خواهد بود که سعی می‌کند استعداد پرافتخار بارسا، لیونل مسی را مهار کند. این مرد آرژانتینی در بازی رفت مقابل شاگردان لوسین فاوره تازه مصدومیت خود را پشت سر گذاشته بود و در دقیقه ۵۹ جایگزین آنسو فاتی شد؛ ستاره جوان و رکوردشکنی که در حالی اولین بازی خود در لیگ قهرمانان را به نمایش گذاشت که تنها ۱۶ سال و ۳۲۱ روز سن داشت. او به جوان‌ترین بازیکنی تبدیل شد که در این رقابت‌ها برای بارسلونا به میدان رفته است.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

شاگردان ارنستو والورده مجموعاً ۳۱ گل در بازی‌های خانگی تمام رقابت‌های این فصل به ثمر رسانده و با این کار، نیوکمپ را دشوارترین آزمون برای مدافعان کرده‌اند. علی رغم مصدومیت مسی در ابتدای فصل، با ۶ گل زده، او تقریباً ۲۰ درصد از تمام گل‌های خانگی بارسا را به ثمر رسانده است.

این مرد آرژانتینی با گلزنی در برد خارج از خانه ۲-۱ مقابل اسلاویا پراگ، به اولین بازیکنی تبدیل شد که طی ۱۵ فصل متوالی در لیگ قهرمانان گلزنی کرده است. بنابراین مرد شماره ۱۰ بارسا چهارشنبه شب به دنبال افزودن نام بروسیا دورتموند به لیست قربانیان گلزنی‌اش می‌باشد و متس هوملس برای متوقف ساختن این مهاجم آبی و اناری تلاش خواهد کرد.


مدافع مرکزی باتجربه‌ی بروسیا دورتموند، آمار چشمگیر ۸۱.۸ درصدی در ارسال پاس‌های موفق در این فصل لیگ قهرمانان را دارد. با این حال اگر بارسا بتواند این مدافع را در نیمه زمین تیم خودش تحت فشار قرار دهد، شانس آبی و اناری‌ها، به ویژه مسی برای گلزنی بیشتر خواهد شد.

مارک آندره تراشتگن vs رومن بورکی

دیگر نبرد جذاب امشب، دوئلی بین دو سنگربان است. مارک آندره تراشتگن در دور رفت دیدار بین دو تیم چند باری ضربات مارکو رویس را مهار کرد که مهم‌ترین آن‌ها ضربه‌ای بود که از نقطه پنالتی زده شد و نتیجه این بازی را بدون گل رقم زد.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

این بازیکن ۲۷ ساله تا اینجای فصل، در تمام رقابت‌ها مجموعاً ۵ کلین شیت به نام خود ثبت کرده (۲۳ درصد) که دو تای آن‌ها در لیگ قهرمانان، مقابل دورتموند و اسلاویا پراگ بوده است.

تراشتگن از موقعیت‌هایی که شاگردان فاوره می‌توانند ایجاد کنند و دروازه‌اش را تهدید می‌کند آگاه است؛ او تا اینجای این فصل از رقابت‌های لیگ قهرمانان ۱۴ مهار موفق داشته (به طور میانگین ۳.۵ مهار در هر بازی) و این بار موظف است یک بار دیگر بازیکنانی چون رویس و سانچو را متوقف کند. این ملی‌پوش آلمانی این بار مجبور نخواهد بود با هم‌تیمی سابقش، پاکو آلگاسر رو در رو شود - مهاجم سابق بارسا به علت مصدومیت این بازی را از دست خواهد داد.

دروازبان دورتموند و تیم ملی سوئیس، رومن بورکی باید با مسی، سوارز و گریزمن مواجه شود. این مرد ۲۹ ساله دو ماه پیش در بازی رفت دو تیم در آلمان به ندرت دروازه‌اش مورد هدف قرار گرفت اما این بازی برای بارسا یک بازی خانگی‌ست ‌و او اگر می‌خواهد مغلوب استعدادهای خط حمله این تیم نشود، باید در بهترین فرم خود باشد.


بورکی طی ۴ بازی خود در مرحله گروهی لیگ قهرمانان این فصل ۴ گل دریافت کرده و - در تمام رقابت‌ها مجموعاً - در ۴ بازی دروازه‌اش را بسته نگه داشته است (۲۲ درصد).

بوسکتس vs مارکو رویس

مارکو رویس طی فصل‌های اخیر به یک شماره ده معمول تبدیل شده است؛ حضور در بخش‌های وسیعی از زمین و انتقال سریعش، رویس را خطرناک‌تر هم کرده است. این ملی‌پوش آلمانی باتجربه‌ترین بازیکن خط حمله بروسیا دورتموند است و چهارشنبه شب می‌تواند به خوبی توجه سرخیو بوسکتس را جلب کند.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

علی رغم این که به علت مصدومیت تاکنون تنها در دو بازی لیگ قهرمانان حضور پیدا کرده، رویس با میانگین ۴ شوت (در چارچوب) در هر بازی و همچنین با انتقال و حرکت سریع خود، نشان داده از بازیکنان تهدیدآمیز دورتموند محسوب می‌شود و بوسکتس می‌تواند وظیفه متوقف کردن او را بر عهده بگیرد. این ملی‌پوش ۳۰ ساله در دیدار رفت دو تیم در دورتموند مشکلاتی را برای بارسا ایجاد کرد و تنها مهار عالی یک پنالتی توسط هم وطن آلمانی‌اش، تراشتگن او را از گلزنی بازداشت.

رویس در خط میانی ترکیب رسمی ۱-۳-۲-۴ دورتموند قرار دارد و با میانگین ۸۱.۳ درصدی موفقیت پاس‌هایش، کنترل بخش زیادی از بازی این تیم آلمانی را به دست دارد.

ورزشگاه دورتموند یکی از وحشتناک‌ترین ورزشگاه‌های جهان برای حریفان است اما شاگردان والورده در جریان مصافی که در سپتامبر با این تیم داشتند، مالکیت ۵۹ درصدی توپ را از آن خود کردند. قسمت اعظم این مالکیت بالا مدیون عملکرد سرخیو بوسکتس بود و این بازیکن 31 ساله برای سبک بازی بارسا مهم است. چهارشنبه شب نقش دفاعی وی می‌تواند بسیار مهم و حیاتی باشد زیرا او سعی خواهد کرد در باطل کردن تهدیدها و ایجاد موقعیت‌های رویس نقش داشته باشد.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۷۱ کاربر آنلاین است. (۸ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۷۱

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!