به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

گذشت ۱۰ سال از اولین توپ طلای مسیآمار و ارقام
فرستنده مبينا پولايی در تاريخ یکشنبه، ۱۰ آذر ۱۳۹۸ (۲۲:۳۹) (۶۲۴ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
مرجع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: مبینا پولایی / FCBarcelona.ir


درست یک دهه پیش در چنین روزی، این ستاره آرژانتینی برای اولین بار به عنوان بهترین بازیکن جهان انتخاب شد. در این خبر از شایستگی‌های بی‌چون و چرای او برای کسب این عنوان مهم خواهیم گفت.


کانون هواداران بارسلونا در ایران

۱ دسامبر ۲۰۰۹، لئو مسی برای اولین بار به عنوان بهترین بازیکن جهان شناخته شد. در حالی که تنها ۲۲ سال سن داشت، مسی در یک دوره تاریخی برای بارسا، تیم را رهبری می‌کرد؛ زمانی که آن‌ها صاحب ۶ جام شدند: جام حذفی، لالیگا، لیگ قهرمانان، سوپر کاپ اسپانیا، سوپر کاپ اروپا و جام باشگاه‌های جهان. عملکرد او در تمام این رقا‌بت‌ها تاثیر گذار بود که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم:

جام حذفی: ۸ بازی، ۶ گل و ۱ پاس گل
لالیگا: ۳۰ بازی، ۲۲ گل و ۱۰ پاس گل
لیگ قهرمانان: ۱۲ بازی، ۶ گل و ۲ پاس گل
سوپر کاپ اسپانیا: ۱ بازی و ۲ گل
سوپر کاپ اروپا: ۱ بازی و ۱ پاس گل
جام باشگاه‌های جهان: ۲ بازی و ۲ گل

مسی در ۵ رقابت از این ۶ رقابت مجموعاً ۳۸ بار گلزنی کرد‌. بسیاری از این گل‌ها از اهمیت بالایی برخوردار بودند، مانند: دابلی که در پیروزی تاریخی ۶-۲ در سانتیاگو برنابئو ثبت کرد، ضربه سر دیدنی‌ای که در فینال لیگ قهرمانان در منچستر یونایتد زد، گلی که در فینال جام حذفی مقابل اتلتیک بیلبائو به ثمر رساند یا گلی که در دقایق تلف شده وارد دروازه استودیانتس کرد و اولین جام باشگاه‌های جهان را برای بارسلونا به ارمغان آورد.


این آمار شگفت انگیز باعث شد مسی رکورد بی‌نظیری در کسب آراء مراسم توپ طلا ثبت کند؛ او ۴۷۳ رای از ۴۸۰ رای ممکن را از آن خود کرد و با نفر دوم این لیست یعنی کریستیانو رونالدو (۲۳۳ امتیاز) ۲۴۰ رای اختلاف داشت. ژاوی هرناندز با ۱۷۰ رای در جایگاه سوم و آندرس اینیستا با ۱۴۹ رای در جایگاه چهارم قرار گرفتند. در بین ۳۰ نفر برتر این لیست در آن سال، نام سایر آبی و اناری پوشان نیز به چشم می‌خورد: ساموئل اتوئو که در تابستان ۲۰۰۹ به اینتر میلان رفت (پنجم با ۷۵ رای)، زلاتان ابراهیموویچ (هفتم با ۵۰ رای)، تیری هنری (پانزدهم با ۹ رای) و یایا توره (۲۹‌م با ۱ رای).

زننده ۵۰۰۰مین گل بارسا

در همان سال، گلی که توسط مسی وارد دروازه راسینگ سانتادر شد، ۵۰۰۰مین گل به ثمر رسیده در تاریخ باشگاه بود. مرد شماره ۱۰ بارسا این بازی را از روی نیمکت آغاز کرد و در تغییر نتیجه به سود کاتالان‌ها نقش داشت. مارکو آئورلیو ۱۰۰۰مین گل باشگاه را در سال ۱۹۵۰، پدرو زابالتا ۲۰۰۰مین گل را در ۱۹۶۴، کوئینی ۳۰۰۰مین گل را در سال ۱۹۸۲ و گیلرمو آمور ۴۰۰۰مین آن‌ها را در سال ۱۹۹۶ به ثمر رساندند. ۱۳ سال بعد، این مرد آرژانتینی ۵۰۰۰مین گل را زد و ملاقاتی با کوئینی و آمور داشت تا یک عکس تاریخی و به یادماندنی با آن‌ها بگیرد.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

به امید کسب ششمین توپ طلا

فردا، ۲ دسامبر در پاریس قهرمان جدید معتبرترین جایزه دنیای فوتبال مشخص می‌شود. لئو مسی برای ۱۲مین بار در دوران فوتبالی‌اش در بین ۳ کاندید نهایی کسب این جایزه قرار گرفته است. در کنار کریستیانو رونالدو و فن دایک، این ملی‌پوش آرژانتینی شانس دریافت ششمین توپ طلای خود را دارد؛ جایزه‌ای که در سال‌های ۲۰۰۹، ۲۰۱۰، ۲۰۱۱، ۲۰۱۲ و ۲۰۱۵ نیز بدان دست یافت.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

مسی جایزه The Best امسال را کسب کرد و با ۳۶ گل زده، برترین گلزن لیگ فصل قبل شد. او با ۱۲ گل زده برترین گلزن لیگ قهرمانان نیز بود و یکی از این گل‌ها در نیمه نهایی مقابل لیورپول به ثمر رسید که به عنوان بهترین گل این رقابت‌ها برگزیده شد. این گل تصادفاً ۶۰۰مین گل او با پیراهن بارسا بود. مسی در فصل قبل ۲۶مین جام قهرمانی بارسا - و دهمین جام قهرمانی خود - در لالیگا را بالای سر برد. او همچنین رکورد ۷۰۰ بازی به عنوان یک آبی و اناری پوش را ثبت کرده که تنها ژاوی هرناندز با ۷۶۷ بازی از او جلوتر است.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
11384
پاسخ به: گذشت ۱۰ سال از اولین توپ طلای مسی
ایشالا


سه‌شنبه، ۱۲ آذر ۱۳۹۸ (۱۷:۴۶)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: گذشت ۱۰ سال از اولین توپ طلای مسی
ایشالا ششمی رو هم می بره، اگرچه جایزه ای که اون میمون رسانه ای با تبلیغات تونسته بیشتر از بزرگان تاریخ ببره هیچ ارزشی نداره.


یکشنبه، ۱۰ آذر ۱۳۹۸ (۲۳:۱۴)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۲۴۷ کاربر آنلاین است. (۲۲ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۲۴۷

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!