به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

آشنایی با مایورکا، تیم تازه صعود کرده لالیگالالیگا
فرستنده مبينا پولايی در تاريخ جمعه، ۱۵ آذر ۱۳۹۸ (۱۹:۴۲) (۴۸۶ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
مرجع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: مبینا پولایی / FCBarcelona.ir


مایورکا بعد از مدت‌ها در این فصل به لالیگا بازگشته و به همین بهانه قصد داریم پیش از مصاف شنبه شب بارسا مقابل این تیم، شما را بیشتر با آن آشنا کنیم.


کانون هواداران بارسلونا در ایران

از کجا می‌آیند؟

این تیم متعلق به مجمع الجزایر بالئاری، واقع در غرب دریای مدیترانه است و از آن‌جا که هر ساله حدوداً ۲۸ میلیون گردشگر را به خود اختصاص می‌دهد (که اغلب به خاطر آفتابی بودنش به آن سفر می‌کنند)، نیاز به معرفی ندارد. این تیم فوتبال در پالما د مایورکا تاسیس شد که شهری قدیمی با کلیسایی شگفت انگیز است.

تاریخچه

باشگاه فوتبال رئال مایورکا در سال ۱۹۱۶ تاسیس شد و اولین حضورش در لیگ دسته یک اسپانیا به سال ۱۹۶۰ باز می‌گردد اما آن‌ها تا مدت‌ها از حضور منظم در این لیگ محروم بودند تا این که در بین سال‌های ۱۹۹۷ تا ۲۰۱۳ شانزده سال متوالی را در لالیگا گذراندند. شایان ذکر است که این تیم در سال ۲۰۰۳ با زدن دو گل مقابل اوئلوا در فینال جام حذفی، قهرمان این رقابت‌ها شد؛ زننده آن دو گل کسی بود که بعدها به اسطوره بارسا تبدیل شد: ساموئل اتوئو.

در سال ۲۰۱۷ آن‌ها به گروه سوم لیگ سگوندا دیویژن ۲B سقوط کردند اما فرآیند پیشرفتشان همه را شگفت زده کرده است؛ حال دو سال از آن سقوط گذشته و آن‌ها به لالیگا بازگشته‌اند.

مصاف‌های پیشین با بارسا

به فصل ۱۹۹۹/۲۰۰۰ باز می‌گردیم؛ مایورکا در هر دو دیدار خانگی و خارج از خانه، بارسا را شکست داد اما در ۲۶ دیدار لالیگایی بعد از آن، بارسلونا تنها ۳ بار بازی را به این تیم واگذار کرد (که دو بار آن در خانه بوده است) که البته همه آن‌ها در هفته‌های پایانی فصل بودند که اهمیت چندانی - در جایگاه نهایی تیم‌ها - نداشتند.

معروف‌ترین دیدار بین این دو تیم در فینال جام حذفی ۱۹۹۸ بود که بارسا بازی را در ضربات پنالتی برد. یکی از ضربات مایورکا توسط یکی از بازیکنان سابق بارسا، ژابیر اسکورزا از دست رفت.


این اولین دیدار دو تیم طی ۵ سال اخیر خواهد بود - هر دو بازی اخیر مایورکا در نیوکمپ با نتیجه ۵-۰ به سود میزبان به پایان رسید.

فرم تیم

عملکرد مایورکا تا اینجای فصل در لیگ چندان موفق نبوده است؛ آن‌ها در ۱۵ بازی ابتدایی‌شان تنها ۴ برد کسب کردند و تنها یک رده از ناحیه سقوط جدول بالاترند. شکست ۱-۰ رئال مادرید شگفت‌انگیزترین نتیجه‌ای‌ست که تاکنون کسب کرده‌اند.

مایورکا در بازی‌های خارج از خانه عملکرد خوبی نداشته است؛ آن‌ها در هر ۶ بازی خارج خانه خود شکست خورده و تنها ۳ گل به ثمر رسانده‌اند.

در این فصل مایورکا به طور متوسط در هر بازی ۲.۷ بار شوت‌زنی کرده که از این حیث پایین‌ترین امتیاز جدول را به خود اختصاص داده است. آمار جالب دیگری که می‌توان به آن اشاره کرد تعداد پنالتی‌هایی‌ست که به مایورکا داده شده است؛ آن‌ها ۱۴ پنالتی در ۱۵ بازی به دست آوردند و در این زمینه در لالیگا پیشتاز هستند.

بازیکنان

بیشترین حضور در بازی‌های ملی: الكساندر تراژكسوی (مقدونیه شمالی، ۵۴)، بابا رحمان (غنا، ۲۸)، لومور آگبنینو (غنا، ۱۳)، تاکفوسا کوبو (ژاپن، ۷).

ارتباط با بارسا: تاکفوسا کوبو ۴ فصل را در دوران نوجوانی‌اش در لاماسیا سپری کرده است. بعد از بازگشت به باشگاه توکیو، نهایتاً در تابستان سال گذشته به رئال مادرید (کاستیا) پیوست و اکنون به طور قرضی برای مایورکا بازی می‌کند.

برترین گلزن فصل ۲۰۱۹/۲۰: آنته بودیمیر کروات با ۳ گل

سرمربی

ویسنته مورنو تقریباً تمام دوران بازیگری خود را در باشگاه دپورتیوو خرز گذراند. یکی از گل‌های او در دوران حرفه‌ایش این تیم را برای اولین بار در سال ۲۰۰۹ به لالیگا رساند. او نهایتاً در سن ۳۵ سالگی در لیگ دسته یک اسپانیا حضور پیدا کرد.

بعد از آویختن کفش‌هایش، او خیلی زود سرمربی این باشگاه شد و بعد از آن ۳ فصل را در خیمناستیک تاراگونا سپری کرد. ۲ سال پیش نیز هدایت مایورکا را در حالی که در سگوندا دیویژن ۲B بود، بر عهده گرفت. از آن‌جا که اکنون تیمش باید خود را برای بازی در نیوکمپ آماده کند، می‌توان با اطمینان گفت که این سرمربی کار خود را کاملاً درست انجام داده است‌.


چه می‌گویند؟

آنته بودیمیر: «من (نسبت به این بازی) خوشبین هستم، چرا ما نباید بتوانیم اولین امتیاز خود در بازی‌های خارج از خانه را مقابل بارسلونا کسب کنیم؟ ما می‌دانیم که با تعدادی از بهترین بازیکنان جهان رو به رو خواهیم شد اما آمادگی مقابل بارسلونا یا هر باشگاه دیگر برای ما فرقی نمی‌کند. ما همواره می‌خواهیم ببریم».

«قبل از این بازی همه ما لیونل مسی را تشویق خواهیم کرد (رونمایی از توپ طلا در این بازی صورت خواهد گرفت) اما وقتی بازی شروع شود، باید تلاش کنیم تا او را از انجام کارهای آسیب زننده باز داریم».
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
Heavenly.Girl
پاسخ به: آشنایی با مایورکا، تیم تازه صعود کرده لالیگا
"چرا ما نباید بتوانیم اولین امتیاز خود در بازی‌های خارج از خانه را مقابل بارسلونا کسب کنیم؟"

درستشم همینه


جمعه، ۱۵ آذر ۱۳۹۸ (۲۱:۱۹)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: آشنایی با مایورکا، تیم تازه صعود کرده لالیگا
والورده رابطه خیلی خوبی با تیمای تازه صعود کرده داره. اساسی روحیه میده بهشون.


جمعه، ۱۵ آذر ۱۳۹۸ (۱۹:۵۵)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۰۷ کاربر آنلاین است. (۲۷ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۰۷

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!