به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

چالش‌های پیش روی مسی در سال ۲۰۲۰آمار و ارقام
فرستنده مبينا پولايی در تاريخ پنج‌شنبه، ۱۲ دی ۱۳۹۸ (۱۳:۰۰) (۶۰۶ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
مرجع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: مبینا پولایی / FCBarcelona.ir


هر سالی که آغاز می‌شود، نویدبخش اهداف جدیدی‌ست؛ حتی ابرمرد بارسلونا که قبلاً عناوین بسیار زیادی را فتح کرده نیز از این قاعده مستثنی نمی‌باشد. در این خبر از مهم‌ترین رکوردهایی که پیراهن شماره ۱۰ بارسا باید در سال جدید آن‌ها را پشت سر بگذارد، خواهیم گفت.


کانون هواداران بارسلونا در ایران

سالی که گذشت سال فوق‌العاده‌ای برای لئو مسی بود، سالی که ششمین توپ طلایش را برای او به ارمغان آورد. طی ۱۶ فصل حضورش در بارسا، مسی کتاب تاریخ این باشگاه را به طور کامل از نو نوشته اما همچنان چند رکورد جدید باقی مانده که باید برای رسیدن به آن‌ها تلاش کند. بیایید به تعدادی از اهداف پیش روی او در سال ۲۰۲۰ نگاهی بی‌اندازیم.

شکستن رکورد پله به عنوان برترین گلزن برای یک تیم

پله در دوران بازیگری‌اش ۶۴۳ بار در تمام رقابت‌ها برای سانتوس گلزنی کرد اما مسی با داشتن ۶۱۸ گل زده در کارنامه‌ خود، حال تنها ۲۵ گل با رکورد این اسطوره برزیلی فاصله دارد. اگر فرم فعلی‌اش را ادامه دهد، می‌تواند رکورد جدیدی را در این زمینه از خود بر جای بگذارد.

فتح پنجمین لیگ قهرمانان

این ملی‌پوش آرژانتینی تاکنون ۴ بار قهرمان این رقابت‌ها شده (۲۰۰۶، ۲۰۰۹، ۲۰۱۱ و ۲۰۱۵) اما او و هم‌تیمی‌هایش ۵ سالی‌ست که رنگ این جام نقره‌ای را به خود ندیده‌اند. در صورت کسب پنجمین جام قهرمانی این قاره، مسی (و همچنین پیکه) تنها یک جام دیگر تا رسیدن به دارنده فعلی این رکورد، فرانسیسکو خنتو فاصله خواهند داشت؛ کسی که تا به حال ۶ بار به همراه رئال مادرید قهرمان این مسابقات شده است.

کسب یازدهمین قهرمانی‌اش در لالیگا

بارسا طی ۱۱ فصل اخیر لالیگا، ۸ بار و طی ۱۶ فصل اخیر ۱۱ بار قهرمان این رقابت‌ها شده است. مسی در کسب تمام این عناوین سهیم بوده است و در حال حاضر تنها دو جام با دارنده فعلی این رکورد - مجدداً - فرانسیسکو خنتو فاصله دارد.

قهرمانی در جام حذفی

بارسلونا تا به حال ۳۰ بار در جام حذفی اسپانیا قهرمان شده که مسی در ۷ تای آن‌ها نقش داشته است. یک قهرمانی دیگر مسی را به رکودداران فعلی تمام ادوار این مسابقات، خوزه ماریا بلاسته و اگوستین «پیرو» گاینزا (هر دو از اتلتیک بیلبائو) خواهد رساند. او همچنین باید به دنبال افزایش تعداد گل‌های زده خود در این رقابت‌ها باشد. مسی اکنون با ۵۱ گل در حال نزدیک شدن به رکورد ادموندو سوارز (۵۵ گل، والنسیا) می‌باشد که بالاتر از او گیلرمو گوروستیزا (۶۴ گل، بیلبائو)، جوزپ سامیتیر (۶۹ گل، بارسا) و تلمو زارا (۸۱ گل، بیلبائو) قرار دارند.

هفتمین توپ طلا

سال گذشته مسی برای ششمین بار جایزه بهترین بازیکن سال اروپا را دریافت کرد (۲۰۰۹، ۲۰۱۰، ۲۰۱۱، ۲۰۱۲، ۲۰۱۵ و ۲۰۱۹) و امسال می‌تواند با کسب هفتین توپ طلا، بیش از پیش خود را اثبات کند.

چهارمین کفش طلای متوالی

مسی جوان‌تر نمی‌شود با این حال روند گلزنی‌اش با همان سرعت جریان دارد. او تاکنون ۶ بار به عنوان برترین گلزن اروپا دست یافته و همچنین اولین بازیکنی‌ست که طی ۳ فصل متوالی به کسب این افتخار نائل آمده است‌. به نظر شما او می‌تواند این رکورد را به ۴ فصل (پیاپی) برساند؟

عبور از رکورد زارا در کسب جایزه پیچیچی

هر بار که مسی برنده کفش طلا شده، برترین گلزن اسپانیا نیز بوده است. او اکنون به طور مشترک با اسطوره اتلتیک بیلبائو، تلمو زارا رکورددار کسب (۶ بار) جایزه پیچیچی می‌باشد اما تنها یک جایزه دیگر، رکورد جدیدی را برای او به ارمغان می‌آورد.

ثبت رکوردی جدید در ال کلاسیکو

با حضور در تساوی ۰-۰ مقابل رئال مادرید در ماه گذشته، لئو مسی به رکورد ۴۲ بازی ژاوی هرناندز در ال کلاسیکو رسید. یک بازی دیگر او را با یک رکورد جدید، جلوتر از ژاوی قرار می‌دهد. مسی در حال حاضر تنها یک قدم تا سرخیو راموس رئال مادرید که دارنده رکورد می‌باشد، فاصله دارد.

نزدیک شدن به رکوردی جدید در بازی برای بارسا

ژاوی تنها کسی‌ست که او باید برای ثبت رکوردی جدید در این زمینه، پشت سر بگذارد. این هافبک در دوران حضور خود در بارسا، ۷۶۷ بازی با پیراهن آبی و اناری به نمایش گذاشت اما مسی در حال حاضر ۷۰۵ بازی در کارنامه خود دارد. او شاید در سال ۲۰۲۰ به رکورد ژاوی نرسد اما قطعاً به آن بسیار نزدیک خواهد شد.

رکوردشکنی در تعداد جام‌های کسب شده با یک تیم

مسی تاکنون ۳۴ بار با بارسا قهرمان رقابت‌های رسمی شده و تنها ۳ جام دیگر تا رسیدن به رکورد سرمربی فعلی والز و اسطوره منچستر یونایتد، رایان گیگز (۳۶ جام) فاصله دارد.

برترین گلزن تمام ادوار لیگ قهرمانان

دوئل حماسه‌ای بین لئو مسی و کریستیانو رونالدو همچنان ادامه دارد. مرد آرژانتینی تاکنون ۱۱۴ گل در این مسابقات به ثمر رسانده اما ستاره فعلی یوونتوس با ۱۲۸ گل زده در این زمینه پیشتاز است. بازی‌های زیادی در لیگ قهرمانان ۲۰۲۰ برگزار خواهد شد و کسی نمی‌داند چه اتفاقی ممکن است رخ دهد.

قهرمانی در کوپا آمریکا به همراه آرژانتین

مسی - با وجود تمام موفقیت‌های باشگاهی - همچنان در انتظار اولین قهرمانی ملی‌اش به همراه آرژانتین می‌باشد (البته او قبلاً این کار را در المپیک ۲۰۰۸ انجام داده است). سال جدید فرصتی دوباره به او خواهد داد تا در کوپا آمریکای ۲۰۲۰، که به طور مشترک توسط تیم ملی کشور او و کلمبیا میزبانی می‌شود، حماسه بیافریند.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
jamshid27
پاسخ به: چالش‌های پیش روی مسی در سال ۲۰۲۰
حماسه مسی


پنج‌شنبه، ۱۲ دی ۱۳۹۸ (۲۰:۰۸)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۰۸ کاربر آنلاین است. (۲۱ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۰۸

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!