به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

دفاع ضعیف، مشکل اصلی بارسای ستینآنالیز فنی
فرستنده مبينا پولايی در تاريخ سه‌شنبه، ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ (۱۲:۵۷) (۶۹۹ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
مرجع: BarcaBlaugranes
مترجم: مبینا پولایی / FCBarcelona.ir


در شبی که بازیکنان بارسا، به خصوص آنسو فاتی باید عملکرد خوب خود را جشن می‌گرفتند، متاسفانه این احساس وجود داشت که اگر بازی چند دقیقه دیگر ادامه می‌یافت لوانته حداقل می‌توانست با کسب یک امتیاز نیوکمپ را ترک کند. در این مقاله نگاه کوتاهی به مشکلات مشهود تیم در جریان مصاف با لوانته خواهیم انداخت.


کانون هواداران بارسلونا در ایران

در مصاف با لوانته اگر چه شاهد بالاترین سطح قابلیت‌های خط حمله بارسا نبودیم اما در مجموع عملکرد تیم در فاز هجومی قابل قبول بود و اگر توپ‌هایی که به لطف تیرک گل نشدند، راه خود را به درون دروازه حریف باز می‌کردند، پیروزی پرگل‌تری هم می‌توانست برای آبی و اناری‌ها رقم بخورد.

با این حال اگر بخواهیم منطقی باشیم، تیم میهمان در نیمه دوم ۷ شانس مسلم گلزنی دیگر نیز داشت و دروازه بارسا، یک بار دیگر، به لطف درخشش مارک آندره تراشتگن محفوظ ماند.

لوانته قطعاً سزاوار گل روبن روچینا بود؛ گلی که با وجود ۶ یا ۷ بازیکن مدافع، از فاصله‌ای دور وارد دروازه شد.

یک پیروزی خوب اما پر از مشکل، معضلی‌ست که باید توسط ستین حل شود. بارسا در نیمه دوم بر بازی مسلط نبود و نتوانست نبض بازی را در دست بگیرد. مشکل بارسا در فاز تدافعی مشهود است و با تمرکز بر نقاط ضعف تیم در این بخش، قطعاً رویای خرید دلیخت در تابستان گذشته یک بار دیگر در ذهن‌ها پررنگ می‌شود.


در واقع طی دقایق بسیاری از نیمه دوم و بخشی از نیمه نخست - مانند دیدار با لگانس در جام حذفی - خط دفاع بارسا فاقد عملکرد مناسب بود.

از آن‌ جا که نلسون سمدو و جوردی آلبا برای پیاده کردن الگوی مدنظر ستین مجبور بودند جلوتر بازی کنند، عملکرد جرارد پیکه و کلمنت لنگله به عنوان مدافعان اصلی دچار تزلزل شد.

با وجود ساموئل اومتیتی، هر سه مدافع مرکزی تیم عاری از هر گونه تکنیک و سرعت مناسب بودند و به نظر می‌رسید در حالی که نیاز بود به عقب بازگردند، در حال تلاش بیهوده و دویدن‌های بی‌هدف بودند.

پیکه بازی هفته بعدی لیگ مقابل بتیس را به علت محرومیت از دست داده است و این احتمالاً بدان معناست که سرخیو بوسکتس باید اجباراً به عنوان مدافع مرکزی ظاهر شود، البته گزینه استفاده از رونالدو آرائوخو از بارسا ب نیز وجود دارد.

لوانته تیم ضعیفی نیست اما آن چه موجب نگرانی کیکه ستین می‌شود، باید سهولت عبور آن‌ها از خط دفاع تیمش برای ۴ بار یا بیشتر در نیمه دوم باشد. کافی‌ست مدافعان ما با یک مهاجم مواجه شوند که آن‌ها را زمین‌گیر کند؛ در آن صورت تنها کاری که می‌توانند انجام دهند تقلای بیهوده خواهد بود.

اگر چه ناراحت کننده است اما باید اعتراف کرد که با شرایط فعلی، وضعیت رئال مادرید در خط دفاعی بسیار بهتر از بارسلوناست؛ مستحکم، سازماندهی شده و ... . دفاع لوس بلانکوس، دقیقاً همان چیزی‌ست که بارسلونا فاقد آن است.


شاید مربی جدید باید تغییراتی جزئی در دفاع مرکزی اعمال کند که در نتیجه از مدافعین مرکزی حفاظت بیشتری به عمل آید و در عین حال جوردی آلبا و نلسون سمدو حین حرکت پوشش داده شوند.

مشکلی که اکنون بارسلونا با آن مواجه است تا حدودی مشابه چیزی‌ست که رئال بتیسِ کیکه ستین با آن درگیر بود؛ عملکرد بسیار خوب و تماشایی در خط حمله اما ضعیف در خط دفاع.


با توجه به گزینه‌های محدود در دسترس برای حل این مشکلات، بعید است بتوان شاهد تغییرات کارسازی بود؛ و این چیزی‌ست که واقعاً نگران کننده به نظر می‌رسد.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
Lucho.The.Great
پاسخ به: دفاع ضعیف، مشکل اصلی بارسای ستین
به نظرم انقدر هم اوضاع فاجعه نیست. رو به پیشرفتیم و این زمان خواهد برد.


پنج‌شنبه، ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ (۱۱:۰۱)
 
Montazer_59
پاسخ به: دفاع ضعیف، مشکل اصلی بارسای ستین
مشکل ما نبود بازیکن درست حسابیه
پیکه دیگه دوران بازیش تموم شده و باید بره به فکر بازنشستگیش
از اون طرف بوستکس سرعت کافی برای پوشش دادن مدافع ها رو نداره
پس ما علاوه بر دوتا دفاع مرکزی جوون و قابل اعتماد به یه هافبک دفاعی درست درمون هم نیاز داریم


سه‌شنبه، ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ (۱۹:۳۲)
 
AmHosseini
پاسخ به: دفاع ضعیف، مشکل اصلی بارسای ستین
پس اومتیتی چی؟


سه‌شنبه، ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ (۱۴:۳۹)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۲۰۱ کاربر آنلاین است. (۲۳ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۲۰۱

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!