به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

سه نکته کلیدی در رابطه با آغاز «عصر کیکه» در بارسلونامصاحبه
فرستنده مبينا پولايی در تاريخ چهارشنبه، ۲۵ دی ۱۳۹۸ (۱۸:۲۶) (۶۰۲ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
مرجع: اسپورت
مترجم: مبینا پولایی / FCBarcelona.ir


سرمربی جدید کاتالان‌ها قول یک فوتبال خوب را به هواداران داده است، همچنین اذعان داشته که از بازیکنان آکادمی استفاده خواهد کرد و تحت نظر او تمام بازیکنان فرصت درخشیدن خواهند یافت. در این مقاله بیشتر با دیدگاه‌ این مرد اسپانیایی در زمینه‌های مختلف آشنا خواهید شد.


کانون هواداران بارسلونا در ایران

سرمربی جدید بارسلونا، کیکه ستین در کنفرانس مطبوعاتی نخست خود با طرز فکر و ایده‌های مشخصی ظاهر شد.

پایبندی به مکتب بارسلونا

یکی از دلایل اصلی انتخاب او توسط بارسا، نگرش و دیدگاهش نسبت به بازی‌ و انطباق کامل سبک کاری‌‌اش با دی‌ان‌ای باشگاه بود. کیکه در مورد آخرین بازی تیم که به شکست مقابل اتلتیکو مادرید در سوپر کاپ اسپانیا انجامید، اظهار داشت: «من عنوان یا رزومه قوی‌ای ندارم اما عاشق فلسفه این باشگاه هستم. تیم‌های من خوب بازی می‌کنند و این تنها چیزی‌ست که می‌توانم تضمین کنم: آن‌ها فوتبال خوبی ارائه خواهند کرد. نمی‌دانم برای راضی کردن باشگاهی به بزرگی بارسا توانایی کافی دارم یا نه اما عادت دارم فوتبال خوبی ارائه دهم. در بازی آخر، آن‌ها واقعاً ۷۰ دقیقه را خوب بازی کردند».

سبک فوتبال

بسیاری می‌خواهند بدانند او چه سیستم و چینشی در بارسا به کار خواهد بست. «آنچه مهم است فلسفه باشگاه‌ خواهد بود، این که آنچه تلاش می‌کنیم انجام دهیم، واضح باشد. در مورد سیستم بازی باید بگویم احتمالاً بتوانیم آن را به ۳-۳-۴ یا ۲-۴-۴ تغییر دهیم، سیستمی که در حال حاضر بسیاری از تیم‌ها از آن استفاده می‌کنند. باید - در این مورد - با بازیکنان صحبت کنیم و چیزهای زیادی اختیار داشته باشیم. سیستم بازی ممکن است تغییر کند، نمی‌توانم آن را رد کنم».

ستین در تمام باشگاه‌های سابقش، همواره از حامیان سفت و سخت ترویج استفاده از جوانان بوده است. «در مورد بحث آکادمی واضح است که این باشگاه یک نسخه خارق العاده‌ از آن را دارد. من در مورد بسیاری از این بازیکنان چیز زیادی نمی‌دانم اما آن‌ها تمرین خواهند کرد و عضوی از ما خواهند بود. بازیکنان در تیم اصلی باید بدانند که اگر کسی پیشرفت می‌کند [و به تیم نخست راه می‌یابد] شایستگی‌اش را داشته است. من از بازیکنان آکادمی استفاده می‌کنم چرا که این کار باعث می‌شود بازیکنان اصلی خیلی اطمینان خاطر نداشته نباشند [فکر نکنند رقابت برای بهتر شدن به پایان رسیده است]. این پیامی‌ست که همواره به جوانان داده‌ام: اگر واقعاً پیشرفت کنید و جایگاه خود را به دست آورید، می‌توانید به خوبی با تیم اصلی هماهنگ و به یکی از اعضای آن تبدیل شوید».


ستین همچنین از تغییراتی که باید در بارسا ایجاد شود، آگاه است. «من مطمئنم که می‌توانم چیزهایی که دوست دارم را به تیم اضافه کنم و معتقدم نه تنها در زمان والورده حتی پیش از او نیز آن‌ها می‌توانستند بهتر بازی کنند. زیرا اگر همه چیز خوب پیش می‌رفت، نیازی به آمدن من نبود. من مطمئنم که می‌توانیم در برخی جوانب پیشرفت کنیم، شیوه‌ای که ما با هم ارتباط برقرار می‌کنیم که مربی تا مربی متفاوت است».

این سرمربی هیچ چیز را مقدم بر ایمان به سبک فوتبالش نمی‌داند. «مهم‌ترین چیز این است که تلاش واقعی را هر روز و به طور منظم ببینیم، این است که همواره آماده باشیم به بهترین نحوی که می‌توانیم تلاش کنیم. من یک روش زندگی کردن دارم که مدت‌هاست با من است. حرف همه را می‌شنوم اما ایده و طرز فکر خود را دارم. شما با طرز فکر و سبک فوتبالم آشنا هستید. اگر مجبور باشم در کنارشان بمیرم، این کار را انجام خواهم داد. ما تلاش خواهیم کرد و بهترین خروجی را از بازیکنانمان خواهیم گرفت‌».


لئو مسی

روشن است که فلسفه بارسا مسی را هم شامل می‌شود. «من هنوز به درستی درک نکرده‌ام که سرمربی بهترین بازیکن جهان و هم‌تیمی‌هایش بودن یعنی چه. ما با او و چند نفر دیگر صحبت کرده‌ایم اما به او گفتم: تنها چیزی که برایت دارم، تحسین و تمجید است. مسی، مسی‌ست، بوسکتس، بوسکتس است، پیکه، پیکه است اما همه باید جایگاه خود را به دست آورند. من مطمئنم رابطه خوبی با همه آن‌ها خواهم داشت. آن‌ها خواهند دید که من شخصیتی قاطع و صمیمی دارم. اگر چیزی را ببینم که از آن خوشم نمی‌آید، با آن‌ها صحبت خواهم گرد زیرا همگی‌شان بااستعداد هستند».
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
Lucho.The.Great
پاسخ به: سه نکته کلیدی در رابطه با آغاز «عصر کیکه» در بارسلونا
به امید بازگشت عصر فوتبال زیبا بعد از ۲.۵ سال سیاه...


پنج‌شنبه، ۲۶ دی ۱۳۹۸ (۱۴:۱۹)
 
lionel-barca
پاسخ به: سه نکته کلیدی در رابطه با آغاز «عصر کیکه» در بارسلونا
امیدوارم بازی زیبای بارسایی رو ببینیم باز
ع


چهارشنبه، ۲۵ دی ۱۳۹۸ (۲۰:۳۹)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۴۶ کاربر آنلاین است. (۱۵ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۴۶

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!