به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

روبرتو، مدافع یا هافبک!آنالیز فنی
فرستنده مبينا پولايی در تاريخ دوشنبه، ۱۸ آذر ۱۳۹۸ (۲۰:۰۴) (۷۷۴ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
مرجع: اسپورت
مترجم: مبینا پولایی / FCBarcelona.ir


والورده در این فصل قصد داشت از روبرتو صرفاً در خط میانی استفاده کند اما در مصاف با مایورکا او یک بار دیگر قابلیت‌های خود را در دفاع نشان داد. در این مقاله قصد داریم این موضوع را از جوانب دیگری بررسی کنیم.


کانون هواداران بارسلونا در ایران

ارنستو والورده در ماه جولای گفت: «نظر ما این است که در این فصل از سرخیو روبرتو در خط میانی استفاده کنیم». این سرمربی برنامه دیگری برای روبرتو داشت و می‌خواست نلسون سمدو و واگه برای پست دفاع راست با یکدیگر رقابت کنند.

سمدو بعد از منتفی شدن خروجش از باشگاه در تابستان امسال، به انتخاب نخست این پست تبدیل و باعث شد روبرتو در جایی بازی کند که احساس می‌کند برایش مناسب‌تر است.

این محصول لاماسیا ۲ سال پیش طی مصاحبه‌ای با ال پایس گفت: «گاهی بازی‌هایم خوب پیش نمی‌رفت و من با خودم می‌گفتم: در این‌جا چه کار می‌کنم وقتی می‌توانستم در خط میانی باشم؟»


این تصمیم با توجه به ترافیک خط هافبک تیم، تا حدودی عجیب بود. سرخی روبرتو در بازی افتتاحیه لالیگا مقابل اتلتیک بیلبائو در کنار فرانکی دی یونگ و کارلس آلنیا، خط هافبک تیم را تشکیل داد.

اما در اولین لحظه‌ای که سمدو برای آمادگی بدنی‌ش به تقلا افتاد، مشخص شد که اولین جایگزینش روبرتوست. به دلیل مصدومیت‌های اخیر این مدافع پرتغالی، روبرتو سه بازی اخیر خود را در پست دفاع شروع کرده است.

روبرتو قابلیت خود را به عنوان یک مدافع صِرف در مصاف با تیم‌های دورتموند، اتلتیکو و مایورکا نشان داده است. به نظر می‌رسد که والورده از همه کاره بودن او بدش نمی‌آید!

«فصل‌ها با داشتن یک ایده کلی آغاز می‌شوند و بازیکنان طبق برنامه شروع می‌کنند. اما بعداً، باید تغییراتی ایجاد کنیم. خوشبختانه ما نلسون و موسی را داریم که می‌توانند آن موقعیت را پوشش دهند. اگر سرخی همچنان در جناح راست دفاع و راکیتیچ در خط میانی به بازی خود ادامه دهند، باید دید که چه می‌شود اما نه تنها مشکل این نیست بلکه دقیقاً برعکس این حالت، ایجاد مشکل می‌کند».


پشتیبانی همیشگی برای تیم

آمار او در دیدار با مایورکا به روشنی توضیح می‌دهد که روبرتو چقدر در تیم تاثیر گذار است. برای مثال لمس توپ او بیش از هر بازیکن بارسایی دیگر بود (۱۱۱ بار). بعد از او سایر نام‌های قابل توجه این لیست اعم‌اند از: مسی (۱۰۶)، بوسکتس (۱۰۴)، لنگله (۸۲)، راکیتیچ (۸۱)، پیکه (۷۶) و دی یونگ (۵۹).

سرخی روبرتو نه تنها دریافت توپ خوبی داشت بلکه در ارسال آن به هم‌تیمی‌هایش نیز از دقت بالایی برخوردار بود. او در این بازی ۹۱.۱ درصد پاس سالم ارسال کرد و از ۶ نبرد فردی‌ای (تک به تک) که با بازیکنان حریف داشت، در ۵ تای آن‌ها پیروز شد.

بازی کردن به عنوان مدافع صِرف به روبرتو این اجازه را می‌دهد که قدرت خود را نشان دهد. در این پست او می‌تواند سرعت خود را هم نشان دهد زیرا فضای زیادی برای عرض اندام دارد و در مقابل، بازی در خط میانی به معنای فضای کمتر برای مانور دادن است.


علاوه بر این او توانسته اعتماد مسی را هم به دست آورد. در کنار راکیتیچ این سه بدون هیچ دردسری با یکدیگر هماهنگ شده‌اند. شاید یکی از دلایل آن مدت زمان زیادی‌ست که تجربه بازی در کنار هم را دارند.

هر سال همین اتفاق می‌افتد: ابتدا در مورد عملکرد روبرتو شبهاتی وجود دارد اما همواره در پایان او تبدیل به یک فرد کلیدی در تیم می‌شود. در حال حاضر او آخرین فارغ التحصیل لاماسیاست که واقعاً توانسته خود را در تیم اصلی تثبیت کند.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
AnsuFati
پاسخ به: روبرتو، مدافع یا هافبک!
نقل قول
باید دید که چه می‌شود

عملکرد کل سه سال استاد تو همین یه جمله گرانبهاش خلاصه میشه
11 نفر میفرسته تو وسط بازی هم سه تا تعویض رندوم میکنه ببینه چی میشه ایشالا که مسی خودش یه کاری میکنه


پنج‌شنبه، ۲۸ آذر ۱۳۹۸ (۲۱:۰۳)
 
jamshid27
پاسخ به: روبرتو، مدافع یا هافبک!
100 در 100 با این جملات موافقم چون جان مطلبو ادا میکنه و نشون میده روبرتو بدرد کدوم پست می خوره : سرخی روبرتو نه تنها دریافت توپ خوبی داشت بلکه در ارسال آن به هم‌تیمی‌هایش نیز از دقت بالایی برخوردار بود. او در این بازی ۹۱.۱ درصد پاس سالم ارسال کرد و از ۶ نبرد فردی‌ای (تک به تک) که با بازیکنان حریف داشت، در ۵ تای آن‌ها پیروز شد. بازی کردن به عنوان مدافع صِرف به روبرتو این اجازه را می‌دهد که قدرت خود را نشان دهد. در این پست او می‌تواند سرعت خود را هم نشان دهد زیرا فضای زیادی برای عرض اندام دارد و در مقابل، بازی در خط میانی به معنای فضای کمتر برای مانور دادن است.


سه‌شنبه، ۱۹ آذر ۱۳۹۸ (۱۴:۴۷)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: روبرتو، مدافع یا هافبک!
نابغه قرن بعد ۳ سال هنوز نفهمیده روبرتو تواناییاش کجاس.


سه‌شنبه، ۱۹ آذر ۱۳۹۸ (۱۱:۵۴)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۲۳۵ کاربر آنلاین است. (۲۴ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۲۳۵

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!